TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lis 2017, o 22:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 maja 2011, o 01:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 maja 2011, o 00:15
Posty: 4
Lokalizacja: londyn
Marka: toyota
Model: avensin
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna
panowie zawodowcy mam pytani czy przy elektrycznym hamulcu recznym musze go zwalniac przed ruszeniem czy nie..???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2011, o 07:48 
Nie musisz. W trakcie ruszania zwolni sie sam. Ale osobiscie nie polecalbym chociazby ze wzgledu na sprzeglo. Jest ono troche bardziej przeciazane i przycierane w trakcie tej operacji. Zawsze trwa to troche dluzej, zanim sie hamulec zwolni i auto ruszy.


Góra
  
 
PostNapisane: 16 maja 2011, o 17:43 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 01:10
Posty: 4142
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 193
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147KM
Visitor1230 napisał(a):
Nie musisz. W trakcie ruszania zwolni sie sam. Ale osobiscie nie polecalbym chociazby ze wzgledu na sprzeglo. Jest ono troche bardziej przeciazane i przycierane w trakcie tej operacji. Zawsze trwa to troche dluzej, zanim sie hamulec zwolni i auto ruszy.

dokładnie tak jak mówisz i ja to potwierdzam samoczynne zwalnianie się przy dodaniu gazu ,ale lepiej zwalniać ręcznie z wiadomych wymienionych względów. :ok:

_________________
http://avensis.info/viewtopic.php?f=64&t=6686 -----------Zaglądnij do mojego tematu tutaj
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2012, o 19:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 gru 2011, o 16:04
Posty: 29
Lokalizacja: wawa
Marka: toyota
Model: avensis t27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D
witam jak to jest z tym odblokowaniem hamulca jak padnie aku powie ktoś jak to sie robi??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2012, o 20:39 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2010, o 18:42
Posty: 1027
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 10
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Valvematic
W zestawie razem z kołem zapasowym masz kluczyk imbusowy/ampolowy i w razie jakiejś awarii kręcisz tym kluczykiem. Tylko jeszcze nie sprawdzałem gdzie się go wsadza dokładnie, jak chcesz mogę zerknąć do instrukcji :kawa:

_________________
T27 by jeffik

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2012, o 20:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 gru 2011, o 16:04
Posty: 29
Lokalizacja: wawa
Marka: toyota
Model: avensis t27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D
jak byś mógł wdzieczny bym byl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2012, o 20:57 
piotrek199182 napisał(a):
witam jak to jest z tym odblokowaniem hamulca jak padnie aku powie ktoś jak to sie robi??

Jest dokladnie opisane w instrykcji. Sa dwa otwory w bagazniku. Wkladasz klucz, robisz po 600 obrotow na kazde kolo i po sprawie :-D


Góra
  
 
PostNapisane: 29 mar 2012, o 21:02 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2190
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 56
Marka: TOYOTA
Model: Corolla E16
Rocznik: 2015
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 VVTi
Visitor1230 napisał(a):
piotrek199182 napisał(a):
witam jak to jest z tym odblokowaniem hamulca jak padnie aku powie ktoś jak to sie robi??

Jest dokladnie opisane w instrykcji. Sa dwa otwory w bagazniku. Wkladasz klucz, robisz po 600 obrotow na kazde kolo i po sprawie :-D

Dobre Visitor, dobre... ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2012, o 23:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2009, o 21:46
Posty: 483
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Subaru
Model: Outback
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.5i boxer, CVT
tomi 71 napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
Nie musisz. W trakcie ruszania zwolni sie sam. Ale osobiscie nie polecalbym chociazby ze wzgledu na sprzeglo. Jest ono troche bardziej przeciazane i przycierane w trakcie tej operacji. Zawsze trwa to troche dluzej, zanim sie hamulec zwolni i auto ruszy.

dokładnie tak jak mówisz i ja to potwierdzam samoczynne zwalnianie się przy dodaniu gazu ,ale lepiej zwalniać ręcznie z wiadomych wymienionych względów. :ok:


Zapomnieliście, Panowie, dodać, że tak jest tylko w samochodach ze skrzynią manualną. W automacie hamulec sam się nie zwalnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 08:23 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2007, o 22:23
Posty: 1398
Lokalizacja: LDZ
Pochwały: 4
dokładnie, ziomek z serwisu mówił że jak już padnie aku albo "system" tego hamulca (co też się zdarza), to odrazu dzwonić po assistance, bo nawet mając wkrętarkę pod ręką odpuszczenie rećzniak trwa wieczność...;)

dla mnie jest to największy minus tego auta...
pamiętam jak działał ręczny w t25... poezja... przy gumie 225 na "szorstkim" asfalcie nie było najmniejszego problemu z ręczniakiem...
tutaj... cóż... fajny bajer dla kobiet aby nie miały problemu z ruszaniem pod górkę (bez urazy dla niektórych kobiet...)

_________________
Niech prąd bedzie z Wami !!!
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 11:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2009, o 21:46
Posty: 483
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Subaru
Model: Outback
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.5i boxer, CVT
Dla mnie to jest plus, bo nie ma dźwigni między fotelami. A mając automat, ręcznego używam tylko sporadycznie - kiedy parkuję na stromej górce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 12:04 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Dla mnie minus ale nie było innej opcji , nawet za dopłatą :jacipokaze: .
Ja używam codziennie a przycisk nie jest podświetlany (100tys/za auto a brak diody za 1,5zł)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 12:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2007, o 22:23
Posty: 1398
Lokalizacja: LDZ
Pochwały: 4
gdyby była możliwość wyboru, na 100% brałbym normalny ręczny, nawet za dopłatą....

Największą zmorą ave jest jej podsterowność....
zimą, przy t25 bardzo często pomagałem ręcznym aby "zacieśnić" zakręt i nie wywalać na drugi pas..

w t27 na sliskim też daje radę to zrobić, ale zero w tym precyzji i straszne opóźnienie...
na asfalcie bez szans...

_________________
Niech prąd bedzie z Wami !!!
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 21:25 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
reczny na przycisk to wynalazek debilny typowe szukanie co by jeszcze spie...c, t25 tez ciezko pobawic sie bo elektronika piszczy i kontruje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 22:02 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 12:45
Posty: 2714
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 30
Marka: Toyota
Model: byla T22 jest T 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147 KM (2ZR-FAE)
no niestety reczny elektryczny to slaby wynalazek, ale pewnie juz niedlugo to bedzie standard we wszystkich autach :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 01:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2009, o 21:46
Posty: 483
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Subaru
Model: Outback
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.5i boxer, CVT
Cóż, mam całkowicie odmienne zdanie. Uważam, że to bardzo dobry wynalazek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 08:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 lis 2009, o 08:20
Posty: 15
Lokalizacja: byd
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 0
Silnik: 1.6 benzyna
elektryczny ręczny to na pewno kosztowny wynalazek , jednym pasuje , innym nie , ale w razie kłopotów wymiana idzie już w tysiące zł. wiem bo miałem wymieniany mechanizm ręcznego , na moje szczęście na gwarancji , ale sumę na papierze widziałem raczej dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 10:43 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2007, o 22:23
Posty: 1398
Lokalizacja: LDZ
Pochwały: 4
o tym nawet nei wspominam, ale koszt takiej wymiany to jakiś absurd...
najgorsze jest to, że wcale nie sporadyczne sa usterki tego układu...:(

jak widać po forum i tym temacie, to jednak większości ten wynalazek zdecydowanie nie odpowiada...
faktem jest, że teraz prawie każda fura ma taki badziew...

_________________
Niech prąd bedzie z Wami !!!
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 11:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2009, o 21:46
Posty: 483
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Subaru
Model: Outback
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.5i boxer, CVT
Panowie,
co do kosztów wymiany, to oczywiście macie rację. Ja sam dość długo wyznawałem popularny zresztą do dziś w Polsce pogląd, że rozmaitych gadżetów i wodotrysków w samochodzie lepiej unikać, bo niby fajne, ale jak się zepsują, to kłopot będzie większy niż przyjemność z użytkowania. Rzeczywistość zdecydowała jednak za mnie i - chciał nie chciał - w moich kolejnych samochodach tych gadżetów jest coraz więcej. No i co się okazuje? Że owszem, może i wymiana kosztowna, tyle one wcale się nie psują. Jestem więc coraz mniej negatywnie wyczulony na te gadżety, choć jako konsument jestem i zawsze byłem konserwatywny. Stąd m.in. wybór toyoty.
Co do elektrycznego ręcznego, to jestem z niego bardzo zadowolony. Ostatnio byłem na pierwszym przeglądzie rejestracyjnym (po trzech latach) i facet powiedział, że elektroniczne ręczne są rewelacyjne, bo zawsze świetnie działają i hamowanie jest równe na obydwu kołach, a w samochodach ze zwykłym ręcznym bardzo często są kłopoty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 12:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Przyszłość jest zdecydowanie w ukl. elektrycznych, czyli dźwignia hamulca, kabel, siłownik sterujący ręcznym, sa to układy proste i niezawodne. Oczywiście odbierają one pełną swobodę użycia hamulca ręcznego, stad wielu tych układów nie akceptuje. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 19:56 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
jezeli sie pilnuje smarowania linek badz je wymienia co 10-15 lat i auto jest na tarczobebnach to reczny jest niezawodny i jak np zamarznie to mozemy go "naprawic" poprzez np walenie w kolo, jak elektyczny nam siadzie np w Alpach w Szwajcarii i mamy auto po gwarancji i zapomnielismy o asistansie to mozemy sobie " w torbe strzelic"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 20:33 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 12:45
Posty: 2714
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 30
Marka: Toyota
Model: byla T22 jest T 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147 KM (2ZR-FAE)
jak na razie nic zlego z moim elektrycznym recznym sie nie dzieje, ja jednak wole tradycyjny, ale tez z przyjemnoscia uzywam tego "leniwca" do ruszania pod gorke - to w zasadzie jedyna zaleta tego wynalazku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 10:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 18:59
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 WG
Rocznik: 2011
Silnik: 2,0 D-4D
No wlasnie ruszanie pod gore, o ile jest to np wiadukt ok elektryczny jest super, a jak radzicie sobie na zajebiaszczo stromym podjezdzie garazowym. Mam taki w pracy i jesli ktos przedemna zatrzyma sie bo musi wyjechac na ulice a jechalem za nim a za mna kolejka do wyjazdu to musze stac na ostrym podjezdzie i tu zaczyna sie problem a moze ja cos zle robie. Po zaciagnieciu hamulca ruszenie jest nie lada wyzwaniem bo czas opoznienia a nie moge sobie nawet 10 cm zjechac w tyl jest taki ze czuje jak sprzeglo sie gotuje i pisk opon. Z tradycyjnym recznym poprostu go sobie popuszczalem rownomiernie i plynnie ruszalem tu wyglada jak bym walczyl o zycie. To jest dramat, tym sposobem w rok wykoncze sprzeglo, mam wrazenie ze dopiero 3 noga lezaca na hamulcu zalatwila by sprawe a przeciez przy zwyklym recznym nie byla mi potrzebna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 12:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
Artix napisał(a):
mam wrazenie ze dopiero 3 noga lezaca na hamulcu zalatwila by sprawe

i to jest krok na przód w ewolucji mężczyzn do posiadania dłuższej 3 "nogi", nie wiem jak z kobietami będzie :-D

Dla mnie taki ręczny to porażka na maxa, bo jeśli ktoś się uczył i potrafi skorzystać z ręcznego także w sytuacjach awaryjnych (np. o której pisał Red) to elektryczny hamulec jest totalnie nieprzydatny a już dwa razy ręczny 100% uratował mi co najmniej życie a na pewno zdrowie

IMO kolejna rzecz która "popsuła" avensis

nie cierpię takich gadżetów już nie wspominając o ręcznym-nożnym np w RX330 to jest dopiero masakra

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 07:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 07:30
Posty: 1
Lokalizacja: pl
Marka: toyota
Model: avensis t27
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d4d
witam mam problem- a mianowicie w ave t27 coś mi się stało z elektrycznym hamulcem postojowym - wyswietla się komunikat "parking brake unoperable", a hamulec po każdym zgaśnięciu silnika włącza się samoczynnie i po uruchomieniu silnika samoczynnie zwalnia. co to może być ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 07:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 gru 2007, o 11:22
Posty: 53
Lokalizacja: olsztyn
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: Avensis T27 FL
Rocznik: 2012
Silnik: D4D
witam

Miałem to samo ,musisz jechać do serwisu wymienią ci na gwarancji cały układ hamulca ręcznego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 08:55 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2007, o 22:23
Posty: 1398
Lokalizacja: LDZ
Pochwały: 4
a niektórzy twierdzą że to takie fajne rozwiązanie...;)
dobrze że auto jeszcze na gwarancji... jaki przebieg?

_________________
Niech prąd bedzie z Wami !!!
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 09:01 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Artix napisał(a):
Z tradycyjnym recznym poprostu go sobie popuszczalem rownomiernie i plynnie ruszalem tu wyglada jak bym walczyl o zycie. To jest dramat, tym sposobem w rok wykoncze sprzeglo, mam wrazenie ze dopiero 3 noga lezaca na hamulcu zalatwila by sprawe a przeciez przy zwyklym recznym nie byla mi potrzebna.

Możesz poćwiczyć rajdowe techniki dociążania przodu.
Prawą stopę kładziesz na gaz i hamulec jednocześnie.
Piętą dodajesz gazu, a palcami lekko przyhamowujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2012, o 22:14 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
bartekm. napisał(a):
witam mam problem- a mianowicie w ave t27 coś mi się stało z elektrycznym hamulcem postojowym - wyswietla się komunikat "parking brake unoperable", a hamulec po każdym zgaśnięciu silnika włącza się samoczynnie i po uruchomieniu silnika samoczynnie zwalnia. co to może być ??


Pomijając kwestię komunikatu, to wszystko jest OK. W mojej nowej T27 FL tak właśnie jest to zaprogramowane (skrzynia manulana). Wyłączasz silnik - hamulec się włącza (zaciąga) sam. Zapalsz silnik i operujesz sprzęgłem i gazem - hamulec się samoczynnie zwalnia. Lepiej jednak zwolnić go ręcznie (przed ruszeniem) z powodów podanych wyżej w dyskusji.

Drodzy Forumowicze, przy okazji mam inne pytanie - czy jest możliwe przeprogramowanie tego elektrycznego shitu? Tzn. chodzi mi o to, żeby po każdym zgaszeniu silnika on się samoczynnie nie włączał? Pytam, bo mnie to strasznie wkurza - po cholerę się to ustrojstwo włącza np. podczas parkowania w garażu?

Pozdrawiam -

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2012, o 22:26 
Barbapapa napisał(a):
czy jest możliwe przeprogramowanie tego elektrycznego shitu? Tzn. chodzi mi o to, żeby po każdym zgaszeniu silnika on się samoczynnie nie włączał?

Ciekawa sprawa. U mnie w wersji przed FL nie ma takiej funkcji. I bardzo dobrze.
Napisz najlepiej maila do TMP. Podaj w mailu VIN. Oni zawsze odpowiadaja nawet na [CENZURA]. Bo w servisie to mozesz otrzymac sprzeczne informacje.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda