TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 29 cze 2017, o 07:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 mar 2015, o 22:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2015, o 16:36
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna 1ZZFE
Witam!. Posiadam Toyotę Avensis T25 z 2003 roku 1.8 benzynę kombi. podczas hamowania z prędkości ok. 100 km/h samochód wpada w dziwne wibracje. Na pedale hamulca też są one odczuwalne. Samochód ten kupiłem niedawno i z tego co widać to tarcze z przodu są niezużyte. Ktoś ma jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2015, o 22:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 461
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
Zwichrowane, krzywe tarcze?
Sprawdzałeś bicie tarcz?

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2015, o 22:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2015, o 16:36
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna 1ZZFE
No właśnie jeszcze nie. Może zacznę od wyważenia kół ponieważ nic z tym nie robiłem, tak jak przyjechał od Niemca tak jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2015, o 23:39 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2015, o 14:50
Posty: 47
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Czasami wystarczy gdy przy "mokrej" pogodzie po mocniejszym hamowaniu wjedziesz w kałużę i zwichrowanie gotowe. wypadało by przy wyważaniu (skoro je planujesz pierwej) przystawić czujnik zegarowy do tarczy (czasem wystarczy zwykła kreda jak sie czujnikiem nie dysponuje)

_________________
RTA96-C ... 80,080 kW = 107,390 hp it makes you feel small


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2015, o 20:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2015, o 16:36
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna 1ZZFE
Byłem wczoraj na wyważeniu kół i d..pa nic się nie zmieniło. Jednak zauważyłem w lewym kole, gdy chwyciłem tarcz hamulcową i poruszałem góra-dół to wyczuwalny był minimalny luz miedzy piastą a tarczą. Czy ktoś spotkał się już z takim objawem, czy może być to powodem tych wibracji podczas hamowania???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2015, o 20:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
A jak sie lozysko ma sprawdziles?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2015, o 20:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2015, o 16:36
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna 1ZZFE
A nie......jak to można sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2015, o 20:45 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
No piszesz ze masz luz a tam nie ma na piascie byc luzu, a przynajmniej nie taki ktory jest wyczywalny. Trzeba to rozebrac i zweryfikowac, ale uszkodzone lozysko powinno tez wyc. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2015, o 21:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 468
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Figo20 napisał(a):
gdy chwyciłem tarcz hamulcową i poruszałem góra-dół to wyczuwalny był minimalny luz miedzy piastą a tarczą.



Może warto doprezyzować, luz był na tarczy, czy na kole ?
tzn. w momencie sprawdzania koło było zamontowane ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2015, o 12:44 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Figo20 napisał(a):
Byłem wczoraj na wyważeniu kół i d..pa nic się nie zmieniło. Jednak zauważyłem w lewym kole, gdy chwyciłem tarcz hamulcową i poruszałem góra-dół to wyczuwalny był minimalny luz miedzy piastą a tarczą. Czy ktoś spotkał się już z takim objawem, czy może być to powodem tych wibracji podczas hamowania???

Więcej precyzji w opisywaniu :tak:
Na zdjętym kole złapałeś za tarczę i się ruszała? A widziałeś żeby była gdzieś przykręcona?
Tarcza jest nakładana na szpilki i dopiero po dokręceniu koła ma być sztywno. Jeżeli masz założone koło i lata Tobie góra/dół lub lewo/prawo to dopiero coś się dzieje np z łożyskiem.
Na początek:
- zdejmij tarcze i zobacz jaki jest styk wewnętrznej strony tarczy z piastą, może tam być trochę rdzy i to powoduje nierówne przyleganie co przy hamowaniu skutkuje wibrowaniem
- sprawdź wizualnie tarczę i klocki
- sprawdź czy dobrze chodzi zacisk po prowadnicy
- jak złożysz wszystko to niech ktoś naciśnie hamulec a Ty poruszaj zaciskiem, może gdzieś jakiś luz się ujawni

Na początek to tyle.

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2015, o 13:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 468
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Figo20 napisał(a):
A nie......jak to można sprawdzić?

Śpioch napisał(a):
Figo20 napisał(a):
Więcej precyzji w opisywaniu :tak:
Na zdjętym kole złapałeś za tarczę i się ruszała? A widziałeś żeby była gdzieś przykręcona?
Tarcza jest nakładana na szpilki i dopiero po dokręceniu koła ma być sztywno. Jeżeli masz założone koło i lata Tobie góra/dół lub lewo/prawo to dopiero coś się dzieje np z łożyskiem.
Na początek:
- zdejmij tarcze i zobacz jaki jest styk wewnętrznej strony tarczy z piastą, może tam być trochę rdzy i to powoduje nierówne przyleganie co przy hamowaniu skutkuje wibrowaniem
- sprawdź wizualnie tarczę i klocki
- sprawdź czy dobrze chodzi zacisk po prowadnicy
- jak złożysz wszystko to niech ktoś naciśnie hamulec a Ty poruszaj zaciskiem, może gdzieś jakiś luz się ujawni

Na początek to tyle.




Raczej to mi wygląda na mission impossible :sciana:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2015, o 14:03 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Maniek co masz na myśli?

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2015, o 19:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 468
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Czytając poprzednie posty, mam wrażenie, że koledze Figo20 będzie ciężko
to wszystko samemu posprawdzać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2015, o 19:35 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2013, o 11:11
Posty: 41
Lokalizacja: P-ków
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 benz.
Ja niedługo po zakupie wymieniałem wszystkie tarcze i klocki na nowe, wtedy zauważyłem, że przy hamowaniu kierownica mocno wibrowała.
U mechanika okazało się, że piasty z przodu mam do wymiany (krzywe) ale, że nie miałem akurat kasy na wymianę piast (wycenili mi to na ok. 1000-1200zł ) przetoczyłem świeże tarcze to krzywych piast ( koszt ok. 100zł)
Po tych zabiegach jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2015, o 19:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Niestety raczej nie pomoze to na dlugo. Ile miales nierownosci na piascie? pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2015, o 20:24 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2013, o 11:11
Posty: 41
Lokalizacja: P-ków
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 benz.
Ile było na piaście nie pamiętam.
Co masz na myśli, że nie pomoże to na długo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2015, o 20:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Z czasem znow pewnie zacznie bic. Pomijam ze w ave tarcza nie jest przykrecona do piasty wiec juz zdjecie kola wprowadza zmiany do ukladu. Mimo wszystko daj znac na ile to wystarczylo. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2015, o 01:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 602
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Budzik.M napisał(a):
Ja niedługo po zakupie wymieniałem wszystkie tarcze i klocki na nowe, wtedy zauważyłem, że przy hamowaniu kierownica mocno wibrowała.
U mechanika okazało się, że piasty z przodu mam do wymiany (krzywe) ale, że nie miałem akurat kasy na wymianę piast (wycenili mi to na ok. 1000-1200zł ) przetoczyłem świeże tarcze to krzywych piast ( koszt ok. 100zł)
Po tych zabiegach jest ok.


Powierzchnia do której przylega tarcza była czyszczona z korozji?
Pokrzywić piasty to tylko przy wypadku można lub przy wymianie łożyska koła.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 22:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 gru 2016, o 17:16
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Rocznik: 2008
Silnik: 2,0 benzyna
Witajcie
A ja miałem tak. Bicie kierownicy podczas hamowania, decyzja- wymiana tarcz przednich.Wymiana i.... k...wa dalej to samo ,ponowna wymiana nic nie przyniosła, żadnych pozytywnych zmian. Decyzja -wina tylnych , wymiana tarcz,klocków kpl.z szczekami i płynem hamulcowym, test i... k..wa dalej to samo.Po takich kosztownych wymianach i braku efektu sam postanowiłem temat rozwiązać i.... tyle kasy w błoto ,mechanik wszystko wymieniał oprócz blaszek ślizgowych przy klockach tylnych , oczyszczenie starych blaszek nawet nie wymiana i 2tyś km bez wibracji kierownicy. Pamiętajcie przed wymianą oczyśćcie te blaszki
ps. szukam rozwiązania na wypadanie zapłonu , myślę że niedługo będę miał rozwiązanie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda