TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 lut 2019, o 13:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2886 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 93, 94, 95, 96, 97  Następna strona

Jaki olej 2T (do 2-suwów) stosujesz w swoim dieslu ?
Addinol MZ 406 2%  2%  [ 6 ]
Liqui Moly 1052 23%  23%  [ 70 ]
Liqui Moly 1504 1%  1%  [ 3 ]
Meguin Zweitaktmotorenoel TC semi 3%  3%  [ 8 ]
Ravenol Skuter 2T 21%  21%  [ 66 ]
Orlen Mixol S 4%  4%  [ 12 ]
Orlen Platinum Moto 2T 3%  3%  [ 8 ]
Orlen Semisynthetic 2T czerwony 13%  13%  [ 39 ]
Olej 2T innej marki 10%  10%  [ 31 ]
Nie używam oleju do 2-suwów w dieslu 21%  21%  [ 65 ]
Liczba głosów : 308
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 paź 2018, o 19:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 cze 2018, o 11:14
Posty: 11
Lokalizacja: 12.089118, 104.151726
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
Heya,

Chciałbym się z Wami podzielić swoimi spostrzeżeniami. Do tematu podszedłem sceptycznie - na internecie jest wiele skrajnych opinii: ile za, tyle przeciw.
Zanim miałem cokolwiek dolewać do baku, postanowiłem wymienić filtr paliwa (poszedł Mann - niestety bez zaworu zwrotnego, poprzedni był Bosch z Afryki i taki zawór miał) następnie poszła płukanka Liqui Moly Diesel Spulung - po 200km, wyraźnie odczuwalna zmiana na plus: tj. hałas - zwłaszcza na zimnym silniku (wcześniej było słychać głośne klepanie (najbardziej w zakresie 1000-1800obr.min) - jakby dochodziło do spalania stukowego), przyśpieszenie, kopcenie, konsumpcja z 7.5l/100km spadło do 6.2l/km (placebo, przypadek wykluczone).

Była to wyraźna informacja o tym, że tankowanej ropie czegoś brakuje, do poprawnego! działania silnika.
Tankowałem na "muszli" nie ma co tego faktu ukrywać.

Decyzja o dolewaniu oleju 2t zapadła. Padło na Ravenol Scooter 2t - niestety każdy pracownik sklepu motoryzacyjnego przeciera "uszy", ponieważ nigdy nie słyszał o tej marce. Jednak do Ravenola przekonały mnie pozytywne opinie i mała ilość popiołów - mimo, że nie mam DPF`a :-)

Dolewam 200ml na pełny bak i pozytywne efekty utrzymują się cały czas, dodatkowo zmieniłem stacje na Orlen i wierzcie lub nie - spalanie mam poniżej 5l/100km! Muszę to jeszcze sprawdzić po kilometrach, spisując je przy następnym tankowaniu do pełna.

Jestem na TAK, dolewam i będę dolewać!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2018, o 11:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 487
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
I GIT - widzę że stosujących 2T do paliwa przybywa. Ja po ok 3 miesięcznej przerwie od stosowania (z braku zapasów) ponownie wróciłem do dolewania i póki co będę dolewać. :jupi:

Z tą różnicą że ja własnie z Orlenu przerzuciłem się na Lotos. Leję tylko ON Dynamic

Mam wrażenie że po orlenowskim paliwie bardziej podkapcał. Po Lotosie nie kopci prawie wcale :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2018, o 00:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 114
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
prenrzyk napisał(a):
ja z Ravenola przesiadłem się na OLEJ MANNOL 2T 2-TAKT PLUS SEMISYNTHETIC i jestem zadowolony.Wydaje mi się ze silnik chodzi ciszej i nie ma takiego klepania wtryskiwaczy w przedziale obr 1600 / 2000 jak w Ravenolu.

Kończę drugi bak na Mannolu. Na niskich obrotach silnik ciszej pracuje nawet niż na LM, na wysokich wyciszenie jest nieduże. Ale czuć lekkie zamulenie. Może to subiektywne odczucie. Następny bak będzie bez 2T i porównam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 19:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 gru 2012, o 18:19
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV
rallyfantomek napisał(a):
Witam, Panowie potrzebuje podpowiedzi jak wypada Mannol 2-takt Plus przy Ravenolu jeżeli chodzi o zawartość popiołową, bo auto z DPFem. W tabeli Mannola nie znalazłem tego parametru...


Witam, testowałeś już może te oleje? Który jest lepszy do dpf?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lis 2018, o 07:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 19:17
Posty: 282
Lokalizacja: GD
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD
peeter napisał(a):
rallyfantomek napisał(a):
Witam, Panowie potrzebuje podpowiedzi jak wypada Mannol 2-takt Plus przy Ravenolu jeżeli chodzi o zawartość popiołową, bo auto z DPFem. W tabeli Mannola nie znalazłem tego parametru...


Witam, testowałeś już może te oleje? Który jest lepszy do dpf?

Ja testowałem jeden i drugi, Ravenola wyjezdziłem dwa duże baniaki, teraz jestem w połowie drugiej bańki Mannola.
Jeden i drugi ok, nie widze szczerze różnicy.
Z poprzednich stron tematu wynika ze i jeden i drugi sie nadaje do dpf.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2018, o 19:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 gru 2012, o 18:19
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV
kulio7 napisał(a):
peeter napisał(a):
rallyfantomek napisał(a):
Witam, Panowie potrzebuje podpowiedzi jak wypada Mannol 2-takt Plus przy Ravenolu jeżeli chodzi o zawartość popiołową, bo auto z DPFem. W tabeli Mannola nie znalazłem tego parametru...


Witam, testowałeś już może te oleje? Który jest lepszy do dpf?

Ja testowałem jeden i drugi, Ravenola wyjezdziłem dwa duże baniaki, teraz jestem w połowie drugiej bańki Mannola.
Jeden i drugi ok, nie widze szczerze różnicy.
Z poprzednich stron tematu wynika ze i jeden i drugi sie nadaje do dpf.

Dzięki za info. Chyba spróbuję Mannola na początek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2018, o 20:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 gru 2018, o 20:36
Posty: 1
Marka: Renault
Model: Megane
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2016
Silnik: 1.5 DCI
Czytam to wszystko i przecieram oczy ze zdumienia. Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Mam Renaulta Megane 1.5 DCI 110KM z 2016r. przebieg 60 tyś. Zastanawiam się czy dolewać tego oleju, czy ktoś słyszał o takim przypadku, że 2T jednak zaszkodził ? Nie ukrywam, że jednak trochę się boję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2018, o 12:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 19:17
Posty: 282
Lokalizacja: GD
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD
arrowek napisał(a):
Czytam to wszystko i przecieram oczy ze zdumienia. Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Mam Renaulta Megane 1.5 DCI 110KM z 2016r. przebieg 60 tyś. Zastanawiam się czy dolewać tego oleju, czy ktoś słyszał o takim przypadku, że 2T jednak zaszkodził ? Nie ukrywam, że jednak trochę się boję.

Widocznie wszstkiego tu nie przeczytałeś :-)
Nikt w tym wątku (prawie 100 stron) nie doznał negatywnych skutków używania 2T.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2018, o 11:56 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 503
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 27
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
arrowek napisał(a):
Czytam to wszystko i przecieram oczy ze zdumienia. Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Mam Renaulta Megane 1.5 DCI 110KM z 2016r. przebieg 60 tyś. Zastanawiam się czy dolewać tego oleju, czy ktoś słyszał o takim przypadku, że 2T jednak zaszkodził ? Nie ukrywam, że jednak trochę się boję.


Kup jeden z polecanych olejów 2T z pewnego źródła i dołącz do zadowolonych . Ja dolewam od 5 lat i jestem zadowolony .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2018, o 21:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 gru 2018, o 21:30
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 D
Witam,

obecnie mam zalaną druga puszkę LM 2666 i po przeczytaniu tego wątku zaleję olej 2t. Porównując charakterystyki padł na Valvoline Durablend Scooter który porównywałem z LM 1052 oraz Ravenol scooter.
Może komuś się przyda małe porównanie:
Valvoline / LM / Ravenol
lepkość w 40 C 59 / 60 / 60
Temperatura zapłonu 80 / 114 / 142( podana prze sprzedawcę z allegro)
Popiół 0 / 0,07 / 0,03
Temperatura płynięcia -42 / -15 / -21
Gęstość 0,858 / 0,87 / 0,865
Cena za butelkę 1l 26 / 37 / 27

Powyższe zabiegi mają pomóc moim wtryskiwaczom z tego względu że jeden ma korektę powyżej +3 a pozostałe są w okolicach minus 0,6-1,0 zatem (mierzone na ciepłym silniku i biegu jałowym).

Czy ktoś stosował wybrany przeze mnie olej i może się na jego temat wypowiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2018, o 18:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 114
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Ktoś może poinstruować mnie jak posługiwać się pojemnikiem AR6900D. Kupiłem jakiś czas temu i woziłem w bagażniku. Do górnego pojemnika jakoś nachlupało sie ok 20ml płynu, ale teraz nie bardzo mogę przelać do niego płyn z dużego dolnego pojemnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2018, o 15:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 mar 2017, o 15:59
Posty: 121
Lokalizacja: Wyszkow
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: T25>T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: Byl 1.8 jest 2.0 1AD
Odkrec zakretke troche i zdejmij korek z rurki zeby powietrza zlapalo i bediesz mogl dozowac wtedy do malego pojemniczka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2018, o 22:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 maja 2016, o 10:12
Posty: 11
Marka: Toyoty
Model: Avensis t22
Rocznik: 2001
Silnik: 2 0 d4d
Tomason28 napisał(a):
Witam,

obecnie mam zalaną druga puszkę LM 2666 i po przeczytaniu tego wątku zaleję olej 2t. Porównując charakterystyki padł na Valvoline Durablend Scooter który porównywałem z LM 1052 oraz Ravenol scooter.
Może komuś się przyda małe porównanie:
Valvoline / LM / Ravenol
lepkość w 40 C 59 / 60 / 60
Temperatura zapłonu 80 / 114 / 142( podana prze sprzedawcę z allegro)
Popiół 0 / 0,07 / 0,03
Temperatura płynięcia -42 / -15 / -21
Gęstość 0,858 / 0,87 / 0,865
Cena za butelkę 1l 26 / 37 / 27

Powyższe zabiegi mają pomóc moim wtryskiwaczom z tego względu że jeden ma korektę powyżej +3 a pozostałe są w okolicach minus 0,6-1,0 zatem (mierzone na ciepłym silniku i biegu jałowym).

Czy ktoś stosował wybrany przeze mnie olej i może się na jego temat wypowiedzieć?
Jeździłem dolewajac tego valvoline i elf 2t. Teraz na próbę kupiłem Ravenol i przy nim chyba zostanę. Silnik "mieciutko" pracuje a i jakoś odnoszę wrażenie że kucyków więcej, może to tylko złudzenie ale reakcja na wciśnięcie gazu się poprawiła. Nie dolewam więcej niż 220ml na zbiornik.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2018, o 00:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 114
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
mario632 napisał(a):
Odkrec zakretke troche i zdejmij korek z rurki zeby powietrza zlapalo i bediesz mogl dozowac wtedy do malego pojemniczka.
Przechylam z jednej i drugie strony. Coś tam wleci, ale ucieka jak przechylam dalej :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2018, o 14:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 sty 2018, o 21:39
Posty: 4
Marka: BMW
Model: 330D
Rocznik: 2003
Silnik: M57N
Warto obejrzeć:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2019, o 10:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 sty 2019, o 11:06
Posty: 1
Marka: BMW
Model: E90
Rocznik: 2007
Silnik: 320d
co lepsze do auta z DPF Ravenol czy Mannol ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2019, o 14:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 114
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
kuruś napisał(a):
Warto obejrzeć:


Czyli lipa z tym 2T? Ale nie podali jaki użyli 2T (albo przeoczyłem, ale nie chce mi się ponownie oglądać 2x 5min piłowania wałka).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2019, o 15:45 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1321
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 94
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Co ma tarcie preta o lozysko do pracy wtryskiwaczy?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2019, o 19:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 lip 2011, o 11:42
Posty: 86
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0D4D 1CD-FTV
hans01 napisał(a):
kuruś napisał(a):
Warto obejrzeć:


Czyli lipa z tym 2T? Ale nie podali jaki użyli 2T (albo przeoczyłem, ale nie chce mi się ponownie oglądać 2x 5min piłowania wałka).

Jaka lipa pręt został grubszy po teście z olejem :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2019, o 22:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 sty 2019, o 21:14
Posty: 1
Marka: opel
Model: zafira
Rocznik: 2008
Silnik: z19dth
Witam.
Ostatnio dość intensywnie interesuje się dolewaniem oleju 2t do ON.
Czytałem trochę tych postów obecnie zużyłem ok
1L orlen Czerwony (15zł za 1L). Teraz kupiłem valvoline durablend scooter
2t ze względu na parametry.
valvoline:
API: TC
JASO: FD
ISO: L-EGD
Temperatura zapłonu 80C
Lepkość, mm2/s 100 ºC 9,3
popiół siarczanowy - 0

Orlen:
API: TC
Lepkość, mm2/s 100 ºC 9,9
Temperatura zapłonu 70C
popiół siarczanowy - 0,17

Nurtuje mnie czy aby na pewno poprawiam smarność ON mogę zostać przy
orlenie lub lać valvoline ale czytałem że z badań wyszło że jeden olej 2t
poprawił smarowanie o 25% a drugi pogorszył o 10%.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 18:21 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 sty 2019, o 11:57
Posty: 60
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1800
Testy Piotra testera z YT to kpina czy olejów silnikowych czy tez z olejem 2T i ON

ja w swoim poprzednich autach dieslach lałem pierw Orlen 2T poźniej Klenn flo smar do diesla oraz Archoila 6900 D-max nigdy żadnch problemów z układami wtryskowymi przy przebiegach 250+


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2019, o 17:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 114
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
hans01 napisał(a):
mario632 napisał(a):
Odkrec zakretke troche i zdejmij korek z rurki zeby powietrza zlapalo i bediesz mogl dozowac wtedy do malego pojemniczka.
Przechylam z jednej i drugie strony. Coś tam wleci, ale ucieka jak przechylam dalej :-(

Inny sposób nalania do górnego dozownika (przynajmniej dopóki pojemnik jest prawie pełny) to naciskanie na butelkę. Wtedy płyn przelewa się do góry. Ale przechylając butelke aby wlać do baku nie wiem czy coś tam z dołu więcej się nie przelewa. Tak to jest z tym pomysłowym "precyzyjnym" dozownikiem.

Ale o samym preparacie. Drugi bak jeżdżę na nim. Silnik jest ... głośniejszy, nawet na wolnych obrotach. I klekoce jakby bardziej twardo. Odwrotnie niż z 2T. Wzrostu liczby cetanowej też jakoś nie czuję. Może środek robi swoje, ale subiektywne odczucia w pracy silnika nie poprawia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2019, o 21:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lut 2019, o 20:23
Posty: 5
Marka: Ford
Model: Focus MK2
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 TDCI
Witam :)

W prawdzie nie mam Toyoty ale mam znajomego, który namówił mnie do spróbowania dolewek 2T :piwo:

Postanowiłem tu się zarejestrować ze względu na ten wątek :ok:

Oboje mamy identyczne samochody różniące się jedynie budą i przebiegiem (120 tys. i 180 tys.) dolewamy jakoś od października/listopada. Oboje na początek zdecydowaliśmy się na klasyczną, tanią Orlenowską malinę. I efekt zdecydowanie jest! Przynajmniej jeżeli chodzi o kulturę pracy, bo czy przypadkiem nie szkodzimy to się okaże po czasie...

W każdym razie na pewno silnik chodzi ciszej, bardziej "miękko", jak się zagrzeje to nawet można sobie wyobrazić, że to benzyna :hahaha: Tak twierdzę ja i tak samo uważa mój kolega (już namówiliśmy innego znajomego na spróbowanie ;) )

Teraz przemyślenia/pytania:
W każdym moim aucie zawsze staram się wymieniać olej i filtry w okolicach grudnia/stycznia, obecne auto mam dopiero od niecałych 4 lat i miałem niestety pewne "przygody" i dopiero od jakiegoś roku, że tak powiem auto sprawuje się poprawnie a ja mogę powiedzieć że się "czujemy". Znaczenie ma tu też, że niestety nie mam mechanika "przyjaciela" a co jeden, to bardziej mnie dymał... Więc w miarę pewny jego stanu jestem dopiero od mniej więcej roku.

Do rzeczy. W grudniu miałem wymieniane filtry i olej.
Mechanik robi płukankę LM i zalewa olej LM (a przynajmniej to mam na paragonie...) więc raczej jest z tych co "dba". Więc zapytałem jak tam filtr paliwa? Czy były jakieś opiłki? Mechanik powiedział, że opiłek nie było ale filtr był zawalony "tłustą mazią". I teraz pytanie czy to normalne? Czy jednak dolewaniem 2T nie szkodzimy? Silnik pracuje przyjemniej ale może w środku robi się jakiś dramat? czy np. nie będą od tego wypalać się tłoki? Co z turbiną? Ja już musiałem raz regenerować i nie chciałbym znowu popłynąć? Z drugiej strony może była maź, bo przeczyściło układ paliwowy? Poważnie rozważam czy latem nie zrobić jeszcze jednej wymiany filtra paliwa, jak by dalej była maź, to już chyba nie z czyszczenia a po prostu przez 2T. Nie wiem co myśleć.

Kolega jeszcze nie wymieniał filtra paliwa więc tu nie mam opinii.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2019, o 06:49 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7220
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 883
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Maź nie robi się od 2T.
Zapewne zatankowałeś jakieś gówno i pojawiła się maź.
Maź w końcu się wypłucze, na pewno warto zajrzeć do filtra paliwa za kilka miesięcy.
Nie musisz go wymieniać jak będzie czysty, tylko sprawdź czy nie ma jakiegoś syfu.
Jak będzie syf wymień filtr i sprawdź za kolejne kilka miesięcy.

Opiłki pojawiały się w silnikach z pompą paliwa Delphi.
O ile pamiętam problem dotyczył którychś wersji 2.0 tdci, a nie starszego 1.8

Nie ma co gdybać, trzeba jeździć z 2T i kontrolować filtr paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2019, o 15:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 sty 2019, o 11:57
Posty: 60
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1800
nigdy nie wiedziałem żadnej mazi w filtrze po oleju 2T , jesli lejesz w proporcjach 1:250 nie ma prawa nic sie dziac


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2019, o 02:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 114
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
piokli napisał(a):
Opiłki pojawiały się w silnikach z pompą paliwa Delphi.
O ile pamiętam problem dotyczył którychś wersji 2.0 tdci, a nie starszego 1.8

Jeśli chodzi o silnik 1.8 TDCi w Focusie Mk2 jest to stara konstrukcja Forda tej samej generacji co 2.0 i 2.2 TDCi w np. Mondeo Mk3. Początkowo w tych silnikach stosowano układ wtryskowy Delphi w którym pojawiały się opiłki z pompy paliwa. W póżniejszym czasie w silniku 1.8 TDCi zostosowano piezo wtyski Siemens i dlatego w nowszych Focusach Mk2 nie powinno być problemu z opiłkami. W silnikach 2.0 i 2.2 TDCi tej generacji niestety do końca pozostał układ Delphi.
Następna generacja silników 1.6, 2.0 i 2.2 TDCi Forda pochodzi od koncernu PSA.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2019, o 09:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lut 2019, o 20:23
Posty: 5
Marka: Ford
Model: Focus MK2
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 TDCI
Ok, dzięki panowie. Na razie leję w proporcji 1:250 i zużyłem już ok pół butelki. Wcześniej od czasu do czasu zalewałem też dodatki z STP jak czasem były w promce w markecie i ze dwa razu już wymieszałem też z 2T.

Rozważam teraz jeszcze czy nie zakupić buteleczki Millers Eco Max albo Archoil AR6900. Trochę tu poczytałem i wiem że opinie raczej podzielone, jednak wydaje mi się, że przy ich wydajności, to te ok 7 zł na tankowanie zniosę. Tylko jak to się ma z mieszaniem z 2T, czy się nie będą gryzły? Jak wspominałem na razie mam najtańszy 2T z Orlenu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2019, o 09:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lut 2019, o 20:23
Posty: 5
Marka: Ford
Model: Focus MK2
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 TDCI
hans01 napisał(a):
piokli napisał(a):
Opiłki pojawiały się w silnikach z pompą paliwa Delphi.
O ile pamiętam problem dotyczył którychś wersji 2.0 tdci, a nie starszego 1.8

Jeśli chodzi o silnik 1.8 TDCi w Focusie Mk2 jest to stara konstrukcja Forda tej samej generacji co 2.0 i 2.2 TDCi w np. Mondeo Mk3. Początkowo w tych silnikach stosowano układ wtryskowy Delphi w którym pojawiały się opiłki z pompy paliwa. W póżniejszym czasie w silniku 1.8 TDCi zostosowano piezo wtyski Siemens i dlatego w nowszych Focusach Mk2 nie powinno być problemu z opiłkami. W silnikach 2.0 i 2.2 TDCi tej generacji niestety do końca pozostał układ Delphi.
Następna generacja silników 1.6, 2.0 i 2.2 TDCi Forda pochodzi od koncernu PSA.


No właśnie w tamtym roku miałem regenerację turbiny i przy okazji wymiana wszystkich filtrów, to w filtrze paliwa jakieś opiłki były. Dlatego teraz też od razu zapytałem jak tam filtr i mechanik stwierdził, że opiłków nie było tylko jakaś maź. I tak sobie myślę czy to nie od zalewania tego 2T, bo może przeczyściło mi układ a że część wraca z wtryskiwaczy to mogła się taka maź zebrać. Tak sobie to tłumaczę ale nie znam się. Może to faktycznie gdzieś było gorsze paliwo, choć generalnie tankuję Orlen lub Lotos.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2019, o 16:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 sty 2019, o 11:57
Posty: 60
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1800
w silnikach PSA HDI/TDCI tez wystepuje opiłkowanie pompy , w 2.0TDI CR do połowy 2013r też

jak boisz sie lac olej 2t sa specjalne gotowe srodki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2019, o 19:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 mar 2017, o 15:59
Posty: 121
Lokalizacja: Wyszkow
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: T25>T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: Byl 1.8 jest 2.0 1AD
Leszkon napisał(a):
Ok, dzięki panowie. Na razie leję w proporcji 1:250 i zużyłem już ok pół butelki. Wcześniej od czasu do czasu zalewałem też dodatki z STP jak czasem były w promce w markecie i ze dwa razu już wymieszałem też z 2T.

Rozważam teraz jeszcze czy nie zakupić buteleczki Millers Eco Max albo Archoil AR6900. Trochę tu poczytałem i wiem że opinie raczej podzielone, jednak wydaje mi się, że przy ich wydajności, to te ok 7 zł na tankowanie zniosę. Tylko jak to się ma z mieszaniem z 2T, czy się nie będą gryzły? Jak wspominałem na razie mam najtańszy 2T z Orlenu.

Ja mieszam archoil i 2T w wiekszej butelce z ropa i potem dozuje do baku. W butelce ladnie sie mieszaja. Mozesz 1 tankowanie lac archoil a drugie 2t


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2886 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 93, 94, 95, 96, 97  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda