TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 sie 2017, o 21:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2627 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 84, 85, 86, 87, 88

Jaki olej 2T (do 2-suwów) stosujesz w swoim dieslu ?
Addinol MZ 406 2%  2%  [ 6 ]
Liqui Moly 1052 23%  23%  [ 65 ]
Liqui Moly 1504 1%  1%  [ 3 ]
Meguin Zweitaktmotorenoel TC semi 3%  3%  [ 7 ]
Ravenol Skuter 2T 22%  22%  [ 61 ]
Orlen Mixol S 4%  4%  [ 10 ]
Orlen Platinum Moto 2T 2%  2%  [ 6 ]
Orlen Semisynthetic 2T czerwony 13%  13%  [ 36 ]
Olej 2T innej marki 9%  9%  [ 26 ]
Nie używam oleju do 2-suwów w dieslu 21%  21%  [ 59 ]
Liczba głosów : 279
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lip 2017, o 17:07 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2015, o 23:14
Posty: 86
Pochwały: 1
Marka: Reno
Model: SCIII
Rocznik: 2011
Silnik: 1,5 dCi DPF
ktoś zna taki olej?
stosował?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
SCENIC III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2017, o 19:24 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6908
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 811
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Nie znam i nie stosowałem,
olej klasy API TB czyli parametry teoretycznie z nisko-średniej półki.

Chyba warto by było (przed użyciem w dieslu) posmażyć go trochę w probówce i dla porównania np. LM1052 i sprawdzić czy nie ma więcej pozostałości koksowania.

Do starych diesli zapewne będzie OK, a do common raili z wyższym ciśnieniem wtrysku warto by było sprawdzić czy pozostałościami spalania nie odbiega od sprawdzonych 2T.

Czy poprawi smarność ON i o ile to też znak zapytania bez testu HFRR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 13:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lip 2017, o 13:03
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis II
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
Tak sobie czytam o tym oleju 2T i naszło mnie jedno pytanie:
Sprawdzał ktoś jak wyglądają świece żarowe po tym dodatku?
Czy ma on (2T) jakiś wpływ na jakość działania, sprawność i czystość świec żarowych?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2017, o 08:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 maja 2016, o 17:56
Posty: 29
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
No i ja dorzucę kilka swoich spostrzeżeń na temat 2T. Leję ok 200gr na 50L ON. Przejechałem na nim ok 10kkm. Na początku stosowałem LM1050 (chyba ze 2 butelki) ale zauważyłem że samochód lekko się zamulił no i jest dość drogi. Zmieniłem na Revanol. Auto przestało zamulać no i całe dobrodziejstwa 2T czyli ciszej pracuje, miękko zapala i miękko się gasi itd. Natomiast ostatnio zauważyłem pewna rzecz. Revanol rozrobiłem z ON z plastikowej butelce po wodzie (oczywiście wypłukanej i wysuszonej). Rozrobiłem tak 5 butelek. Po ok 2 tygodniach zajrzałem do nich a tam na samym dnie osadziła się cieniutka warstwa białego czegoś. To coś jest w każdej butelce. Jak się butelkę wstrząśnie to ta substancja się rozpływa i jej nie widać ale po tygodniu stania znowu się pojawia. Nie jest to typowy szlam jaki można spotkać na dnie dużych zbiorników z ON. Dodam że czerwony kolor ON z revanolem jest równomierny i mimo stania nie rozwarstwia się. Zastanawiam się jednak co to za biała substancja. Na wszelki wypadek jak ostatnio tankowałem to nie wylewałem całej butelki i to białe zostało na dnie butelki.
Ktoś wie co to może być ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2017, o 22:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 kwi 2015, o 23:18
Posty: 120
Pochwały: 3
Marka: Peugeot
Model: 4007
Nadwozie: inne
Rocznik: 2010
Silnik: 2.2 HDI DW12ME5
Larens:
Ja widziałem swoje świece i wyglądają jak najnormalniej.

slajders25:
A'propos szlamu.
Ja także to kiedyś zauważyłem. Ale byłem przekonany, że to od resztek denaturatu, którym myłem butelkę.
Takie zjawisko miałem tylko przy Elf. Przy Addinol nie. Trzeba sprawdzić bo to dość istotne.
W każdym razie w filtrze paliwa nigdy nic "nadmiarowego" nie znalazłem. No chyba, że jest na dnie baku.

Przy tym wstępnym mieszaniu oleju 2T z ropą (robię to czasem zimą gdy olej "leniwieje") czasem nachodzą mnie wątpliwości.
Każdy z tych olejów ma dodatki miksujące (tym bardziej półsyntetyki) i czy one czasami się nie "wypstrykują" w już butelce zamiast później w baku jak by to było pożądane?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2017, o 21:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 maja 2016, o 17:56
Posty: 29
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
To białe coś na dnie butelek to nie szlam. Po wstrząśnięciu znika ale potem znowu się pojawia. Pytanie jest czy to coś nie zostaje na filtrze bo w baku raczej nie ponieważ w baku ropa podczas jazdy non stop się porusza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2017, o 15:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 9 mar 2013, o 17:14
Posty: 36
Lokalizacja: Sosnowiec
Marka: Ford
Model: Mondeo
Rocznik: 2005
Silnik: TDCi
Ten biały osad o którym mówicie zauważyłem po myciu butelki alkoholem, dokładniej izopropanolem. Butelki tej używam do dawkowania 2T na stacji więc były w niej resztki oleju, po zetknięciu z alkoholem powstał właśnie taki osad, jakby kefir, mleko...sam nie wiem. Ktoś wspominał, że mył denaturatem więc zapewne ten sam przypadek co u mnie ;-)

EDIT:
Zrobiłem kurację wtryskowni, jak zawsze co 10tyś km używając LIQUI MOLY 2666 Diesel Spulung ale sprzedawca chciał mi wcisnąć LM 5156, seria PROLINE. Nie podobało mi się, ponieważ żadnej informacji o stosowaniu na pudełku nie było, wiec zadzwoniłem do LM. Okazało się, żę nie wolno tego stosować pod pompę, nadaje się jeszcze 5154. Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2017, o 21:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 kwi 2015, o 23:18
Posty: 120
Pochwały: 3
Marka: Peugeot
Model: 4007
Nadwozie: inne
Rocznik: 2010
Silnik: 2.2 HDI DW12ME5
W informacji do LM5156 podano:
"ZASTOSOWANIE Wszystkie silniki Diesla również Common-Rail i Pompo-Wtryskiwacze"
Więc pasi do wszystkiego.
Jednak piszą tylko o dolewaniu do zbiornika. Nic o bezpośrednim podłączeniu czyli najlepiej tego nie robić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2017, o 22:52 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 960
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 61
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
@snajper_881 nie wiem czy dobrze pamietam ale na LM 2666 bylo napisane zeby nie stosowac czesciej niz co 15 tys. Km ale musze sprawdzić.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2017, o 11:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lip 2017, o 11:44
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis III
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147KM
Wczoraj w Wałbrzychu zakupiłem 2x LM1052.
Jak tylko wypalę 45 litrów ON przemieszanych z czerwonym ORLENEM to zacznę zalewanie LM. Zobaczę wtedy czy spalanie spadnie.
Teoretycznie powinno spaść, bo przecież czerwony ORLEN jest bardziej popiołowy, a to powoduje częstsze wypalanie DPFa, czyli wyższe zużycie ON.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2017, o 13:46 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6908
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 811
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
ilość popiołów w 2T jest tak marginala, że nie spodziewał bym się istotnej różnicy w wypaleniach i zużyciu ON,
ale jestem bardzo ciekawy Twoich wrażeń po zmianie 2T


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2017, o 13:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 472
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Piokli mam pytanie.
Czy jest sens zmniejszania dawki 2T teraz w lecie ???
GDy ON ma w sobie BIO ??
W zimie dawkuje 100 ml / 20 l ropy
teraz w lecie zmniejszyłem do 50 ml / 20 l ropy

Najbardziej mnie irytuję to że na wiosnę gdy letnie ON już było na stacjach, to avka zaczęła kopcić przy mocniejszym depnięciu. :jacipokaze: a w zimie tego nie było.
Czyli wywnioskowałem że 2T w zmniejszonej dawce, nie spełnia swojej roli. :sciana:

Ale czy 2T z zimową dawką + ON letni z BIO - nie narobią ogromnych szkód :wow: ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2017, o 14:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 472
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Swoją drogą przedwczoraj, widziałem świadectwo jakości letniego ON Dynamic

Liczba cetanowa - 52,8 (i gdzie tu obiecywane 55 ? :jacipokaze: )
Smarność - 285 um


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2017, o 14:24 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6908
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 811
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
matrix napisał(a):
Ale czy 2T z zimową dawką + ON letni z BIO - nie narobią ogromnych szkód :wow: ???

Ani ogromnych, ani żadnych innych szkód nie narobią.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2017, o 10:10 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6908
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 811
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Miłosz napisał(a):
Taka ciekawostka, lotos cały czas jest bez bio. Sam tankowałem w piątek i było transparentne "białe" ....

Tankowałem w weekend w Słupsku na Leclercu, ON transparentny czyli pomorze nadal zaopatruje się w LOTOSie w ON bez BIO.

Norma paliw EN-590 dopuszcza "do" 7% rzepaku w ON i pod wpływem nacisków władzy prawie zawsze te 7% biogówienka w ON było.
Ciekawe jak się Lotos wyłamał z dodawania rzepaku, czyżby naciski lobby rzepakowego w rządzie zmalały ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2017, o 21:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 283
Pochwały: 32
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Mój dobry kolega jezdzi do Słupska do leclerca jak i również do Elbląga z paliwem ;) Mam nadzieje brałeś zwykłe paliwo a nie te super :P Bo kleen flo samemu można se dodać :P A wracając do kar to wolą zapłacić, ale mieć większy zbyt paliwa, ponoć głównie dlatego że mają jakiś mega duży zagraniczny kontrakt, gdzie biosyfu być nie może.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2017, o 07:36 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6908
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 811
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Biorę zawsze zwykły ON ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2627 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 84, 85, 86, 87, 88

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda