TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 cze 2017, o 00:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 paź 2007, o 14:54 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2007, o 21:31
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Marka: TOYOTA
Model: COROLLA TS
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 192KM
Od pewnego czasu hamulec ręczny powiedzmy że nie działał. Tzn łapało lekko ale tylko lewe koło. Wczoraj postanowiłem że podciągnę linkę. Wymontowałem centralna konsole i za sprawą dwóch kluczy 10 poprawiłem naciąg linki przy dźwigni ręcznego. Problem jest w tym że dźwignia działa w miarę ciężko a prawe koło w ogóle nie hamuje. Co może być przyczyną i najlepiej od razu jakieś instruktarz jak to poprawić. z góry dzięki
samochód: AVE '98 2.0 3s-fe sedan czyli z tyłu bębny.

_________________
pozdrawiam
dylcio


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2007, o 15:11 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
dylcio napisał(a):
Od pewnego czasu hamulec ręczny powiedzmy że nie działał. Tzn łapało lekko ale tylko lewe koło. Wczoraj postanowiłem że podciągnę linkę. Wymontowałem centralna konsole i za sprawą dwóch kluczy 10 poprawiłem naciąg linki przy dźwigni ręcznego. Problem jest w tym że dźwignia działa w miarę ciężko a prawe koło w ogóle nie hamuje. Co może być przyczyną i najlepiej od razu jakieś instruktarz jak to poprawić. z góry dzięki
samochód: AVE '98 2.0 3s-fe sedan czyli z tyłu bębny.


Zaczalbym od sprawdzenia rozpierakow w bebnach. Pewnie sie zapiekly. Jesli nie pomoze to linka do wymiany.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2007, o 15:59 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2007, o 19:07
Posty: 72
Lokalizacja: Bogatynia-Szczecinek
Pierwsze co to bębny, może wystarczy tylko przeczyścić. Sprawdził bym też, czy przypadkiem linka nie pękła. :nie:

_________________
ezis3@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2007, o 18:08 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Hamulce to jest "niekończąca się opowieść". W poprzednim aucie (Honda) też miałem problem z ręcznym.
Zacząłbym przede wszystkim od spradzenia okładziń z tyłu czyli od najprostszego. Czasami wystarczy tylko wyregulować samoregulator(chyba jakoś tak to się nazywa) tzn. takie ząbki,które w miarę zużywania się okładziń zbliżają je do bębna. Podciąganie linki nic Ci nie da. Ja też kiedyś próbowałem podciągać linkę. Po prostu musisz rozebrać bębny (najepiej obydwa) i zobaczyć w jakim stanie są okładziny i bębny w środku, ew. właśnie cylinderki.
Sprawdź jak w aucie "borą" hamulce. Pojedź sobie na piaszczystą drogę rozpędź auto i ostro zahamuj bo może się okazać,że ręczny to nie tylko ręczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2007, o 12:40 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2007, o 21:31
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Marka: TOYOTA
Model: COROLLA TS
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 192KM
hamulce działają dobrze, sprawdzałem na mokrej kostce.

Czy ktoś może mi pokazać na zdjęciu te "rozpieraki" ?! zdjęcie bębna jest w dziale "zrób to sam" malowanie zacisku i bębna, jakby to coś pomogło.

_________________
pozdrawiam
dylcio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2007, o 13:23 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
dylcio napisał(a):
Czy ktoś może mi pokazać na zdjęciu te "rozpieraki" ?!

Ja mam u siebie ten sam problem z ręcznym i tak się przybieram do zrobienia z tym porządku.
Jak będę rozbierać to zrobię kilka fotek i wrzucę na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2007, o 13:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
dylcio napisał(a):
Czy ktoś może mi pokazać na zdjęciu te "rozpieraki" ?!

Masz np. to tutaj na zdjęciach w linku poniżej :-)
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,49.html
"Zapieczony rozpierak"
Obrazek

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2007, o 20:51 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2007, o 21:31
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Marka: TOYOTA
Model: COROLLA TS
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 192KM
dzięki za foty.

Dzisiaj zabrałem sie za robotę. Efekt taki ze bębna nie moglem zdjąć, tzn. dół nie chciał puścić pomimo wkręcania śrub, podważania i walenia młotem. Nie chciałem już więcej z tym walczyć, bo sąsiedzi już prawie jajkami rzucali:d za ten huk i zaczęło sie robić ciemno. Tak czy inaczej prawdopodobnie jest to rozpierak bo zrobiłem mały test i wszystko na to wygląda. Zastanawiam sie czy jest sens sie z tym bawić, bo i tak muszę bębny wymienić.

_________________
pozdrawiam
dylcio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2007, o 15:27 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
dylcio napisał(a):
dzięki za foty.

Dzisiaj zabrałem sie za robotę. Efekt taki ze bębna nie moglem zdjąć, tzn. dół nie chciał puścić pomimo wkręcania śrub, podważania i walenia młotem. Nie chciałem już więcej z tym walczyć, bo sąsiedzi już prawie jajkami rzucali:d za ten huk i zaczęło sie robić ciemno. Tak czy inaczej prawdopodobnie jest to rozpierak bo zrobiłem mały test i wszystko na to wygląda. Zastanawiam sie czy jest sens sie z tym bawić, bo i tak muszę bębny wymienić.

A mój kolega zawsze powtarza:
"Niedzielna praca w g...o się obraca" :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lis 2007, o 01:46 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2007, o 21:31
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Marka: TOYOTA
Model: COROLLA TS
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 192KM
i po robocie!!

Po ciezkiej walce ze zdjeciem bebnów, wymianie szczęk i zrobieniu ręcznego wszystko działa jak należy.

Co do ręcznego! Okazało sie że pancerz linki hamulca ręcznego (sprężyna) w bębnie zapiekł sie. Troche pracy szczotą drucianą i obcęgami i wszystko działa! Morał taki że często trzeba używać ręcznego aby uniknąć tego typu sytuacji.

pozdr.

_________________
pozdrawiam
dylcio


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2007, o 13:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2007, o 12:02
Posty: 439
Lokalizacja: Tychy
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
Mam pytanie czy jest jakaś regulacja hamulca ręcznego albo coś w tym stylu bo jest bardzo słaby hamulec ręczny.
Nie wiem co robić?
Jak by ktoś wiedział: Co i jak to zrobić? to proszę o odpowiedz!
Z góry dziękuje!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2007, o 14:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
moze byc pare przyczyn słabego ręcznego:
- za słabo naciągnięta linka od ręcznego (rozkręcasz tunel środkowy i naciągasz linkę) może być też tak,z e jak w ogole nie działa to linka została zerwana
- brak "hamulców" z tyłu (czyli szczęk, klocków etc.)
- zapieczone tylne szczęki-zacisk od nich (czasami taki wichasterek), klocki- czasem tłoczki.
- serwo nie działa proawdiłowo- czyli brak odpowiedniego podciśnienia

Powodów może być wiele, zacznij od tych najprostszych :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: hmm
PostNapisane: 18 lis 2007, o 14:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2007, o 12:02
Posty: 439
Lokalizacja: Tychy
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
Hamuce z tyłu są dobre!

[ Dodano: 2007-11-18, 13:53 ]
To jest model nowy rocznik 2004 wagon


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2007, o 20:32 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 lis 2007, o 20:08
Posty: 87
Lokalizacja: Sandomierz
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzyna
Witam
Regulowalem wczoraj ręczny w moim Ave,rocznik 2003 sedan.W tylnych tarczach jest gumowy korek.po jego wyciągnięciu trzeba tarcze przekręcić,aż otwór znajdzie się na dole.Jeżeli poświecisz sobie do środka,zobaczysz coś w rodzaju nakrętki,którą trzeba śrubokrętem przesuwać aż do zablokowania tarczy,a następnie lekko popuścić.W tarczach są poprostu szczęki hamulcowe[jak np. w Maluchu],ktore działają tylko jako hamulec ręczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2008, o 19:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:02
Posty: 5
Lokalizacja: Lubin
Witam! Mam pytanie W niedawno zakupionej przeze mnie Ave T22 kombi zauwazyłem zapalanie sie kontrolki hamulca ręcznego przy gwałtowniejszym przyspieszeniu i zmianie biegów (szczególnie przy 3 biegu) Co moze byc tego przyczyną i czy jest to jakis powazniejszy problem? Z góry dziękuję za pomoc!

_________________
pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 19:56 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Sprawdź poziom płynu hamulcowego... :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 20:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:02
Posty: 5
Lokalizacja: Lubin
Kolego zrobiłem to w pierwszej kolejnosci poziom płynu hamulcowego jest prawidłowy

_________________
pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 20:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 paź 2007, o 23:40
Posty: 56
Lokalizacja: Gołdap (NGO)
Klocki się kończą (jeśli jest czujnik przy nich)?

_________________
Szukasz dobrego miejsca na urlop? Jeśli tak, to odwiedź najpiękniejsze miasto na Mazurach Garbatych - GOŁDAP!
http://www.goldap.info/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 20:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:02
Posty: 5
Lokalizacja: Lubin
adminekPl wlasnie rozmawialem ze znajomym tez tak sądzi (chodzi o czujnik) ale gdy bylem miesiac temu na przeglądzie facet powiedzial ze klocki są jak nowe

_________________
pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 20:52 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
a moze to nei czujnik przy klockach tylko przy dzwigni od recznego??nie ma tam nic??jak bedzie mial luz to tak sie bedzie dziac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 21:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:02
Posty: 5
Lokalizacja: Lubin
tomek85_85 byc moze jutro to sprawdze dzieki za pomoc wszystkim!

_________________
pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lut 2008, o 12:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 sty 2008, o 10:03
Posty: 98
Lokalizacja: Luciejów/Łódzkie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
U mnie taki objaw to klocki do wymiany, miałem tak już 2 razy i 2 razy to były klocki. Podobnie jak Ty wystraszyłem się za pierwszym razem.

_________________
Avensis T22 sedan 2,0 TD 1998 r. -> Avensis T22FL kombi 1,8 vvt-i 2000 r. -> Avensis T25 liftback 2,0 D4D 2003 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lut 2008, o 22:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:02
Posty: 5
Lokalizacja: Lubin
Obejrzalem sobie klocki i podjechalem do znajomego mechanika tak jak przypuszczal adminekPL i skiba77 sa one do wymiany za ok.1000km Czyli sprawa sie rypła :tak: dzieki raz jeszcze wszystkim za pomoc!

_________________
pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2008, o 14:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 sty 2008, o 16:06
Posty: 26
Lokalizacja: Skarżysko
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4AFE
Witam!

Po przewalczeniu problemu ze światłami (okazał się banalny :-) ) staję przed trudniejszym wyzwaniem ;-)

Chodzi mi o hamulec ręczny. Jest tak słaby, że masakra. Po silnym zaciągnięciu - trzyma cokolwiek.

Jest jakiś sposób na poprawienie jego skuteczności?

Z góry dzięki za info :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2008, o 14:52 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Być może wystarczy podciągnąć linkę hamulca. Należy odkręcić obudowę dźwigni hamulca od strony kierowcy. Tam powinna być śruba do regulacji linki. Sam tego nie robiłem, ale widziałem jak to robił mechanik. Pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2008, o 15:02 
Można podciągnąć linkę, nie wiem jaki masz model, jeśli T25 to należy odkręcić tunel środkowy.
1. Wyjmujemy mieszek od biegów (odkręcamy też gałkę od drążka zmiany biegów)
2. otwieramy podłokietnik cały, podnosimy matę i odkręcamy 2 śrubki
3. Przechodzimy do tyłu po obu stronach są takie zatrzaski, które należy otworzyć i wykręcić 2 śrubki.
4. Po wykęceniu wszystkiego wyjmujemy mieszek odkęcamy pierwszą część osłony (wykończenie karbonowe)
5.Odkręcamy śrubki, od pozostałej części tunelu środkowego i wyciągamy tunel.
Jeśli masz T22 to podejrzewam, że będzie podobnie. Po dostaniu się do ręcznego regulujesz wszystko śrubką.

Mile widziane piwo, albo opcja pomógł


Góra
  
 
PostNapisane: 23 kwi 2008, o 15:20 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
james napisał(a):
Chodzi mi o hamulec ręczny.

Na Boga... :help: :help: :help:
Proszę - opcja SZUKAJ nie gryzie... :nuda: :nuda: :nuda:
Przeczytaj powyższe i chyba będziesz już wszystko wiedział... :czytaj: :czytaj: :czytaj:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2008, o 20:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2007, o 12:02
Posty: 439
Lokalizacja: Tychy
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
Jak to T25 to masz z tyłu tarczobębny i je należy wyregulowac czy podciagnac tzn. ja to zrobilem i jest elegancko. Jest to gdzięs na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2008, o 19:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 cze 2008, o 19:52
Posty: 7
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam użytkowników Avek.
Mam pewien problem z hamulcem ręcznym.Zostawiając avke na noc na ręcznym,rano mam problem z ruszeniem z miejsca bo trzyma koła.Trzeba wtedy trochę przygazować i wtedy słychać trzask w kołach i dopiero rusza z miejsca.Kiedyś po 3 dniach postoju musiałem bujać autem w przód i w tył i dopiero puścił.Może ktoś miał już tą przypadłość , i jak sobie z tym poradził.Proszę o radę. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2008, o 19:38 
Wychodzi na to, że linka nie wraca (nie puszcza hamulca) podejrzewam, że trzeba będzie na razie ją czymś przysmarować, gdyż mogła się troszkę zapiec i nie wraca i ręczny trzyma. Drugą sprawą może być zepsuty mechanizm hamowania ręcznym, czyli bęben i okładziny, okładzina może nie wracać od bębna i dopiero po przygazówie puszcza, próbuj trzeba od czegoś zacząć. Łatwiej sprawdzić okładziny i ewentualnie posprawdzać w jakim stanie jest bęben


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda