TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 lis 2017, o 02:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lut 2013, o 22:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20409
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
W planach (na wzór samolotów: fly by wire) planowane sa hamulce w całości sterowane elektronicznie, ciekawe co wtedy napiszecie :-D (pierwsza ich edycje wycofano z rynku)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2013, o 22:58 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Będziemy kwękać jeszcze bardziej :chytry:

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 10:24 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6996
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
wrc napisał(a):
W planach (na wzór samolotów: fly by wire) planowane sa hamulce w całości sterowane elektronicznie, ciekawe co wtedy napiszecie

Będzie jeszcze większe G :sciana:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 10:38 
Na glupia wymiane klockow bedzie trzeba jechac do ASO albo dobrze wyposarzonego mechaniora. Postep technologiczny niestety wyciaga nam kase z kieszeni. T t27 reczny i tak jest lepiej rozwiazany niz w pancerwagenach. W tych drugich silniczki sa zamontowane przy zaciskach i temperatura je z czasem zabija. Toyota silnik ma jeden i sa zastosowane linki.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 10:53 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Visitor1230 napisał(a):
T t27 reczny i tak jest lepiej rozwiazany niz w pancerwagenach. W tych drugich silniczki sa zamontowane przy zaciskach i temperatura je z czasem zabija. Toyota silnik ma jeden i sa zastosowane linki.

Jakoś mnie to nie pociesza :brewki:

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 11:25 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Panowie
Czekam na Info; da sie samemu wymienić klocki z tyłu czy nie daw T27?
Jak poluzować naciąg silnika centralnego, a może na mocowaniu linek jest regulacja do naciągu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 12:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 sty 2012, o 11:23
Posty: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 WG
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna
Barbapapa napisał(a):
wrc napisał(a):
Hamulec ręczny to hamulec postojowy i taka funkcje spełnia

Sorry - jak zwał, tak zwał, ale normalnym, mechanicznym hamulcem ręcznym da się przyhamować. Tym z T27 nie.


U mnie w t27 przed FL skrzynia manualna 1,8 benzyna da się zaciągnąć ręczny w czasie jazdy. Wystarczy przytrzymać przycisk wciśnięty. Następnie jak puścicie przycisk, ręczny też odpuści. Odkryłem to tej zimy, co mnie osobiście ucieszyło, bo mogłem się na parkingu trochę poślizgać :). Tylko po odpuszczeniu ręcznego natychmiast wkracza do akcji ESP i prostuje auto.

Robiłem to tylko kilka razy i raczej przy małych prędkościach na śniegu - góra 10-15 km/h - tylne koła od razu się blokowały. Nie wiadomo jak to wpływa na trwałość układu ale u mnie nic się złego nie zadziało. Pewne jest jednak, że w awaryjnej sytuacji na pewno bym próbował w ten sposób "na siłę" go zaciągnąć.

Nie próbujcie sami jak nie jesteście pewni :nonono:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 12:36 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
karlz napisał(a):
Barbapapa napisał(a):
wrc napisał(a):
Hamulec ręczny to hamulec postojowy i taka funkcje spełnia

Sorry - jak zwał, tak zwał, ale normalnym, mechanicznym hamulcem ręcznym da się przyhamować. Tym z T27 nie.


U mnie w t27 przed FL skrzynia manualna 1,8 benzyna da się zaciągnąć ręczny w czasie jazdy. Wystarczy przytrzymać przycisk wciśnięty. Następnie jak puścicie przycisk, ręczny też odpuści. Odkryłem to tej zimy, co mnie osobiście ucieszyło, bo mogłem się na parkingu trochę poślizgać :). Tylko po odpuszczeniu ręcznego natychmiast wkracza do akcji ESP i prostuje auto.

Pewne jest jednak, że w awaryjnej sytuacji na pewno bym próbował w ten sposób "na siłę" go zaciągnąć.

To ja mam pytanie. Czy takie przytrzymanie przycisku powoduje, że ten hamulec działa od razu z pełną siłą, czy elektronika dozuje siłę hamowania zwiększając ją stopniowo? Intencją tego pytania jest ustalenie czy np. jeśli jedziesz z dużą prędkością i przestają Ci działać hamulce główne, to możesz zastosować taki sposób jak opisałeś i auto będzie stopniowo wyhamowywane, czy też hamulec zaciągnie się od razu z całą siłą doprowadzając do pośligu (zarzucenia tyłem) auta.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 12:50 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Sprawdzimy , oj sprawdzimy nawet dzisiaj to przytrzymanie ręcznego :tak: .
Na suchej nawierzchni tylne tarcze nie są w stanie zablokować kół na maxa. chyba że silnik ma większą siłę od ręki człowieka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 12:55 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Student22 napisał(a):
Sprawdzimy , oj sprawdzimy nawet dzisiaj to przytrzymanie ręcznego :tak: .

Daj znać jak poszło.

Student22 napisał(a):
Na suchej nawierzchni tylne tarcze nie są w stanie zablokować kół na maxa. chyba że silnik ma większą siłę od ręki człowieka.

Moim zdaniem można spokojnie zablokować koła już przy ok. 80 km/godz. Piszę nie o nagłym pociągnięciu dźwigni do góry z całą siłą (bo wtedy efekt jest przy zdecydowanie niższych prędkościach), ale o delikatnym, stopniowym i coraz mocniejszym zaciąganiu tradycyjnego ręcznego. Wiem, co piszę, bo próbowałem (w Oplu Astrze i Fordzie Mondeo).

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 12:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 sty 2012, o 11:23
Posty: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 WG
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna
W moim odczuciu działa z pełną siłą - blokował od razu koła. Ale to było na śniegu, więc warunki testów nie były raczej miarodajne. Szczerze mówiąc boję się spróbować przy większych prędkościach, jeśli nie muszę...

Teoretycznie, w przypadku poślizgu, można próbować odpuścić i wtedy być może auto by się ustabilizowało. Ale to tylko gdybanie, a testy to by trzeba było na torze wykonać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 16:03 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9447
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 502
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Ja też raz próbowałem na śniegu. Jak tylko został zaciągnięty wyświetlił się komunikat i od razu automatycznie się zwolnił. Nie wiem jak będzie na suchej nawierzchni. Ciekawe czy szybciej zostanie zwolniony ręczny czy pękną linki :jezyk:
Czekam na wyniki waszych testów :cfaniak:

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 22:03 
Barbapapa napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
T t27 reczny i tak jest lepiej rozwiazany niz w pancerwagenach. W tych drugich silniczki sa zamontowane przy zaciskach i temperatura je z czasem zabija. Toyota silnik ma jeden i sa zastosowane linki.

Jakoś mnie to nie pociesza :brewki:

Powiedz to mojemu koledze, ktory w pasku na lewy zacisk z silniczkiem dal 2500 zeta.

Pafcio:

Nie radze takich akcji uskuteczniac. Znam przypadek kiedy po takich zabawach B6 odjechala na lawecie do serwisu. Tryb awaryjny i poblokowane kola :hahaha:


Góra
  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 22:11 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9447
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 502
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Ok. Dzięki za ostrzeżenie. Zrobiłem tak tylko ze 2 razy na osiedlowej drodze ;-)

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2013, o 07:24 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
A ja zrobiłem test nie na osiedlowej :jezyk:
Samochód T27 1.8, godz. 18.45 , miejsce Marki , prędkość ok. 70-90km/h droga delikatnie mokra ale bez śniegu.
Hamowanie awaryjne ręcznym na przycisk poprzez dłuższe przytrzymanie i :jupi:
to dziadostwo działa, wyraźnie słychać pracę silnika elektrycznego , pojawia się komunikat na wyświetlaczu........., auto wyraźnie i stanowczo zwalania, jedzie prosto , oczywiście o blokowaniu kół nie ma mowy .
Puszczenie przycisku - zwalania elektryczny i dalej sobie jedziemy jak ta lala :papa:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2013, o 10:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20409
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
A co na te nowosci Barbapapa powie :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2013, o 10:27 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9447
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 502
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
No to fajnie że nie blokuje na 100%.

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2013, o 10:33 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 14:45
Posty: 1920
Lokalizacja: Gdansk
Pochwały: 68
Marka: toyota
Model: avensis t27
Rocznik: 2011
Silnik: 2,2d4d 168,5KM 2AD
Czyli narzekanie na elektryczny skonczylo sie? Mnie denerwuje w nim to, ze jest w glupim miejscu. Wolalbym pomiedzy siedzeniami z mozliwoscia zasloniecia go jakas klapka.

_________________
Fiat 126p 1991' 0,6L 24KM, Ford Sierra 1989' 2,0L 109KM, Fiat CC 1996' 0,9L 41KM, Renault Megane 2002' 1,4L 98KM, Lanos 2003 1,5L 95KM, Nubira 2003 2,0L 133KM, Laguna 2002 2,0L 140KM, Corolla 2009 1,4L 90KM, Avensis 2002 2,0L 147KM, Avensis 2011 2,2L 150KM, Avensis (nowe zycie)2011 2,2L 168,5KM,...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2013, o 11:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 sty 2012, o 11:23
Posty: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 WG
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna
Student22 napisał(a):
A ja zrobiłem test nie na osiedlowej :jezyk:
Samochód T27 1.8, godz. 18.45 , miejsce Marki , prędkość ok. 70-90km/h droga delikatnie mokra ale bez śniegu.
Hamowanie awaryjne ręcznym na przycisk poprzez dłuższe przytrzymanie i :jupi:
to dziadostwo działa, wyraźnie słychać pracę silnika elektrycznego , pojawia się komunikat na wyświetlaczu........., auto wyraźnie i stanowczo zwalania, jedzie prosto , oczywiście o blokowaniu kół nie ma mowy .
Puszczenie przycisku - zwalania elektryczny i dalej sobie jedziemy jak ta lala :papa:


He he. Gratuluję odwagi :ok: Dobrze wiedzieć, że można awaryjnie hamować. I zimą można się też pobawić :-D i ESP potestować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2013, o 11:57 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
wrc napisał(a):
A co na te nowosci Barbapapa powie :cfaniak:

Barbapapa się cieszy :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi:

octopus1975 napisał(a):
Czyli narzekanie na elektryczny skonczylo sie?

Wygląda na to, że się skończyło.

octopus1975 napisał(a):
Mnie denerwuje w nim to, ze jest w glupim miejscu. Wolalbym pomiedzy siedzeniami z mozliwoscia zasloniecia go jakas klapka.

Zgadzam się, że miejsce jest kretyńskie. Widzisz wrc, już się znalazł nowy powód do narzekania :jezyk: :jezyk: :jezyk:

Student22 napisał(a):
Hamowanie awaryjne ręcznym na przycisk poprzez dłuższe przytrzymanie i to dziadostwo działa, wyraźnie słychać pracę silnika elektrycznego , pojawia się komunikat na wyświetlaczu........., auto wyraźnie i stanowczo zwalania, jedzie prosto , oczywiście o blokowaniu kół nie ma mowy . Puszczenie przycisku - zwalania elektryczny i dalej sobie jedziemy jak ta lala

Czyli z tego wynika, że nie jest to nagłe, bardzo mocne zadziałanie, które by spowodowało zablokowanie tylnych kół i ewentualne piruety.
PS Jaki jest czas od naciśnięcia przycisku do reakcji hamulca (do momentu, kiedy zaczyna działać)? Tzn. nie chodzi mi o odczyt ze stopera, tylko o info, czy działa od razu, czy też jest wyczuwalna zwłoka.

Visitor1230 napisał(a):
Powiedz to mojemu koledze, ktory w pasku na lewy zacisk z silniczkiem dal 2500 zeta.

Chyba nie powiem, bo go nie znam :-D Ciekaw natomiast jestem, ile kosztuje toyotowski silniczek do tych hamulców?

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2013, o 12:06 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9447
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 502
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
A mi brakuje wykorzystanie hamulca (u mnie w automacie) tak jak jest w VW przy DSG (auto hold). Na światłach mamy na D i stoimy sobie bez przerzucania na P i bez nogi na hamulcu. W sumie można go zaciągnąć i będziemy stać ale można zajechać w ten sposób silniczki...

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2013, o 15:03 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Zwłoka jest wyczuwalna ale minimalna czyli ok. 0.1 - 0.2 sek.,
dokładnie słychać jak silnik zaciska klocki na tarczy.
Nie jest to nagłe i bardzo mocne zadziałanie, które by spowodowało zablokowanie tylnych kół.
Z mojego doświadczenia wynika że blokada kół jest tylko możliwa podczas skręcenia osi przedniej i zmiany toru jazdy, czy nam się to podoba czy nie tylne hamulce sa dużo słabsze od przodu więc podczas jazdy na wprost nie blokują kół.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2013, o 15:11 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Dzięki za info :-)

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2013, o 15:29
Posty: 16
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3ZR-FAE
Czytałem panowie i panie ten topic i muszę przyznać, że chyba z Was nikt nie miał nowej generacji audi i normy poboru oleju wg. ASO 1L/1000km, rumuńskich turbin i setek pomp i ich zdziczałych czujników :szatanek: Bo naprawdę narzekacie na rzeczy ''pikuś''...
hampelek elektryczny w wersjach po FL w T27 SUPER...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2013, o 20:28 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2010, o 18:42
Posty: 1027
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 10
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Valvematic
Sprawdź co masz w instrukcji do Toyoty. Też jest napisane, że może spalić 1l/1000km. Jednak w przeciwieństwie do VAGów, nie przekłada się na rzeczywistość, przynajmniej jeśli chodzi o mój egzemplarz. Myślę, że na razie nikomu na forum tyle nie pali, nikt się nie skarżył :).

_________________
T27 by jeffik

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2013, o 14:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2013, o 15:29
Posty: 16
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3ZR-FAE
no więc właśnie jeffic, tojka ma ciasno spasowany silnik odpowiednio do specyfikacji oleju 0W20, VAG niestety nie nawet do 5W30. Tak poza topikiem.

Zaworownia VAGu to nieporozumienie tarcie jak w młuckarni z 1940' TFSI/TSI wytarcia + niemal bliźniacze rozwiązanie wycofane z FSI Mają jedną zasadniczą wadę, wynikającą z ich konstrukcji. Umieszczenie wtryskiwacza w cylindrze powoduje, że drobinki oleju (dostające się do dolotu z odmy) zamiast być zmywane z kanałów dolotowych głowicy i zaworów przez mieszankę paliwową, osadzają się na nich i efektownie 'pieką', tworząc czarne złogi. Po 80kkm można łyżką stołową wybierać... Nie wiem jak będziesz dbał i oszczędzał motor... siedziałem w VAGu 15 lat, powiedziałem dziękuję na tę "przewagę dzieki technice". :nuda: O słabych punktach mógłbym napisać kompendium wiedzy. Ten problem ma także Mazda...

Bo każdy upalany źle eksploatowany silnik będzie pił olej... (nie wspomnę o jakości oliwy, lub jej braku).
System Valcematic (brak dużego tarcia i prostota, zaworowni i systemu), wg. mojej opinii i już lekkiego doswiadczenia jest b.dobra. Już nie wspomnę o niby braku elastyczności :hahaha: po przez braku bez. wtrysku i turbo... Przebijam ten mit jedną szpilką, pisze to stary fan audi.
Mi ani nie przeszkadza umiejscowienie e-ręcznego, ani jego działanie bo to nie jest słaby punkt auta w żadnym wypadku.
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2014, o 01:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 wrz 2007, o 21:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 3ZR-FAE
Witajcie,

mam pytanie odnośnie kontrolki hamulca postojowego. Mimo że hamulec nie jest włączony, czasami po uruchomieniu silnika kontrolka hamulca postojowego mruga kilka razy po czym gaśnie. Czy to jest normalne? Nie dzieje się to zawsze. Hamulec działa poprawnie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2014, o 09:47 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2013, o 17:12
Posty: 5693
Lokalizacja: Wroclaw Syndicate of Avensis Drivers
Pochwały: 387
Marka: WiesWagen
Model: Rolniczy
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2020
Silnik: Jeździ na gnojówkę
Podczas jazdy hamulec reczny zaczyna działać ze zwłoką może 5 sek. Warunkiem zadziałania hamulca ręcznego podczas jazdy, ciągłe trzymanie przycisku w położeniu zaciagania. Oczywiscie może wystąpić komunikat ABS bo dla ave stan zaciagnietego hamulca recznego podczasa jazdy jest stanem dziwnym. Nie należy sie tym martwic bo po przekroczeniu 50km/h kontrolga gaśnie. Problem z hamulcami występował w samochodach wyprodukowanych w 2009 r później juz sa montowane silniczki pozmianowe. Życzę dobrej zabawy jak będzie śnieg;-)

_________________
Obrazek

http://www.wsoad.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2014, o 01:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 wrz 2007, o 21:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 3ZR-FAE
Przemo_RBK napisał(a):
Witajcie,

mam pytanie odnośnie kontrolki hamulca postojowego. Mimo że hamulec nie jest włączony, czasami po uruchomieniu silnika kontrolka hamulca postojowego mruga kilka razy po czym gaśnie. Czy to jest normalne? Nie dzieje się to zawsze. Hamulec działa poprawnie.

Pozdrawiam


Sam odpowiem na pytanie :-)

Problem był spowodowany zbyt niskim napięciem akumulatora (spadalo do 8V) podczas uruchamiania silnika, wymiana baterii rozwiązała sprawę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2014, o 09:25 
Nie ma to jak odpowiedziec samemu sobie :-D


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda