TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 sty 2018, o 09:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 cze 2007, o 17:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 mar 2007, o 10:04
Posty: 2
Lokalizacja: bies
Mam pytanko, moje auto to avensis ze stycznia 2000 roku i muszę wymienić tarcze hamulcowe, w związku z tym mam pytanie ile średnio przejeżdza avensis na nowych (firmowych) tarczach. Chciałem w ten sposób sprawdzić czy przebieg jest orginalny :) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2007, o 17:28 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 56
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Mój ma trochę ponad 90 tyś. km i tarcze z tyłu wyglądają całkiem nieźle.
Z przodu wymieniłem przy ok. 75 tyś. km ze względu na ich skrzywienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2007, o 17:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
tarcze powinny wystarczyć na około 100kkm. Im mamy nowsze autko tym starczą i tarcze i klocki na krócej - dlaczego? Otóż odpowiedź jest prosta oryginalne części hamulcowe coraz częściej muszą spełniać surowe rygory ekologiczne, dlatego wafrto kupwoać poza ASO
Np. oryginalne klocki do mojego Yarisa starczyły na 35kkm
w Hiluxie juz tylko klocki starczyły na 16kkm :(

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2007, o 18:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 mar 2007, o 10:04
Posty: 2
Lokalizacja: bies
mój ma 130000 i tarcze z przodu są do wymiany, nie sądze że były kiedykolwiek wymieniane, więc chyba przebieg jest autentyczny. A jeszcze pytanko: czy i gdzie można sprawdzić że tarcze są orginalne (jakiś znaczek, lub logo)? dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2007, o 19:17 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
Oryginalne tarcze do Ave T22 to produkt firmy ATE.
Moja Ave właśnie stoi w ASO, gdzie ma wymieniane tarcze i klocki... Tarcze wytrzymały 60 tys. km /po 30 tys. wymagały przetoczenia/, klocki jedynie 30 tys. km.
Ale ta informacja jest całkowicie bezużyteczna - jazda po mieście to ciągłe start-stop a w płynna jazda w trasie to z kolei prawie zerowe zuzycie hamulców... Liczy się też ciężar prawej stopy - ja noszę rozmiar 43 ale w samochodzie mam wrażenie, że przynajmniej 48... :-D :-D :-D

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 cze 2007, o 07:32 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Moja ave ma ponad 150 kkm i tarcze prawdopodobnie oryginalnie. Pół roku temu przednie przetoczyłem, bo miały bicie i jeżdżę dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 cze 2007, o 14:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Duży wpływ na zużycie tarcz i klocków ma teren w którym się poruszamy, styl jazdy, jakość samych elementów. Zapewne jest tak że na droższych, firmowych elementach przejedziemy więcej kilometrów ale co najważniejsze będziemy mieli pewność że bedziemy w stanie zatrzymać pojazd, dlatego na hamulcach nie powinno się zbytnio oszczędzać. Nikt nam nie zagwarantuje że na danych elementach przejedziemy daną ilość kilometrów.
W Avensisie T22 jest dość prymitywny wystem powiadamiania o zuzytych klockach. Przy każdym z klocków zamontowana jest blaszka, która po starciu się klocka do minimum zaczyna ocierać o tarczę. Da się to usłyszeć szczególnie przy ruszaniu, cofaniu i wszystkich manewrach wykonywanych z małą prędkością. To znak że trzeba kolcki wymienić. Tarcze z kolei mają przypisane minimalne grubości, przy kótrych powinno sie je wymieniać. Prostą metoda sprawdzenia czy tarcze są zużyte, jest przejechanie paluchem po powierzchni i wyczucie czy na krawędzi jest garb. Jeśli jest, mierzymy suwmiarką grubość i oceniamy czy powinny już być wymienione czy jeszcze nadaja sie do bezpiecznego użytkowania. Generalnie jest tak że tarcze i klocki z przodu wymienia się dwa razy częściej niż z tyłu.

Jako że w avensisie T22 były montowane 3 różne rodzaje tarcz, klocków, lub bębnów warto się upewnić jakie posiadamy w swoim samochodzie. Generalny podział jest taki:
1998-2000
2000-2001
2001-2003

osobiście polecam katalog EBC POLSKA
bo jest tam rozróżnienie między modelami przed 2001 i po 2001, kótrego nieraz brak w innych katalogach (np. różnica w średnicach tarcz przednich nieznaczna - odpowiednio 275 i 276 mm - ale istnieje, warto o tym wiedzieć). Podane są tam też nominalne i minimalne wartości grubości tarcz, więc można samemu ocenić stan układu hamulcowego.
Nie zapominamy również o okresowych wymianach płynu w układzie hamulcowym.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 cze 2007, o 10:03 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
bobikos napisał(a):
W Avensisie T22 jest dość prymitywny wystem powiadamiania o zuzytych klockach. Przy każdym z klocków zamontowana jest blaszka, która po starciu się klocka do minimum zaczyna ocierać o tarczę. Da się to usłyszeć szczególnie przy ruszaniu, cofaniu i wszystkich manewrach wykonywanych z małą prędkością.

No właśnie. Od dwóch dni z okolic prawego przedniego koła dochodzi do mnie odgłos gwizdania. Nie jest on bardzo głośny i pojawia się przy większych prędkościach (od 80 km/h w górę). Myślałem , że to może właśnie te blaszki przy klockach hamulcowych, ale powyższy cytat raczej to eliminuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2007, o 14:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 cze 2007, o 16:02
Posty: 29
Lokalizacja: katowice
dybas napisał(a):
Mam pytanko, moje auto to avensis ze stycznia 2000 roku i muszę wymienić tarcze hamulcowe, w związku z tym mam pytanie ile średnio przejeżdza avensis na nowych (firmowych) tarczach. Chciałem w ten sposób sprawdzić czy przebieg jest orginalny :) .


Mam 1.8 silnik, autko z 2004 roku, cięższe niż T22; znajomi oraz ja sam zdziwiłem się, że wcina klocki stosunkowo szybko. Zmieniałem tarcze 4 sztuki i klocki komplet po 65 tys km! jeżdżę różnie, np 12 tys km po Europie szybkimi autostradami, gdzie hamowanie nie jest takie rzadkie z prędkości ??? 170 na 80-100; no i jeździłem po górach nieco. Znajomi zmieniali już po 50 tys też! :jacipokaze:
Avka -poprzedni model- jest lekki, rzadziej się zmienia o ile wiem. Warto jednak pamiętać: fabryczna tolerancja czyli ubytek grubości o 3mm to już dramat, nie pomaga nic, włącza się szybciej ABS a skuteczność maleje.
Moim zdaniem nie sprawdzi się w ten sposób przebiegu :nie:
pozdro

_________________
alan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 paź 2007, o 23:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 maja 2007, o 20:15
Posty: 3
Lokalizacja: Poland
Kurcze. Z tego co czytam to część ludzi strasznie koszmarnie jeździ. W mojej Avensis piersza wymiana klocków była po ok. 80 tys/km, a w Yarisie na pierwszych klockach jest najechane ponad 90 tys/km i z tego co sprawdziłem jeszcze trochę wytrzymają. Tarcze w obu autach są ledwie zaznaczone. Dodam, że kiedyś miałem Corollę w której pierwsze tarcze wytrzymały ponad 200 tys/km a ich grubość była jeszcze w dopuszczalnej normie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 paź 2007, o 08:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 54
Lokalizacja: Polska
W poprzedniej avensis tarcze w chwili sprzedaży (160.000 km) były jeszcze oryginalne - przetoczone raz, ale ciągle niezużyte. W aktualnym autku wywaliłem stare (mogę komuś oddać za free - przetoczyć i jeszcze długo posłużą) na Zimmermanny. Niestety i je musiałem przetoczyć (nie kupujcie do nich EBC Green). Teraz mam "matowe" tarcze, bo klocki Toyoty nie potrafią ich od kilku miesięcy wygładzić ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lis 2007, o 22:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 lis 2007, o 22:14
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Hej!
Mam 114tys. przebiegu. Kupiona niedawno - w ASO przy zakupie powiedziano, że tarcze do wymiany bo już czas i nie były wymieniane - auto serwisowane było tamże od początku.
Po wizycie w ASO w swoim mieście, gdzie od razu poprosiłem o wymianę również tarcz, dowiedziałem się, że jeszcze nie trzeba -"szkoda klocków, jeszcze 70% zostało" - to usłyszałem - mocno zresztą zadziwiony na okoliczność uczciwości ASO Bielany zapłaciłem za przegląd olejowy, pasek osprzętu (klinowy) oraz akumulator (siedział jeszcze oryginalny) całe 1500 zł i wracam tam za 15 tys na wymianę kompletu przód.
114 tys to raczej nieźle wydaje mi się - a to przecież automat - hamulca używa się zamiast sprzęgła :-)
Pozdrawiam

_________________
Czarna perła 2.0 D4 Automat '03 Kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lis 2007, o 22:42 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Będziesz wiedział czy trzeba czy nie trzeba jak przy hamowaniu poczujesz efekt - "hamuje puszcza hamuje puszcza...",takie delikatne szarpnięcia.
I wtedy niech Ci nie mówią w ASO czy jest to konieczne czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2007, o 14:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
Ja przy wymianie tarcz wole zainwestować w GD EBC plus Greenstuffy. Różnica niewielka (200zł na 2 tarczach), a efekt naprawde bardzo duży :-)
Po hamowaniu parukrotnym z 180 do 0 żadnych negatywnych objawów, a skutecznoąć powala na kolana.

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lis 2007, o 21:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 paź 2007, o 11:24
Posty: 1
Lokalizacja: HD
Mam pytanko,

Czy w okresie gwarancji wymiana tarcz przy 60tys. podlega oplacie? Kolega w Belgii za tarcze nie placil, placil jednak za klocki.

Z gory dzieki,
Pasta
AVKA 2.2 DCAT 06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lis 2007, o 23:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
u nas stosowane jest przwetaczanie tarcz, nie wszędzie jednak. Tak jak zawsze liczą się znajomości. Znam pare przypadków potwierdzających wymianę :-) (nawet przy 30kkm)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lis 2007, o 23:20 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
nie da sie jednoznacznie odpowiedziec na to pytanie...to ile przejedziesz na tarczach zalezy tylko do tego ile jezdzisz i jak jezdzisz, jezdzisz ekonomicznie stukniesz wiecej km, jak nie to nie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lis 2007, o 23:58 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
ja na swoich tarczach przejechałem 160syt km były raz przetaczane ze względu na powieszchnię tyle ze używam auta głównie w trasach i pewno dlatego :ok:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lis 2007, o 00:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 10:36
Posty: 204
Lokalizacja: Zabrze
w mojej Avce tarcze były robione tylko z przodu /przetoczone/ po 70 tyś. ;-)

_________________
Pozdrawiam,

dziki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lis 2007, o 01:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 cze 2007, o 16:02
Posty: 29
Lokalizacja: katowice
Pytanko do tych, co toczyli tarcze: GDZIE to można zrobić? i za ile??? jedna mi trochę bije, dopiero przy 90 czuć, znajomi radzą przetoczyć.
Proszę o odpowiedź! :-)

_________________
alan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lis 2007, o 15:58 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
w dobrym warsztacie ślusarskim ale na frezarce dwu stronnej jesli takiej nie maja tose darowac ja placilem 60zl :ok: przetaczanie na aucie to koszt 120zl lepiej kupic nowe tarcze :tak:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lis 2007, o 16:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
nie tylko zależy od stylu jazdy, pamietajcie, ze coraz bardziej nas dotyka ekologia, w tym w tarczach i klockach :/
w yarisie: po 90kkm ubytek prawie 1mm

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2007, o 17:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 mar 2007, o 12:35
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Ja mialem oryginalne tarcze i klocki wymieniane przy ok 108.000km. Teraz jezdze na tarczach JC i klockach jakichs tam i wlasnie przy 162.000km poczulem jakby droga hamowania sie wydluzala przy lekkim naciskaniu pedala, a przy mocnym bez zmian. Mam tez czasami bicie przy hamowaniu z predkosci powyzej 80km/h. ABS dziala jako tako - nie bardzo wiem jak moze dzialac zle ABS ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2007, o 00:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 cze 2007, o 16:02
Posty: 29
Lokalizacja: katowice
Czytam i zniechęcam się do przetoczenia tarcz, jeden z użytkowników napisał, że po przetoczeniu (chyba mały Radek ??? ) musiał zmienić na nowe... no, dzięki... niezłe jądra :nuda:
??? Pytanie do znawców tematu: czy może wyważenie kół pomóc? chodzi o to, że wymieniłem mies.temu koła na zimowe. Powiedzieli mi, że tylne jest kiepskie. Czuję, że ono chyba bije, na pewno nie przód. Jest w Katach punkt, gdzie wyważają CAŁE koła na stojącym aucie bez zdejmowania ich. :ok: Daje to świetne rezultaty, kiedyś jak miałem Hondę, po zrobieniu tego jechała jak po tafli szkła przy Vmax 190/h bez drgań od kół!
Dobre ale drogie :nie:
CZY TO POMOŻE? wolę spytać niż wybulić sporo kaski, nie mówiąc o "zagospodarowaniu" popołudnia :-(

_________________
alan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2007, o 16:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 gru 2007, o 16:00
Posty: 287
Lokalizacja: 3miasto
Ja powiem tak... co zaklad to inaczej, moga miec rozkalibrowane urzadzenia,
ktore nie beda precyzyjnie wywazaly.

Dodam tez ze kolo moze zaczac bic nawet po kilku km,
wystarczy wjechac mocniej pod kraweznik, rzy polatac po grubej kostce brukowej i
juz nie bedzie to co na poczatku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2007, o 17:45 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
co do tarcz to jesli są zwinklowane to po pewnym czasie będzie to samo, chyba ze chcesz usunąć wgłębienia na tarczy to trzeba szukać warsztatu co ma obrabiarkę gdzie dwa norze montuje sie na jednie głowicy :ok:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2007, o 19:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
założyłem tarcze Brembo Maxy i klocki EBC Greenstuffy
na G-techu efekt 100km/h-0: bliżej o 4m niż na seriach* :jupi:

*- prócz tarcz i klocków, zalany jest DOT 5 i mocniejsze przewody hamulcowe :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2007, o 20:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 gru 2007, o 16:00
Posty: 287
Lokalizacja: 3miasto
Hmmm no z tymi tarczami brembo to sam sie chyba skusze,
do opla kosztowaly nieduzo, do tego klocki ferrodo i staje w miejscu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2007, o 14:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
za brembo maxy zapłaciłem 350zł z przesyłką :-D czyli ciut drożej jakbym kupił standardowe oraz zdecydowanie taniej niż w ASO za serię :jezyk:

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2008, o 15:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 gru 2007, o 16:00
Posty: 287
Lokalizacja: 3miasto
Hmmh 700zl ?? :bojesie: :bojesie: :bojesie: :bojesie: :wow: :wow: :wow: :wow:
no to masakra... gdzie to bylo kupwane ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xiffix


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda