TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 sie 2017, o 13:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sty 2014, o 14:29 
A taki Goodyear Vector 4Seasons to topowa wielosezonowka. Parametry zimowe ma lepsze niz niektore nawet markowe zimowki. Tak nawiasem mowiac.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 15:17 
Visitor1230 napisał(a):
A taki Goodyear Vector 4Seasons to topowa wielosezonowka. Parametry zimowe ma lepsze niz niektore nawet markowe zimowki. Tak nawiasem mowiac.


Ok.niech ma lepsze parametry zimowe a jak sytuacja ma sie w lecie??? No wlasnie,bedzie duzo gorzej niz dobre opony letnie,bedzie duzo glosniej niz na letnich a w dodatku droga chamowania sie wydluzy.

Nikt mnie nie przekona do wielosezonowych opon,po prostu nikt nie jest w stanie zrobic takiej mieszanki na opony zeby byla dobra w zimie i w lecie to jest na chwile obecna niemozliwe


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 19:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Hamowanie to faktycznie wazny parametr. Wiecej w temacie nie zostalo do napisania po tym co na poprzedniej stronie przeczytalem. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 20:26 
wrc napisał(a):
Hamowanie to faktycznie wazny parametr. Wiecej w temacie nie zostalo do napisania po tym co na poprzedniej stronie przeczytalem. pozdr


Jak dla ciebie nie ma to znaczenia no to fajnie i fajne podejscie bo z tego co zauwazylem to liczy sie to co najtansze i zeby nie trzebabylo zmieniac


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 20:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Przeczytaj dokładnie co napisałem. Nie napisałem ze co tanie to dobre tylko napisałem ze piszesz totalne bzdury o jakis przepisach w Niemczech. Nie musisz tych opon uzywać, ale nie wpisuj w tematy bzdur, które innych mogą niepotrzebnie dezinformować. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 20:32 
marcin7777 napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
A taki Goodyear Vector 4Seasons to topowa wielosezonowka. Parametry zimowe ma lepsze niz niektore nawet markowe zimowki. Tak nawiasem mowiac.



Nikt mnie nie przekona do wielosezonowych opon,po prostu nikt nie jest w stanie zrobic takiej mieszanki na opony zeby byla dobra w zimie i w lecie to jest na chwile obecna niemozliwe


Tylko krowy nie zmieniaja pogladow. Poczytaj kilka testow tu i tam. Miej takiego np znajomego, ktory insignia sobie trzy sezony smiga. A potem tworz teorie na temat niezmiennosci przekonan.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 21:34 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
marcin7777 napisał(a):
wrc napisał(a):
Hamowanie to faktycznie wazny parametr. Wiecej w temacie nie zostalo do napisania po tym co na poprzedniej stronie przeczytalem. pozdr


Jak dla ciebie nie ma to znaczenia no to fajnie i fajne podejscie bo z tego co zauwazylem to liczy sie to co najtansze i zeby nie trzebabylo zmieniac

Na jakich wielosezonówkach jeździłeś ?
Kupione były jako nowe ?

Ja jeszcze nie jeździłem na żadnych ale patrząc na to gdzie jeżdżę w zimę i jakie mamy zimy to za rok może się skuszę bo zimówki i tak będą raczej do kosza - nie to że są zdarte ale stare się zrobiły.

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 22:01 
Śpioch napisał(a):
marcin7777 napisał(a):
wrc napisał(a):
Hamowanie to faktycznie wazny parametr. Wiecej w temacie nie zostalo do napisania po tym co na poprzedniej stronie przeczytalem. pozdr


Jak dla ciebie nie ma to znaczenia no to fajnie i fajne podejscie bo z tego co zauwazylem to liczy sie to co najtansze i zeby nie trzebabylo zmieniac

Na jakich wielosezonówkach jeździłeś ?
Kupione były jako nowe ?

Ja jeszcze nie jeździłem na żadnych ale patrząc na to gdzie jeżdżę w zimę i jakie mamy zimy to za rok może się skuszę bo zimówki i tak będą raczej do kosza - nie to że są zdarte ale stare się zrobiły.


Kupuje tylko i wylacznie nowe opony i na lato i na zime i nie interesuja mnie zadne caloroczne opony i zadnych nie mialem ,za to kiedys bylem z firmy na szkoleniu jazdy w trudnych warunkach ,slisko ,lod itd i mialem okazje zobaczyc co znaczy nowa zimowka a co taka 4 letnia nie uzywana ale 4 letnia i mi to wystarczy a droga chamowania jest bardzo wazna bo wystarczy ze ja zatrzymam sie pol metra od przeszkody a ty pojedziesz metr dalej,wiec dalsza dyskusja jest zbedna ,poogladaj troche testy calorocznych opon w porownaniu z letnimi i zimowkami a zrozumiesz ze to lipa po calosci


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 23:23 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6908
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 811
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
marcin7777 napisał(a):
a droga chamowania jest bardzo wazna bo wystarczy ze ja zatrzymam sie pol metra od przeszkody a ty pojedziesz metr dalej...

Długość drogi hamowania to podstawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2014, o 09:27 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2013, o 06:10
Posty: 552
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 d4d 1ADFTV
Ale kolega broni swojego zdania mimo, ze w zasadzie nie wie, nie ma pojęcia co to jest opona wielosezonowa i jak sie na niej jezdzi.
Ja tylko koledze podpowiem, ze jak ktoś w czaszce ma mózg a nie siano to sobie poradzi w jeździe na oponach wielosezonowych.
Kiedyś z reszta innych nie było i jakos ludzi jeździli.


Pochwały przyznane za post: 2

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2014, o 19:49 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
anabolo napisał(a):
ale i tak takie porównanie w przypadku różnych aut jest dla mnie bez sensu.

Nie ma co prawda lupy, więc i nie mam 100% pewności, ale wydaje mi się, że samochody na filmie różnią się tylko kolorem. To chyba nie wpływa na zachowanie podczas jazdy?

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2014, o 22:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Marka: V_W
Model: Passat B5FL Kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8T AWT + automat
Visitor1230 napisał(a):
Vredestein Quatrac 3 to typowa opona zimowa, zaledwie przecietna. Goodyear Vector 4Seasons to opona wielosezonowa i notabene bardzo dobra.

Mozesz czyms potwierdzic powyzsze zdanie?

W necie znalazlem 3 testy wielosezonowek z lat 2011-12. W jednym wygarl Quatrac 3 a Vector w dwoch pozostalych.
http://www.tirendo.pl/opony-wielosezonowe/
Jak to mozliwe, ze modele opon sa te same, a miejsce w testach losowe.
Wg danych producenta Quatrac ma 68dB, a Vectro 71dB, a testy pokazuja co innego


http://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/ ... ata.html,2
http://automotiveblog.pl/2010/11/12/ada ... -20102011/
http://www.auto-motor-i-sport.pl/galeri ... ych,7025,9
http://www.netcar.pl/opony/caloroczne/o ... 6,szi.html
http://www.auto-swiat.pl/1-na-kazda-oka ... 19565-r-15

Co dziwne, to w necie Quatrac ma ciut lepsze opinie niz Vector.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2014, o 22:24 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Jeżeli różnica w cenie pomiędzy Goodyear a Vredestein jest tak niewielka, jak w ostatnim linku, który podałeś, to bym się nie zastanawiał, tylko brał "w ciemno" Goodyear'a. Także dlatego, że Goodyear Vector 4Seasons przeważnie okupuje wysokie miejsca w testach.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2014, o 22:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Vredestein to tez bardzo dobry producent, ja bym to okreslil jako ciezki wybor. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2014, o 21:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Marka: V_W
Model: Passat B5FL Kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8T AWT + automat
Zastanawiajace jest dlaczego Vredestein Quatrac 3 tylko raz wyprzedzil Goodyera Vector i Hankooka Optima 4S , a pozniej zajmowal juz miejsca poza podium za swoimi głownymi rywalami?
Mniej "posmarowal" przed testami? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2014, o 21:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Marka: V_W
Model: Passat B5FL Kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8T AWT + automat
Barbapapa napisał(a):
Jeżeli różnica w cenie pomiędzy Goodyear a Vredestein jest tak niewielka, jak w ostatnim linku, który podałeś, to bym się nie zastanawiał, tylko brał "w ciemno" Goodyear'a.

Niestety roznica w cenie jest wieksza ;)
Rozmiar 195/65 R15
Quatrac 3 - 310zl
Vector - 390zl ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2014, o 23:11 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Jericho napisał(a):
Zastanawiajace jest dlaczego Vredestein Quatrac 3 tylko raz wyprzedzil Goodyera Vector i Hankooka Optima 4S , a pozniej zajmowal juz miejsca poza podium za swoimi głownymi rywalami?
Mniej "posmarowal" przed testami? ;)

Zapewne dlatego, że jest gorszy. Ustalenie niższej ceny też (choć tylko odrobinę) o tym świadczy.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2014, o 23:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Barbapapa napisał(a):
Jericho napisał(a):
Zastanawiajace jest dlaczego Vredestein Quatrac 3 tylko raz wyprzedzil Goodyera Vector i Hankooka Optima 4S , a pozniej zajmowal juz miejsca poza podium za swoimi głownymi rywalami?
Mniej "posmarowal" przed testami? ;)

Zapewne dlatego, że jest gorszy. Ustalenie niższej ceny też (choć tylko odrobinę) o tym świadczy.

Zależność cena<->jakość to trochę (i zdecydowanie nie tylko tylko odrobinę :jezyk:) bajkowa wizja świata. Pomijam ze większość ceny końcowej to są marże, które z rożnych powodów (np. chęć podbicia rynku, wypromowania marki) można dowolnie zmieniać. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 10:50 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
wrc, nie upieram się. W konkretnym przypadku może być nawet dokładnie odwrotnie. Ale jednak często tak jest, że produktu lepsze są z definicji droższe (i wcale to nie jest bajkowa wizja świata). Częste pytanie jest natomiast takie, czy ta różnica w cenie odpowiada różnicy w jakości albo - inaczej - czy ta różnica w jakości jest warta różnicy w cenie.
W przypadku opon, o których rozmawiamy, przynajmniej częściowo potwierdzają ją wyniki testów, które podał nasz Kolega.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 20:17 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Marka: V_W
Model: Passat B5FL Kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8T AWT + automat
Barbapapa napisał(a):
często tak jest, że produktu lepsze są z definicji droższe
Odchodząc od opon, to akurat odwrotny przypadek zanotowano w przypadku mini wież Pioneer i Sharp, gdzie jednostka centralna, bebechy są te same(Pioneer X-HM21/X-HM31V vs. Sharp HF200/300). Różnią się delikatnie softem i głośnikami na plus dla Sharpa, który jest co najmniej tańszy o 1/3 niż Pioneer. W Pioneerze płaci się dodatkowo za znaczek. Jeszcze ten sam model robi chyba Onkyo, i tam też cena zawyżona.
Tak więc cena nie zawsze jest wyznacznikiem.

Wysłałem zapytanie do Vredestein o ustosunkowanie się do testów, ale na razie milczą ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 21:04 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Coś mi się wydaje, że Ty bardzo chcesz te Vredesteiny, tylko fajnie by było, żeby ktoś to potwierdził. No to kup już je i nie marudź :ok: :-D :brewki:
PS Ja bym wziął Goodyeary :jezyk:

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 21:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Marka: V_W
Model: Passat B5FL Kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8T AWT + automat
Barbapapa napisał(a):
Coś mi się wydaje, że Ty bardzo chcesz te Vredesteiny, tylko fajnie by było, żeby ktoś to potwierdził. No to kup już je i nie marudź :ok: :-D :brewki:
PS Ja bym wziął Goodyeary :jezyk:

Czytasz mi w myslach. Co ty psycholog? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 21:38 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Nie czytam Tobie w myślach. Czytam Twoje posty i (prawie) wprost z nich to wynika :-)
Jeśli można - powiedz, proszę, czy uparłeś się na te Vredesteiny z powodu kasy, czy z powodu wewnętrznego przekonania, że są lepsze?

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 22:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Marka: V_W
Model: Passat B5FL Kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8T AWT + automat
Barbapapa napisał(a):
Nie czytam Tobie w myślach. Czytam Twoje posty i (prawie) wprost z nich to wynika :-)
Jeśli można - powiedz, proszę, czy uparłeś się na te Vredesteiny z powodu kasy, czy z powodu wewnętrznego przekonania, że są lepsze?

Wychodze z zalozenia, ze jezeli cos jest dobre i tansze, to poco przeplacac.
Tylko chce miec pewnosc, ze jest dobre, a testerem nie lubie byc.
Wole uczyc sie na czyis bledach ;)


ps. juz sie nie raz przekonalem, ze nazwa firmy to nie wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 22:44 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
No OK., ale przecież sam znalazłeś linki do testów i w przynajmniej w dwóch testach ten Goodyear był lepszy niż Vredestein. Więc jeżeli założymy, że:

1) wyniki tych testów są wiarygodne,
2) sam nie jesteś w stanie tych opon (tzn. jednych i drugich) przetestować,
3) różnica w kasie nie jest ogromna (no chyba, że jest),

to myślisz, że zdanie kogoś z forum będzie tak miarodajne, że pozwoli z pewnością wybrać te Vredesteiny?

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2014, o 19:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Marka: V_W
Model: Passat B5FL Kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8T AWT + automat
Barbapapa napisał(a):

to myślisz, że zdanie kogoś z forum będzie tak miarodajne, że pozwoli z pewnością wybrać te Vredesteiny?

Im wiecej na forum jest wypowiedzi uzytkownikow danego produktu, tym opinia o nim staje sie bardziej wiarygodna, gdyz jak wiadomo wiekszosc stron sklepow, ceneo, opineo, skapiec itp, to strony, gdzie negatywow prawie nie uswiadczysz, a w wiekszosci opinie tam pisane sa na zamowienie.


Przy jakiej minim. grubosci bieznika, opona letnia staje sie wyrazniej mniej stabilna? Na suchym nie ma to wiekszego znaczenia, ale przy deszczu juz tak.
Moje nowe juz nie sa, ale do kolejnej zimy moze jeszcze wytrzymaja ;)
A zimowki jeszcze maja spory zapas - Blizzak LM25 i LM35 po ok 6mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2014, o 21:35 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Jericho napisał(a):
Im wiecej na forum jest wypowiedzi uzytkownikow danego produktu, tym opinia o nim staje sie bardziej wiarygodna, gdyz jak wiadomo wiekszosc stron sklepow, ceneo, opineo, skapiec itp, to strony, gdzie negatywow prawie nie uswiadczysz, a w wiekszosci opinie tam pisane sa na zamowienie.

Z pewnością masz rację. Z tym, że mi chodziło o to, że opinie użytkowników forum będą bardzo subiektywne. Chyba nikt z nas nie ma aparatury do robienia testów, więc to, czy np. dana opona lepiej hamuje od innej jest tylko czymś, co się komuś wydaje, a nie rzeczywistością zmierzoną za pomocą aparatury pomiarowej.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2014, o 22:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Marka: V_W
Model: Passat B5FL Kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8T AWT + automat
Barbapapa napisał(a):
Jericho napisał(a):
Chyba nikt z nas nie ma aparatury do robienia testów, więc to, czy np. dana opona lepiej hamuje od innej jest tylko czymś, co się komuś wydaje, a nie rzeczywistością zmierzoną za pomocą aparatury pomiarowej.

Calkowita racja. Pytanie pierwsze bylo do kolegi, ktory twierdzil ze tylko Goodyear OK, a reszta BE, a mi chodzilo o konkrety.


Tak mysle nad tymi swoimi zimowkami, czy faktycznie warto na nich jezdzic kolejnej zimy, skoro na zimowkach beznadziejnie hamuje sie na mokrej powierzchni, a i wydaje mi sie, ze moje sa bardzo podatne na aquaplaning, bo w srednio deszczowa pogode przy 100km/h na tempomacie (w Lubiniu na Wrocław) na prostej drodze pare razy zalaczyl mi sie ESP.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2014, o 22:10 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Powiem tak: generalnie jestem zwolennikiem opon letnich i zimowych, czyli corocznych przekładek. Uważam, że wśród wielosezonowych jest jedna naprawdę dobra (wiesz która :-D ), z tym, że ja bym kupił takie opony tylko do auta używanego standardowo w mieście (a więc przejazdy do pracy, na zakupy i z powrotem). Przy intensywniejszym użytkowaniu auta w zimie (trasy, jazda poza miastem, słabiej odśnieżane drogi) wolałbym mieć większy zapas bezpieczeństwa, a z kolei w lecie (długie trasy przy wysokiej temperaturze, np. wakacyjne) nie chciałbym zbyt szybko zużywać opon.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2014, o 21:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Marka: V_W
Model: Passat B5FL Kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8T AWT + automat
Ok, juz wszystko jasne. Chyba przekulam sie tego lata na jeszcze w miare letnich oponkach, w przyszla zime pomecze jeszcze dobre zimowki i dopiero w przyszlym roku zakupie kolejne oponki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda