TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 wrz 2018, o 16:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2009, o 11:59 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2742
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Tak silnik 4AFE z tyłu bębny. Robiłem w ASO przegląd po 10 latach także pewnie koszt robocizny zawiera się w tym. Koszt przeglądu to 553zł + 31zł za 0,75l płynu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2009, o 14:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lip 2009, o 09:39
Posty: 6
Lokalizacja: szczecin
Anabolo, nie musisz wogóle odpowietrzać układu, tylko trzeba wiedzieć jak robić. Wyciągnij strzykawką płyn ze zbiorniczka z płynem hamulcowym, zalej pod max czysty płyn i zacznij spuszczać płyn z kół (zczynając lewy tył, prawy przód, prawy tył, lewy przód - czyba się nie pomyliłem??). Do tego potrzebne są dwie osoby jedną sadzasz za kierownicą (niech napompuje pedał hamulca, aby był twardy), druga zaś jak pedał będzie napompowany odkręca odpowietrznik, spuszczając płyn. Ale zakręć zanim pedał wejdzie w podłogę aby nie zassało powietrza. MUSISZ KONIECZNIE SPRAWDZAĆ poziom płynu w zbiorniczku i uzupełniać go pod max. Znów pompujesz, znów spuszczasz i tak do czasu, aż pojawi się nowy czysty płyn. I tak cztery koła. Dzięki takiemu nie masz możliwośći zapowietrzyć układu hamulcowego, a co najważniejsze samej pompy ABS(która jest poźniej podobno bardzo trudno odpowietrzyć). Kup 1l płynu, ponieważ 0,5l na 100% nie starczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2009, o 16:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 22:08
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 kombi
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE 1.8 + LPG
kilo napisał(a):
(zczynając lewy tył, prawy przód, prawy tył, lewy przód - czyba się nie pomyliłem??)

chyba się pomyliłeś. Wydaje mi się, że powinno być w takiej kolejności:
1 prawy tył
2 lewy tył
3 prawy przód
4 lewy przód
Jeśli się mylę to niech ktoś poprawi :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2009, o 20:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20551
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
anabolo napisał(a):
OK, a możesz zdradzić ile płaciłeś za wymianę z płynem? Zastanawiam się czy robić to samemu - ponoć "ręczne" odpowietrzanie nie daje 100% efektu i tak trzeba podjechać pod stosowną maszynę... BTW Masz także wersję przed FL i z tyłu bębny?
w aso ponizej 100zl z plynem, uwazam ze samemu nie warto

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2009, o 13:55 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1124
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
No to mam zonka - ASO mi nie bardzo odpowiada, bo się trzeba umawiać a rozrzut oczekiwania jest spory. O tej metodzie co zaoferował Kilo nie słyszałem - mógłbyś mi powiedzieć od czego zależy kolejność?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2009, o 16:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 287
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
zaczyna się od najdłuższych przewodów hamulcowych i stąd kolejność


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2009, o 21:47 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1124
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
No to dziękuję za wyjaśnienie - chciałbym mieć tylko pewność co do tej kolejności. W sumie ASO cena zdatna, aczkolwiek jak coś mogę zrobić sam, to wolę to wykonać - zawsze to nowe doświadczenie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lip 2009, o 15:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lip 2009, o 09:39
Posty: 6
Lokalizacja: szczecin
Tylko zauważcie, że z ABS (nie wiem czy Ty akurat posiadasz) odpowietrza się po przekątnej, czyli: najpierw lewy tył i prawy przód, a później prawy tył i lewy przód. Ja tak robiłem i wszystko jest w porządku. Jednak w sposobie jakim opisałem w poprzednim poście, w prawdzie nie do chodzi do zapowietrzania układu (tylko trzeba koniecznie dolewać płynu do zbiorniczka, aby go nie zabrakło). Zapomniałem jeszcze dodać, że potrzebna jest jeszcze przezroczysty wężyk, która zakładasz na odpowietrznik i przez niego obserwujesz kolor płynu (jak zacznie zlatywać nowy to przestajesz spuszczać), oraz jak jak napompujesz pedał i odkręcisz odpowietrznik do przez wężyk będzie leciał płyn. Jak pedał wejdzie w podłogę to płyn będzie się w wężyku cofał. Wtedy nie dopuszczasz aby go całkowicie za zassało (zakręć odpowietrznik), bo zassasz powietrze. Pompujesz znów pedał, spuszczasz i tak do czasu, aż wyleci czyściutki płyn. Metoda naprawdę prosta, i gwarantująca, że nic nie zapowietrzymy. Niestety zabawy jest z tym trochę ;-) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lip 2009, o 17:00 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1124
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
To są ave bez ABS? Bez klimy tak, ale ABS to jest chyba naprawdę podstawowe wyposażenie. Czyli wychodzi na to, że Twoją metodą trzeba by to zrobić. Jak wszystko się powiedzie OK, to stawiam wirtualne piwko - ale to dopiero w sierpniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lip 2009, o 18:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lip 2009, o 09:39
Posty: 6
Lokalizacja: szczecin
Prawdę mówiąc to nie wiem, czy Avensis miał w standardzie ABS ??? (sam posiadam Carinę E, gdzie większość części mechanicznych jest identyczna z Ave I). Kolejność odpowietrzania na 100% nie jestem pewny, informacja ta została zaczerpnięta z książki o serwisowaniu i naprawie Toyoty Cariny E (ja robiłem w tej kolejnośći i nie miałem problemów). Moim zdaniem kolejność w tym przypadku nie ma żadnego znaczenia, bo i tak nie dopuściśz przy tym sposobie wymianu płynu do zapowietrzenia układu (chyba, że w trakcie zapomnisz dolać płynu). Życzę powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lip 2009, o 20:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 287
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Żeby nie było wątpliwości fragment instrukcji serwisowej do Ave od 2003 w górę, czyli de facto kolejność dowolna. Oczywiście trzeba dolewać świeżego płynu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lip 2009, o 22:41 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
Kolejnosc odpowietrzania nie gra roli. Jedynie co trzeba miec na wzgledzie to, zeby odpowietrzac po przekatnej bo tak sa podzielone sekcje w pompie.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2009, o 20:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2008, o 00:06
Posty: 455
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 liftback
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4Diesel
kilo, z tego co się orientuję, Ave T22 FL miał w standardzie ABS czterokanałowy :)

_________________
If today was perfect, there would be no need for tomorrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lip 2009, o 08:57 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1124
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Arfeel napisał(a):
kilo, z tego co się orientuję, Ave T22 FL miał w standardzie ABS czterokanałowy :)


A T22 przed FL?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lip 2009, o 10:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2008, o 12:23
Posty: 297
Lokalizacja: Pruszków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
Wymiana płynu to nic trudnego,robiłem to wiele razy. Techniki są różne, ale przydają się do tego dwie osoby. Tak w zasadzie kolejność jest dowolna, ale powinno się zaczynać od prawego tylnego koła, bo jest najdalej oddalone od pompy i obwód ma większą pojemność, więc jak wymienimy je najpierw to w całym układzie jest już nowy płyn, a stary pozostaje tylko w samych rurkach. Przód ma bardzo krótkie przewody i wtedy pozostaje dosłownie trzy razy przepompować.
Jak koniec rurki spustowej zanurzymy w płynie to układ nie ma prawa się zapowietrzyć.

_________________
Mój Aven http://avensis.info/viewtopic.php?t=5256


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lip 2009, o 20:20 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1124
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Tego nie mówię, że to trudne - po prostu nie miałem jeszcze okazji, dlatego się wypytuje by jak najmniej sobie to utrudnić ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 21:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 21:33
Posty: 62
Lokalizacja: Tłuszcz
ja u siebie tez bede wymienial plyn i bede zalewal uklad dot 4 a nie dot 3 ponieważ ma wyzsza temperature wrzenia i tyko tym sie różni dot 3 od dot 4 a bede zalewal bosch-em bo taki używamy w robocie powinno jakies 0.8l max wejsc razem z wysprzeglikiem i metoda klasyczna jeden pompuje drugi odkreca odpowietrznik i najlepiej to zrobic po wymianie klocków z tego wzgledu ze wejdzie mniej plunu i lejac do poziomu max po z użyciu sie klocków zaswieci sie nam kontrolka ich braku i zaoszczedzimy na wymianie tarcz zniszczonych blacha klocka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 16:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1124
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
mario02 napisał(a):
i lejac do poziomu max po z użyciu sie klocków zaswieci sie nam kontrolka ich braku i zaoszczedzimy na wymianie tarcz zniszczonych blacha klocka


DOT3 nie wiem czy byś gdzieś dostał od ręki, bo go nawet jakoś nie widziałem w paru sklepach... Co do sygnalizacji, to nasze Ave nie mają sygnalizatora na desce, tylko klocki mają sygnalizator dźwiękowy - czytaj: kawałek blaszki, który trze o tarcze jak klocek zbyt cienki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sie 2009, o 13:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 21:33
Posty: 62
Lokalizacja: Tłuszcz
anabolo, nie doczytales troszke albo ja nie dokladnie opisalem bede zalewal dot 4
bo jest lepszy i mam go w robocie a dot 3 to nawet nie mysle zalewac
pozdro

[ Dodano: 2009-08-15, 13:10 ]
anabolo napisał(a):
Ave nie mają sygnalizatora na desce, tylko klocki mają sygnalizator dźwiękowy
u mnie jest sygnalizator braku plunu w zbiorniczku bo jest plywak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sie 2009, o 13:59 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1124
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
mario02 napisał(a):
anabolo,
[ Dodano: 2009-08-15, 13:10 ]
anabolo napisał(a):
Ave nie mają sygnalizatora na desce, tylko klocki mają sygnalizator dźwiękowy
u mnie jest sygnalizator braku plunu w zbiorniczku bo jest plywak


A co ma płyn do stanu klocków? Chyba Ty nie doczytałeś ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lis 2009, o 15:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Witam. Czy mógłby mi ktoś napisać o czynnościach przy odpowietrzaniu sprzęgła. Okazało się że obecne powietrze w układzie sprzęgła powoduje potrząsanie autem przy ruszaniu. Jakiś czas temu odpowietrzyłem (nowy płyn) i potrząsanie ustało, jednak po mniej więcej miesiącu potrząsanie powróciło. Po kolejnym odpowietrzaniu znowu jest ok.

Ja odpowietrzałem w ten sposób: jedna osoba w aucie naciska sprzęgło, ja odkręcam odpowietrznik z wężykiem i upuszczam płyn do słoika. Zakręcam odpowietrznik przed całkowitym zejściem płynu. Po czym osoba w samochodzie puszcza pedał sprzęgła i to samo od nowa.
Problem w tym że nie mogę odpowietrzyć układu, cały czas lecą bardzo drobne, jakby rozpylone pęcherzyki. Czy ja robię coś nie tak, jak to powinno wyglądać?
Jednak po takiej czynności szarpanie sprzęgłem ustaje mimo powietrza w układzie. Co może być tego przyczyną?

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lis 2009, o 21:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 20:28
Posty: 74
Lokalizacja: Piaseczno
Witam
Dobrze to wykonujesz może masz uszkodzony wyprzęglik sprzęgła ( to co popycha tą łapę od docisku)?
Choć według mojej wiedzy za delikatnie ale szybkie i wielokrotne potrząsanie podczas ruszania zazwyczaj odpowiada docisk sprzęgła.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lis 2009, o 21:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 21:33
Posty: 62
Lokalizacja: Tłuszcz
BC313, jaki przebieg avki
bedzie latwiej cos podpowiedziec


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lis 2009, o 10:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 paź 2009, o 10:57
Posty: 57
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Corolla
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 1ZZ-FE
CarinaGTI napisał(a):
DOT 5, co 2 lata.


No raczej DOT 5.1 jak już... A co do czasu wymiany - trzeba sprawdzić temperaturę wrzenia i wszystko jasne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lis 2009, o 20:16 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Przebieg mojego autka to ok.230 000 km. Nie wiem czy było cokolwiek robione przy sprzęgle.

Wiem że to logiczne że to może być docisk lub tarcza, ale intryguje mnie ta radykalna (sprzęgło łapie bardzo płynnie i bez jakichkolwiek szarpań) poprawa przy próbie odpowietrzenia (bo to co robię bez możliwości pozbycia się powietrza trudno nazwać odpowietrzeniem)

Czy może być coś takiego że gdy układ "nałapie" powietrza to staje się bardziej sprężysty i docisk podskakuje, pod wpływem sprężynującego powietrza, podczas puszczania sprzęgła. Ale nawymyślałem, pewnie mechanik by mnie udusił ale boję się faktu że usterka nie ustąpi nawet po wymianie sprzęgła. A swoją drogą ile może wytrzymać sprzęgło tym typie Toyoty. Może tak czy tak to już czas na jego wymianę?

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lis 2009, o 20:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 kwi 2009, o 09:08
Posty: 476
Lokalizacja: Siedlce
Marka: Toyota
Model: Ave T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
BC313, jaki masz silnik? Profile zostały zmienione i ucina część danych, trzeba edytować.

_________________
Mój karawan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lis 2009, o 08:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
No fakt nie zauważyłem tych uciętych danych :-) . 1,6 4a-fe kombi 1999r

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2009, o 13:24 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 maja 2009, o 11:04
Posty: 32
Lokalizacja: Poznań
Marka: toyota
Model: T22 mk1 noFL
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE LPG 2 gen
"Złota rączka" do którego jeżdżę zapowietrzył kiedyś hamulce przy zmianie płynu. Zrobił potem coś zupełnie "kosmicznego". Odkręcił odpowietrznik i tak zostawił cieknący i dolewał płynu do zbiorniczka. Po kilku minutach odpowietrzenie - jedno pompnięcie i spuszczenie - i wszystko gra. Powtarzać na pozostałych kołach. Zwykłe pompowanie nie dawało rezultatu przez kilka cykli.

_________________
Uaz '78, Uaz '80, poldot '91, Ave '00 i wreszcie czyste ręce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2010, o 11:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:07
Posty: 139
Lokalizacja: lublin
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 td
Wymiana plynu hamulcowego i sprzegla w aso toyota lublin 100 zl 2.0td 98


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2013, o 20:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 18:07
Posty: 14
Lokalizacja: Koszalin
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 1.8 vvti
Serwus!
ATE wypuścił płyn DOT 4.SL
Obrazek
Czy mogę go zalać? Avensis ma VSC i ABS, czyli podchodzi pod DOT 4.SL, a może lepszy by był DOT 5.1?
Po przejrzeniu specyfikacji, skłaniałbym się ku DOT 4.SL, ale zapytam Was o zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda