TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 gru 2018, o 06:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 maja 2017, o 17:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lis 2014, o 20:49
Posty: 13
Marka: toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 diesel
Witam.Dzisiaj wymieniałem tarcze i klocki hamulcowe w serwisie TOYOTA ,z przodu poszlo bez problemu.A tył to zupełnie inna bajka,okazało sie ze tloczek jest zapieczony(korozja),odpowietrznik nie da sie odkrecic.Diagnoza serwisu to potrzebne sa nowe zaciski,bagatela sztuka 1200 zł.I tu mam pytanie do was,czy ktos juz stosował zamienniki zaciskow? I jakie ewentualnie polecacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2017, o 07:59 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 772
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
spróbuj tutaj http://autogrotek.pl/kontakt

często korzystam z ich usług i zawsze jest dobrze i bezproblemowo po ich działaniach.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2017, o 09:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lis 2014, o 20:49
Posty: 13
Marka: toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 diesel
Dzięki za kontakt.Jutro muszę tam zadzwonić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2017, o 16:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 maja 2017, o 16:59
Posty: 10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.9 Disel
z zamienników możesz śmiało korzystać. TRW robią całkiem dobre


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2017, o 19:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2015, o 21:14
Posty: 202
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła
Pochwały: 27
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 126KM
, zaciski hamulcowe "tył" można kupić na allegro za 250zł i 350zł intercars , wszystko made china :wleb: , za pół roku będziesz wymieniał na nowe :brewki: . Oddaj swoje stare do regeneracji a dostaniesz gwarancję na lata, moje regenerowałem za 800zł (komplet) ale musiałem oddać swoje stare np. w wawie : http://autogrotek.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2017, o 22:27 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 02:00
Posty: 34
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1,8 2ZR-FAE
Zapieczony tłoczek można wymienić sam... Po co od razu cały zacisk. Niech ASO da ci te zaciski podjedź do lepszego warsztatu to wymienia ci tłoczki w 2 h.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2018, o 09:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 kwi 2010, o 22:02
Posty: 2
Lokalizacja: Krakow
Witam. Ja w podobnym temacie - serwis stwierdził zapieczoną dźwignię hamulca ręcznego lewy tył (T27 - 2009) - co zostało potwierdzone brakiem hamowania ręcznego (lewy tył) podczas pomiarów.

Teraz rodzi się pytanie - Kupić nowy zacisk (TRW/BOSCH/BREMBO) ~600zl (są też na Allegro po ~250zl ale powyżej nie są "polecane")?
Czy może próbować regenerować (Kraków) - ma ktoś doświadczenie z zakładem na KMIETOWICZA 3? A może do polecenia jakiś inny warsztat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2018, o 12:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2015, o 21:14
Posty: 202
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła
Pochwały: 27
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 126KM
turonl napisał(a):
Witam. Ja w podobnym temacie - serwis stwierdził zapieczoną dźwignię hamulca ręcznego lewy tył (T27 - 2009) - co zostało potwierdzone brakiem hamowania ręcznego (lewy tył) podczas pomiarów.

Teraz rodzi się pytanie - Kupić nowy zacisk (TRW/BOSCH/BREMBO) ~600zl (są też na Allegro po ~250zl ale powyżej nie są "polecane")?
Czy może próbować regenerować (Kraków) - ma ktoś doświadczenie z zakładem na KMIETOWICZA 3? A może do polecenia jakiś inny warsztat?



... z mojego doświadczenia, to bym regenerował.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2018, o 13:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 cze 2014, o 10:23
Posty: 5
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 vvti benzyna
regenerować.

sa zestawy naprawcze 2 firm - obie hiszpańskie i takiej samej jakosci.
nie trzeba ASO bo ten sam zestaw naprawczy kosztuje 4-5 razy więcej (wiem bo chcieli mi wcisnąć).

Dowolny mechanik (praktykujący) to wykona. Ja chcesz podejść koszernie - kup używkę na allegro, wyczyść - wymień sam na podstawie zestawu naprawczego z tłoczkiem wszystkie uszczelki, odpowietrzniki oraz tłoczek. Do tego kup zestaw do prowadnicy, gumki, śruby i prowadnice + smar tytanowo-ceramiczny (nie miedziany). Posmaruj uszczelki tłoczka wazeliną lub smarem wazelinowym ATE czy TEXTAr.
Jak wszystko ładnie "chodzi" - w warsztacie mogą ci podmienić. Będziesz miał swoje na podmiankę za 3 lata lub 60tys km,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lip 2018, o 23:22 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1452
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 38
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
gmxgmx napisał(a):
nie trzeba ASO bo ten sam zestaw naprawczy kosztuje 4-5 razy więcej (wiem bo chcieli mi wcisnąć).


A jest 4-5 razy lepszy od zamiennika.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2018, o 12:50 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 21:57
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 benz
Ja próbuję amatorsko regenerować stary zacisk. Powód - brak cofania tłoczka. Największy problem był z odkręceniem dźwigni ręcznego żeby dostać się do samoregulatora(albo może silnika ręcznego ham. ?). Dali tam śrubę na torx a zapiekło się niemiłosiernie. Po wielu bojach w końcu zrobiłem ostrymi narzędziami lukę pod łbem i potraktowałem WD-40 bo wcześniej nawet rozpuszczalnik przez noc nic nie zdziałał. Wyczyściłem, wymieniłem gumki, dałem pastę ATE do tłoczków.
Ale teraz po złożeniu problem nie odbijania pozostał. Nic to nie pomogło. Z tym, że zauważyłem przy składaniu dziwną rzecz. Tłoczek ciężko się wkręca a po skręceniu nie odbija tylko tak jakby wykręcał się popychacz. Moje podejrzenia padły na uszczelkę tłoczka i o zgrozo po wyjęciu jej tłoczek odbija. Czyżby zły wymiar uszczelki ? Nowa jest identyczna jak stara. Jakieś pomysły ?

Na marginesie mam na wyświetlaczu komunikat CHECK PARKING BRAKE SYSTEM (podobno poprzedni właściciel zastosował jakiś zamiennik i dlatego) i zastanawiam się czy to może być powiązane.

_________________
CC900-->Saturn SL-->Rover 200-->Civic VII IMA-->Avensis T27


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2018, o 13:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 202
Pochwały: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Tą śrubkę traktowałem palinikiem i ładnie puściła, 10 minut a nie moczenie całą noc. Zresztą na połączenia metal-aluminim najlepszy jest palnik. Jeśli kupileś zestaw uazczelek wg katalogu producenta to powinno pasować bez problemu. Jeśli cylinderek ma rysy to papier wodny 1000-3000 i do dziela. Tłoczka nie warto reanimować, lepiej kupić zestaw naprawczy z nowym tłoczkiem. Za cofanie odpowiada sprężyna na zacisku, jeżeli tłoczek klinuje się w cylindrze to wtedy ta sprężyna nie daje rady. Ten komunikat może oznaczać usterkę nie związaną z ukł. hamulcowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2018, o 17:20 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 21:57
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 benz
O której sprężynie piszesz ? Bo ta od ręcznego działa i ręczny cofa. Coś jest nie halo wewnątrz cylinderka. Chyba jeszcze doszlifuję tłoczek albo wymienię na nowy bo zamówiłem zestaw z tłoczkiem na zapas.

_________________
CC900-->Saturn SL-->Rover 200-->Civic VII IMA-->Avensis T27


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2018, o 18:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 202
Pochwały: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
O sprężynie od ręcznego. Tylne zaciski się nie cofają i dlatego przy wymianie klocków się je wkręca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 22:11 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 21:57
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 benz
Chodziło mi o cofanie po puszczeniu pedału hamulca.
Wygląda, że problem rozwiązałem ale jutro muszę się upewnić czy mi nie leje z tego zacisku. Na moje oko to te zestawy naprawcze są jakieś wadliwe albo wybrakowane. Ja dopiero z dwóch zrobiłem szczelny (chyba) zacisk i to jeszcze dołożyłem swoje podkładki a w dwóch miejscach podwójne uszczelki wg własnej inwencji. A to dlatego, że lało mi zarówno od strony ręcznego jak i przez otworek na tłoczku przy klocku, przy zastosowaniu standardowych uszczelnień. Jazdę miałem taką, że najpierw lało z przodu, potem z przodu i z tyłu (przesunął się oring), potem (po doszczelnieniu tyłu zacisku) znów tylko z przodu a potem przestało (dodatkowa uszczelka) ale znów tłoczek nie odbijał :sciana: :wsciekly: Po naradzie z teściem i zakupie 6 m wężyka wzięliśmy się z ojcem za odpowietrzanie do bólu. Na odpalonym silniku zero efektu. Po wyłączeniu silnika postęp i sukces. Założyłem koło i testdrive. Hamuje prawie idealnie (nie odpowietrzałem jeszcze drugiego koła). Jedynie obawiam się kapania z tłoczka. A i ze zmęczenia nie założyłem po zdjęciu tej osłony na tłoczek, która swoją drogą jest jakaś nie halo bo przy wciskaniu jej wygina się ta sztywna dolna część. A ten pierścień który chyba był oryginalnie do trzymania tego, jest miękki, co czyni go jednorazówką, a w zestawach naprawczych go nie dają. Aha, niech ktoś mi jeszcze wytłumaczy po kiego grzyba jest ten otworek na zwężeniu tłoczka. Co to, jakiś odpowietrznik czy co ?

Nie wiem czy ja coś źle te uszczelki zakładałem ale chyba nie bo oglądałem parę instrukcji na yt i kombinowałem nawet z odwracaniem jednej uszczelki, czy te zestawy są jakieś felerne. Najpierw kupiłem same gumki autofren a potem frenkit z tłoczkiem. Z obu do kupy plus własne podkładki złożyłem dopiero całość.

_________________
CC900-->Saturn SL-->Rover 200-->Civic VII IMA-->Avensis T27


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda