TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 29 cze 2017, o 07:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lip 2012, o 21:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Jedno nie zapowietrza drugiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2012, o 21:29 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
wrc OK.
Dzip zrób może tak. Odkręć wszystkie odpowietrzniki to może samoistnie spłynie. Tylko trochę to pewnie potrwa.
Później próbuj normalnie odpowietrzyć PT-LP, LT-PP.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2012, o 21:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2012, o 01:38
Posty: 20
Lokalizacja: Kielce
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1.8 Benzyna
Zawsze to jakiś pomysł. Dziś już się za to nie wezmę. Odnośnie auta z abs to chyba kolejność kół jest inna. sugeruję sie tym artykułem http://forum.samnaprawiam.com/podwozie- ... w-vt45.htm

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=nYkp74v0cww


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2012, o 21:46 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Szczerze to o tym nie słyszałem. Ale o PP-LP, PT-LT owszem. Przynajmniej ma tak Astra z ABS-em.
Najlepiej niech się wypowie ktoś kto robi w Avkach na co dzień np. mech z toyoty.

To się przyda tym którzy mają nowsze fury.
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/43 ... z-abs.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2012, o 22:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2012, o 01:38
Posty: 20
Lokalizacja: Kielce
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1.8 Benzyna
Po problemie.
1. Odpowietrzyć pompę abs, praktycznie popuszcza się ostro każdy z przewodów, ktoś pompuje i trzyma hamulec na zmianę ,cały czas dolewka płynu.(ma sikać na pół metra w gore :] ) kilka razy trzeba, tu kolejności przewodów nie znam, nie podpatrzyłem jak to robił mechanik.
2. to samo z kołami. kolejność lp, pp, pt, lt. butelka z wężykiem żeby złapać płyn.i tyle. hamulce wróciły. 100 zł ta przyjemność.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=nYkp74v0cww


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2012, o 22:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ok, problem opanowany :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2016, o 21:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 22:42
Posty: 1
Lokalizacja: Salon
Witam,
Problem mam nieco inny:
1.Głęboki pedał hamulca;
2. każde kolejne hamowanie jest coraz słabsze,

Sprawdzono/wymieniono niemalże wszystko:
- Vacum,
- Pompa hamulcowa,
- Przewody przy zaciskach,
- Płyn,
- każdy z zacisków został niejednokrotnie rozebrany w drobny mak,
- tarcze i klocki
... aha dodam jeszcze, że z problemem walczę wspólnie z ASO i pomysłów zaczyna nam brakować.

Czy ktoś z Was spotkał się kiedykolwiek z takim problemem?

Będę wdzięczny za każdy komentarz

Jot


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2016, o 21:03 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 710
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
to chyba temat zbiorczy wiec zapytam jakiego smaru używacie do trzpienia jarzma pływającego?.
I czy normalne jest ze po jaki czasie powiedzmy co zmiana opon na lub letnie ten trzpień na tyle twardo stoi ze ręka go nie ruszy. Jak się puknie młotkiem ledko to ruszy się i już działa płynnie. Na jakiś tam okres. Gumki całe, szczelne, trzpienie w stanie ok.

Drugie pytanie
czy jest jakaś różnica przy montażu trzpienie w przednim zacisku?. Jeden jest cały, metalowy a drugi końcówce ma naciągnięta gumkę. Czy jest to obojętne który gdzie idzie?.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2016, o 21:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 652
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
ten z gumka jest na dole. Do smarowania tych suwadeł używa się smarów typowo hamulcowych np. ATE. Suwadło nie może mieć żadnych wżerów. Zdarza się czasem, że wnętrze jarzma w którym chodzi suwadło pokrywa się korozją i puchnie, blokując suwadło, nie ma za bardzo innej metody jak to wyczyścić czasem pilniczkiem i intensywnie smarować albo zmienić jarzmo.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2016, o 13:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 710
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
acha.
W przodzie chyba miałem delikatną korozje i wżery na tych szpilkach. Wyczyściłem i nasmarowałem, tylko już nie wiem czy smarem grafitowym czy miedzianym. W tyle wżerów nie miałem, smaru też już tam wiele nie było a ten co był to się zrobił gesty i twardy. Mozę przez to się te szpilki potrafią tak zastać. Zobaczymy na jesień czy się zastoją czy będą ruszać.

Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2016, o 13:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 652
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
nie używamy do tego ani smarów grafitowych ani miedzianych. Są to smary zasychające jak zaobserwowałeś. Nic dziwnego, że suwadło staje w jarzmie.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2016, o 14:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 710
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
dziękuje na przyszłość zastosuje taki jak się należny, dodam tylko ze nic nie grzebałem przy tym i ten stary smar to pozostałości, albo po fabrycznym albo po ASO. Rozumiem ze nie powinno nie zależnie od czasu do takich sytuacji dochodzić zastania tych trzpieni?.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2016, o 17:06 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 652
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
nie powinny stawać ponieważ to może doprowadzić do przekrzywiania zacisku względem jarzma i tarczy co prowadzi do nierównomiernego zużywania klocków i zmniejszenia siły hamowania itp itd

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 21:59 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 710
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
odnowie temat,
przy okazji wymiany opon zabrałem się tez za tarcze ATE które zaczęły bić. Oczywiście w obu zaciskach prowadnice znowu stanęły.
Zamówiłem już nowy zestaw naprawczy(w komplecie smar) i patrząc na schemat wygląda na to ze bolec z gumką idzie do góry.
Zastanawiam się też czy same jarzma są takie same bo pomyliłem i nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.
http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/200 ... over#47722

Ps
po czyszczeniu bolca z gumką wogóle nie mogę wcisnąć w swoje miejsce.
Ps 2 bolec w samych gumkach(osłonach) bardzo ciężko chodzi. Podejrzewam ze to jest wina. Metalowe elementy się nie kleszczą, zacinają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 22:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Ten bolec musi miec plynnosc dzialania. Miale to samo, choc moja ave ma inny zacisk. Jezeli te bolce sa juz skorodowane to zawsze stana. W srodku tez nie powinno byc korozji. Wymienilem to na nowe czesci. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2017, o 09:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 710
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
dzięki wrc.
Jeden bolec faktycznie miał już wżery. Reszta była ok. Części już zamówione.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2017, o 20:20 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 710
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
jestem już po wymianie i mam dwa pytania.
1. Czy montaż blaszek powinien być w tej kolejności co na zdjęciu?. Czy ma to wogole jakieś znaczenie?.
https://goo.gl/photos/A6CyXK9yGtKaHbjz8
https://goo.gl/photos/iNSbXciV1qEafCxz8
2. Po nasmarowaniu prowadnicy, bolca oraz wciśnięcia smaru do otworów prowadzących i włożeniu go do jarzma, bolec z gumką zachowywał się jak tłok kompresyjny. Nie mogłem do końca wcisnąć bolca w otwór bo zaraz wyskakiwał. W drugim jarzmie już takiego mocnego efektu nie miałem. To normalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda