TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 sty 2017, o 07:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 17:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Koledzy. Zrobiłem dzisiaj sobie przegląd hamulców w swojej Avensis Verso i prosił bym o pomoc w ocenie stanu tarcz, klocków.
Zmierzona grubość tarcz przut to 27mm , a tył to 11mm. Jakie wartości minimalne dopuszcza producent dla tego modelu?, może ktoś wie.
Oraz jak jest z tymi klockami?, rowek środkowy na klocku powoli znika, ale do gołej blachy jeszcze 3mm. Pojeździć jeszcze?, czy tez powoli nastawiać się na wymianę.
I jakie nowe zastosować?.(mam felgi stalówki, tarcze raczej są oryginalne toyoty, nie zamienniki, a obecne klocki takie jak na zdjęciu).
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 17:38 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
rowek w klocku się czyści :jezyk: np. cienkim nożem.
grubości minimalne:
- klocki 1mm (zresztą piszczałka by wyła jakby były zbyt cienkie)
- tarcza przód 26mm
- tarcza tył 10,5mm

Robert_L napisał(a):
...przut to 27mm , a tył to 11mm.

przut=przód :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 17:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
czyli rozumiem ze tym rowkiem nie ma się co martwić?. Przeczyściłem go ale na jednym klocku już nie było co czyścic.
Wtom a jak z ta piszczałką o której napisałeś, nie widzę żadnego kabla idącego od klocka. W starej cromie jest, w megan a w Verso nic takiego nie widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 17:52 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
Robert_L napisał(a):
czyli rozumiem ze tym rowkiem nie ma się co martwić?. Przeczyściłem go ale na jednym klocku już nie było co czyścic.
Wtom a jak z ta piszczałką o której napisałeś, nie widzę żadnego kabla idącego od klocka. W starej cromie jest, w megan a w Verso nic takiego nie widziałem.

jak już rowka nie ma na jednym to lepiej klocki wymień. zobacz czy wszystkie równo się zużyły. jeśli nie, to oznacza że masz zapieczone gdzieś prowadnice zacisku lub tłoczek nie odbija. piszczałki tu są "mechaniczne" w postaci blaszki na jednym z klocków sterczącej na jego końcu :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 18:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
aha. Zużycie wygląda podobnie choć te koło lewe przednie jest najbardziej zużyte. Za to tylnie lewe najmniej. Prowadnice sobie sprawdziłem i są ok, natomiast pod uszczelką tłoczków mam rdzę w proszku. Być może to przyczyna ze przednie koła ciężej się kręcą, ( z leciutkiej górki auto nie poleci,stoczy się tak jak inne) nawet z przepychaniem auta jest problem. Nie wiem jak się za to zabrać, albo poczekam do wymiany nowych klocków.
A jakie klocki byś mi polecił?, do tej pory myślałem ze fabryka daje TRW a tu inne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:17 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
verso było wyłacznie klepane w japonii, więc zapomnij że znajdziesz europejskie marki :brewki: . jak rudy w środku pod gumkami, to tłoczek stoi i raczej czyszczeniejuż mu nie pomoże, bo nie ma warstwy ochronnej chromu, wiec jedynie wymiana tłoczka na nowy lub używka zacisk. tak lepiej nie jeździć bo przegrzewasz piasty (łożyska itd..). klocki stosuj dobrych firm (wybór szeroki)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
nie pokoi mnie ta ruda, co prawda wżerów nie stwierdziłem na pierwszy rzut oka, jest tam pył rdzawy. Zastanawiam się czy jutro zamiast klocków nie użyć jakiegoś kołka dystansowego i wysunąć poprzez naciskanie hamulca sam tłoczek powiedzmy jakieś 2cm. Może w tedy będę coś więcej widział.
A ile powinien się cofać tłoczek po naciśnięciu hamulca?(odbić)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20174
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 271
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tloczek sie nie cofa duzo, widac lekki ruch, ale jak ma swobode pracy to bez uzywania przyrzadow da sie go wcisnac reka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
próbowałem ściskiem stolarskim cofnąć. Trochę poszedł ale ciężko. Zastanawiam się teraz jak odkręcić wężyk od zacisku. Jakiś nie typowy. Jest mocowany śrubą i jeszcze taki kawałek rurki metalowej odchodzi od tego. Którędy jest dostarczany jest płyn?, mocowaniem śruby czy jak to nazwać, czy tez tą rurką metalową?.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20174
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 271
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
a po co wężyk odkręcać? no płyn dostarczany jest wężykiem, bo jak inaczej ;-)
po mojemu masz zapieczony tloczek i trzeba wszytko rozebrac, i tak juz ktos wyzej napisal zrob to z obu stron, tzn. oba zaciski
regeneracja zacisku jest na forum opisana, łącznie ze zdjęciami, sam tez chyba cos wrzucałem na ten temat


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
bo żeby to dobrze oglądnąć pasowało by chyba zdemontować cały zacisk. Bo jak na miejscu, to po wyjęciu tłoczka zacznie się wylewać płyn, a chciał bym go jakoś zastopować. Dawniej w przewód wkładało się kawałek drewna i to wystarczyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20174
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 271
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
płyn i tak do wymiany, wiec niech sobie zleci z układu, a tłoczki się demontuje wygodniej jak zacisk jest na aucie, przynajmniej takie są moje amatorskie metody ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 21:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
No racja, płyn wiele nie kosztuje. Przeczytałem temat o regeneracji zacisku w ave t22. Kolega pisał tam ze można cofać ręką. Jutro powalczę ze swoimi.
Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 17:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Jeszcze jedno pytanie. Jaki płyn zastosować?. DOT 3 tak jak rekomenduje toyota czy DOT 4. Wiem ze koledzy dolewali, ożywali DOT 4 w t22, natomiast przy wymianie płynu podejrzewam że to się wymiesza, i w układzie będzie trochę starego, trochę nowego płynu.

Przy okazji zorientowałem się w cenie klocków i w sklepie są taniej niż na alledrogo :brewki: Już nie mówiąc o kosztach transportu.
Zakupiłem tez pastę bo tłoczków i cyliderków za 3.50zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 17:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20174
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 271
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
pasta dobra rzecz, dobrze ze to kupiles :ok:
kup dot4, zreszta cena jedna


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 17:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
a jak kolego jak z wymianą zrobić żeby najwięcej tego świeżego płynu było?. Kupić pierwszy lepszy, czy też jakieś konkretnej firmy, bo widziałem na forum ze nie którzy stosują jakieś lepsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 20:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20174
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 271
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
dot4 i nie ma potrzeby dawać "lepszego" dawać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 20:24 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
dziękuję. Jak tylko pogoda pozwoli to zabieram się do roboty. Może jeszcze uda mi się przy okazji płyn w układzie sprzęgła wymienić, jak dostudiuje wiedzę :brewki:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 20:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20174
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 271
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Robert_L napisał(a):
dziękuję. Jak tylko pogoda pozwoli to zabieram się do roboty. Może jeszcze uda mi się przy okazji płyn w układzie sprzęgła wymienić, jak dostudiuje wiedzę :brewki:
diy jest, a sam operacja prościutka, zrób fotki z akcji hamulec :kawa:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 20:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
ok. nie ma sprawy, i tak zawsze fotografuje każde prace przy aucie, tym i innymi.
Jedna spraw mnie tylko nurtuje. Jeśli wyjmując tłoczek cały płyn z układu zleci. JJak potem wyjąć pozostałe?. Chyba ze zdemontuje wszystkie zaciski i toczki wypadną same jednocześnie. Ale to dam radę. Obawiam się za to zapowietrzenia serwa, pompy(nie znam dokładnie terminologii), bo czytam trochę i z tym może być największy problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 21:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20174
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 271
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
dobry temat podjąłeś :-D, no tutaj trochę sprytu trzeba, albo narzędzie kupić, sa takie do ściągania, tyle ze o tym to w wątku o regeneracji zacisku, bo zaczyna się tutaj mydło i powidło robić ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 16:42 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
O tym nietypowym połączeniu pisałem. Czy ta śrubka tylko mocuje przewód?, czy też gdzieś tam w niej jest kanalik?.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Przy okazji przeczyściłem tłoczki wysunięte na max drobnym papierem przesmarowałem pastą i poskładałem.(Jeden mi się zaklinował i nie mogłem wcisnąć. 1godz mi zajęło stworzenie prostego narzędzia aby go wcisnąć. Na razie to prowizorka :glupek: jak tylko będę miał klocki to się porządniej za to zabiorę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 18:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6711
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 774
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Robert_L napisał(a):
O tym nietypowym połączeniu pisałem. Czy ta śrubka tylko mocuje przewód?, czy też gdzieś tam w niej jest kanalik?.

To jest typowe, mocuje i jednocześnie jest tam kanalik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 18:20 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
aha. a możesz mi powiedzieć mniej więcej średnicę otworu, kanaliku. Abym mógł coś przygotować do zatkania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:16 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
po wyjęciu śruby masz oczko o średnicy ok 8mm więc musisz mieć grubą zatyczkę :-D . ale ogólnie to robi się tak, że zapina się ścisk (szczypce zaciskowe) na wężyku gumowym doprowadzającym płyn i tyle i nie trzeba nic zatykać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 21:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Dobry pomysł :ok: , będę się musiał doposażyć. Dziękuje.
Już mi świta pomysł na wypychanie tłoczków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 14:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2010, o 12:04
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2002
Silnik: 1CD-FTV 2,0 D4D
Witam,
Ku przestrodze dla samodzielnie naprawiających swoje auta.
Przesyłam zdjęcie, które zrobiłem przy wymianie zapieczonego tłoczka. I dobrze, że pojechałem do warsztatu, bo na pewno nie poradziłbym sobie na parkingu przed blokiem. Gość ok. 1 godz. pracował młotkiem, żeby wyjąć ten stary. Przy czym musiał wyjąć cały zacisk i osadzić go w imadle.
Przy okazji nowy tłoczek, to jakiś zamiennik hiszpański "Autofren". Zakupiłem go na aukcji w Polsce za ok. 60zł zamiast 160zł w serwisie.
Zdjęcie nowego i starego tłoczka:
Obrazek

Dodatkowo wymieniłem klocki i tarcze z przodu oraz płyn dla kompletu.
Kilka zdjęć nowych elementów:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Stare (Bosch) i nowe klocki (TRW):
Obrazek

Stara tarcza (chyba oryginał):
Obrazek
Od 23-08-2012 jeżdżę na nowych hamulcach już bez żadnych problemów.

Pozdrawiam
WP

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 20:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20174
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 271
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
plusaw napisał(a):
Ku przestrodze dla samodzielnie naprawiających swoje auta.
Przesyłam zdjęcie, które zrobiłem przy wymianie zapieczonego tłoczka. I dobrze, że pojechałem do warsztatu, bo na pewno nie poradziłbym sobie na parkingu przed blokiem. Gość ok. 1 godz. pracował młotkiem, żeby wyjąć ten stary. Przy czym musiał wyjąć cały zacisk i osadzić go w imadle.
Przy okazji nowy tłoczek, to jakiś zamiennik hiszpański "Autofren". Zakupiłem go na aukcji w Polsce za ok. 60zł zamiast 160zł w serwisie.

tloczek sie wyjmie samemu i nie trzeba do tego uzywac mlotka tylko glowy, ale mechanik wolal skasowac za godzine bezmyslnego tluczenia...
za nowy tloczek placilem w aso 80 zl wiec wolalem go niz hiszpańszczyznę ;-), ale ok. mam inny (mniejszy) tloczek, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 20:31 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 701
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Ile kolego dałeś za tarczę?. Jeśli możesz to podaj mi na przyszłość wymiary tłoczka oryginalnego. Jak poprzednio sobie wymieniałem klocki to tłoczek był już lettko skorodowany i na dodatek jedna osłona gumowa uszkodzona.

PS.
Ile grubości mają nowe tarcze i jaka jest dopuszczalna grubość minimalna?.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 20:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20174
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 271
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Tarcza TRW DF1431

Typ tarczy hamulcowej:
wentylowany

Średnica [mm]:
275

Grubość tarczy hamulcowej [mm]:
28

Minimalna grubość [mm]:
26

średnica otworu centrujacego [mm]:
62

Wysokość [mm]:
49,2

Ilość otworów:
5

Wymiar gwintu:
14,8

średnica otworu [mm]:
114,3

Czyli to tarcza jak w moim T22 tylko rozstaw 5x114,3 zamiast 5x100, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda