TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 19 paź 2017, o 12:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 maja 2016, o 23:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 703
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
26mm

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 09:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 16:56
Posty: 65
Lokalizacja: polnoc kraju
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
czesc, co musze przelozyc do swojej t25 1.8 zeby zalozyc hamulce z 2.0 [295mm]? jarzma trzeba przekladac? czy zaciski podejdą na jarzma od 277mm? czytałem, ze klocki tez sie nie róznią.

ktos to robił? jest roznica w skutecznosci hamowania po zmianie 277 na 295?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 10:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Do wymiany masz jarzma, zaciski, tarcze i klocki. Zwrotnica na 99% powinna byc taka sama ale w celu upewnienia sie sprawdz dokladnie na toyodiy.
Wieksza masa wirujaca spowoduje pogorszenie osiagow. Zmiana hamulcow moze jednak nie przyniesc oczekiwanego rezultatu jesli opony beda sliskie a sam material z jakiego beda wykonane tarcze i klocki bedzie - co tu duzo pisac - slabej jakosci.
Jesli juz zdecydujesz sie na ta bezsensowna inwestycje (bo wg mnie do zwyklego auta jest to nieoplacalne) to chociaz wlasciwie materialowo dobierz klocki do tarcz aby wydobyc z ukladu jak najwieksza sprawnosc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 11:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 16:56
Posty: 65
Lokalizacja: polnoc kraju
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
w moim poprzednim aucie zmienialem hamulce na wieksze [od mocniejszej wersji], nie odczulem zadnej zmiany na minus.
jesli chodzi o jakosc klockow czy tarcz to nie oszczedzam.
klocki tez sie różnią?
czyli podsumowując - potrzebuje tylko jarzm od 295 i zaciskow.
ok, dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 11:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Skoro zacisk jest wiekszy (srednice tloczkow 54mm dla slabszych wersji i 57 dla mocniejszych) to i klocki beda sie roznic, to chyba logiczne, prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 11:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 18:08
Posty: 321
Lokalizacja: najczęściej 100-lica, rzadziej Suwałki albo Przemyśl
Pochwały: 33
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D4-D + V-Tech :)
Też mnie to zdziwiło i też bym tak obstawiał. Sprawdź w intercarsie albo gdziekolwiek, bo zmiana tarczy na większą bez zmiany klocków = bez zmiany powierzchni ciernej nie pociągnie na pewno za sobą polepszenia hamowania. Nie chce mi się też wierzyć, żeby producent ładował takie same klocki do różnych tarcz.

Wysłane z komórki (za stodołą) przy użyciu LTE (sąsiada)

_________________
"Filateliści zbierają znaczki, a fetyszyści paznokcie i włosy zmarłych. Nie da się tego wytłumaczyć. Nigdy nie rozumiałem, jak można zbierać znaczki." F. Mulder

Nasza Silver Lady - viewtopic.php?f=63&t=23076


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 11:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 16:56
Posty: 65
Lokalizacja: polnoc kraju
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
przed avensisem mialem a4 b5 quattro, tam zmienilem z seryjnych [nie pamietam jako rozmiar] na 312mm z a6 c5 tdi v6, zmienialem tylko jarzma i tarcze, klocki i zaciski zostawaly te same. hamowalo to o niebo lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 11:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Zanim kupisz klocki mozesz je przeciez porownac w jakims onlinowym katalogu czesci. Poza tym bezsensowne byloby kupowanie nowych tarcz i montaz starych klockow. Nawet gdyby klocki byly tych samych rozmiarow nie zmiania to faktu, ze powinny zostac wymienione.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 11:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 16:56
Posty: 65
Lokalizacja: polnoc kraju
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
tak, masz racje. u mnie, a tego nie napisalem, juz klocki i tarcze nadaja sie do zmiany. dlatego tez zaczalem sie interesowac swapem hamulcow.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 13:18 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
elpiotrek napisał(a):
przed avensisem mialem a4 b5 quattro, tam zmienilem z seryjnych [nie pamietam jako rozmiar] na 312mm z a6 c5 tdi v6, zmienialem tylko jarzma i tarcze, klocki i zaciski zostawaly te same. hamowalo to o niebo lepiej.


Ale to mi leci drutem :bojesie:

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 13:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 18:08
Posty: 321
Lokalizacja: najczęściej 100-lica, rzadziej Suwałki albo Przemyśl
Pochwały: 33
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D4-D + V-Tech :)
Dlaczego? Jeśli śruby pasowały, to nie ma mowy o druciarstwie, inna sprawa, że nie wiem, jak większa tarcza może lepiej hamować, jeśli trze o nią taki sam mały klocek... Coś to nielogiczne trochę

Wysłane z komórki (za stodołą) przy użyciu LTE (sąsiada)

_________________
"Filateliści zbierają znaczki, a fetyszyści paznokcie i włosy zmarłych. Nie da się tego wytłumaczyć. Nigdy nie rozumiałem, jak można zbierać znaczki." F. Mulder

Nasza Silver Lady - viewtopic.php?f=63&t=23076


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 14:27 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
MKKB napisał(a):
inna sprawa, że nie wiem, jak większa tarcza może lepiej hamować, jeśli trze o nią taki sam mały klocek... Coś to nielogiczne trochę


Wez pod uwage to, ze zmienia sie srednica tloczka hamulcowego a czesto tez i tloczka pompy. Powierzchnia tarcia zostaje ta sama a zmiania sie sila docisku klocka do tarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 16:13 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
MKKB napisał(a):
Dlaczego? Jeśli śruby pasowały, to nie ma mowy o druciarstwie, inna sprawa, że nie wiem, jak większa tarcza może lepiej hamować, jeśli trze o nią taki sam mały klocek... Coś to nielogiczne trochę


Chodziło mi o druciarnie z zostawieniem starych klocków do większych tarcz.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 22:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 16:56
Posty: 65
Lokalizacja: polnoc kraju
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
nie jestem idiotą, nie zostawilem starych - w sensie uzywanych, tylko starych w sensie ze starego setupu. klocki byly nowe...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 22:25 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Ale dalej nie do takich tarcz jakie założyłeś.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 22:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 16:56
Posty: 65
Lokalizacja: polnoc kraju
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
klocek byl fabrycznie taki sam w mniejszych i wiekszych tarczach. ale na wiekszych hamowanie bylo sprawniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda