TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 27 mar 2017, o 20:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sty 2017, o 08:45 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 13:15
Posty: 75
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T22FL
Rocznik: 2002
Silnik: 1ZZ-FE
Witajcie,

wczoraj jechałem autem i wszystko było OK, ręczny działał jak należy, dziś rano, po zaciągnięciu go usłyszałęm trzask i dzwignia chodzi dużo lżej - pomyślałem 'linka się zerwała'... no to nie tragedia, ale okazało się, że auto ma cały czas zablokowane koło :bojesie:
(auto w nocy stało na biegu, nie na ręcznym, a u nas było -15 stopni C).

I teraz pytanie - jak najprościej i najbezpieczniej 'odciągnąc' klocki od tarczy, żeby puściły, żeby móc dojechać do garażu/mechanika żeby toto wymienić? Podejrzewam, że strzeliło w miejscu gdzie pancerz jest przetarty, tam pewno rdza zeżarła linkę... ale czemu zostało zablokowane? Powinno chyba odbić?

Pozdrawiam,
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 09:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sie 2016, o 21:59
Posty: 139
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25/T27
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Zobacz, czy masz możliwość odpięcia linki przy tarczy hamulcowej. Ja osobiście użył bym (jeżeli jest taka możliwość) dmuchawy elektrycznej i podgrzał przy klockach, może być opalarka czy suszarka do włosów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 23:47 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 13:15
Posty: 75
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T22FL
Rocznik: 2002
Silnik: 1ZZ-FE
Auto stalo bez ręcznego - klocki nie trzymały, ręczny został zaciągnięty, strzeliła linka i klocki nie odpuściły tarczy.
Prawdopodobnie rdza nie puszcza linki w pancerzu, albo coś gdzieś się zablokowało.

Chcialbym sprobowac pomóc klockom rozsunąć się - jak to zrobić, żeby nic nie uszkodzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2017, o 09:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 614
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 27
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
no cóż, wczołgaj sie w okolice koła wyposażony w solidny wkrętak i odciągnij dźwignię od linki ręcznego do pozycji wyjściowej. Możesz też to oczywiście zrobić na zdjętym kole jeśli chce Ci się na mrozie.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2017, o 20:58 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2008, o 19:47
Posty: 1133
Lokalizacja: ESI
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: Kierownica z lewej
Przez uszkodzone gumki (znajdują się w miejscu gdzie linka wchodzi w pancerz) dostała się woda i zamarzła. Przerabiałem ten temat zimą przy dużym mrozie. Jak masz tarcze to wystarczy wyciągnąć zawleczkę i wyjąć sworzeń mocujący linkę do dźwigni przy zacisku hamulcowym i klocki powinny się cofnąć.

_________________
Forever Young


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2017, o 22:07 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6784
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 785
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Jeżeli z tyłu są tarcze to tłoczki są wkręcane i samo zwolnienie linki nie odpuści zaciśniętego zacisku. Trzeba pokręcić tłoczkiem za ramię, za które ciągnęła linka, tylko w odwrotną stronę.

Wykręć odrobinę tłoczek ramieniem od linki i puknij młotkiem przez solidny wkrętek w klocek, aby cofnął się odrobinę.

W tych zaciskach zacisk lubi korodować i zakleszczać klocek (czyściłem co 2 lata). Jak go zruszysz, trzeba zacisk zdjąć, wyczyścić blaszki prowadzące klocek i pod blaszkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2017, o 00:26 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1332
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 35
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
MANIEK70 napisał(a):
Przez uszkodzone gumki (znajdują się w miejscu gdzie linka wchodzi w pancerz) dostała się woda i zamarzła. Przerabiałem ten temat zimą przy dużym mrozie. Jak masz tarcze to wystarczy wyciągnąć zawleczkę i wyjąć sworzeń mocujący linkę do dźwigni przy zacisku hamulcowym i klocki powinny się cofnąć.


Zrobiłbym to samo, albo obciąłbym linkę przy zacisku i sprężyna odblokuje zacisk.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2017, o 01:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 465
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Miałem ten sam lub podobny przypadek w swojej poprzedniej Avce T22. A mój problem opisałem tu

viewtopic.php?f=59&t=15860

Kosztowało mnie to ok 550 zl razem z lawetą :jacipokaze:

Spróbuj może stuknąć młotkiem w bęben. Może odbije ten ręczny. I zrób ręczny jak najszybciej nie odkładaj tego żebyś nie doświadczył tego co ja :bojesie:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2017, o 10:04 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 13:15
Posty: 75
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T22FL
Rocznik: 2002
Silnik: 1ZZ-FE
Okazało się, że... linka nie pękła, zapiekła się rdzą w pancerzu... po rozwarciu klocków - koło dało się ruszać, ale po kolejnym zaciągnięciu ręcznego i spuszczeniu go - znów koło było zablokowane...
Po prostu tarcie linki w pancerzu jest większe niż siła sprężyny odciągającej... Prawdopodobnie wpuszczając trochę WD40 albo nafty w miejsce odsłonięcia pancerza udrożniłbym chwilowo ten ręczny...

Wystarczyło faktycznie wysunąć zawleczkę i trzpień z linki przy kole, rozsunąć klocki i można jechać do mechanika :)

TIP: po tej akcji ręczny przestaje działać całkowicie (nie ma oporu na dzwigni).
TIP2: jakby pękła linka, też ręczny by przestał działać, czyli jeśli działa (jest jakiś opór przy próbie zaciągnięcia), to znaczy, że jednak coś innego strzeliło, a nie linka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda