TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 10 gru 2018, o 13:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 453 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 gru 2017, o 13:17 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5761
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 55
Marka: Opel
Model: Insignia
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Zimową porą:

Cirkle, Lotos
Orlen, Shell
BP

Letnią porą:
Shell, Lotos
Orlen, Cirkle
BP

_________________
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 17:49 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 98
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Stacja Cirkle K, Wwa ul. Puławska

Zwykły ON
dostawaca: baza paliw nr 5 Emillianów
data badania: 30.11.2017r
LC: 52,6
temp. mętnienia: -8st
temp. zablokowania: -29st
bio: 7%

Arktyczny ON
LC: 52,6
temp. mętnienia: -29st
temp. zablokowania -39st
smarność: 445
bio: 0,05%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 18:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
-29C :bojesie: :szatanek:

Świetna partia towaru :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 20:29 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1284
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 92
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
taką oto wiadomość otrzymałem nt paliw LOTOS:

Kierowcy tankujący na stacjach LOTOS nie muszą obawiać się nadchodzących mrozów już od 16 listopada paliwa sprzedawane przez Grupę LOTOS będą spełniały parametry paliwa zimowego. 1 grudnia do tego grona dołączy również LPG.

Paliwa oferowane przez LOTOS w okresie zimowym pozwalają na bezproblemowe uruchomienie silnika w temperaturach nawet do -20°C . W ofercie dla wymagających od początku grudnia dostępny będzie olej napędowy premium LOTOS Dynamic Diesel, który ma parametry oleju arktycznego i pozwala na bezawaryjne działanie silnika przy mrozach sięgających -32°C .

“ Przy wyborze oleju napędowego zimą warto zwrócić uwagę na temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP) – mówi Tadeusz Surawski, starszy inżynier ds. technologii Grupy LOTOS S.A. – Stosując ulepszony olej napędowy Dynamic Diesel podczas mrozów zmniejsza się ryzyko procesu wytrącania parafin, których kryształy, w skrajnym przypadku, mogą zablokować filtr paliwa, a w efekcie uniemożliwić dalszą jazdę pojazdu.

W Polsce, wg normy, w okresie letnim CFPP limitowany jest na poziomie maksymalnie 0°C, a w okresie zimowym limit tego parametru to maksymalnie -20°C. Warto podkreślić, że standardowy olej napędowy zimowy to nie to samo co olej arktyczny IZ-40 z rafinerii Grupy LOTOS, który gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) do -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C. Ten drugi parametr gwarantowany jest tylko w oleju napędowym premium LOTOS Dynamic.

Olej LOTOS Dynamic Diesel produkowany jest na bazie oleju napędowego arktycznego IZ-40, który nie zawiera biokomponentów i zapewnia dłuższą żywotność silnika pracującego w warunkach zimowych. Dynamic Diesel ma w składzie specjalnie wyselekcjonowane dodatki uszlachetniające, a także tzw. biocydy, które hamują rozwój bakterii w zbiorniku paliwa i zapobiegają powstawaniu osadu w filtrach. Dzięki składnikom takim jak detergenty czyszczące, antykorozyjne czy blokujące powstawanie piany, paliwa LOTOS Dynamic wpływają na większą moc i stabilniejszą pracę silnika oraz mniejsze spalanie.

Informacje ewidentnie skopiowane ciekawe czy prawdziwe :-)

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 21:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 98
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
piokli napisał(a):
-29C :bojesie: :szatanek:

Świetna partia towaru :ok:

Też mnie to trochę zastanowiło, bo w oficjalnej ulotce diesla artycznego jest -22st i -32st.
Świadectwo dla ON arktycznego miało inną formę niż dla zwykłego i było kopią słabej jakości.
Możliwe, że coś źle dopatrzyłem, ale tych -39st jestem prawie pewny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 22:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20567
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Te -29 by byly nowoscia, az taki niskiej temp. metnienia nie przypominam sobie, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 22:29 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
-22C i -32C to jest minimum wynikające z normy dla oleju napędowego "arktyczny klasy 2"
Stąd Lotos i Cyrkiel jak mantrę powtarzają w ulotkach i reklamach te konkretne wartości.
A w praktyce temperatura mętnienia najczęściej bywa -23C do -26C, ale aż -29C jeszcze nie widziałem.

Nie ma co wnikać w konkretne cyferki,
ważne że ON arktyczny w największe polskie mrozy jest rzaciutki i płynie przez filtr paliwa jak w środku lata :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 22:35 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Zupens napisał(a):
...
Paliwa oferowane przez LOTOS w okresie zimowym pozwalają na bezproblemowe uruchomienie silnika w temperaturach nawet do -20°C. ...

... W Polsce, wg normy, w okresie letnim CFPP limitowany jest na poziomie maksymalnie 0°C, a w okresie zimowym limit tego parametru to maksymalnie -20°C ...

... Warto podkreślić, że standardowy olej napędowy zimowy to nie to samo co olej arktyczny IZ-40 z rafinerii Grupy LOTOS, który gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) do -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C ....

Informacje ewidentnie skopiowane ciekawe czy prawdziwe :-)

W zasadzie to zacytowali wartości z normy EN590 dla oleju napędowego zimowego typu F.
Pomylili tylko wartości minimalne z normy z maksymalnymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017, o 15:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 98
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
W zasadzie nic nowego. Dla kronikarskiego porządku odnotowuję

Stacja Cirkle K, Wwa ul. Dolina Służewiecka
Arktyczny ON
LC: 52,9
temp. mętnienia: -22,9st
temp. zablokowania -39st
smarność: 445
bio: 0,05%


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2018, o 20:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 311
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
Powiem wam pewną ciekawostkę . Otóż.
W Białymstoku, udało mi się dostać świadectwo jakości paliw na stacji Auchan.

Dostawcą paliw jest OLPP - operator logistyczny paliw płynnych . Płock - ul. Wyszogrodzka 133. To nie Orlen ani Lotos !

Temp mętnienia -7
Temp blokady -24
LC 52,6


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2018, o 21:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
OLPP to spółka córka Orlenu zarządzająca ich bazami paliwowymi

w Auchan w Warszawie pokazywali świadectwa dostaw bez problemu, tylko kobity w "punkcie obsługi klienta" musiały wołać kierownika(czkę)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2018, o 15:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 537
Pochwały: 50
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Dzisiejszy Lotos znowu bez "biogónwa" , tak klarownego oleju napędowego daaawno nie widziałem. Jedynie ponoć Vpower jest lekko zabarwiony ale to z racji dodatku, też będę musiał to sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 00:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 98
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Miłosz napisał(a):
Dzisiejszy Lotos znowu bez "biogónwa"

Zwykły ON czy ten lepszy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 01:04 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 537
Pochwały: 50
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Zwykły najzwyklejszy

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 11:45 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2275
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 100
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Wizualnie perfekt!

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 00:47 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 537
Pochwały: 50
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Fajne porównanie (sponsorowane :P ), ale czekam na 2 część z odpalaniem auta w komorze termoklimatycznej :D



Jutro jak nie zapomnę wrzucę swoją do lodówki, bo chyba nie wywaliłem.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2018, o 17:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 311
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
Szkoda, że nie zrobi testu paliw standard - ( Orlen, Circle, Lotos, Shell )
W tym temacie największe różnice będą widoczne.
Osobiście myślę, że ""Lotos Optima "" posiada bardzo dobre paliwo zimowe w cenie standard.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2018, o 23:52 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 537
Pochwały: 50
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Wrzuciłem swojego lotosa na ok godzinke do zamrażarki -20 stopni C. Oczywiście zmętniało , ale kasza się nie zrobiła. Po zostawieniu później próbki w ok +20 stopniach dalej jest klarowne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2018, o 14:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9604
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 514
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Jest i druga część ;)

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2018, o 14:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 311
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
W pierwszej próbie akumulator jest wyraźnie słabszy, filtr paliwa był nie wiadomego czasu użytkowany, oraz grzanie świec odbywało się w sposób inny. Tj. Na lepszym paliwie kręcił rozrusznikiem chwilę po zgaszeniu kontrolki grzania świec a w tym pierwszym przypadku wydaje się , że nie.

Zobaczcie sami , jak kręci akumulator przy -35 a przy -20 na tym pierwszym paliwie :)

W pełni naładowany akumulator daje większą moc na rozrusznik, niż nie doładowany i pożyczony z innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2018, o 16:51 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2275
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 100
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Mnie interesują różnice pomiędzy Lotosem a Cyrklem...
Wydawało mi się, że obie firmy handlują tym samym IZ-40.
Magia sponsora czy coś więcej?

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2018, o 02:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 98
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Może Cyrkle ładuje jeszcze jakieś swoje dodatki. Widział ktoś ostatnio świadectwo jakości Dynamics'a? Miles Plus w grudniu miał temp. zablokowania -39st chociaż na reklamach tylko -32st.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2018, o 11:49 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9604
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 514
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Świadectwo jakości
8. Temp. blokady zimnego filtru -44 C
9. Temp. mętnienia -22 C
https://www.facebook.com/12560660877415 ... =3&theater


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2018, o 15:30 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 98
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Ale to właśnie milesPlus. Warto by porównać z parametrami Dynamicsa z Lotosu bo ponoć bazą obydwu tych paliw jest ten sam IZ-40.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2018, o 16:35 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
pawellox napisał(a):
W pełni naładowany akumulator daje większą moc na rozrusznik, niż nie doładowany i pożyczony z innego.

To wynika z rezystancji kiepskich przewodów pożyczających prąd.

jozef01 napisał(a):
Mnie interesują różnice pomiędzy Lotosem a Cyrklem...
Wydawało mi się, że obie firmy handlują tym samym IZ-40.

W porzednich latach w obu sieciach był ten sam IZ-40, więc chyba nie ma powodu aby w tym roku to miało się zmienić.
Teoretycznie Orlen też produkuje ON arktyczny klasy 2 (-22/-32C), ale nie wiem czy oferuje go we wszystkich swoich bazach paliwowych OLPP.

Lotos na filmie zachowywał się jak miks zwykłego ON zimowego (tyle że bez BIO) z ON arktycznym.
Paliwo było pobierane na samym początku sezonu, w listopadzie, gdzie chyba nikt jeszcze nie kupuje specjalnie ON arktycznego.
Jeżeli stacja paliw zamówiła po 16 listopada IZ-40 w zbiorniki Lotos Dynamic, to zapewne dolali go do resztek Dynamica z przed 16 listopada.
Stąd 23 listopada Lotos Dynamic na tej stacji mógł nie być jeszcze czystym IZ-40.

hans01 napisał(a):
Może Cyrkle ładuje jeszcze jakieś swoje dodatki.

Chyba nie ma takiej potrzeby, bo IZ-40 to paliwo arktyczne Lotosa już z dodatkami.

hans01 napisał(a):
Miles Plus w grudniu miał temp. zablokowania -39st chociaż na reklamach tylko -32st.

-22C i -32C to są minimalne wartości wynikające z normy dla oleju napędowego "arktyczny klasy 2" zapewnione przez producenta i dostawcę.
Stąd Lotos i Cyrkiel powtarzają w ulotkach i reklamach te konkretne wartości.
A w praktyce temperatura mętnienia i blokowania filtra waha się od tych wartości w dół, w zależności do tego jak się uda daną partię paliwa wyprodukować.

Testy Zachara pokazują po raz kolejny, że dobrego paliwa i mocnego akumulatora nic nie zastąpi,
a zimowy ON paradoksalnie nie nadaje się do użytkowania zimą.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2018, o 17:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 311
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
Z dzisiejszego tankowania na Auchan Białystok.
Temp. Mętnienia -8 st. C. A blokady - 29 st C.
Smarność 400 . Lc 51.9


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2018, o 16:08 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2275
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 100
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
pawellox napisał(a):
Z dzisiejszego tankowania na Auchan Białystok.
Temp. Mętnienia -8 st. C. A blokady - 29 st C.
Smarność 400 . Lc 51.9

Na taką zimę jaką mamy za oknem aż za dobre. :tak:

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2018, o 17:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 mar 2018, o 17:19
Posty: 1
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: inne
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0
LaGardere napisał(a):
Witam :-)

Wprawdzie temat jakości paliwa pojawił się już na forum - ale w OT - jest więc tam sporo magla :-D

Ponieważ jakość paliwa jest jednak ważnym tematem - pozwoliłem sobie umieścić ten wątek w Informacjach.Jeśli Admin uzna inaczej :jacipokaze: - no cóż , po prostu scali temat :chytry: .

Podaję link do strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który jest organizatorem systemu kontroli jakości paliwa realizowanej przez Inspekcję Handlową.

http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/

Na stronie są następujące odnośniki :

1.Opis systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw :tak: - jak system wygląda w praktyce

2.Wyniki kontroli jakości paliw :ok: - aktualne listy stacji na których wykryto nieprawidłowości :jacipokaze: jakie parametry są badane w różnych paliwach, i co oznaczają skróty dotyczące nieprawidłowości, umieszczone w raporcie :chytry:

3.Wymagania dotyczące jakości paliw - :ok: - normy prawne obowiązujące w tym zakresie

4.Zgłoszenie paliwa złej jakości :ok: – formularz - można zgłosić problemy z paliwem :ok: -
informacja zostanie przekazana do Inspekcji Handlowej - a na stacji zostanie przeprowadzona kontrola :diabel:

5.FAQ - najczęściej zadawane pytania :help:

Gdyby były pytania do mnie z tego zakresu - postaram się pomóc :tak: .

Pozdrawiam :fajka:




Tankujemy to widzimy jak samochód reaguje i pracuje silnik po zatankowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2018, o 23:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 98
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Do kiedy na stacjach powinno być paliwo zimowe? Od weekendu wracają mrozy, w nocy nawet do -15 stopni a zatankowałem pierwszy raz po zimie nie arktyczne i nie sprawdzałem papierów na stacji - tak ciepło przecież było :-(
Coś mi się kojarzy, że od 1 marca może być już przejściowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 10:34 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Po 1 marca rafineria zaopatruje bazy paliwowe ON przejściowym, więc w 2-3 tygodniu marca jest już duże prawdopodobieństwo zatankowania ON przejściowego (zmieszanego z resztkami ON zimowego w zbiornikach stacji).

Zakładając że przed zatankowaniem ON przejściowego w baku było jeszcze sporo ON arktycznego/zimowego - nie powinno być problemów. Ale niektórzy mogą się zdziwić próbując jechać do pracy w poniedziałkowy ranek. Zobaczymy czy te weekendowe prognozy nie były przesadzone.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 453 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda