TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 cze 2017, o 00:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 22:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 20:22
Posty: 2
Lokalizacja: Swidnica
Drodzy przyjaciele.Mam samochód TOYOTA AVENSIS 2003-2006 Diesel 2.0L Manual 5 doors T2 D-4D Estate .Zjeżdzając z góry pedał hamulca zrobił się twardy jak skała i od stłuczki uratował mnie hamulec ręczny.Po chwilowym postoju hamulce znów były tylko w korku i na parkingu traciłem je na nowo.Mechanik stwierdził że to Vacum pompa(ułamany kamień)więc kupiłem używaną bo nowa troszke droga.Efekt był ten sam a nawet gorszy (po 3 krotnym naciśnięciu hamulca pedał robił się twardy) więc stwierdził że to teraz serwo.Jednak wiele osób twierdzi że vacum pompa prawie nigdy się nie psuje a jeszcze ze serwem to nie bywały przypadek,postanowiłem aby zobaczył czy kawałek kamienia nie dostał się do przewodu.Nic z przewodu nie wypadło ale po założeniu jej na nowo samochód jakby odzyskał dawną renome.Niestety nie trwało to długo,ponieważ gdy testowałem go na biegu jałowym zjężdżając z góry hamulec ponownie zrobił się twardy i od tego czasu znów mam hamulec na trzy naciśnięcia.Mało tego zapala mi się teraz kontrolka hamulca ręcznego gdy trace hamulec.Czy miał ktoś taki problem i od czego zacząć aby nie wpadać w koszty.Z góry dziękuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 23:27 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Wygląda jak klasyczny przykład przegrzania układu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2010, o 11:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 14:59
Posty: 163
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Sprubój wymienić płyn hamulcowy. Z czasem traci on swoje własności.

_________________
Pozdrawiam
Clinton


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2010, o 12:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
jeśli zapala się kontrolka ręcznego to moim zdaniem jest problem z podciśnieniem i tam należy szukać przyczyny. Może gdzieś jest nieszczelność.
Swoją drogą jak w dieslu się popompuje 3- 4 razy pedał hamulca to zapala się kontrolka na chwilę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2010, o 12:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 23:22
Posty: 188
Lokalizacja: Nowy Sącz
Pochwały: 1
Marka: avensis
Model: T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 116
witam,
nie jestem ekspertem w temacie, jednak (oczywiscie po lekturze forum) gdzies tam 'zapala mi sie lampka' zwiazana z tematem.
W dieslach jest tak, ze na luzie wspomaganie hamulca nie daje rady tak, jak przy normalnej pracy silnika (czyli na biegu przy pracujacym silniku). Oczywiscie hamulce musza dzialac, jednak dzialaja inaczej. Najlatwiej sprawdzic to stojac na luzie i naciskajac kilka razy mocno i szybko pedal hamulca - po ktoryms nacisnieciu zaswieci sie kontrolka recznego sygnalizujaca (chyba) slabsze cisnienie w ukladzie i pedal 'zrobi sie b.twardy', jak w opisie.
dudek, jesli ze wspomnianej gorki jechales na luzie (czego nie polecam :nie: ) to nawet jak wszystko jest OK z ukladem hamulcowym taki efekt mial prawo wystapic.
Oczywiscie jesli gdzies naklamalem b.prosze bardziej zaawansowane osoby o korekte :tak:
pozdrawiam

_________________
Obrazek
>>> goraco zapraszam TUTAJ do oceny mojej Avki <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2010, o 12:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 14:59
Posty: 163
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
tejot napisał(a):
W dieslach jest tak, ze na luzie wspomaganie hamulca nie daje rady tak, jak przy normalnej pracy silnika (czyli na biegu przy pracujacym silniku). Oczywiscie hamulce musza dzialac, jednak dzialaja inaczej. Najlatwiej sprawdzic to stojac na luzie i naciskajac kilka razy mocno i szybko pedal hamulca - po ktoryms nacisnieciu zaswieci sie kontrolka recznego sygnalizujaca (chyba) slabsze cisnienie w ukladzie i pedal 'zrobi sie b.twardy', jak w opisie.

Mi się to nigdy nie zdarzyło, a jeździłem po różnych górkach. Byćmoże dlatego, że nigdy nie jeżdżę na luzie bo szkoda hamulców. Silnik zawsze pomaga :ok:

_________________
Pozdrawiam
Clinton


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2010, o 13:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 23:22
Posty: 188
Lokalizacja: Nowy Sącz
Pochwały: 1
Marka: avensis
Model: T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 116
Clinton napisał(a):
szkoda hamulców. Silnik zawsze pomaga
Oczywiscie i bezdyskusyjnie :tak:

tutaj w/w watek, moze bedzie pomocny:
http://avensis.info/viewtopic.php?p=54321#54321

pozdrawiam

_________________
Obrazek
>>> goraco zapraszam TUTAJ do oceny mojej Avki <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2010, o 16:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 20:22
Posty: 2
Lokalizacja: Swidnica
Clinton napisał(a):
Sprubój wymienić płyn hamulcowy. Z czasem traci on swoje własności.
Czy płyn hamulcowy może mieć taki wpływ na działanie hamulców.Z tego co mi mówili to raczej by się miękki robił,ale to już coś-zaczne od wymiany płynu hamulcowego.

[ Dodano: 2010-04-23, 16:23 ]
bobikos napisał(a):
jeśli zapala się kontrolka ręcznego to moim zdaniem jest problem z podciśnieniem i tam należy szukać przyczyny. Może gdzieś jest nieszczelność.
Swoją drogą jak w dieslu się popompuje 3- 4 razy pedał hamulca to zapala się kontrolka na chwilę.
80% ludzi obstawia że jest to podciśnienie tylko gdzie jest nieszczelność,normalnie wciskałem go kilkakrotnie i lampka się nie zapalała tylko powoli twardniał.Kiedy hamulec naprawił się na dwa dni też tego efektu nie było po 3-4 razach

[ Dodano: 2010-04-23, 16:34 ]
Clinton napisał(a):
tejot napisał(a):
W dieslach jest tak, ze na luzie wspomaganie hamulca nie daje rady tak, jak przy normalnej pracy silnika (czyli na biegu przy pracujacym silniku). Oczywiscie hamulce musza dzialac, jednak dzialaja inaczej. Najlatwiej sprawdzic to stojac na luzie i naciskajac kilka razy mocno i szybko pedal hamulca - po ktoryms nacisnieciu zaswieci sie kontrolka recznego sygnalizujaca (chyba) slabsze cisnienie w ukladzie i pedal 'zrobi sie b.twardy', jak w opisie.

Mi się to nigdy nie zdarzyło, a jeździłem po różnych górkach. Byćmoże dlatego, że nigdy nie jeżdżę na luzie bo szkoda hamulców. Silnik zawsze pomaga :ok:
Też nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło i też nie jeżdze na luzie,zrobiłem to aby sprawdzić czy hamulce odzyskałem na zawsze,może to zbieg okoliczności ale stało się to co wcześniej.Czyli hamulce mam na 3 razy,a hamulec na postoju raz mi wciąga raz nie,więc nie wiem czy vacum pompa działa czy nie.Czy z dwóch pomp można zrobić jedną.Jeśli ma ktoś takie auto,czy mógł by sprawdzić czy jego pompa bardzo mocno ciągnie powietrze,bo moja raczej jak zapchany odkurzacz.Kiedy dodaje gazu na postoju to pedał szybko wciąga w doł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2010, o 16:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sie 2010, o 21:28
Posty: 4
Lokalizacja: walsall
witam mam taki problem ze od kilku dni wystepuje u mnie twardnienie hamulca tzn za trzecim nacisnieciem hamulca w krotkim odstepie czasu powiedzmy 2 sec pedal twardnieje i miga kontrolka hamulca ,po chwili wszystko ok auto hamuje ok za 1 lub 2 nacisnieciem pedalu i tak do 3,4 nacisniecia w bardzo krotkim odstepie czasu mechanik ktory wymienial mi tarcze powiedzial ze pompa vacum ciagnie i prawdopodobnie to servo co wy myslicie koledzy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2011, o 21:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 21:13
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D 2.0
Może komuś udało się dojść w czym problem? Niestety, od paru dni mam to samo - przy niskich obrotach praktycznie brak wspomagania (starcza na 1 wciśnięcie), jak się przygazuje to jest ok. Podmieniłem vacum pompę, bo na wolnych obrotach jakoś słabo ssała, ale bez rezultatu, teraz ściągam serwo z allegro, ale jakoś mam wątpliwości czy pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 10:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 kwi 2009, o 13:07
Posty: 19
Lokalizacja: góry
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1 CD-FTV
Czy udało się komuś dojść, niestety mam identyczne objawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2011, o 09:18 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2008, o 11:00
Posty: 30
Lokalizacja: Kutno
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D-4D
Witam! U mnie objawy podobne, po wymianie tylnych tarcz i klocków. Pedał wciskam raz, jest OK, drugi i kolejny coraz gorzej za czwartym pedał hamulca twardy i zapala się kontrolka od ręcznego. Byłem u trzech mechaników, jeden mówi, że to problem z podciśnieniem i sądząc po palącej się kontrolce ręcznego ma racje bo gdy zwiększe obroty do ponad trzech tys. problem jakby znikał i pedał wchodzi lepiej. (czyżby zbieg okoliczności wymiana tarcz i klocków z rozszczelnieniem) wydaje mi się, że nie czytając podobne problemy u innych po wymienie tarcz i klocków. Drugi mechanik powiedział, że powinienem odpowietrzyć układ hamulcowy specjalnym do tego urządzeniem, które podobno pod ciśnieniem wstrzykuje płyn, czy jakoś tak. Ja osobiście odpowietrzałem układ zwyczajnym sposobem tj. jeden pompuje drugi upuszcza ale niestety bez rezultatu. Takie odpowietrzenie u mnie w mieście kosztuje około 60-70 zł. nie wiem czy w to inwestować. Poza tym mechanik który dysponuje takim urządzeniem sam jest sceptycznie nastawiony czy odpowietrzenie takie pomoże. Nie wiem już co robić. Pompa jest na pewno dobra, żadnego rozszczelnienia nie udało się zlokalizować, co to może być? Proszę o jakąś pomoc! Mój samochód to Toyota Avensis 2.0 D-4D z 2004r.
Dziękuję i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2011, o 14:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 21:13
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D 2.0
doszedłem co było przyczyną w moim przypadku - niestety, niezbyt mnie to ucieszyło. Okazało się, że przyczyną jest zbyt mała ilość oleju w górnej części silnika. Ponieważ vacuum pompa, która właśnie znajduje się u góry jest smarowana olejem z silnika, jego niedobór przekłada się na słabą pracę pompy zwłaszcza przy niskich obrotach. Niestety, nie wiem co jest tego przyczyną, na dole olej jest, również ciśnienie w normie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2011, o 15:15 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
pawel_g3 napisał(a):
witam mam taki problem ze od kilku dni wystepuje u mnie twardnienie hamulca tzn za trzecim nacisnieciem hamulca w krotkim odstepie czasu powiedzmy 2 sec pedal twardnieje i miga kontrolka hamulca ,po chwili wszystko ok auto hamuje ok za 1 lub 2 nacisnieciem pedalu i tak do 3,4 nacisniecia w bardzo krotkim odstepie czasu mechanik ktory wymienial mi tarcze powiedzial ze pompa vacum ciagnie i prawdopodobnie to servo co wy myslicie koledzy

było już o tym kolego na forum. normalny objaw w d4d


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2011, o 12:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 kwi 2009, o 13:07
Posty: 19
Lokalizacja: góry
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1 CD-FTV
Witam kolegów
Jeśli kogoś interesuje to znam przyczynę, właśnie zatrała mi się vacum pompa która szwankowała od pewnego czasu (wpisy na forum). Skutki są takie że urwało mi coś w głowicy, naszczęście nie urwał się pasek rozrządu także może coś z tego będzie. Narazie mechanik ma zdjąć dekiel i wtedy wszystko się okażę. Problemy jakie miałem są takie jak wpisy powyżej, twardy pedał hamulca przy dwukrotnym hamowaniu lub przy małych obrotach.
Także polecam wymienić vacum pompę jeśli nie jest jeszcze zapóźno.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2011, o 09:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 kwi 2009, o 13:07
Posty: 19
Lokalizacja: góry
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1 CD-FTV
Mechanik zajrzał i silnik zatarty właśnie w głowicy i jak pisze kolega Jerry75 powodem jest zbyt mała ilość oleju w górnej części silnika
Cytuj:
doszedłem co było przyczyną w moim przypadku - niestety, niezbyt mnie to ucieszyło. Okazało się, że przyczyną jest zbyt mała ilość oleju w górnej części silnika. Ponieważ vacuum pompa, która właśnie znajduje się u góry jest smarowana olejem z silnika, jego niedobór przekłada się na słabą pracę pompy zwłaszcza przy niskich obrotach. Niestety, nie wiem co jest tego przyczyną, na dole olej jest, również ciśnienie w normie.

Co jest przyczyną ja również nie mam pojęcia jeżdziłem na oleju polecanym na tym forum Motul 10W40 do wymiany miałem jeszcze 2 tys.
Objawy najpierw był na wiosnę twardy pedał hamulca vacum pompa nie dostawała oleju trwało to 2 dni.
Drugi raz terez po dłuższej jeździe na 1 biegu objawy 1 dzień i na drugi zatarcie silnika :jacipokaze: :glupek: .
Może jakieś mądre głowy się wypowiedzą. A dla wszystkich z objawami polecam nie wiem płukanke silnika, wymiana oleju.
Narazie szukam silnika, albo będe coś kombinował ze starym
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2011, o 09:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Olej jak twierdzisz masz w porzadku. Sugeruje przeczyscic smoka, odme, przewody olejowe (moze ktorys sie zagial/przytkal nagarem i ogranicza przeplyw oleju). Ewentualnie kanalu olejowe w glowicy sa przytkane ale weryfikacja tego bedzie mozliwa dopiero po rozebraniu silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2011, o 17:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 kwi 2009, o 13:07
Posty: 19
Lokalizacja: góry
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1 CD-FTV
Witam ponownie
Zatarciu uległ jeden wałek w głowicy na jednym cylindrze z lewej strony, drugi trochę przegrzany. Powód brak smarowania poprzez niewielką rurkę doprowadzającą olej z prawej strony do wałków nad każdym cylindrem, zapewne zapchana syfem w oleju który pokazywał mi mechanik.
Ma do wyboru 3 opcje
1 używany silnik opcja niezbyt dobra bo nie wiadomo co się trafi
2 regeneracja wałków i odsyfianie silnika z brudów w oleju
3 remont silnika ponieważ mechanik uważa że do tego się kwalifikuje.
czy to prawda że im bardziej zniszczony silnik tym olej szybciej się brudzi pytam ponieważ nie chcę pakować się zbyt wysokie koszty i najlepiej odpowiadała by mi opcja 2. Ale znowu za chwilę będzie brudno w silniku coś się może zapchać. Dlatego znowu mechanik proponuje zdjąć miskę oglądnąć panewki i jeśli są dobre to można jeszcze wymienić pierścienie taki mini remont.
Za opcją 2 przemawia też to że tym samochodem może pojeżdżę jeszcze z 3 lata i ile wtedy zrobię 50 tys, więc jaki jest sens robić remont kapitalny.
W tym momencie samochód ma przejechane 200 tys. jestem właścicielem od 2 lat i nie było żadnego problemu wymieniłem jedynie bendiks w rozruszniku. Ostatnimi czasy może trochę przedobrzyłem bo na jednym oleju przejechałem 15 tys. ale bez przesady. Samochód jest sprowadzony z włoch i od mechanika usłyszałem że zagranicą stosują metodę wyciągowej wymiany oleju kiedy cały syf zostaje w silniku. Na forum znalazłem dwa opisy zatarcie właśnie w tych silnikach spowodowane niedostatecznym smarowaniem w wyniku zapchania nieczystościami w oleju. Niektórzy proponują płukanki ale mechanik mówi że to nic nie da kiedy silnik jest na wykończeniu. W moim przypadku nic takiego nie stwierdziłem nie dymi, pali dobrze no chyba że poniżej –10 ma problem ale który diesel go nie ma.
Także może jakieś propozycje, może znacie jakieś firmę regenerującą wałki.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2011, o 23:00 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
walki regeneruje Świątek i duzo innych firm trzeba poszukac. aha 1cd robi ponad 500tys zanim sie zabrudzi... swoje pierwsze 1cd sprzedawalem przy 480tys i wygladalo jak nowe( olej ford 5w30 zadnych plukanek megłinów pingwinów likłi moli ani motuli)
chyba ze faktycznie makarony zrobily balagan w moturze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2012, o 08:45 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
dudek napisał(a):
Drodzy przyjaciele.Mam samochód TOYOTA AVENSIS 2003-2006 Diesel 2.0L Manual 5 doors T2 D-4D Estate .Zjeżdzając z góry pedał hamulca zrobił się twardy jak skała i od stłuczki uratował mnie hamulec ręczny.Po chwilowym postoju hamulce znów były tylko w korku i na parkingu traciłem je na nowo.Mechanik stwierdził że to Vacum pompa(ułamany kamień)więc kupiłem używaną bo nowa troszke droga.Efekt był ten sam a nawet gorszy (po 3 krotnym naciśnięciu hamulca pedał robił się twardy) więc stwierdził że to teraz serwo.Jednak wiele osób twierdzi że vacum pompa prawie nigdy się nie psuje a jeszcze ze serwem to nie bywały przypadek,postanowiłem aby zobaczył czy kawałek kamienia nie dostał się do przewodu.Nic z przewodu nie wypadło ale po założeniu jej na nowo samochód jakby odzyskał dawną renome.Niestety nie trwało to długo,ponieważ gdy testowałem go na biegu jałowym zjężdżając z góry hamulec ponownie zrobił się twardy i od tego czasu znów mam hamulec na trzy naciśnięcia.Mało tego zapala mi się teraz kontrolka hamulca ręcznego gdy trace hamulec.Czy miał ktoś taki problem i od czego zacząć aby nie wpadać w koszty.Z góry dziękuje


Odświeżę temat:

Właśnie u mnie jest to samo - 4x wcisnę pedał hamulca i jest twardy-brak hamulca.(miga kontrolka ręcznego)

Ale trochę pojeździłem innymi dieslami i jest to samo, więc raczej tak ma być jak już wcześniej ktoś powyżej zauważył.

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2012, o 10:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 17:07
Posty: 19
Lokalizacja: tomaszów
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 d4d 116ps
przerabiam ten sam problem. jutro jade do serwisu do łodzi w celu odpowietrzenia i wymiany płynu hamulcowego.koszt 190zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 16:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 17:07
Posty: 19
Lokalizacja: tomaszów
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 d4d 116ps
właśnie wróciłem z seriwsu z Łodzi. Po 2 godzinach próby "zgaszenia" kontrolki przez mechaników wyszedł kierownik serwisu i stwierdził, że układ jest odpowietrzony, pompa hamulcowa jest sprawna, i ogólnie nie wiedzą co może być przyczyną.
Opowiadał także że mieli taką sytuacje kiedyś i gościu wymienił vacum pompe oraz servo i kontrolka dalej sie paliła. Przyczyna tkwiła w zapchanym smoku przez co pompa vacum nie była odpowiednio smarowana (olej idzie z dołu do góry wąskimi kanalikami i jest smarowana pompa vacum oraz 2 wałki). Zasugerowano mi wymiane filtra oleju na oryginalny - już kupiłem koszt 84zł (wczesniej miałem filtrona)" i przy wymianie oleju zdjąc miskę olejową i obejrzeć smoka czy nie jest czasem przypchany.Jezeli to nie pomoże to mechanik bedzie musiał sprawdzić czy jest dobre smarowanie pompy vacum a jesli jest ok to trzeba pompe wymienic. W poniedziałek prowadze do mechanika na sprawdzenie tego smoka i wymiane filtra oleju. bede pisal co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2012, o 01:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 17:07
Posty: 19
Lokalizacja: tomaszów
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 d4d 116ps
witam. zmienilem koncepcje i zaczne od sprawdzenia pompy vacum i przewodów podcisnienia ,a nie czyszczeniu smoka.Czy ktos wyjmowal ta pompe z samochodu, z tego co widze to jest na 3 srubkach . czy jesli je odkrece i zdejme przewody z 3 krócców to wyjmie sie ja bez problemów. Pompa jest smarowana olejem i jesli ja wyjme w jaki sposob moge przeczyscic ten przewod ktory doprowadza do niej olej. Jak sprawdzic sama pompe czy nie jest przytarta`- powinna dac sie obrocic rekoma, czy trzeba uzyc wiekszej sily? Planuje kupic druga uzywana za 100zl i je podmienic i sprawdzic czy da to jakis efekt, jesli nie to sie ja sprzeda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2012, o 21:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 17:07
Posty: 19
Lokalizacja: tomaszów
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 d4d 116ps
dzis byłem u mechanika i smarowanie pompy vacum jest ok. mam pytanko ? czy ktos wie jakie podcisnienie powinna ta pompa wytwarzac? czy ktos to mierzyl? jesli nie to musze kupic druga na podmianke...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2013, o 17:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 21:48
Posty: 1
Lokalizacja: Kalisz
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
Podpowiem jaka może byc przyczyna tej usterki, bo sam długo szukałem przyczyny, czytałem to forum, inne równie, i nie moglem znaleźć rozwiązania. Wymieniłem nawet pompe vaacum i nic to nie zmieniło. Po wielu próbach, dotarłem w końcu do mechanika, który znał się na rzeczy i okazuje sie, że przyczyna tej usterki jest bardzo błacha ale ustalenie tego niezmiernie trudne. Powodem był u mnie elektrozawór przy Servie, mechanik wyjał, przeczyścił dokąłdnie żeby się nie zacinał i wszystko wróciło do normy. Mam nadzieje, że ta informacja, pomoże wielu sfrustrowanym jak ja wczesniej użytkownikom Toyotki :-)))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2013, o 16:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 16:17
Posty: 1
Lokalizacja: Bochnia
Marka: Toyota
Model: AVENSIS
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 DISEL
witam prosze napisac gdzie znajduje sie ten elektozawor przy servie gdyz nie moge go znales, a mam identyczny problem z hamulcami i swiecaca kontrola, dzienkuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 20:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 16:02
Posty: 387
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 D4D
odgrzeję kotleta - mianowicie jak sprawdzić czy Vacum jest prawidłowo smarowana?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2013, o 21:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2013, o 15:14
Posty: 31
Marka: Toyota
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1ADFTV
Witam,

A u mnie pedał twardy jak beton po kilkugodzinnym postoju. Włączę silnik i już wszystko dobrze, tylko jak zapomnę o ręcznym i wciskam sprzęgło to samochód toczy się... Dobrze, że jeszcze w nic nie walnąłem. Jakiś pomysł na twardy hamulec "po nocy" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 18:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 wrz 2013, o 18:33
Posty: 1
Marka: toyota
Model: avensis
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0d4d
ja miałem podobny problem i okazało sie ze przewod plastikowy idacy do serwa sie obluzował


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2013, o 19:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 sty 2011, o 16:17
Posty: 6
Marka: Rover
Model: 214i
Rocznik: 1999
Silnik: 1.4i
Witam

U mnie podobny problem, pojawił się dopiero dziś. Rano wszystko ok, pojechałem na zakupy. Wracając wsiadam, wciskam hamulec a tu beton (od razu wydało mi się to nie w porządku). Po włączeniu silnika hamulec zaczął "wpadać" w podłogę pod wpływem ciężaru nogi, jednak wydaje mi się, że bardzo powoli. Kilka razy wciskałem hamulec, ale kontrolka od ręcznego się nie zaświeciła, próbowałem raz jeszcze po przeczytaniu o tym na forum i znów nic (kontrolka nie świeci). Płyn hamulcowy na max (jeśli to ten zbiornik od strony kierowcy przy szybie).

Czy brak świecenia kontrolki przy kilkukrotnym wciśnięciu hamulca może coś oznaczać? W trakcie jazdy wszytko jest ok. Zachowując się normalnie, jakby nie myśląc, że coś jest nie tak, nie widzę żadnej negatywnej pracy hamulca. Jedyne to tylko to, że jak za dużo popompuje na postoju to hamulec wydaje dźwięki jak pompka do pontonu (psst psst psst).

Ave T25 2008 2.0 D4D.

Co może być nie tak? Pompa? Eletrozawór?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda