TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 lis 2017, o 06:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 sty 2014, o 11:24 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2013, o 17:12
Posty: 5693
Lokalizacja: Wroclaw Syndicate of Avensis Drivers
Pochwały: 387
Marka: WiesWagen
Model: Rolniczy
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2020
Silnik: Jeździ na gnojówkę
to prawie jak spamowanie :hahaha:

_________________
Obrazek

http://www.wsoad.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2014, o 23:47 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Dżejk Zet napisał(a):
Problem z hamulcami występował w samochodach wyprodukowanych w 2009 r później juz sa montowane silniczki pozmianowe.

Co to jest silniczek pozmianowy? Chodzi o to, że go po prostu zmieniono na inny/zmodyfikowano?

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2014, o 23:47 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2013, o 17:12
Posty: 5693
Lokalizacja: Wroclaw Syndicate of Avensis Drivers
Pochwały: 387
Marka: WiesWagen
Model: Rolniczy
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2020
Silnik: Jeździ na gnojówkę
Dokładnie-został zmodyfikowany

_________________
Obrazek

http://www.wsoad.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2014, o 23:59 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
mala uwaga od mechanika z mojego ASO, po zapaleniu silnika prrzyciskiem dezaktywujcie reczny a nie czekajcie az automat to zrobi - wydluza to zywotnosc klockow tylnych "znacznie"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2014, o 00:01 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
popi2009 napisał(a):
mala uwaga od mechanika z mojego ASO, po zapaleniu silnika prrzyciskiem dezaktywujcie reczny a nie czekajcie az automat to zrobi - wydluza to zywotnosc klockow tylnych "znacznie"

Jeszcze łatwiejsze życie się zrobi, jeśli się dezaktywuje automatyczne zaciąganie tego "ręcznego".

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 22:05 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2013, o 17:12
Posty: 5693
Lokalizacja: Wroclaw Syndicate of Avensis Drivers
Pochwały: 387
Marka: WiesWagen
Model: Rolniczy
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2020
Silnik: Jeździ na gnojówkę
w automacie nie ma takiego problemu :)) zaciągasz i zwalniasz kiedy chcesz :))

_________________
Obrazek

http://www.wsoad.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 22:20 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9447
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 502
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Ja praktycznie go nie używam.... Raz na jakiś czas sprawdzę czy działa i poruszę. Miał ktoś wątpliwa przyjemność ręcznego odblokowywania?

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 22:30 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Dżejk Zet napisał(a):
w automacie nie ma takiego problemu :)) zaciągasz i zwalniasz kiedy chcesz :))

Co masz na myśli? Auto ze skrzynią CVT/automatyczną? Jeździłem z CVT (po FL) i tam domyślnie jest ustawione automatyczne załączanie hamulca po zgaszeniu silnika.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 22:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2013, o 06:10
Posty: 552
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 d4d 1ADFTV
pafcio napisał(a):
Ja praktycznie go nie używam.... Raz na jakiś czas sprawdzę czy działa i poruszę. Miał ktoś wątpliwa przyjemność ręcznego odblokowywania?


Wtedy chyba tylko posiadanie wkrętarki ratuje dzień ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 22:34 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9447
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 502
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Podobno 300 obrotów na koło trzeba liczyć. Nie wiem czy to prawda i nie wnikam... :jezyk:

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 22:39 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
Barbapapa napisał(a):
Dżejk Zet napisał(a):
w automacie nie ma takiego problemu :)) zaciągasz i zwalniasz kiedy chcesz :))

Co masz na myśli? Auto ze skrzynią CVT/automatyczną? Jeździłem z CVT (po FL) i tam domyślnie jest ustawione automatyczne załączanie hamulca po zgaszeniu silnika.


automatyczne zalaczanie mozna wylaczyc - tylko po co???

strasznie wkurza mnie takie podejscie ludzi - nie bede uzywal bo sie popsuje, to samo robią z AFS

albo np niektorzy nie uzywaja czujnika zmierzchu zeby im xenonow w garazu nie wlaczalo i zaraz wylaczalo po wyjezdzie i przelaczalo na dzienne, bo sie szybciej zarnik wypali

trzeba sie cieszyc zyciem panowie i panie a nie stresowac blachostkami!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 22:51 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
popi2009 napisał(a):
Barbapapa napisał(a):
Dżejk Zet napisał(a):
w automacie nie ma takiego problemu :)) zaciągasz i zwalniasz kiedy chcesz :))

Co masz na myśli? Auto ze skrzynią CVT/automatyczną? Jeździłem z CVT (po FL) i tam domyślnie jest ustawione automatyczne załączanie hamulca po zgaszeniu silnika.


automatyczne zalaczanie mozna wylaczyc - tylko po co???

strasznie wkurza mnie takie podejscie ludzi - nie bede uzywal bo sie popsuje, to samo robią z AFS

albo np niektorzy nie uzywaja czujnika zmierzchu zeby im xenonow w garazu nie wlaczalo i zaraz wylaczalo po wyjezdzie i przelaczalo na dzienne, bo sie szybciej zarnik wypali

trzeba sie cieszyc zyciem panowie i panie a nie stresowac blachostkami!


Kolego, jak Cię wkurza, to nie musisz wyłączać. Życie jest piękne nie dlatego, że wszyscy robią (mają robić) tak samo, tylko dlatego, że każdy może sobie zrobić tak, jak mu wygodniej/jak bardziej lubi/jak mu się bardziej podoba/jak go mniej denerwuje itd.
A po co wyłączać automatyczny ręczny? A np. po to, żeby podczas kilkunastopniowego mrozu nie przymarzł. Albo po to, żeby samemu decydować o jego włączeniu, jak jest to potrzebne itd.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 22:59 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9447
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 502
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
popi2009 napisał(a):
Barbapapa napisał(a):
Dżejk Zet napisał(a):
w automacie nie ma takiego problemu :)) zaciągasz i zwalniasz kiedy chcesz :))

Co masz na myśli? Auto ze skrzynią CVT/automatyczną? Jeździłem z CVT (po FL) i tam domyślnie jest ustawione automatyczne załączanie hamulca po zgaszeniu silnika.


automatyczne zalaczanie mozna wylaczyc - tylko po co???

strasznie wkurza mnie takie podejscie ludzi - nie bede uzywal bo sie popsuje, to samo robią z AFS

albo np niektorzy nie uzywaja czujnika zmierzchu zeby im xenonow w garazu nie wlaczalo i zaraz wylaczalo po wyjezdzie i przelaczalo na dzienne, bo sie szybciej zarnik wypali

trzeba sie cieszyc zyciem panowie i panie a nie stresowac blachostkami!

Dla jednego to blachostka dla drugiego nie. Ja nie rozumiem Twojego podejścia. Niech Każdy robi jak chcę i uważa za słuszne.
Ja jeżdżę non stop z wyłączonym AFS bo... W dzień mam ledy a wieczorem jeżdżę po oświetlonych bądź niemalże prostych drogach i nie widzę sensu żeby mi wachlowaly niepotrzebnie na prawo i lewo. Doceniam na kretych nieoswietlonych drogach. Znając życie jak padnie to cała lampa do wymiany albo siłownik droższy od samej lampy :-P
My porostu mamy swój rozum (i korzystamy z niego) i robimy tak jak uważamy my, użytkownicy a nie inż. z toyoty.

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 23:01 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
przeciez jak masz dzienne to sie soczewka nie kreci w lewo i prawo

nie chcialem wywolac burzy - chodzilo mi o taką naszą polską mentalnosc :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 23:04 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2010, o 18:42
Posty: 1027
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 10
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Valvematic
pafcio ma auto przed FL i dzienne ma zamiast halogenów pewnie

_________________
T27 by jeffik

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2014, o 23:12 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
no ale i tak jak jedzie na dziennych to mu soczewka sie nie kreci bo przeciez xenon nie swieci

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 00:52 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Ale jak włączy światła mijania, to już AFS działa. Więc po co ma włączać, jak jeździ na dziennych, a wyłączać jak jeździ na światłach mijania? Jeżeli AFS jest mu na co dzień niepotrzebne, to takie ciągłe włączanie/wyłączanie chyba jest bez sensu?

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 09:59 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
ktoś mądrzejszy od nas wszystkich wymyslil AFS po to aby go uzywac :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 10:21 
Wogole nie wiem o co sie spieracie. Jeden uzywa drugi nie i jest git. Ja u siebie mam taki smieszny systemik. Stojac na wzniesieniu wciskam mocniej hamulec. Cos zapika. Puszczam hamulec, auto stoi, wrzucam bieg i sobie ruszam. Nie musze uzywac recznego. I nie ma tego efektu przyduszenia jaki byl w T27.


Góra
  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 10:44 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
to sie hac nazywa :)

natomiast w t27 dziala to podobnie bo ręczny elektryczny przy wcisnietym sprzegle zaciąga się jakby na 50% a jak puscisz sprzeglo to sie dociąga do 100%, wiec stojac na wzniesieniu i wciskajac reczny przy wlaczonym sprzegle masz praktycznie to samo co hac i ruszasz plynnie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 11:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 144
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
popi2009 napisał(a):
natomiast w t27 dziala to podobnie bo ręczny elektryczny przy wcisnietym sprzegle zaciąga się jakby na 50% a jak puscisz sprzeglo to sie dociąga do 100%


no właśnie, od czego to zależy? bo czasami po puszczeniu sprzęgła słychać ponownie zaciskanie hamulca elektrycznego, a czasami nie?

_________________
moje ex: Colt'09, Megane'96


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 11:25 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
nie wiem, ja zauwazylem ze jak mam wlaczony silnik to jak wcisne reczny przyciskiem to zaciska sie do polowy, a w momencie jak wylacze silnik na wcisnietym sprzegle lub po prostu puszcze sprzeglo to sie dociąga.

wydaje mi sie ze to po prostu komputer mysli ze jak jest wlaczony silnik i wcisniete sprzeglo to ktos wciska reczny zeby ruszyc pod gorke.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 12:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 144
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
hmmm, u mnie jest tak, że zatrzymując się na światłach wciskam ręcznie hamulec (przytrzymując sprzęgło) - słychać zaciskanie. Puszczam sprzęgło, słychać dodatkowe zaciskanie. Ale nie zawsze po puszczeniu sprzęgła słychać to dodatkowe zaciskanie.

_________________
moje ex: Colt'09, Megane'96


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 13:00 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
moze to kwestia tego czy masz wrzucony bieg czy nie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 13:26 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
popi2009 napisał(a):
ktoś mądrzejszy od nas wszystkich wymyslil AFS po to aby go uzywac :)

Oczywiście. I wymyślił także jego wyłącznik, żeby to wyłączyć, jak nie jest potrzebne.

Visitor1230 napisał(a):
Jeden uzywa drugi nie i jest git.

No właśnie :ok:

popi2009 napisał(a):
w t27 dziala to podobnie bo ręczny elektryczny przy wcisnietym sprzegle zaciąga się jakby na 50% a jak puscisz sprzeglo to sie dociąga do 100%, wiec stojac na wzniesieniu i wciskajac reczny przy wlaczonym sprzegle masz praktycznie to samo co hac i ruszasz plynnie :)

Jakoś nie przyuważyłem, by przy wciśniętym sprzęgle "ręczny" się zaciskał na 50%, a potem dociągał do 100%. Po kolei. Ręczne uruchomienie hamulca (poprzez wciśnięcie przycisku) powoduje jego zaciągnięcie niezależnie od tego, czy sprzęgło jest wciśnięte, czy nie. Po drugie, o jakim puszczeniu i dociągnięciu hamulca piszesz? Przecież jeżeli byś puścił sprzęgło mając włączony silnik stojąc na światłach/na wzniesieniu/gdziekolwiek, to przede wszystkim silnik zgaśnie - czemu zatem miałaby taka operacja służyć? Po trzecie, jeżeli mówimy o HAC (czy jakkolwiek to się nazywa), to ten "ręczny" jest raczej prymitywnym ersatzem takiego systemu, a to dlatego, że aby ta funkcja zadziałała, trzeba hamulec uruchomić ręcznie (wcisnąć przycisk). Gdyby to był "prawdziwy" HAC, to samochód sam by "wyczuwał", że stoi na wzniesieniu, hamulce by się same zaciągały i byłyby popuszczane w chwili ruszania. Tak to przynajmniej działa w Fordach.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 13:35 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
po pierwsze HAC w toyocie dziala tak ze jak wcisniesz hamulec do spodu przy predkosci 0km/h to cisnienie w ukladzie hamowania po prostu jest przez 2 sekundy podtrzymywane (nie ma znaczenia czy stoisz na wzniesieniu czy na prostym - przynajmniej moja matka tak ma w yarisie hsd)

po drugie stanij sobie na postym, na wlaczonym silniku wcisnij sprzeglo (mając na luzie), teraz nacisnij przycisk hamulca nastepnie wylacz silnik, hamulec dociagnie sie mocniej (u mnie jest automatyczne zaciaganie aktywne) lub na wlaczonym silniku pusc sprzeglo - bedzie tak samo przynajmniej u mnie tak jest

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 13:37 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
popi2009 napisał(a):
po pierwsze HAC w toyocie dziala tak ze jak wcisniesz hamulec do spodu przy predkosci 0km/h to cisnienie w ukladzie hamowania po prostu jest przez 2 sekundy podtrzymywane (nie ma znaczenia czy stoisz na wzniesieniu czy na prostym - przynajmniej moja matka tak ma w yarisie hsd)

Może Yaris HSD to ma. T27 nie ma czegoś takiego.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 13:47 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1572
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
no w moim tez bo nie ma HAC, ale to polowiczne uruchomienie recznego daje identyczny efekt, tylko zamiast uzyc nogi do jego aktywacji uzywasz reki :) bo juz jak ruszysz to reczny sie sam zwalnia
w kazdym razie nakrece p o r nola jak to polowiczne zaciskanie u mnie wyglada jak wroce z pracy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 13:57 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
popi2009, nie stwarzaj wirtualnej rzeczywistości. W T27, przynajmniej do maja 2012 r., nie było żadnego układu podtrzymującego przez 2 s. ciśnienie w układzie hamulcowym. Właśnie dlatego "ręczny" uruchamiany przyciskiem jest ersatzem asystenta ruszania pod górę. Jak powinien działać taki asystent napisałem już wyżej (by the way - wtedy nic nie uruchamiasz nogą. Nogą hamujesz i zatrzymujesz auto. Czujnik przechyłu odczytuje, czy auto stoi na pochyłości i w zależności od odczytu decyduje o tym, czy po zwolnieniu hamulca podtrzymać ciśnienie w układzie hamulcowym, czy też nie).

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2014, o 14:06 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 8 kwi 2013, o 21:17
Posty: 532
Lokalizacja: Sztokholm
Pochwały: 40
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Nadwozie: inne
Rocznik: 2014
Silnik: 3.0
U mnie tam reczny automatycznie sie nie zaciaga po wylaczeniu silnika. Jedynie moj czasami brudny paluch o tym decyduje... :-D

_________________
Pozdr

Dominik

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda