TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 kwi 2019, o 19:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sty 2018, o 23:37 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2822
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
giero08 napisał(a):
Witam Panowie. Do tej pory nie narzekałem na elektryczny ręczny. Wszystko działo płynnie i sprawnie. Z automatycznym odpuszczaniem radziłem sobie tak, że popuszczałem lekko sprzęgło i słysząc ze odpuszcza wciskalem znowu sprzęgło czekajac az hamulec zwolni sie do końca i dopiero ruszałem. Fajny bajer ale parę dni temu przy odpuszczaniu słychać zgrzyt! W ASO powiedzieli że działa i żeby jeździć aż się rozsypie! A wymiana 3500 PLN. Ma ktoś jakieś sztuczki żeby tyle nie wydawać?


Nie kombinuj z popuszczaniem i wciskaniem sprzęgła, tylko:

1) albo za każdym razem przed ruszeniem (a po włączeniu silnika) wyłączaj ręcznie hamulec poprzez pociągnięcie przycisku do siebie,

2) albo w ogóle wyłącz na stałe automatyczne włączanie hamulca (poprzez pociągniecie do siebie przycisku nieprzerwanie przez ok. 5 sekund).

:-)

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2018, o 11:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2014, o 19:58
Posty: 743
Lokalizacja: Francja
Pochwały: 60
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
Panowie pytanie gdzie w avenie t27 znajdę wyłącznik krancowy do elektrycznego ręcznego?

_________________
Moja Avka:
viewtopic.php?f=63&t=19959


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2018, o 09:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1953
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Na tylnej belce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2018, o 16:17 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2014, o 19:58
Posty: 743
Lokalizacja: Francja
Pochwały: 60
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
Student22 napisał(a):
Na tylnej belce.

Dzięki, bez podnośnika na lewarku idzie się tam jakoś dostać? Ostatnio coś się tam ojcu zaciezacielo i trzeba pozagladac bo błąd się świeci

_________________
Moja Avka:
viewtopic.php?f=63&t=19959


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2018, o 11:27 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1953
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Dasz radę .
Ale jak jest błąd i odpięcie akumulatora nie pomaga to może być problem z siłownikiem centralnym. Jest na tylnej belce.
Standardowa wada T27 2009-2012 o czym Toyota wie ale ma to w du..e i każe klientom płacić za wymianą siłownika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2018, o 15:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2014, o 19:58
Posty: 743
Lokalizacja: Francja
Pochwały: 60
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
Jest błąd c13a8.
Belka tylnia obczajona i nie ma tam nic poza samopoziomowaniem xenonow.
Ostatnio przy takim samym problemie pomogło przeczyszczenie krancowki

_________________
Moja Avka:
viewtopic.php?f=63&t=19959


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2018, o 21:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 714
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Niestety na ten kod wymienia się zespół hamulca ręcznego, ale przed jego wymianą pożądane jest sprawdzić wszystkie elementy mechaniczne układu (zaciski) pod względem poprawności działania.
Kamil_T25 napisał(a):
Belka tylnia obczajona i nie ma tam nic poza samopoziomowaniem xenonow.

Proszę czytać ze zrozumieniem :twarz:
Student22 napisał(a):
Na tylnej belce.
Czujnik poziomowania świateł znajduje się pod belką :jezyk:

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2018, o 23:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 207
Pochwały: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Przy odpalaniu mruga ostatnio mi kontrolka ręcznego. Klocki, płyn, wszystko ok. Czy ma to związek z niskim napięciem na aku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 mar 2018, o 07:55 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1953
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Jak nie ma jak jest, cały mechanizm ręcznego , wystarczy pójść po linkach od kół.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 mar 2018, o 10:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 sty 2015, o 10:58
Posty: 150
Pochwały: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2ZR-FAE
enesen napisał(a):
Przy odpalaniu mruga ostatnio mi kontrolka ręcznego. Klocki, płyn, wszystko ok. Czy ma to związek z niskim napięciem na aku?


U mnie zauważyłem podobne objawy, akumulator był już leciwy 5-6 lat i w zimie nie wydalał. Zmieniłem na nowy i problem z "Check Parking Brake System" zniknął (jak na razie).
Cały problem w tym iż te moduły (silnik z sterownikiem) na belce są ogólnie wadliwe, a Toyota do tego się nie poczuwa. Może trzeba im ręcznie uświadomić i zrobić pozew zbiorowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2018, o 22:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 cze 2017, o 15:32
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 Diesel
Witam wszystkich ponownie.
Nie chcę zakładać nowego tematu więc podepnę się pod ten.Mam następujące błędy U0129 i U0124. Niezależnie jakim sprzętem bym diagnozował czy Techstrem czy wurth czy bosch kts. Czy ktoś z was miał coś podobnego ewentualnie robi przy tym na co dzień i może udzielić porady , wskazówek. Wiem że jest to coś z elektroniką i raczej nie dotyczy samego modułu hamulca elektrycznego tylko połączeń lub czujnika przyspieszenia - oczywiście mogę się mylić. Za wszelkie sugestie i pomoc wielkie dzięki.
W załączniku zdjęcie z diagnostyki


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2018, o 13:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 cze 2010, o 13:20
Posty: 42
Lokalizacja: Wlkp
Ja również mam problem z hamulcem postojowym. Na Boshu program EST[tronic} 2.0 następujące błędy:
C13B1 Wyłącznik pedału hamulca/sprzęgła działanie błędne
C13A3 Moduł sterowania hamulca postojowego, wyłącznik "Przyciągać" Usterka w obwodzie
Hamulec działa tylko zapala się kontrolka i rozładowuje się akumulator po chwili jazdy - ok 10 min kontrolka gaśnie
Co to może być czy czeka mnie wymiana za 4000 ?

_________________
czasem razem czasem osobno-VW Golf II->Opel Kadett II-> VW Passat ->VW Passat-> MB W124->Peugot 605->Nissan Maxima->Opel Corsa->Oldsmobile Aurora->Opel Vectra C---->Toyota Avensis T27


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2018, o 10:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 lip 2015, o 10:18
Posty: 20
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 diesel 126km
Możesz spróbować go reanimować. Zerknji na film https://www.youtube.com/watch?v=25SbazdVsfU pokazuje jak on wygląda wewnątrz. Tutaj masz opis naprawy http://www.surreyelectronics.com/leafle ... SYSTEM.pdf
Samo wymntowanie:
1. WYBIERZ TRYB PEŁNEGO ZWOLNIENIA HAMULCA POSTOJOWEGO (TEST AKTYWNY)
2. ODŁĄCZ PRZEWÓD OD BIEGUNA UJEMNEGO AKUMULATORA
3. WYMONTUJ TYLNE KOŁO
4. WYMONTUJ LEWĄ TYLNĄ TARCZĘ HAMULCOWĄ
5. WYMONTUJ PRAWĄ TYLNĄ TARCZĘ HAMULCOWĄ
6. WYMONTUJ OSŁONĘ PODPODŁOGOWĄ NR 2
7. ODŁĄCZ LINKĘ HAMULCA POSTOJOWEGO I LINKĘ AWARYJNEGO ZWALNIANIA
8. WYMONTUJ BELKĘ TYLNEGO ZAWIESZENIA
9. WYMONTUJ ZESPÓŁ ELEMENTU WYKONAWCZEGO HAMULCA POSTOJOWEGO Z LINKĄ
-Odłącz obejmę od belki tylnego zawieszenia.
-Wykręć 2 śruby i zdejmij 2 obejmy z belki tylnego zawieszenia.
-Odkręć 4 nakrętki i wymontuj element wykonawczy z belki tylnego zawieszenia.
10. WYMONTUJ WSPORNIK ELEMENTU WYKONAWCZEGO HAMULCA POSTOJOWEGO

_________________
https://www.motostat.pl/vehicle-stats/75684


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2018, o 14:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lip 2018, o 13:35
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1,8 benzyna
Witam serdecznie,

pozwolę powtórzyć swój post, który umieściłem w dziale Elektryka.
mam autko nie całe dwa tygodnie a problem z ręcznym już mnie nęka. Zauważyłem, że prawdopodobnie po zwolnieniu hamulca przyciskiem, nie zawsze zostanie on zwolniony mechanicznie do końca. Po tym wyskakuje komunikat "Check parking brake" następnie "Release parking brake", poza tym miga kontrolka (P) i słyszalny jest dźwięk (piszczenie). Po kilkukrotnym wciśnięciu i zwolnieniu hamulca, komunikat "Release parking brake" znika, migająca kontrolka (P) również, pozostaje jedynie komunikat "Check parking brake" do momentu wyłączenia zapłonu. Podczas kolejnego uruchomienia auta, w przypadku gdy zwolnienie hamulca nastąpi prawidłowo, nie pojawia się żaden komunikat. Oprócz wymienionych wyżej świecących się kontrolek, samochód funkcjonuje prawidłowo. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Wiem, że komputer, ASO..., ale teraz po kupnie samochodu naprawdę z kasą krucho.

z góry dzięki za podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, o 09:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 sty 2015, o 10:58
Posty: 150
Pochwały: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2ZR-FAE
Pawełł napisał(a):
Witam serdecznie,

pozwolę powtórzyć swój post, który umieściłem w dziale Elektryka.
mam autko nie całe dwa tygodnie a problem z ręcznym już mnie nęka. Zauważyłem, że prawdopodobnie po zwolnieniu hamulca przyciskiem, nie zawsze zostanie on zwolniony mechanicznie do końca. Po tym wyskakuje komunikat "Check parking brake" następnie "Release parking brake", poza tym miga kontrolka (P) i słyszalny jest dźwięk (piszczenie). Po kilkukrotnym wciśnięciu i zwolnieniu hamulca, komunikat "Release parking brake" znika, migająca kontrolka (P) również, pozostaje jedynie komunikat "Check parking brake" do momentu wyłączenia zapłonu. Podczas kolejnego uruchomienia auta, w przypadku gdy zwolnienie hamulca nastąpi prawidłowo, nie pojawia się żaden komunikat. Oprócz wymienionych wyżej świecących się kontrolek, samochód funkcjonuje prawidłowo. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Wiem, że komputer, ASO..., ale teraz po kupnie samochodu naprawdę z kasą krucho.

z góry dzięki za podpowiedzi


Ehhhhhh.......niech zgadnę "problem z hamulcem postojowym". "Check parking brake" nie oznacza pędź do komputera, tylko poszukaj przyczyny w okolicach układu hamulca postojowego.
- skrzynka jest na belce tylnej, dostęp oczywiście zerowy ;-), no i dostaje wodą i solą i śniegiem. Naprawa w ASO to oczywiście wymiana, czyli 3500zł z kieszeni (ostatnia cena jaką znam).
- ale przecież ta skrzynka napina linki, te linki idą w pancerzach do kół (może tarcie jest za duże, linki uszkodzone itp.)
- kolejna rzecz to przy samych kołach linki napinają klocki przesuwając zaciski do "środka" (ok może nie fachowo ale obrazowo ;-)), jak jest zafajdane lub opory to też możesz mieć ten błąd.

Tak więc najpierw bym sprawdził okolice obu zacisków i porządnie tam poczyścił. Do tego zestawu bym dodał przesmarowanie pancerzy linek.
Aczkolwiek zaznaczam, że niekiedy wymiana całego układu napinania linek jest konieczna.

Jakość kiepska ale pokazuje jak jest zbudowany moduł elektrycznego hamulca postojowego w AVE:
https://www.youtube.com/watch?v=25SbazdVsfU

A tutaj przykład z Renault Scenic z polskim komentarzem:
https://www.youtube.com/watch?v=K8SRhGHccLM
https://www.youtube.com/watch?v=f0yITft3aRM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2018, o 20:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lip 2018, o 19:46
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8
Wychodzi na to ze główną przyczyna awarii tego hamulca nie jest jego częste używanie, ale zawilgocenie, zalanie elektroniki w środku modułu, nota bene kiepsko zabezpieczonego!
Z załączonych dokumentów wynika, że Toyota wiedziała o problemie i poprawiła to w modelach po FL.
Więc jak nie mam garażu i i model przed FL to mam duże szanse na uwolnienie się z 3,5k zł :bojesie: lol


Trzeba by zrobić ankietę czy to faktyczni tak jest ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2018, o 22:43 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 673
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
Pisz do TMP - jeśli serwisujesz auto to masz szansę, że dadzą Ci nieodpłatnie część w ramach gestu handlowego.
Tak jak mi :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2018, o 12:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 sie 2018, o 21:24
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 VVTi
wojtik napisał(a):
Witam wszystkich ponownie.
Nie chcę zakładać nowego tematu więc podepnę się pod ten.Mam następujące błędy U0129 i U0124. Niezależnie jakim sprzętem bym diagnozował czy Techstrem czy wurth czy bosch kts. Czy ktoś z was miał coś podobnego ewentualnie robi przy tym na co dzień i może udzielić porady , wskazówek. Wiem że jest to coś z elektroniką i raczej nie dotyczy samego modułu hamulca elektrycznego tylko połączeń lub czujnika przyspieszenia - oczywiście mogę się mylić. Za wszelkie sugestie i pomoc wielkie dzięki.
W załączniku zdjęcie z diagnostyki



Witam, czy ktoś zna odpowiedź na powyższy post kolegi ? Niestety ja mam podobne problemy i chciałbym znać ich rozwiązanie.
Czy to jest uszkodzony czujnik przyspieszenia poprzecznego ?

Będę wdzięczny za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 13:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2019, o 10:29
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 D-4D
Witam
Też miałem problem z hamulcem elektrycznym w Avensis T27 (2010r.) Problem wyglądał następująco: hamulec zaciągał się po zgaszeniu silnika jednak w ogóle nie reagował na przycisk. Ponadto wyświetlał się komunikat Parking Brake Inoperable. Po długiej historii jeżdżenia po mechanikach i serwisie, gdzie wszyscy wskazywali na zalany moduł hamulca postanowiłem sam sprawę rozpoznać. Dodam, że błąd jaki wyświetlał się na komputerze to C13A3. Po uzyksaniu pomocy z bliźniaczego forum zza wschodniej granicy trop prowadził do wiązki kabli poprowadzonej od bagażnika do modułu hamulca. Po zdemontowaniu wiązki okazało się, że było to prawidłowe posunięcie - jeden z kabli w wiązce był utleniony. Kabel naprawiony, zamontowane w aucie i działa bez żadnych problemów. W poprzednim poście w podobnym temacie prosiłem o polecenie mechanika ale był to etap jeszcze poszukiwań usterki :-) Poniżej zdjęcie wiązki z utlenionym jednym przewodem. Naprawa zamknęła się w 4zł. :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 14:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 265
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Brawo Ty, btw w którym miejscu musiałem zdjąć plastiki lub tapicerkę w bagażniku aby się do kabli dostać??

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 16:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2019, o 10:29
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 D-4D
Opis będzie dotyczył Avensis w wersji kombi. Ostatni wiązka, która prowadzi do modułu hamulca łączy się na "boczkiem" tylnego oparcia. Wystarczy je odgiąć i widoczne są dwie kostki - jedna to zasilanie, a druga sterowania - tutaj niespodzianka jeżeli masz system AFS w jednej wiązce idą przewody do czujnika poziomowania świateł. Następnie żeby wyciągną kabel z pojazdu należy zdemontować trochę w bagażniku - najważniejsze są te dwie szyny od mocowania ładunku razem 6 śrub, następnie pokrywy boczne, wszystko wyciągamy z auta (za drugim razem zajęłoby to z 15 minut :-). No i oczywiście należy rozpiąć przy module hamulca ale tutaj dostęp od strony kanału no i w zależności od wersji również od czujnika poziomowania świateł (na wszelki wypadek odłączyć prąd od ako). Wiązka była uszkodzona w końcowym odcinku w okolicach odejścia do czujnika świateł. Polutowane i wsadzone do auta - działa! Ewentualnie może być potrzebna kalibracja EPB ale to w zależności, czy diagnostyka która była wcześniej przeprowadzania nie spowodowała usunięcia ustawień hamulca.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda