TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 27 kwi 2017, o 03:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2575 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 86  Następna strona

Jaki olej 2T (do 2-suwów) stosujesz w swoim dieslu ?
Addinol MZ 406 2%  2%  [ 6 ]
Liqui Moly 1052 23%  23%  [ 63 ]
Liqui Moly 1504 1%  1%  [ 2 ]
Meguin Zweitaktmotorenoel TC semi 3%  3%  [ 7 ]
Ravenol Skuter 2T 22%  22%  [ 59 ]
Orlen Mixol S 3%  3%  [ 8 ]
Orlen Platinum Moto 2T 2%  2%  [ 5 ]
Orlen Semisynthetic 2T czerwony 13%  13%  [ 35 ]
Olej 2T innej marki 10%  10%  [ 26 ]
Nie używam oleju do 2-suwów w dieslu 22%  22%  [ 58 ]
Liczba głosów : 269
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 cze 2011, o 21:29 
Slyszeliscie o czyms takim ??? Na szacownym Motortalk czy forum mercedesa, temat szeroko omawianyod kilku juz lat. Dyskusje jaki dolewac, a czy ten lepszy a moze inny bo w pelni syntetyczny itd. Po krotce mowiac chodzi o to ze, w procesie spalania nie pozostawia zadnych produktow. Spala sie lepiej niz jakikolwiek diesel. Nie wazne jaka marka tego oleju, wazne zeby byl. Uznawane jest to za najlepsze "lekarstwo" dla silnikow diesla itp. itd. Dolewaja to praktycznie nagminnie taxiarze. A nawet warsztaty, nie wylaczajac ASO Mercedesa! Nie sa znane jakiekolwiek problemy jezeli chodzi o gwarancje czy rekojmie.
Dolewaja tego oleju 02 do 03 L na tankowanie.
Sam nie wiem co o tym myslec. Swiat sie do gory nogami przewraca :bojesie: a z diesla robi sie juz dwusuwy ???


Góra
  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 21:38 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
W dieslach z lat 90-tych (zwłaszcza jeżdżąc na opale) dolewało się do ON olej od dwusuwów, aby poprawić "smarowność" paliwa i chronić wtryski przed zbyt suchym paliwem. Nikomu ten olej nie zaszkodził.

Nie mam pojęcia czy olej do dwusuwów może mieć negatywne działanie na wtryskiwacze nowych silników.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 21:44 
Z tego co wyczytalem to taxiarze w de leja to od nowosci, robia tymi swoimi CDI przebiegi rzedu 400K i bryki chodza jak nowe. Wynika z tych polemik, ze chodzi tu o smarowanie pompy i ze nic innego nie zapewni tego jak olej do dusuwow.


Góra
  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 21:55 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Na logikę jeżeli olej w dwusuwach rozpuszczony w benzynie smaruje cały silnik,
to musi mieć bardzo dobre właściwości smarne i dobrze się spalać.

Nie wiadomo tylko czy ta smarowność jest lepsza niż samego ON czy podobna.
Może rzeczywiście pomaga, a może to tylko mit.
Nie spotkałem się z badaniami, aby porównać 2 jednakowe silniki używane z olejem i bez oleju od dwusuwów w ON.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 21:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20306
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
obecnie ON bezsiarkowy nie ma dobrych właściwości smarnych ...
ja lałem już kilka razy olej do dwusuwów do auta z cr, 200 ml na caly bak to żaden problem, w Niemczech tematyka jest szeroko dyskutowana
teraz spokojnie czekam na krytykę za mój postępek :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 22:18 
wrc napisał(a):
obecnie ON bezsiarkowy nie ma dobrych właściwości smarnych ...
ja lałem już kilka razy olej do dwusuwów do auta z cr, 200 ml na caly bak to żaden problem, w Niemczech tematyka jest szeroko dyskutowana
teraz spokojnie czekam na krytykę za mój postępek :jezyk:


Niekoniecznie krytyke. Temat mnie strasznie nakrecil. Slynny Sterndocktor twierdzi ze dpf-om naet to nieszkodzi. A jak wrazenia po zalaniu wrc?


Góra
  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 22:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20306
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
wrażeń niem ma żadnych, tez żadnych się nie spodziewałem, choć niektórzy twierdza ze jak silnik w gorszym stanie to i lepiej pracować zaczyna
dpf to nie problem, oleje te maja ponoć mniej popiołów jak oleje do czterosuwów, zresztą ja dpf nie mam
lałem LM syntetyk, butelkę mam w bagaju, mogę jutro wrzucić zdjęcie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 22:33 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2074
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 90
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Kolega do Vito CDI dolewa 300ml. mixolu od nowości. 250kkm stuknęło.
Obecnie produkowane są dodatki smarne dla fanów OO. Ja dolewam do ON, w sumie profilaktycznie. 30ml wystarcza na cały bak. Produkt kanadyjskiego kleen-floo.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2011, o 09:04 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Z obawy o nie wystarczający poślizg paliwa w pompie wysokiego ciśnienia i we wtryskiwaczach oraz z obawy o wysokie koszty ewentualnej wymiany pompy i wtryskiwaczy niektórzy właściciele diesli stosują dodatki do oleju napędowego poprawiające "smarowność paliwa". Jedni stosują gotowe preparaty poprawiające smarowność paliwa, a inni dolewają regularnie do ON olej od dwusuwów.

Stare diesle doskonale znosiły przez setki tysięcy kilometrów zarówno olej opałowy jako paliwo i olej do dwusuwów (np. Mixol) jak środek na poprawę smarowności. Nowe diesle Common Rail z dużo większym ciśnieniem w pompie i wtryskiwaczach mogą już nie koniecznie dobrze znosić Mixol w paliwie. Na forach jest mnóstwo wrogów wlewania Mixolu do nowych diesli, ale też jest mocna grupa zwolenników, którzy dolewają od wielu lat olej od dwusuwa do ON i nie mają z tego powodu negatywnych objawów, wręcz przeciwnie.

A czy Wy stosujecie w D4D dodatki do paliwa na poprawę smarowności ?
Jakie i jak często ?
Macie jakieś wrażenia, doświadczenia z wpływu tych dodatków ?

Mam obawy przed olejem od dwusuwa w D4D, dlatego ja stosuję gotowy preparat na poprawienie smarowności paliwa.
Stosuję do prawie każdego tankowania Kleen-Flo Diesel Lubricant:

Obrazek

Diesel Lubricant - Smar do silników Diesla
Butelka 1,92 litra około 60zł na allegro.
Zalecane dawkowanie na 50 litrów ON 33ml latem i 100ml zimą (koszt dodatku od 2-3zł latem do 6-7zł zimą na zatankowanie pełnego zbiornika).
Opis produktu z butelki: Bezalkoholowy smar do silników Diesla zasilanych paliwem o niskiej zawartości siarki. Zapewnia silnikom odpowiednią smarowność i ochronę przed przedwczesnym zużyciem. Obniża temperaturę płynności oleju napędowego. Czyści układ paliwowy, obniża zadymienie spalin. Podnosi moc silnika. Absorbuje wodę z paliwa zapobiegając w efekcie korozji układu paliwowego. Wydajny 1 opakowanie wystarcza na 3 000 l oleju napędowego. Do stosowania przez cały rok. Środek bardzo dobrze miesza się z olejem opałowym, poprawia właściwości smarne oleju opałowego. Olej opałowy zgodnie z przepisami nie może być używany jako paliwo do pojazdów. Stosowanie oleju opałowego do napędu silników, jest nie wskazane również ze względów technicznych - grozi uszkodzeniem silnika. Przykładowe zastosowania: Smar jest przystosowany do paliw dieslowskich z niską zawartością siarki. Czyści i smaruje cały system paliwowy silników Diesla w szczególności pomaga przywrócić smarowanie zarówno wtryskiwaczom jak i pompom paliwowym.Kupowany najczęściej przez firmy transportowe, taksówkarskie, linie kolejowe, kopalnie, przedsiębiorstwa przewozu ciężarowego, przedsiębiorstwa komunikacji autobusowej oraz klientów indywidualnych. Sposób użycia: Dodać 100ml smaru do 150 litrów paliwa. W okresie chłodów dawkę preparatu zwiększyć trzykrotnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2011, o 09:41 
Problem polega na skladzie paliwa, czyli diesla. A wszystko przez modna ekologie. Pies pogrzebany jest w zawartosci siarki w paliwie, ktora to ma za zadanie smarowac uklad wtryskowy diesla. A zawartosc siarki jest coraz nizsza. Bosch & Co zaczeli utwardzac powierzchnie elementow tracych w odpowiedzi na zmniejszenie wlasciwosci smarnych paliwa. Ale jest to rozwiazanie nieidealne. I pytanie brzmi jak zachowac trwalosc... Sledze od jakiegos czasu watek na Motor Talk de. Watek ciagnie sie od 2005 roku. W miedzy czasie przestal sie tam udzielac szpec od olejow, Sterndoctor. Co za wiedze ma ten gosc jezeli chodzi o oleje to niektorzy z nas wiedza. Dla zwyklego smiertelnika ciezko az to wszystko ogarnac. Mowa caly czas kreci sie w temacie dodawania oleju do dwusowow do paliwa w stosunku 1:200. Z tego co wyczytalem olej ten spala sie czysciej niz olej napedowy sam w sobie. Zapewniajac najlepsze z mozliwych smarowanie pompy i wtryskow. Opisuja tam goscie doswiadczenia z roznymi olejami. Mniej klekotania na zimnym silniku i generalnie cichsza praca agregatow. Co ciekawe, diesle traktowane olejem do dwusowow wydalaja mniej sadzy. Silniki po zdjeciu glowicy do wymiany uszczelki wykazuja nienaganna czystosc po sporych przebiegach. Z tego co wyczytalem, nie nalezy stosowac oleju syntetycznego zwlaszcza do diesli z DPF-em. Ze wzgledu na pakiet dodatkow, ktory moze pozatykac filtr.
Temat strasznie chodzi mi po glowie i zastanawiam sie nad wprowadzeniem w zycie. Do aurisa ktorego mamy, juz zakupilem olej dwusuwowy. Akurat LM 2T Motoroil Art, 1052. No i bedziemy testowac. Mam zamiar tylko profilaktycznie zastosowac Motor system diesel Reiniger tez od LM z linii warsztatowej ( jakos mam zaufanie do tej marki i zeby nie bylo ze jestem handlarzem :) ja to tylko kupuje).
Caly czas mialem obawy wlac olej do ave. Ze wzgledu na dpf. Tu musi byc olej o niskiej zawartosci siarki ten LM wyzej wymieniony ma akurat podobno bardzo niska i moze niby byc. Do tej pory wlewalem LM diesel schmier additiv, Ale informacje do jakich dotarlem nie jest to nic szczegolnego. Podobne dodatki sa juz w paliwie jakim tankujemy jako zamienik siarki, a maja one slabe wlasciwosci smarujace.

Podsumowujac, jest podobno tak ze jakikolwiek olej dwusowowy dolany do paliwa jest lepszy niz jego brak. I gdybym nie mial dpf-a juz zaczalbym w to sie bawic.

PS. Zapomnialem dodac. Olej dwusuwowy podnosci liczbe cetanowa, czyli zdolnosc do do zaplonu paliwa. A zatem latwiejsze uruchomienie silnika. Poza tym samochody maja lepsze wyniki w badaniach spalin.


Góra
  
 
PostNapisane: 11 wrz 2011, o 14:34 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 lip 2011, o 11:42
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Starlet
Nadwozie: inne
Rocznik: 1999
Silnik: 2C-TE 4E-FE
ja dolewałem do golfa 1,6td było ok [spalanie spadło


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 21:07 
Piokli ogladalem te specyfiki ktorych uzywasz. Szkoda ze nie ma tam kart z wlasciwosciami. Interesuje mnie najbardziej czy to nadaje sie do diesla z DPF-em. Bo tu mam caly czas problem. Jezeli chodzi o olej do dwusowow to jestem przekonany juz dosc powaznie do wykonania proby. Ale powstrzymuje mnie tylko jedem maly zwanzig w postaci czerwonego dodatku jaki jest w olejach do dwusowow. Oczywiscie przez ten wspanialy dpf oczywiscie.


Góra
  
 
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 21:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2008, o 00:06
Posty: 452
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 liftback
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4Diesel
Diesel Lubricant kleen-flo jest dostępne w sklepie motoryzacyjnym koło sadyby best mall - kupiłem kilka małych buteleczek w bardzo atrakcyjnej cenie :) Podobno wycisza silnik... zobaczymy :)

_________________
If today was perfect, there would be no need for tomorrow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 21:32 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Visitor1230 napisał(a):
Piokli ogladalem te specyfiki ktorych uzywasz. Szkoda ze nie ma tam kart z wlasciwosciami.

Na stronie kanadyjskiej producenta są jakieś karty produktów.
Stosowany przeze mnie Kleen-Flo Diesel Lubricant: http://www.kleenflo.com/en/msds/953.pdf
Też stosuję uszlachetniacz ON Kleen-Flo Conditioner: http://www.kleenflo.com/en/msds/991.pdf

Czytaj Visitor1230 o oleju do dwusuwów, bo temat jest ciekawy, ale brak doświadczeń w polskim internecie z silnikami common rail.
A ja po niemiecku sobie nie poczytam bo nic nie rozumiem.

Arfeel napisał(a):
Diesel Lubricant kleen-flo jest dostępne w sklepie motoryzacyjnym koło sadyby best mall - kupiłem kilka małych buteleczek w bardzo atrakcyjnej cenie :) Podobno wycisza silnik... zobaczymy :)

Kleen-Flo Diesel Lubricant na allegro 7zł za 190ml i 54zł za 1,9 litra
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... +kleen-flo
U mnie nie słyszę wyciszenia ani innej pracy silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 23:31 
piokli napisał(a):
Czytaj Visitor1230 o oleju do dwusuwów, bo temat jest ciekawy, ale brak doświadczeń w polskim internecie z silnikami common rail

Temat na Motortalk najbardziej rozbudowany jest na forum mercedasa. Ale duzo jest tez w oplu czy fordzie. Sa przeciwnicy i zwolennicy. Co ciekawe zwollenicy podaja argumenty pro: w wielu przypadkach bardziej cicha praca silnika. Najbardziej odczuwalna w mrozne dni. Silniki po uruchomieniu szybciej przestaja klekotac.Czesto niewielki spadek zuzycia paliwa. Bardzo czesto brak dymienia przy cisnieciu gazu. W dieslach z DPF rzadsze uruchamianie regeneracji filtra. Przy badaniu spalin jeden gosc opisal wyniki. A ze nie jestem w temacie to opisze to tak: odczyt badania powinien byc ok 1,3 a byl 0,3. Badanie spalin wykonano na dieslu bez DPF-a. A wyniki byly jak w silniku z filtrem. Musze poedukowac sie w temacie o co z tym chodzi.
Przeciwnicy dolewania oleju do dwusowow nie maja argumentow w rekach poza tymi ze zadne koncerny tego nie praktykuja i ze mozna starcic gwarancje i takie tam. Tak na szybkiego przeliczylem ile popiolow siarczanowych moze dostac sie do filtra jezeli dolewamy ten olej i wychodza mi wartosci ekstremalnie minimalne. Bo dobry polsyntetyk ma go w sabie zaledwie 0,06%. Czyli 0,00051g/1L. Dla porownania olej silnikowy C2 ma do 0,8g/100g oleju. A wiadomo ze silnik go spala i jest to dopuszczalne.
Poza tym jeden z uzytkownikow wspominal ze toyota na rynek afrykanski ma w swojej instrukcji zalecenie dolewania tego oleju w przypadku paliwa o niskich wlasnosciach smarnych. Takie kwiatki tez gdzies ktos znalazl nawet w instrukcjach VW.


Góra
  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 06:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20306
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ja tam leje i jade i obserwuje, poki co jest ok, i niedlugo zaopatrze sie w kolejna porcje LM do dwusuwow, ale btw. cos kojarze ze o tym dolewaniu to juz gdzies indziej temat mielismy ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 07:55 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2074
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 90
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
piokli napisał(a):
A czy Wy stosujecie w D4D dodatki do paliwa na poprawę smarowności ?
Jakie i jak często ?
Macie jakieś wrażenia, doświadczenia z wpływu tych dodatków ?


Stosuje, co tankowanie: 30ml preparatu z obrazka + 50ml Diesel Fuel Conditioner, też Kleen-Flo
Co do moich spostrzeżeń - mam wrażenie, że auto lepiej się "zbiera", szczególnie po dodaniu tego drugiego, ale może być subiektywne.
Dodatki leje bardziej profilaktycznie, dla uspokojenia samego siebie. Wierze, że pomogą ochronić zawory scv, pompę, wtryskiwacze...

wrc
Mógłbyś napisać, który LM lejesz i w jakich proporcjach? Jak ze spadkiem dymienia przy mocnym naciśnięciu pedału gazu?

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 08:56 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20306
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
w bagaju mam butelke, to wieczorem napisze jaki to LM, leje malo, jakies 150ml-200ml na pelen bak, dymienia nie mialem i nie mam, moim zdaniem faktycznie moze i silnik sie troszke wyciszyl, mi chodzi tylko o poprawe smarownosci paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 09:01 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Właśnie, napisz wrc czy widzisz wpływ oleju 2suw na dymienie i odgłosy na zimno po odpaleniu ?

Visitor1230 napisał(a):
Poza tym jeden z uzytkownikow wspominal ze toyota na rynek afrykanski ma w swojej instrukcji zalecenie dolewania tego oleju w przypadku paliwa o niskich wlasnosciach smarnych. Takie kwiatki tez gdzies ktos znalazl nawet w instrukcjach VW.

Jakby to potwierdzić z innych źródeł to byłby duży argument ZA.
Może ma ktoś kogoś znajomego w RPA, żeby się tam podpytał.
Albo może zapytać mailem (podając się za posiadacza toyoty z RPA) jakieś ASO Toyoty z Johannesburga czy Pretorii o zalewania 2suw oleju do ON ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 09:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20306
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
wplywu na dymienie nie widze bo zjawiska nie znam, nie wystepuje, mam wrazenie ze motor pracuje moze i troszke spokojniej, ale to moze byc efekt placebo...
piokli napisał(a):
Albo może zapytać mailem (podając się za posiadacza toyoty z RPA) jakieś ASO Toyoty z Johannesburga czy Pretorii o zalewania 2suw oleju do ON ?
to chyba najlepsze rozwiazanie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 09:12 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Mój angielski jest tylko czytający, ale nie piszący. Może ktoś z kolegów obeznany w pisaniu po angielsku bez byków by wysmarował maila.
Tylko może warto założyć darmową skrzynkę w RPA ( np. http://www.webmail.co.za ) i z niej wysłać maila, żeby to było wiarygodne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 09:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20306
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ja cos skrobne przy okazji, ale raczej w srode ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 12:04 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Temat wśród userów w RPA okazuje się BARDZO popularny:
http://www.4x4community.co.za/forum/sho ... hp?t=40981
http://www.4x4community.co.za/forum/sho ... hp?t=68220
http://www.4x4community.co.za/forum/sho ... hp?t=69378

Wychodzi na to, że dealerzy i producenci paliw oficjalnie są przeciw, bo dodawanie 2suw oleju jest niezgodne z prawem, może źle działać na środowisko, może oblepiać wtryskiwacze, może być powodem nie uznawania gwarancji samochodu. Wszystko "może".
Nie oficjalnie wiele ludzi stosuje 2suw olej w dieslach, nawet czasami w nowych common rail z DPFami. Parametry spalin są lepsze, praca na zimno bywa cichsza, nie słychać żeby komukolwiek zaszkodziło stosowanie oleju 2suw w dieslu.

Ciekawe tylko czy Toyota South Africa ma jakieś oficjalne stanowisko w tej kwestii, może coś się zmieniło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 13:26 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Tak czytam te fora w RPA i wychodzi na to, że jedynym negatywnym stwierdzonym efektem stosowania oleju 2suw w dieslu jest niebieski kolor końcówek wtryskiwaczy. Nie ma osadów na wtryskiwaczach, tylko niebieski kolor, co nie wpływa na jakość pracy wtryskiwacza.

Współczesny ON ze względu na usunięcie siarki ma właściwości smarne na granicy normy utrzymywane dodatkami chemicznymi poprawiającymi smarowność. Kiedyś właściwości smarne miał wyjątkowo duże i z zapasem. Jeżeli mamy pewność, że używane paliwo spełnia normy i nie ma zanieczyszczeń, to nie trzeba do niego dodawać lubryfikantów. Ale jeżeli paliwo miałoby nie trzymać norm jeśli chodzi o właściwości smarne, albo nasz silnik nie jest najnowszą konstrukcją z czasów najnowszych norm, to dodawanie oleju 2suw do diesla nie wpłynie negatywnie na silnik, a zapewni pompie i wtryskiwaczom dobre smarowanie, nie zbędne do ich bezawaryjnej długowiecznej pracy.

Główne przyczyny występujących przyczyn awarii wtryskiwaczy i pomp w dieslach, w kolejności częstości ich występowania:
1) Zanieczyszczenia w paliwie
2) Woda w paliwie
3) Za niska smarowność paliwa

Nie polecają oleju 2suw syntetycznego, tylko półsyntetyk o niskiej ilości popiołów w wyniku spalania.
Polecają Liqui Moly No. 1052 (olej do 2 suwowych kosiarek :brewki: ) lub Meguin semi synthetic - też znają Meguina i wiedzą co dobre :ok:

To tyle wieści z RPA :-)
Może ktoś tam jeszcze coś u nich wyczyta, bo dużo dyskusji u nich na ten temat.

Zresztą Niemcy nawet do beemek tego LM 1052 zalewają też http://www.bmw-drivers.de/forum-68/2-ta ... 850,2.html
i do nowoczesnych TDI VW http://www.motor-talk.de/forum/liqui-mo ... 93700.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 14:39 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
LIQUI MOLY OLEJ 2 suwów 2 TAKT MOTOROIL 1052 2T
http://www.degenkolbs.net/wp-content/up ... 1052_3.jpg
http://allegro.pl/liqui-moly-olej-2-suw ... 06007.html
34zł + 14 kurier, biorąc 5 litrów wychodzi 184zł

Meguin Megol Zweitaktmotorenoel TC
http://bilder1.eazyauction.de/Ritzellad ... r/2510.jpg
http://cgi.ebay.pl/5x1L-Motorol-2-Takt- ... 0298033931
5x1Ltr razem z wysyłką do Polski 155zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 16:48 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20306
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
piokli napisał(a):

Nie polecają oleju 2suw syntetycznego, tylko półsyntetyk o niskiej ilości popiołów w wyniku spalania.
Polecają Liqui Moly No. 1052 (olej do 2 suwowych kosiarek :brewki: ) lub Meguin semi synthetic - też znają Meguina i wiedzą co dobre :ok:

czyli niepotrzebnie targałem bankę z auta bo dokładnie ten leje ;-) czyli LM1052, obecnie chce do silnika wlac meguin to pewnie robiąc zamówienie także buteleczkę meguina do dwusuwów kupie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 21:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 22:02
Posty: 364
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Marka: Volkswagen
Model: Passat B6 Variant
Rocznik: 2006
Silnik: 2TDI 103KW
wrc stosuje LM w proporcji 150-200 ml/pełen zbiornik.Ponieważ chciałbym zacząć też używać ten środek ciekawi mnie czy ktoś inny stosuje podobne proporcje czy może nieco inne?

_________________
"Od dawna to przecież wiadomo
jaki sapiens - taki homo
. "- Andrzej Suryn


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 21:28 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Na forach w RPA piszą, że dają 1:200 do 1:300, czyli 150-250ml na 50 litrów ON
Na forach w Niemczech podają ogólną zasadę 1:200, czyli 250ml na 50 litrów ON

Wspomniany na początku wątku Kleen-Flo Diesel Lubricant wychodzi taniej niż LM1052, a jest stworzony do poprawiania smarowności i tak samo jak olej 2suw nie wiadomo jak efektywnie działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 21:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20306
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
aby uniknąć nieporozumień: niczego nie polecam, żadnych dawek nie zalecam, pisze tylko ze to robię (na własna odpowiedzialność), i faktycznie dawka to ok 150-200ml na pełen bak czyli ok. 60 litrów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2011, o 18:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Liqui Moly 1052 w sklepie firmowym importera najtaniej, 28zł/1litr, kurier 16zł
http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... -i-1L.html
http://www.liquimoly-sklep.pl/Wysylka-cterms-pol-5.html
Jest też opcja darmowego odbioru przesyłki w punktach Paczkomat 24/7 firmy InPost.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2575 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 86  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda