TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 cze 2018, o 14:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 paź 2017, o 19:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 paź 2016, o 20:55
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZFE
Witam
W czasie przeglądu wyszła mi duża różnica w sile hamowania ręcznego na poszczególne koła. Prawe hamuje z siłą 1828 N a lewe... 811N. Wiem, że trzeba wyregulować ręczny za pomocą regulatorów na obudowach tarczobębnów. Pytanie: czy muszę poluzować linkę na drążku ręcznego (mam max na 4 tym ząbku), czy wyregulować na kołach i później bawić się w ewentualne dociąganie/luzowanie na śrubce regulacyjnej przy drążku?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2017, o 20:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 276
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Zacznij od regulacji w tarczobębnach aby wyrównać siłę hamowania. Później możesz ewentualnie podciągnąć przy lewarku.
Ale taka duża różnica może wynikać z czegoś poważniejszego niż tylko zła regulacja. Może zapieczone klocki, ewentualnie zjechane okładziny. Ja w takiej sytuacji zdjąłbym tarczobębny i obejrzał jak to tam wszystko wygląda.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2017, o 11:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 paź 2016, o 20:55
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZFE
Komplet przód i tył wymieniany był w zaszły roku wiec napewno nie to, ale sprawdzę czy się coś nie zapiekło.
Dzięki;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2017, o 12:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 276
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
A czy oprócz klocków z tyły wymieniane były też szczęki wewnątrz bębna? Bo ręczny w T25 to hamulec bębnowy. Jeżeli wymieniane były szczęki to pewnie przy wymianie nie zostały dobrze wyregulowane i tyle.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2017, o 14:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 paź 2016, o 20:55
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZFE
Szczęki również po wymianie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2017, o 19:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 276
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
W takim razie pewnie regulacja rozwiąże problem

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda