TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 19 paź 2017, o 12:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 sty 2012, o 22:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 393
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Ostatnio w Niedziele wybrałem się na wycieczke autem,po przejechaniu kilkunastu kilometrów,zaczeła mi się trzęść kierownica,na początku lekko,po jakimś kilometrze już tak się trzęsła że trudno było ją utrzymać,więc zjechałem na pas sos,okazało się że przedni prawy hamulec się zablokował aż się kopciło z koła, felga była tak gorąca że nie można było ją dotknąć,jedyne co mogłem zrobić to postukać w hamulec i muszę przyznać że pomogło,teraz się zastanawiam co trzeba będzie wymienić ??? ,żeby drugi raz to się nie przytrafiło,a może ktoś miał podobnie??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2012, o 23:02 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
standard, rozbierz i zregeneruj zaciski, gdzieś nawet diy wrzucałem jak to zrobić, zestawy naprawcze ma aso, pamiętaj aby zrobić oba zaciski, przy okazji sobie płyn wymienisz w ukl.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2012, o 23:04 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Może wystarczy przesmarować tłoczki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2012, o 23:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 393
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Dzięki wrc!! myślałem że wystarczy rozkręcić i coś podsmarować,sam raczej sobie nie poradzę z regeneracją,a KLUSKOM nie pozwole więcej dotykać mojego auta,mam bardzo złe doświadczenia i znam jeszcze gorsze opowieści,jak to mówi mój kumpel "kluski są dobre,ale na talerzu"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2012, o 23:18 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
zablokowanie tłoczka to najczęstsza przyczyna, pewnie tez klocki już dobrze dostały (niekiedy niestety tez tarcza), i tez będą do wymiany, nie jest to jakaś trudna operacja, ale to jednak hamulce, wiec wymaga skrupulatności, i miejsca gdzie jak płyn hamulcowy kapnie mandatu nie będzie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2012, o 23:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 393
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Miejsce mam trudniej z czasem,chyba bede musiał to zrobić do lampy i raczej zacznę od posmarowania,jak radzi pawkaj,a gdy nie pomoże to jak piszesz,to są hamulce i lepiej będzie wymienić wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2012, o 23:47 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Najlepiej kup ATE tylko wcześniej spróbuj oczyścić tłoczki ze starego smaru.
Sprawdź czy gumki są całe.
Robiłeś kiedyś sam coś przy hamulcach?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2012, o 07:14 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
problem jest taki, ze w autach gdzie ja to robilem najczesciej tloczki mialy juz korozyjne wykwity, ktore powoduja trudnosc w prac tloczka i ostatecznie jego zablokowanie, a czyszczenie papierem nic nie daje, bo korozja zaraz znow narasta, probojcie jak wam sie to na dluzej odblokuje tylko przez rozruszanie i smarowanie pasta do tloczkow to super, ale to mniej prawdopodobny scenariusz ktorego i tak ci zycze ;-)
w pl koszt wszystkich nowych gumek to 180zl, nowego tloczka 70zl, ceny z aso do t22 z dwutloczkowym zaciskiem, czy tez masz taki nie wiem, moge wieczorem podejrzec, bo cos mi sie zdaje ze masz inny zacisk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2012, o 22:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 393
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Witam! dzisiaj po pracy rozkręciłem hamulec i niestety jest tak jak pisze wrc,tłoczek pod gumką jest cały pordzewiały,aż dziwi że z taką rdzą to jakoś działało,teraz zanim podadzą mi części z polski,chciałbym to jakoś prowizorycznie naprawić,mam w planie wyczyścić tłoczek pastą do polerowania metali i go nasmarować,tylko nie wiem jak go wyciągnąć,może ktoś zna jakiś magiczny sposób.dzięki!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2012, o 22:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tak, pompujesz po wymontowaniu klocków i tarczy aż wyskoczy, uważaj aby ci się w głowę nie wbił tylko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2012, o 22:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 maja 2010, o 21:57
Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
"e="iba75"]Witam! dzisiaj po pracy rozkręciłem hamulec i niestety jest tak jak pisze wrc,tłoczek pod gumką jest cały pordzewiały,aż dziwi że z taką rdzą to jakoś działało,teraz zanim podadzą mi części z polski,chciałbym to jakoś prowizorycznie naprawić,mam w planie wyczyścić tłoczek pastą do polerowania metali i go nasmarować,tylko nie wiem jak go wyciągnąć,może ktoś zna jakiś magiczny sposób.dzięki!![/quote]
Myślę że i tak będziesz musiał wymienic płyn hamulcowy, więc wyciągniecie tłoczka w sposób "hydrauliczny" - pompuj aż sam wypadnie. Ale to trzeba robić niezwykle ostrożnie i natychmiast tak zatkać przewód żeby nie zapowietrzyć pompy hamulcowej, bo jej idealne odpowietrzenie jest trudne. Niektórzy mechanicy zatykają przewód przez zaktęcenie na nim małego imadełka (ściśnięcie), ale ja nie jestem przekonany czy to nie uszkadza oplotu wewnetrznego w tym wężyku, może inni coś podpowiedzą. Jest specjalna p[asta smarujaca niemiecka ATE do smarowania i konserwacji tłoczków.
"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2012, o 22:43 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
iba75 lepiej zrób to z kimś. Nie trzeba tu pompować wystarczyć może tylko jedno depnięcie.
Jeśli gumy masz ok to czyszczenie powinno wystarczyć.
Ale nie rób tego mechanicznie tj papierem ściernym. Użyj czegoś do rdzy i przesmaruj dobrze tłoczek.
Oczyść także gumę i uważaj abyś jej nie skaleczył. :tak:

Do roboty.

P.s
Ja u siebie nie wyjmowałem całego, bo bałem się właśnie o płyn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2012, o 22:45 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
żadne jedno depniecie nie starczy, trzeba pompować :cfaniak: , pawkaj rozbierz to to zobaczysz ze tego ściereczką i ludwikiem nie doczyścisz, tloczek jest i tak do kosza, i papierem go drobniusienkim jak ma pochodzic do czasu az nowy bedzie, sprawdzone


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2012, o 22:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 393
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Dziękuje!! chłopaki będę działał :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2012, o 22:52 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Wymieniałem w tamtym roku klocki o czym już gdzieś pisałem.
Wystarczyło, że depnąłem raz. Pewnie ze względu na starte klocki tłoczek już trochę wyjechał.
Jeśli hamujesz to robisz to na kilka depnięć? :kawa:

Ja papierem nie polecam. Jeśli Ty polecasz i piszesz, że sprawdzone, to masz do tego prawo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2012, o 22:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
pawkaj napisał(a):
Jeśli hamujesz to robisz to na kilka depnięć? :kawa:

i ile się przesuwają klocki??? a ile potrzebujesz aby wypadł tłoczek???
jak się nie ma specjalnych kluczyków, i innych bajerkow na warsztacie i zepsute auto się robi, tak jak ja to zrobiłem to jedyna metoda, na uruchomionym silniku siła wspomagania daje dodatkową sile, i powinno wyjść


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2012, o 23:03 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
O! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 00:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 393
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Witam!! udało mi się wyciągnąć tłoczek,moim macgajwerskim patentem,czyli wytnołem z starej dętki rowerowej zawór i wkręciłem go do zacisku,ale wcześniej musiałem go okręcić gumą z dętki,potem napompowałem zacisk do sześciu atmosfer,ale tłoczek jeszcze nie chciał wyjść,dopiero jak go zaczołem opukiwać młotkiem to zaczą się wysówać aż wystrzelił,na szczęście nie poleciał daleko,niestety po obejżeniu dokładnie tłoczka,uznałem że nie uratuje go,rdza zrobiła tak głębokie wżery że nawet papier ścierny nie pomoże,a na dotatek gumka po wystrzale tłoczka się rozdarła,jednym słowem kicha,pocieszam się tym że przy okazji że mam to wszystko odkręcone,to sobie zaciski pomaluje.Dzisiaj kumpel był w servisie i pytał o cene kompletu uszczelek i tłoczków na przednie koła,cena 180euro do verso,jeszcze podzwonie do polski może coś taniej uda mi się znaleźć,w ostateczności jak nie będzie większej różnicy w cenie to kupię tutaj,a może ktoś zna jakąś strone internetową gdzie mugłbym taki komplet kupić.pozdrawiam i dziękuje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 17:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
weź to najlepiej w aso w pl, będzie dużo taniej jak za granica
szkoda ze jednak wyszło na moje, ale niestety tak z tymi hamulcami jest, jak już szwankuje tłoczek to najczęściej jest wszytko destrukt :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2012, o 15:55 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
wrc napisał(a):
weź to najlepiej w aso w pl, będzie dużo taniej jak za granica
szkoda ze jednak wyszło na moje, ale niestety tak z tymi hamulcami jest, jak już szwankuje tłoczek to najczęściej jest wszytko destrukt :cfaniak:

wrc napisał(a):
standard, rozbierz i zregeneruj zaciski, gdzieś nawet diy wrzucałem jak to zrobić, zestawy naprawcze ma aso, pamiętaj aby zrobić oba zaciski, przy okazji sobie płyn wymienisz w ukl.

...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2012, o 17:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
pawkaj zapomniałeś treści postu wpisać ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2012, o 09:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 sie 2011, o 10:29
Posty: 234
Lokalizacja: Lublin
Marka: Avensis
Model: t25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 dizel
To podzielę się własnym doświadczeniem z regeneracji zacisków od Toyoty Corolli, wszelkie gumki i uszczelki zakupiłem w "centrum hamulcowym" ,koszt to jest ok.40zł,w ASO ok.200zł,smar do tłoczków zacisków 11zł.papier ścierny, wodny, 1200, 1600,2000,na razie działają 3 rok bez zarzutów.
Głownie złe działanie zacisku bierze się z wewnętrznej,gumki uszczelniającej tłoczek,tam zbiera się po czasie syf i robi się ciasno dla tłoczka,czasami wystarczy tylko to dobrze oczyścić i złożyć, o ile ta gumka jest cała.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2012, o 22:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 393
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Nareszcie naprawiłem sobie hamulce,kupiłem w toyocie tylko zestaw gumek do przednich kół,tłoczków nie kupowałem bo wżery były tylko na przedniej części,co nie przeszkadza w szczelności,przy okazji jak miałem gumki do dwóch zacisków to rozebrałem też drugie i muszę powiedzieć że było warto(jakiś druciarz musiał tam już swoje łapy wepchać)gumka co chroni tłoczek miała osiem dziur i była założona odwrotnie,nie mówiąc o wszechobecnej rdzy,mogę powiedzieć że uratowałem drugi tłoczek przed wżerami,a przy tym coś się nauczyłem,proponuje by każdy kto ma chwilę dla swojego auta,sprawdził sobie stan tłoczków, zanim będą do wymiany i jeszcze patent dla tych co chcieliby wykręcić zacisk i nie zlać całego płynu, a spokojnie w garażu lub w domu doprowadzić go do porządku,więc po odkręceniu wężyka zaczyna kapać płyn,ja żeby przestał kapać, wsadziłem przez oczko śrubkę z podkładką gumową i zdrugiej strony zakręciłem nakrętke też z podkładką gumową i gotowe. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2012, o 00:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 16:52
Posty: 14
Lokalizacja: polska
Witam serdecznie
Czytając powyższy wątek miałem nadzieje że znajdę odp. na nurtujący mnie problem. Niestety. Mianowicie w mojej
Avie 2004 pojawiły się piszczące(lewe przednie) hamulce podczas jazdy i lekkiego skrętu kierownicą.Delikatne naciśnięcie pedału na chwile uciszało te męczące odgłosy.W ASO powiedziano mi że do wymiany klocki i tarcze. Ponieważ jak się okazało klocki były OK -przejechane 25 tyś .wymieniłem tylko tarcze.Piszczenie nie ustało.Oczyszczono zacisk i nic .Następnym razem patrzyłem mechanikowi na ręce podczas wymiany zestawu naprawczego na zacisku ,przesmarowanie preparatem itp. i dalej nic tzn, upierdliwe piszczenie nie ustało .Ustępuje samoczynnie i samoczynnie powraca.Dodam iż tłoczek jest w pełni sprawny i czysty. Czy w takiej sytuacji wymienić jednak dobre klocki na nawy komplet ,czy też i to nic nie da.Jak jest to meczące podczas jazdy wiedzą tylko Ci co spotkali się z tym problemem.Więc proszę Was podzielcie się swoimi doświadczeniami,Jazdy próbne po oczyszczeniu nic nie dały bowiem problem pojawia się po przejechaniu kilkudziesięciu km.Powyższe dokonywałem poza ASO.
Pozdrawiam i ciepełka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2012, o 17:35 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Jeśli układ hamulcowy piszczy to może to byś związane z klockami. Smaruje się je wtedy specjalną pastą. Oczywiście drugą stronę :-)
Np taka:
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20816.pdf
Mechanik smarował klocki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2012, o 13:01 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2190
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 56
Marka: TOYOTA
Model: Corolla E16
Rocznik: 2015
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 VVTi
Miałem ten sam problem z piszczącymi klockami. Avensis T25 po FL. Od miesiąca mam nowe alufelgi na letnie opony. 6 ramienne, z szerokimi otworami pomiędzy ramionami. I mam dwa spostrzeżenia:
po pierwsze - klocki zdecydowanie mniej piszczą, w zasadzie to już od 2 tygodni tego nie słyszałem, a styl jazdy nie uległ zmianie,
po drugie - podczas mycia myjką wypływa dużo mniej czarnej wody z pyłem niż podczas mycia z autem ze standardowymi 8 ramiennymi felgami toyoty. Woda z klocków i tarcz hamulcowych jest czystsza.
Moim zdaniem teraz podczas jazdy dostaje się więcej powietrza i lepiej ten pył jest wydmuchiwany z tarcz. Piszczenie zniknęło i cieszy mnie to. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2012, o 17:46 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2010, o 20:19
Posty: 1265
Lokalizacja: Łorsoł
Pochwały: 9
Marka: SUBARU
Model: LEGACY MY'05
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0R EJ20 N/A 165KM
Witam,

Mój problem jest taki...dwa dni temu odpiąłem wężyk który idzie od serwa do kolektora dolotowego (na zdj numer 44774) i od tamtej pory gdy gaszę silnik pedał hamulca robi się twardy. Po odpaleniu jest normalnie, podczas jazdy też, ABS działa. Na postoju auto da się swobodnie przepchnąć.
podejrzewam że po zgaszeniu silnika ucieka gdzieś ciśnienie, ale nie znalazłem żadnych nieszczelności...
mój wujek mechanik podejrzewa ten zaworek w serwie (na zdjęciu nr 44730) i żeby go wymienić...
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2000_T ... _4703.html

spotkał się już ktoś z czymś takim?? ??? Może po prostu układ się zapowietrzył przez to odpięcie?? :wleb:

_________________
Było E10 Jest T22
Było T22 jest MK3
Było MK3 jest MY'05 EJ20 N/A
[b]"Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździć dieslem"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2012, o 18:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2012, o 01:38
Posty: 20
Lokalizacja: Kielce
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1.8 Benzyna
Witam. Zmieniałem z ojcem w Ave klocki i tarcze. Ojciec chciał żeby stary płyn hamulcowy sciekł do kanału wiec przewody od hamulców sobie wisiały i wszystko sciekło z układu, zbiorniczek był pusty. Po skończonej wymianie tarcz zalałem do oporu płynem dot 4 i tu zaczęły się problemy. Razem z ojcem zaczęliśmy odpowietrzanie układu, czyli jeden pompuje drugi odkreca i zakreca odpowietrznik przy kołach i niestety u mnie na pedale choćbym pompował 100 razy zero zmiany czucia hamulca, a i u ojca zero ciśnienia na przewodach, ledwo ledwo powoli płyn sobie wypływa. Możecie coś doradzić co teraz zrobić? W innym poście ktoś pisał o jakiejś pompie wspomagania układu hamulców (gdzie to jest?) Do układu wlałem już ponad 0,5 litra i nic, pedał chodzi bez żadnego oporu... :[

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=nYkp74v0cww


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2012, o 20:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
zapowietrzony abs pewnie, ciezko sie to odpowietrza...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2012, o 21:07 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Jeśli zbiorniczek jest połączony ze sprzęgłem, to nie wiem czy i jego nie należy odpowietrzyć. (?)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda