TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 cze 2018, o 13:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 maja 2012, o 22:38 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Visitor1230 napisał(a):
Barbapapa napisał(a):
czy jest możliwe przeprogramowanie tego elektrycznego shitu? Tzn. chodzi mi o to, żeby po każdym zgaszeniu silnika on się samoczynnie nie włączał?

Ciekawa sprawa. U mnie w wersji przed FL nie ma takiej funkcji. I bardzo dobrze.
Napisz najlepiej maila do TMP. Podaj w mailu VIN. Oni zawsze odpowiadaja nawet na [CENZURA]. Bo w servisie to mozesz otrzymac sprzeczne informacje.


Znajdę dłuższą chwilę to chyba napiszę. Zdążyłem już znienawidzić to urządzenie (tzn. hamulec), a auto mam ledwie kilka dni.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2012, o 00:28 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2007, o 22:23
Posty: 1398
Lokalizacja: LDZ
Pochwały: 4
a dla mnie to fajna funkcja.... będe u elektryka aby powyłączał pewne rzczy w kompie, to zapytam o hamulec...
skoro jest kilka osób które tak mają tzn. że jest taka funkcja do programowania...:)

_________________
Niech prąd bedzie z Wami !!!
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2012, o 19:51 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Bo może sam pomysł automatycznego zaciągania/wyłączania nie jest zły. Złe jest to, że kierowca nie ma nic do powiedzenia (tzn. że za pomocą np. menu kompa nie może przestawić tego "ustrojstwa" na ręczne - tzn. za pomocą przycisku - zaciągania/wyłączanie).

Będę wdzięczny za info po wizycie u elektryka.

Pozdrawiam -

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 23:01 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Na razie sprawa automatycznego zaciągania elektrycznego "ręcznego" wyjaśniła się na poziomie teoretycznym, tj. na poziomie instrukcji obsługi.

Na s. 238 instrukcji doczytałem się, że:

1) auta z mechaniczną skrzynią mają standardowo (domyślnie) ustawioną tę funkcję, co oznacza że po zatrzymaniu samochodu i zgaszeniu silnika, elektryczny "ręczny" zaciąga się sam,

2) funkcję tę kierownik pojazdu może wyłączyć w bardzo prosty sposób (zaznaczam, że jeszcze tego nie przećwiczyłem, siedzę teraz przy biurku z instrukcją i piszę tego posta) - należy włączyć "stacyjkę" w pozycję IGNITION ON (kluczyk elektroniczny) lub ON (kluczyk tradycyjny) i pociągnąć do siebie przycisk ręcznego trzymając go dłużej niż przez 5 sekund. Od tego momentu funkcja jest zdezaktywowana. Ponowna aktywacja funkcji - kluczyk w tej samej pozycji, a następnie naciskamy na ponad 5 sekund przycisk elektrycznego "ręcznego".

Pozdrawiam -

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 23:11 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2010, o 18:42
Posty: 1027
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 10
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Valvematic
W wersji przed FL chyba tej opcji nie ma. Przynajmniej w instrukcji tego nie znalazłem. Załączenie/Wyłączenie hamulca jest możliwe tylko przy użyciu przycisku, brak trybu automatycznego.

_________________
T27 by jeffik

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 23:13 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
jeffik napisał(a):
W wersji przed FL chyba tej opcji nie ma. Przynajmniej w instrukcji tego nie znalazłem. Załączenie/Wyłączenie hamulca jest możliwe tylko przy użyciu przycisku, brak trybu automatycznego.


Sorry, nie napisałem tego wyraźnie - chodziło mi o instrukcję do T27 po FL.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 23:14 
Barbapapa napisał(a):
2) funkcję tę kierownik pojazdu może wyłączyć w bardzo prosty sposób (zaznaczam, że jeszcze tego nie przećwiczyłem, siedzę teraz przy biurku z instrukcją i piszę tego posta) - należy włączyć "stacyjkę" w pozycję IGNITION ON (kluczyk elektroniczny) lub ON (kluczyk tradycyjny) i pociągnąć do siebie przycisk ręcznego trzymając go dłużej niż przez 5 sekund. Od tego momentu funkcja jest zdezaktywowana. Ponowna aktywacja funkcji - kluczyk w tej samej pozycji, a następnie naciskamy na ponad 5 sekund przycisk elektrycznego "ręcznego".

I po problemie. A instrukcja jak widac mowi nam, ze wszyscy jestesmy kierownikami :hahaha:
W wersji przed FL nie ma tego na bank.


Góra
  
 
PostNapisane: 24 maja 2012, o 16:42 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Z przyjemnością mogę poinformować, że dziś przećwiczyłem w praktyce teorię nabytą z instrukcji - działa!!! Tzn. można dezaktywować funkcję automatycznego zaciągania "elektrycznego "ręcznego" w modelach po FL. Dezaktywcja tej funkcji jest pokazywana kierownikowi samochodu za pomocą odrębnej świecącej pomarańczowej przekreślonej kontrolki hamulca.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2012, o 02:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 maja 2011, o 23:56
Posty: 18
Lokalizacja: Cork
Marka: Avensis
Model: T27 Terra
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 D4D
Czesc!
Pojawil mi sie dzis problem. Dodam iz auto ma przejechane raptem 46tys km, 2 lata, diesel, model t27, skrzynia manualna.
Rano wyruszylem do miasta i wlaczylem ogrzewanie. Po 40 minutach jazdy lusterka zewnetrzne mialem dalej zaparowane choc moglem je regulowac. Nie wiem czy moze miec to zwiazek z powazniejsza sprawa. Po dojechaniu do celu zapakowalem auto na pol godz. Ruszam dalej z parkingu. ok. Stanalem na swiatlach. Na zielonym chce ruszyc a tu lipa. Samochod mial wlaczony hamulec postojowy. Zwolnil sie hamulec przy ruszaniu bo kontrolka znikla ale auto stoi. Ruszalem z jedynki jak zawsze. To probuje znowu i znowu i kiszka. Za kazdym razem wlaczalem na nowo hamulec postojowy bo byla lekka gorka a za mna auta w sznurze. Swiatla mijaly co raz: czerwone - zielone wiec wygodniej mi bylo trzymac auto na hamulcu postojowym. Mimo iz gaz dalem do konca i obroty byly wysokie a sprzeglo puszczalem jak zawsze to auto stalo. Wygladalo to troche jakbym chcial ruszac z piatki albo ktos trzymal samochod za kola. Raz silnik mi zgasl. Raz ujechlem raptem ze 2-3 metry ale z wielkim trudem. I znowu kicha. W miedzyczasie poczulem dosc mocno zapach palonego sprzegla. Dziwne bo na moje oko za szybko by cos takiego poczuc. Po prostu za kazdym razem powoli chcialem to ogarnac. Wrzucilem za dwojke by z dwojki ruszyc ale znowu kiszka. Wtedy dalem na jedynke i z jedynki ruszyl. Pozniej do konca dnia wszystko gralo. Wezwalem potem pomoc drogowa by sprawdzili auto nim rusze dalej. Ale nic nie stwierdzili. Kazali pojechac do ASO. Problem w tym ze dopiero za tydzien w piatek najwczesniej moga to sprawdzic. Dodam tez ze 3 tyg temu auto mialo przeglad w ASO i wszystko bylo w porzadku (przy 45 tys km).
Ma moze ktos pomysl co moze byc nie tak z autem bo boje sie ruszac troche go przez tydzien.
Pare dni temu mialem podobna sytuacje ale za 3-cim razem poszlo ok i zignorowalem to. Mialem spora gorke i tez nie chcial ruszyc na jedynce. Myslalem ze daje za malo gazu. Ale dzis to powazna sprawa sie wydarzyla.
Prosze o rady i informacje co to moze byc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2012, o 11:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2010, o 18:42
Posty: 1027
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 10
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Valvematic
Podjedź do ASO niech dokładnie sprawdzą elektryczny hamulec postojowy. Kilku kolegów z forum miało wymieniany mechanizm na gwarancji, więc może tu jest problem.

_________________
T27 by jeffik

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2012, o 13:45 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7156
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 871
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Ewidentnie elektryczny hamulec postojowy nie chciał się "wyłączyć".
Jedź do ASO, niech dokładnie to sprawdzą.
Ja bym do tego czasu nigdzie nie jeździł, raz że w każdej chwili może się dziad zablokować, a dwa możesz spalić sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2012, o 16:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 maja 2011, o 23:56
Posty: 18
Lokalizacja: Cork
Marka: Avensis
Model: T27 Terra
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 D4D
Dzięki za wpisy. Ja stawiałem na skrzynie biegów lub kłopot ze sprzęgłem. Oby to teraz nie doszło bo na razie co roku wymieniają mi radio. Ostatnio drugi raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2012, o 17:07 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Dodam tylko, że w takiej sytuacji zamiast ruszać "na siłę", można odblokować ten hamulec ręcznie za pomocą specjalnego klucza, który znajduje się w bagażniku obok koła zapasowego. Trochę to "upierdliwe" jest, ale do zrobienia, no i sprzęgło będzie wówczas bezpieczne :ok:

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2012, o 20:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20516
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
polecam lekturę: viewtopic.php?f=59&t=10520&hilit=hamulec+r%C4%99czny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2012, o 14:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 maja 2011, o 23:56
Posty: 18
Lokalizacja: Cork
Marka: Avensis
Model: T27 Terra
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 D4D
W ASO stwierdzili błąd taki że system odczytał przegrzanie hamulca i dla tego go nie odblokowywał choć kontrolka gasła przy próbie ruszania i dźwięk zapuszczania ręcznego był słyszalny przy jego ponownym włączaniu a kontrolka ponownie też się zapalała. Nie wiem skąd to bo przedtem auto było zaparkowane na pół godz. z włączonym ręcznym i tyle. Wcześniej jechałem nim 40km. Dziwna sprawa. Dobrze że w sumie nic poważnego. Oby nie było więcej takich przygód.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2012, o 23:07 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
male OT bo nic technicznego nie napisze ale ten elektryczny reczny to kolejny idiotyczny wynalazek sluzacy tylko nabijaniu kasy assistance i powoduje ze wielu ludzi nie kupuje nowego auta tylko trzyma stare, albo wozi drewniane kliny.... znajomy kiedys sie mnie zapytal jak zastapic reczny zeby nie uzywac elektryka i dalem mu kliny drewniane chwali sobie lekko oldschoolowy gadget ale skuteczny i jest idealnym przykladem przerostu formy nad trescia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2012, o 11:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 11:42
Posty: 265
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Marka: Honda
Model: Civic + FR-V
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: K20A9
Ja byłem w szoku gdu podczas jazdy próbnej nie znalazłem wajchy od ręcznego......
W T22 używam często, ale raczej dla frajdy.
Zawsze uważałem Toyotę za firmę, która jako jedna z ostatnich stosuje niepotrzebne pierdoły w swoich autach. W ilości wyposażenia dodatkowego jest z tyłu w porównaniu z konkurencją.
E-break to jest jeden z tych gadżetów, które dla mnie są przerostem formy nad treścią, ale w aucie tej klasy brak tradycyjnego ręcznego nie jest problemem. To nie auto sportowe, kompaktowe, etc. Jeżeli będzie działało zgodnie z przeznaczeniem i na dodatek bezawaryjnie to jestem na tak. Czy jest to coś co chciałbym mieć w aucie? Niebardzo.

_________________
http://p0lish.wordpress.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2013, o 18:17 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Popieram zdanie Kolegi. Gdybym miał wybierać, to bym wolał tradycyjną "wajchę". Tym bardziej, że za umiejscowienie tego przycisku w T27 pomysłodawcy dałbym jakąś antynagrodę - bardzo niewygodnie się tam sięga.

Poza tym mam czasem gorsze myśli. Np. co się stanie, jak to ustrojstwo się samo uruchomi podczas jazdy z autostradową prędkością (bo np. będzie jakieś zwarcie)? Albo jak zahamować auto, w którym zepsuły się normalne hamulce? Brrrrr... :wleb:

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2013, o 19:04 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1954
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Problem w tym że podczas normalnej jazdy to dziadostwo nie działa czyli awaryjnie nikt tym nie zahamuje :hahaha:
Mam nadzieje że za 5 lat Toyota wróci do tradycyjnego ręczniaka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2013, o 20:21 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 12:45
Posty: 2756
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 31
Marka: Toyota
Model: byla T22 jest T 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147 KM (2ZR-FAE)
chyba nie wroca do tradycyjnego :nie:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2013, o 22:04 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Student22 napisał(a):
Problem w tym że podczas normalnej jazdy to dziadostwo nie działa czyli awaryjnie nikt tym nie zahamuje :hahaha:

Właśnie dlatego się zastanawiam, jak można zahamować auto w przypadku awarii głównych hamulców.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2013, o 22:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20516
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Wtedy do zahamowania pojazdy trzeba wykorzystać jakas przeszkode(slup, drzewo :cfaniak: ), fakt kiedys reczny chyba nazywano hamulcem pomocniczym ale nie awaryjnym, on jest smiesznie slaby, sproboj jakims innym autem podczas jazdy, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2013, o 22:31 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Próbowałem. Auto zwalnia. W T27 nie ma czym nawet próbować. Więc wolę słaby, a nawet bardzo słaby od żadnego.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2013, o 23:15 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7156
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 871
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Wiadomo, że nie da się ręcznym normalnie hamować.
Ale zaciągnięty ręczny plus hamowanie biegami i można na dłuższym odcinku samochód wyhamować, albo ...
... pomału jadąc dojechać przez Warszawę do mechanika z niedziałającymi hamulcami - sprawdziłem, da się ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2013, o 14:26 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Jasne, że się ręcznym nie da normalnie hamować. Ale auto zwalnia, więc w różnych sytuacjach można co najmniej zmniejszyć skutki "puknięcia" w inne auto, barierkę itp. Przy elektrycznym ręcznym pozostaje tylko "machanie" biegami. Przyznam, że jestem tym zdumiony. Co prawda rozumiem, że przyciskiem do elektrycznego ręcznego nie da się tak manipulować jak zwykłą "wajchą" (tzn. zaciągać i popuszczać), ale T27 ma w sobie tyle elektroniki, że spokojnie mogłoby to działać w ten sposób, że kierownik auta naciska przycisk, a elektronika "bierze na siebie" resztę, czyli hamuje tak by auto jak najszybciej w danych warunkach wyhamować, ale by nie zarzucać tyłem i nie doprowadzić do poślizgu.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2013, o 13:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sie 2009, o 14:52
Posty: 144
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 1,8 benzyna
Moja ocena elektrycznego hamulca w odróżnieniu od innych opinii jest bardzo pozytywna. Trzeba ciągle, pamiętać, że ręczny hamulec elektryczny w tym samochodzie nie służy do wspomagania "ekwilibrystyki drogowej" tylko do zahamowania. Jest idealnym rozwiązaniem ruszania tym autem pod górę zwłaszcza gdy za kierownicą jest mniej doświadczony kierowca, wyklucza możliwość jazdy z zaciągniętym hamulcem ręcznym co też się czasami może przytrafić. Obecna konstrukcja tego hamulca umożliwia wymianę tylnych klocków hamulcowych bez konieczności komputerowego zwalniania zaciśniętych klocków (opinia mechanika ) jedyny mankament to te 600 obrotów gdy padnie akumulator. I to tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2013, o 14:12 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Arcturus napisał(a):
Moja ocena elektrycznego hamulca w odróżnieniu od innych opinii jest bardzo pozytywna. Trzeba ciągle, pamiętać, że ręczny hamulec elektryczny w tym samochodzie nie służy do wspomagania "ekwilibrystyki drogowej" tylko do zahamowania.

No właśnie problem polega na tym, że on nie służy do zahamowania. Nie możesz go uruchomić nawet wtedy, gdy auto się wolno toczy. Jest on typowym hamulcem postojowym.

Arcturus napisał(a):
Jest idealnym rozwiązaniem ruszania tym autem pod górę zwłaszcza gdy za kierownicą jest mniej doświadczony kierowca

I tak, i nie. Tak, bo oczywiście masz rację, że fajne jest to wspomaganie ruszania pod górę. Nie - bo istnienie takiego mechanizmu nie oznacza, że hamulec postojowy musi być sterowany elektrycznie. Miałem wspomaganie ruszania pod górę w Mondeo. To wspomaganie ruszania uruchamiało się samo (automatycznie) - nie trzeba było naciskać żadnego przycisku, jak to ma miejsce w Toyocie. A hamulec postojowy uruchamiało się ręką, mechanicznie, ciągnąc za tradycyjną "rączkę".

Arcturus napisał(a):
wyklucza możliwość jazdy z zaciągniętym hamulcem ręcznym co też się czasami może przytrafić.

A to prawda :tak:

Arcturus napisał(a):
Obecna konstrukcja tego hamulca umożliwia wymianę tylnych klocków hamulcowych bez konieczności komputerowego zwalniania zaciśniętych klocków

Nie rozumiem tego. Mógłbyś jakoś inaczej wytłumaczyć?

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2013, o 14:32 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1954
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Toyota zrobiła z ręcznego gówno - hybrydę, ani to wspomaganie ruszania ani ręczny.
Podczas jazdy nie działa , na wolnej jeździe też nie to po co to komu?
Co z ta wymianą klocków , to można samemu czy nie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2013, o 22:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20516
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Hamulec ręczny to hamulec postojowy i taka funkcje spełnia, stad dyskusja troszkę bezprzedmiotowa. Pomijam ile osób nie umie z ręcznego ruszyć, a w tym aucie kłopotu z tym nie ma ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2013, o 22:42 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
wrc napisał(a):
Hamulec ręczny to hamulec postojowy i taka funkcje spełnia

Sorry - jak zwał, tak zwał, ale normalnym, mechanicznym hamulcem ręcznym da się przyhamować. Tym z T27 nie.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda