TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 19 paź 2017, o 12:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sty 2014, o 14:28 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2013, o 06:10
Posty: 552
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 d4d 1ADFTV
przed fl nie było takiej opcji chyba, dopiero po fl'u można włączyć automatyczny ręczny przy włączaniu/wyłączaniu silnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 14:34 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2013, o 17:12
Posty: 5693
Lokalizacja: Wroclaw Syndicate of Avensis Drivers
Pochwały: 387
Marka: WiesWagen
Model: Rolniczy
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2020
Silnik: Jeździ na gnojówkę
u mnie nie ma takiej opcji. autko przed FL automat

_________________
Obrazek

http://www.wsoad.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 14:49 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
muzzz napisał(a):
przed fl nie było takiej opcji chyba, dopiero po fl'u można włączyć automatyczny ręczny przy włączaniu/wyłączaniu silnika...

Jest odwrotnie. Domyślnie "ręczny" jest załączany automatycznie po zgaszeniu silnika, a rozłączany po uruchomieniu silnika i ruszeniu (tzn. jest rozłączany w chwili rozpoczęcia operowania sprzęgłem i gazem w celu ruszenia). Ten wkurzający niekiedy automatyzm (np. jak parkuje się w garażu, czy np. na mrozie, czy po prostu w sytuacji, w której zaciągnięcie hamulca nie jest potrzebne) można sobie samemu odłączyć za pomocą dłuższego (kilka sekund) pociągnięcia przycisku hamulca w stronę kierowcy (czyli doprowadza się do sytuacji, w której hamulec nie załącza się automatycznie po wygaszeniu silnika). Jeśli się zatem chce włączyć hamulec na postoju, to trzeba to wówczas zrobić ręcznie naciskając przycisk.
Automatyczne działanie hamulca można przywrócić naciskając przycisk hamulca przez kilka sekund. Wtedy powróci on do domyślnego trybu pracy, czyli zawsze po zgaszeniu silnika będzie się załączał.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 14:52 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2013, o 17:12
Posty: 5693
Lokalizacja: Wroclaw Syndicate of Avensis Drivers
Pochwały: 387
Marka: WiesWagen
Model: Rolniczy
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2020
Silnik: Jeździ na gnojówkę
Barbapapa napisał(a):
muzzz napisał(a):
przed fl nie było takiej opcji chyba, dopiero po fl'u można włączyć automatyczny ręczny przy włączaniu/wyłączaniu silnika...

Jest odwrotnie. Domyślnie "ręczny" jest załączany automatycznie po zgaszeniu silnika, a rozłączany po uruchomieniu silnika i ruszeniu (tzn. jest rozłączany w chwili rozpoczęcia operowania sprzęgłem i gazem w celu ruszenia). Ten wkurzający niekiedy automatyzm (np. jak parkuje się w garażu, czy np. na mrozie, czy po prostu w sytuacji, w której zaciągnięcie hamulca nie jest potrzebne) można sobie samemu odłączyć za pomocą dłuższego (kilka sekund) pociągnięcia przycisku hamulca w stronę kierowcy (czyli doprowadza się do sytuacji, w której hamulec nie załącza się automatycznie po wygaszeniu silnika). Jeśli się zatem chce włączyć hamulec na postoju, to trzeba to wówczas zrobić ręcznie naciskając przycisk.
Automatyczne działanie hamulca można przywrócić naciskając przycisk hamulca przez kilka sekund. Wtedy powróci on do domyślnego trybu pracy, czyli zawsze po zgaszeniu silnika będzie się załączał.



ale tylko w avkach t27 po lifcie

_________________
Obrazek

http://www.wsoad.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 14:53 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Dżejk Zet napisał(a):
ale tylko w avkach t27 po lifcie

Tak, oczywiście, chodziło mi o T27 FL.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 17:55 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
nie stwarzam sztucznej rzeczywistosci. W toyotach takich jak

nowa corolla
yaris hsd
nowy auris
nowa rav4

dziala to tak ze zduszenie na postoju, pedalu hamulca do spodu powoduje miganie ikonki kontroli trakcji i w tym czasie na 2s cisnienie w ukladzie pozostaje wysoki i auto sie nie zsunie

w t27fl takiej opcji nie ma! natomiast identyczny efekt uzyskujemy przyciskajac przycisk recznego, ktory zaciaga do polowy i ruszenie z jego automatycznym zwolnieniem jest plynne i nie szarpie, tak jak to jest po calkowitym zaciagnieciu wraz z wylaczeniem silnika!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 18:00 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
popi2009 napisał(a):
nie stwarzam sztucznej rzeczywistosci. W toyotach takich jak

nowa corolla
yaris hsd
nowy auris
nowa rav4

dziala to tak ze zduszenie na postoju, pedalu hamulca do spodu powoduje miganie ikonki kontroli trakcji i w tym czasie na 2s cisnienie w ukladzie pozostaje wysoki i auto sie nie zsunie

w t27fl takiej opcji nie ma! natomiast identyczny efekt uzyskujemy przyciskajac przycisk recznego, ktory zaciaga do polowy i ruszenie z jego automatycznym zwolnieniem jest plynne i nie szarpie, tak jak to jest po calkowitym zaciagnieciu wraz z wylaczeniem silnika!

Watek jest o T27, nieprawdaż?

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 18:13 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
staram sie ludiz wyprowadzic z bledu w których ich wprowadzasz piszac ze auto wykrywa nachylenie terenu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 18:20 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
popi2009 napisał(a):
staram sie ludiz wyprowadzic z bledu w których ich wprowadzasz piszac ze auto wykrywa nachylenie terenu

Kolego, zanim zaczniesz wyprowadzać ludzi z błędu, to przeczytaj ze zrozumieniem, co napisałem. Opisałem Tobie, jak działa asystent podjazdu w Fordzie, a nie w Toyocie. Miałem, wiem, jak to działa.


Po drugie, jeśli w wątku zatytułowanym: [T27] Elektryczny hamulec postojowy piszesz:
popi2009 napisał(a):
w toyocie dziala tak ze jak wcisniesz hamulec do spodu przy predkosci 0km/h to cisnienie w ukladzie hamowania po prostu jest przez 2 sekundy podtrzymywane

... to chyba mam prawo myśleć, że piszesz o T27, nawet jeśli powołujesz się na matkę i jej Yarisa?


I kolejna kwestia - jeśli asystent podjazdu w nowych Toyotach działa tak jak opisałeś, to przyznam, że jest to jakieś dziwactwo. Zresztą ten asystent w postaci przycisku "ręcznego" w T27 to jeszcze większe dziwactwo.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 19:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 143
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
Barbapapa napisał(a):
Zresztą ten asystent w postaci przycisku "ręcznego" w T27 to jeszcze większe dziwactwo.


za parę lat ktoś powie że ręczny hamulec to jakiś przedpotopowy mechanizm z początku XX wieku, gdzie większość mechanizmów w samochodzie była na zasadzie dźwigni :) a dziś prawie wszystko jest typu "button" lub "touch" and go.

Moim zdaniem to kwestia przyzwyczajenia, jedynie przycisk powinien być bliżej dźwigni biegów, jak w innych samochodach z takim hamulcem.

_________________
moje ex: Colt'09, Megane'96


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 19:42 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2013, o 17:12
Posty: 5693
Lokalizacja: Wroclaw Syndicate of Avensis Drivers
Pochwały: 387
Marka: WiesWagen
Model: Rolniczy
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2020
Silnik: Jeździ na gnojówkę
Mozna go przenieść w wybrane miejsce. ;-)

_________________
Obrazek

http://www.wsoad.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 22:54 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
SLK napisał(a):
Barbapapa napisał(a):
Zresztą ten asystent w postaci przycisku "ręcznego" w T27 to jeszcze większe dziwactwo.


(...) jedynie przycisk powinien być bliżej dźwigni biegów, jak w innych samochodach z takim hamulcem.


Zgoda. Umiejscowienie tego przycisku jest kuriozalne.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 23:12 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1950
Pochwały: 11
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Bo go zasłania kierownica więc wartość bojowa tego przycisku jest żadna :hahaha: :glupek: :wariat:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 23:15 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
Barbapapa napisał(a):


I kolejna kwestia - jeśli asystent podjazdu w nowych Toyotach działa tak jak opisałeś, to przyznam, że jest to jakieś dziwactwo. Zresztą ten asystent w postaci przycisku "ręcznego" w T27 to jeszcze większe dziwactwo.


dziala tak jak opisalem i moim zdaniem jest to mega dobre, bo to ja decyduje nogą kiedy go uzyc, a poza tym jak stoisz na wzniesieniu to i tak trzymasz hamulec

no chyba ze w fordzie mozesz puscic i sie nie zsunie??

zaraz wrzuce filmik

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 23:19 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
sorry za jakosc ale wrzucane bezposrednio z telefonu przez 3G wiec nie dalo sie full HD

wiec tak zapieta jedynka wcisniete sprzeglo wciskam reczny (pierwszy dzwiek)

wrzucam luz puszczam sprzeglo (drugi dzwiek) - reczny sie dociaga bardziej

zwalniam reczny (trzeci dzwiek)

wciskam sprzeglo zapinam jedynka wciskam reczny (czwarty dzwiek)

wylaczam silnik (piaty dzwiek) -reczny sie dociaga bardziej

http://www.youtube.com/watch?v=vXjVyZrRVtA

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 23:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 143
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
porównanie ręcznego i elektrycznego hamulca w teście magazynu Auto:
http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/hamulce-2862/news-ostatnia-deska-ratunku,nId,1094048

_________________
moje ex: Colt'09, Megane'96


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 23:31 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
popi2009 napisał(a):
Barbapapa napisał(a):
I kolejna kwestia - jeśli asystent podjazdu w nowych Toyotach działa tak jak opisałeś, to przyznam, że jest to jakieś dziwactwo. Zresztą ten asystent w postaci przycisku "ręcznego" w T27 to jeszcze większe dziwactwo.

dziala tak jak opisalem i moim zdaniem jest to mega dobre, bo to ja decyduje nogą kiedy go uzyc, a poza tym jak stoisz na wzniesieniu to i tak trzymasz hamulec
(...)
zaraz wrzuce filmik


Kompletnie się nie rozumiemy. W Fordzie kierowca nic nie musi robić, żeby asystent podjazdu zadziałał. Kumasz? Nic! Po prostu zatrzymujesz pojazd, czujnik bada czy jest pochyłość, czy nie. Następnie nic się nie dzieje, dopóki nie puścisz hamulca nożnego. Jak go puścisz, to przez ok. 2 s. jest podtrzymywane ciśnienie w układzie. Zdążysz w tym czasie pooperować i sprzęgłem, i gazem po to, by auto zaczęło ruszać.
W T27 muszę się schylić, znaleźć ten przycisk (bo umieszczony jest chyba w najgorszym możliwym miejscu - czemu nie jest np. na tunelu środkowym, tam gdzie przeważnie montuje się tradycyjną dźwignię?!) i go wcisnąć. W pozostałych autach Toyoty (jeśli jest tak jak piszesz) muszę pamiętać o tym, żeby jeszcze kopnąć/wdusić do oporu hamulec. Zatem jak zapomnę to wykonać, to asystent podjazdu nie zadziała. Przecież to absurdalne, a ponadto niczym się nie różni od np. ruszania pod górę Fiatem 126p z zaciągniętą przez kierowcę tradycyjną dźwignią hamulca (+ popuszczaniem jej oczywiście). Nawet ruszanie 126p jest lepsze, bo skoro sam muszę wyłączyć ręczny, to zrobię to lepiej niż elektronika, dzięki czemu bardziej oszczędzę sprzęgło.

popi2009 napisał(a):
no chyba ze w fordzie mozesz puscic i sie nie zsunie??

Owszem, mogę puścić i przez ok. 2 sek. auto się nie zsunie. Więc jak np. przypadkowo puścisz hamulec, albo po prostu noga Tobie z niego spadnie, to auto stoi dalej w miejscu, Ty naciskasz ponownie hamulec, a system wie, że po kolejnym puszczeniu hamulca przez ok. 2 kolejne sekundy ma podtrzymywać ciśnienie w układzie.
Ale cała przewaga systemu, o którym piszę, nie polega na takiej zabawie, tylko na tym, że kompletnie nie angażuje on kierowcy. Mogę więc obserwować sytuację na drodze/skrzyżowaniu, a nie najpierw pamiętać, że mam coś wcisnąć, a potem (w T27) jeszcze poszukiwać tego czegoś. Mam auto już prawie 2 lata i ciągle nie mogę trafić od razu w ten przycisk.

SLK napisał(a):
porównanie ręcznego i elektrycznego hamulca w teście magazynu Auto:
http://www.magazynauto.pl/porady/eksplo ... Id,1094048

Bardzo ciekawy materiał! :ok: Interesuje mnie tylko, czy w T27 uruchomienie "ręcznego" też (jak w autach z testu) powoduje hamowanie przez wszystkie koła? Z tego, co mi mówiono w serwisie i z tego, co słychać, jak się ów "ręczny" włącza, to ten z Toyoty operuje tylko na tylnych kołach.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2014, o 07:16 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2013, o 06:10
Posty: 552
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 d4d 1ADFTV
W normalnych warunkach na pewno tylko tył ale w tym teście sprawdzali podczas jazdy i wtedy dodatkowo układ dzięki wykorzystaniu ABS/ESP załącza przod.
Ciekawe jak to wyglada w przypadku ave. Chyba nikt takich testów nie robił. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2014, o 10:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lut 2011, o 20:01
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 benzyna
A mi się właśnie elektryczny hamulec ręczny zepsuł. Po wciśnięciu przycisku słychać że silniczek pracuje, ale po chwili wyskakuje komunikat CHECK PARKING BRAKE i nie reaguje już na przycisk. O dziwo po ruszeniu hamulec nie jest zaciągnięty. Czy ktoś wie co może być przyczyną? Głównie chodzi mi o koszty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2014, o 22:08 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2013, o 17:12
Posty: 5693
Lokalizacja: Wroclaw Syndicate of Avensis Drivers
Pochwały: 387
Marka: WiesWagen
Model: Rolniczy
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2020
Silnik: Jeździ na gnojówkę
Dolej płynu hamulcowego

_________________
Obrazek

http://www.wsoad.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2014, o 22:40 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Dżejk Zet napisał(a):
Dolej płynu hamulcowego

Dżejk, a co ma wspólnego ten "ręczny" z płynem hamulcowym? Przecież tam silnik elektryczny ciągnie (zaciąga) linki... No chyba, że coś mi się pomyliło.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2014, o 23:09 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:12
Posty: 1077
Lokalizacja: wielkopolska, Gniezno
Pochwały: 62
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2014
Silnik: 1,8 benzyna 147 KM
A nie jest tak ze sam mechanizm jest hydrauliczny tylko sterowanie elektryczne?

_________________
REAL PLANES HAVE PROPS !!!!! C-130 Hercules


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2014, o 23:15 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Nie wiem, właśnie dlatego się pytam. Wydawało mi się, że ktoś już pisał na forum o linkach ciągniętych przez ten silnik.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2014, o 07:58 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:10
Posty: 3192
Pochwały: 329
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
kowalcp2 napisał(a):
A mi się właśnie elektryczny hamulec ręczny zepsuł. Po wciśnięciu przycisku słychać że silniczek pracuje, ale po chwili wyskakuje komunikat CHECK PARKING BRAKE i nie reaguje już na przycisk. O dziwo po ruszeniu hamulec nie jest zaciągnięty. Czy ktoś wie co może być przyczyną? Głównie chodzi mi o koszty.

W Avensisie z 2007 roku pokazuje Ci się taki komunikat :wow:
Wklej fotkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2014, o 12:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lut 2011, o 20:01
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 benzyna
W tej chwili mam Avensisa z 2010. Jest tam silniczek z linkami. W ASO okazało się , że wypadła jakaś zawleczka z jednej linki i to było przyczyną. Naprawa na szczęście nie będzie kosztowna. (Koszt wymiany całego mechanizmu to ok 3000)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2014, o 18:43 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:12
Posty: 1077
Lokalizacja: wielkopolska, Gniezno
Pochwały: 62
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2014
Silnik: 1,8 benzyna 147 KM
kowalcp2 napisał(a):
W tej chwili mam Avensisa z 2010. Jest tam silniczek z linkami. W ASO okazało się , że wypadła jakaś zawleczka z jednej linki i to było przyczyną. Naprawa na szczęście nie będzie kosztowna. (Koszt wymiany całego mechanizmu to ok 3000)


To jakiś żart z ceną?

_________________
REAL PLANES HAVE PROPS !!!!! C-130 Hercules


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2014, o 12:13 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1950
Pochwały: 11
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
:hahaha: Ceny takie same jak w VW


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2014, o 12:28 
Student22 napisał(a):
:hahaha: Ceny takie same jak w VW

Niekoniecznie. W pancerwagenach silniczki sa jakos dwa. Na kazdym kole osobny. I jak padnie to wymieniaja z calym zaciskiem. Koszt jednego to 600 ojro. Konstrukcja taka, ze rozpieprzy sie wczesniej czy pozniej. Silniki narazone na drgania i temperature.
Edit:
Oj jak fajnie ze nie mam juz takich wynalazkow u siebie. :-)


Góra
  
 
PostNapisane: 19 cze 2014, o 12:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 mar 2013, o 22:40
Posty: 81
Lokalizacja: tymczasowa
Marka: ToYoD
Model: Avalon
Rocznik: 1999
Silnik: 3.5 24v VVT-i
Idę do stodoły budować jakiegoś SAMa, na sprawdzonych rozwiązaniach ;-) Może nie będzie ECO, ale naprawię go później bez komputerów, kluczem 13. i kawałkiem drutu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2014, o 17:04 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
muzzz napisał(a):
W normalnych warunkach na pewno tylko tył ale w tym teście sprawdzali podczas jazdy i wtedy dodatkowo układ dzięki wykorzystaniu ABS/ESP załącza przod.
Ciekawe jak to wyglada w przypadku ave. Chyba nikt takich testów nie robił. ;)



robil. goscie z toyoty na szkoleniu probowali jezdzic bokiem z uzyciem elektrycznego recznego. i faktycznie jak sie w zakrecie go zaciagnie to dzieje sie to samo co jakbys pociagnal dzwignie tylko z opoznieniem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda