TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 sie 2017, o 01:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 paź 2012, o 16:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2011, o 21:46
Posty: 267
Lokalizacja: Wrocław/Cieszyn
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D-4D
musisz "wyczuć" na jakimś parkingu osnieżonym najlepiej. Z doświadczenia wiem, że to nie za dobry pomysł - gorsze opony na tyle i dupa nieprzewidywalnie leci - odczuwalne zwłaszcza np we Wrocku na poniemieckiej kostce, przód super przyczepność się zdaje, wchodzisz wolno w lekki zakręt i w najlepszym wypadku lecisz bokiem ;-) Ale równie dobrze może być ok ;-)

_________________
Flaming


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2012, o 19:11 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
piokli napisał(a):
Piszę to co widzę.
Znam samochody, które przejeżdżają z dala od dużych aglomeracji kilka tysięcy kilometrów rocznie i im zimowe opony i przekładki co pół roku nie są do niczego potrzebne.
Mieszkańcom np. UK, gdzie ostra zima jest raz na 100 lat też zimówki najczęściej nie są potrzebne.
Moje aygo od lutego zrobiło 800km :cfaniak: . Moim zdaniem idealny kandydat na coś uniwersalnego lub nawet na zimówki cały rok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2012, o 23:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2012, o 22:59
Posty: 1
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Marka: Volkswagen
Model: touran
Rocznik: 2004
Silnik: 1.9 tdi
Witam. Kupiłem swojego vw tourana w Niemczech i auto było na goodyear eagle vector 5+.Myślałem że wielosezonówki to porażka,a tu żdziwienie jest bardzo dobrze .
Śnieg pod nim w koleinach lód esp pomiguje ale wjeżdzam za pierwszym razem pod górkę na podwórku . Opony są z 2008 mają 4 lata -zużycie bieżnika 3/4 ja jeżdzę drugi rok i dla normalnej jazdy wystarczą . Komfort przy nagłych zmianach pogody bezcenny.Żona też nie narzeka.W audi a4 zimowe klebery a lato na fuldzie i lepiej nie jest.Wielosezonówki goodyear są naprawdę godne polecenia .Do wszystkiego to do niczego -nie. Najpierw sprawdzcie się przejedżcie a potem oceniajcie.Jeżdżąc spokojnie napewno nie będzie niespodzianek przez cały rok.Opinnie w necie innych użutkowników o 4seasons goodyeara pozytywne. Napisałem o goodyaer bo mam, jeżdzę i polecam. Pozdrawiam z Podlasia Artur .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:28 
piokli napisał(a):
Ale zmuszanie wszystkich kierowców "jak leci" do zmiany opony tylko dlatego że inni też zmieniają jest nie racjonalne, nie potrzebne i nie sprawiedliwe społecznie

Nie zgodze sie z tym. Jezeli ktos w zime wogole nie wyjezdza z garazu to ok.
http://www.youtube.com/watch?v=-WIkTiDm ... ure=relmfu
Jezeli jakis dziadek malojezdzacy potracilby cie na przejsciu bo nie wychamowal. Dalej bylbys tego zdania?
A tu jeszcze jeden obrazek zapewne wszystkim dobrze znany.
http://www.youtube.com/watch?v=vsNthrU1nh8


Góra
  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:32 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2190
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 56
Marka: TOYOTA
Model: Corolla E16
Rocznik: 2015
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 VVTi
Nawet auto z napędem 4x4 z ogumieniem letnim cywilnym (czyli normalny bieżnik, nie terenowy) w warunkach zimowych nie ma szans na drodze. Przykład USA, który pokazał nam kolega Visitor jest tego najlepszym dowodem. Oczywiście są pewne ale, gdyż nie każdego stać na zakup opon zimowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 18:11 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
W autach 4x4 nie montuje się opon letnich tylko uniwersalne M+S, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 18:15 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2190
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 56
Marka: TOYOTA
Model: Corolla E16
Rocznik: 2015
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 VVTi
W USA też? Bo po wielu filmach z tego kraju odnoszę inne wrażenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 18:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Tez, nie wiem jakie opony sa w filmach, ale taka jest generalna zasada dla aut typu Cherokee czy Landcruiser.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 18:20 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2190
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 56
Marka: TOYOTA
Model: Corolla E16
Rocznik: 2015
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 VVTi
Mhm. Więc pewnie ten "mądry" naród zamienia je zaraz po wyjeździe z salonu na letnie. Bo widok wielkiego suva 4x4 który ślizga się jak głupi po ośnieżonej drodze jest wręcz komiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 18:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nie pisze o suv-ach tylko o autach terenowych typu Cherokee lub Landcruiser. SUV-y moga wychodzic na letnich, ale wtedy na zime potrzebuja ogumienie zimowe. W autach terenowych to normalne i na zimę zmiany ogumienia robic nie trzeba. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 18:44 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6908
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 811
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Nie znamy dokładnie warunków przedstawionych na filmie.
Mogła tam być np. odwilż w nocy, popłynęła woda ulicą, złapał mróz i rano było lodowisko na asfalcie przysypane śniegiem.
Wtedy wiadomo, że żadne opony nie zapewnią przyczepności i na pochyłej ulicy każdy samochód będzie zjeżdżał.
Nie wiemy, czy tam nie było lodu na nawierzchni, bo zachowanie samochodów wygląda jak jazda na lodzie, a nie po śniegu.
Ten film nic nie udowadnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 23:09 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
wrc napisał(a):
Nie pisze o suv-ach tylko o autach terenowych typu Cherokee lub Landcruiser. SUV-y moga wychodzic na letnich, ale wtedy na zime potrzebuja ogumienie zimowe. W autach terenowych to normalne i na zimę zmiany ogumienia robic nie trzeba. pozdr

cos w tym jest jakis czas temu kupilem dla Taty outlandera ( przecena w DE) i bylem mocno zdziwiony ze opony ktore dla mnie maja mocno letni bieznik maja oznaczenie M+S...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 23:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 kwi 2011, o 23:08
Posty: 170
Lokalizacja: szkocja
Marka: toyota
Model: avensis t25 , t27
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
kamyk napisał(a):
wrc napisał(a):
Nie pisze o suv-ach tylko o autach terenowych typu Cherokee lub Landcruiser. SUV-y moga wychodzic na letnich, ale wtedy na zime potrzebuja ogumienie zimowe. W autach terenowych to normalne i na zimę zmiany ogumienia robic nie trzeba. pozdr

cos w tym jest jakis czas temu kupilem dla Taty outlandera ( przecena w DE) i bylem mocno zdziwiony ze opony ktore dla mnie maja mocno letni bieznik maja oznaczenie M+S...


opony wielosezonowe maja bardziej bieznik zimowy niz letni, roznica jest w mieszance poza tym koledzy daja linki z porownaniem lato-zima a my rozmawiamy o wielosezonach :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2012, o 23:37 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
ja kumam o co chodzi tylko potwierdzilem o tych autach 4X4... inna sprawa ze dla kierowcow co nie sa ( nie musza byc) koneserami ogumienia to na pewno opona allseason jest dobrym rozwiazaniem, tym bardziej ze dobre zachowanie na sniegu i w duzych mrozach jest okupione szybkim zuzyciem na asfalcie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2013, o 16:38 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Dosyć ciekawy test porównujący zachowanie na lodzie (przy niewielkich prędkościach) opon wielosezonowych z letnimi i zimowymi:


_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 17:18 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Film wydaje się być mocno propagandowy - byłby miarodajny, gdyby przede wszystkim testowali te same opony na tym samym aucie - RWD by BMW trzyma się w zakrętach na lodzie? Kpina jakaś - jedzie jak na oponach z kolcami...

Poza tymi nie podano jakie to były opony - wiadomo, że są lepsze bądź gorsze.

Sam choć wcześniej negatywnie nastawiony do całorocznych założyłem Toyo Vario V2+ - opona wygląda bardziej na zimową niż letnią. Zmieniłem ze względu na okazyjną cenę - wymieniłem je z Dunlopów Winter Response (choć mają jeszcze ładny bieżnik), ale wkurzał mnie ich uślizg przy ruszaniu na lodzie, stąd zmiana rozmiaru na większy balon 195/65 (Dunlopy były 185/65).

Pierwsze wrażenia pozytywne - myślałem, że dunlop jest cichy, ale ta pracuje praktycznie jak letni Continental Eco. W zakrętach na pewno nie jest taka, jak dedykowana, ale avensis to nie auto do szaleństw na zakrętach, szczególnie w wydaniu T22 i kombi ;)

Zdam jeszcze relację jak przyjdzie śnieg i mróz.
W lato na pewno będzie mniej bezpieczna niż dedykowana letnia, bo pewnie zrobi się zbyt miękka, ale od tego mam Uniroyal Rainexpert. W obecnych temperaturach (+10 st)taki wielosezon lepiej się zachowuje, niż poprzedni Dunlop.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 17:25 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
A zwróciłeś uwagę, przy jakiej prędkości jest to porównanie?

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 17:34 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Niestety oglądałem bez głosu, a na napisach nic nie ma na ten temat - widać, że szybko nie jadą, ale i tak takie porównanie w przypadku różnych aut jest dla mnie bez sensu. Nie wiadomo nawet czy jest ten sam rozmiar - na lodzie szerokość opony będzie miała duże znaczenie w kwestii przyczepności.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 20:25 
Opony caloroczne??? jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego. Na zime zimowki a na lato letnie ,kupowac nowe opony i jezdzic na nie starszych jak 5 lat .


Góra
  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 20:41 
anabolo napisał(a):
Film wydaje się być mocno propagandowy - byłby miarodajny, gdyby przede wszystkim testowali te same opony na tym samym aucie - RWD by BMW trzyma się w zakrętach na lodzie? Kpina jakaś - jedzie jak na oponach z kolcami...

Poza tymi nie podano jakie to były opony - wiadomo, że są lepsze bądź gorsze.

Sam choć wcześniej negatywnie nastawiony do całorocznych założyłem Toyo Vario V2+ - opona wygląda bardziej na zimową niż letnią. Zmieniłem ze względu na okazyjną cenę - wymieniłem je z Dunlopów Winter Response (choć mają jeszcze ładny bieżnik), ale wkurzał mnie ich uślizg przy ruszaniu na lodzie, stąd zmiana rozmiaru na większy balon 195/65 (Dunlopy były 185/65).

Pierwsze wrażenia pozytywne - myślałem, że dunlop jest cichy, ale ta pracuje praktycznie jak letni Continental Eco. W zakrętach na pewno nie jest taka, jak dedykowana, ale avensis to nie auto do szaleństw na zakrętach, szczególnie w wydaniu T22 i kombi ;)

Zdam jeszcze relację jak przyjdzie śnieg i mróz.
W lato na pewno będzie mniej bezpieczna niż dedykowana letnia, bo pewnie zrobi się zbyt miękka, ale od tego mam Uniroyal Rainexpert. W obecnych temperaturach (+10 st)taki wielosezon lepiej się zachowuje, niż poprzedni Dunlop.


Mialem bmw i prowadzilo sie wiele lepiej niz avensis ,nie ma co porownywac tylko ze avensis to kanapa a bmw to bardziej usportowione auto,avensis jest zdecydowanie wygodniejszy ale w zakretach bez szans z bmw,uklad kierowniczy w kazdym rwd jest lepszy,bardziej precyzyjny a co do jazdy to tylnonapedowym samochodem,np bmw o wiekszej mocy trzeba umiec jezdzic bo np przy 80 km h wyprzedzajac bez wl kontroli trakcji i wdepnieciu gazu w podloge mozna zakrecic baka i to jest fakt,natomiast z wlaczonym systemem trakcji jezdzi sie jak kazdym innym samochodem.
W zimie na dobrych oponach prowadzi sie dobrze ale juz ruszenie na bardzo sliskim lub pod gorke to katastrofa i bywa irytujace,ja w zeszlym roku jak konkretnie posypalo na plaskim mialem problem,poniewaz bmw soe odpycha a wiec jak masz przed soba duzo sniego i zderzak robi za plug zadne bmw daleko nie zajedzie chocby nie wiem jakie opony mialo jezeli ma naped tylko na tyl.na zime nie polecam bmw ,ale w lecie po zakretach miazdzy wszystko po za 4x4


Góra
  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 21:07 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9386
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 492
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Wielosezonowe na teraz by się przydały :jezyk:
Może zmienić już na letnie? :-D

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 21:15 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Jakie by nie były to wielosezonowe zdobywają ponownie udział w rynku. Sa juz firmy które takie ogumienie opcjonalnie montują w nowych pojazdach. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 21:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2013, o 06:10
Posty: 552
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 d4d 1ADFTV
opona wielosezonowa to idealne rozwiązanie w pewnych warunkach.
mam kumpla, który jeździ głównie po mieście i w góry się nie zapuszcza w zasadzie w ogóle...
kupił GY bodajże całoroczne i jest zadowolony...w mieście i tak w większości czasu drogi są czarne a nawet jak będą białe to sobie na nich i tak poradzi...jak zawsze najważniejsze jest świadome podejście do tematu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 21:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
muzzz napisał(a):
w mieście i tak w większości czasu drogi są czarne a nawet jak będą białe to sobie na nich i tak poradzi...jak zawsze
Co ciekawe to to czesc opon wielosezonowych to wlasnie na sniegu sobie dobrze radzi a na deszczu czy suchym gorzej. Jazda na tych oponach bardziej przypomina jazde na zimowych w lato niz odwrotna sytuacje. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 21:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2013, o 06:10
Posty: 552
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 d4d 1ADFTV
wiesz to pewnie też zależy od tego jaka opona...
kumpel w tym roku był w chorwacji na nich i z tego co mówił to nie zauważył żadnych dziwnych zachowań ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 21:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Wiadomo, są rożne produkty. Jest jak piszesz, najważniejsze jest świadome podejście do tematu. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 01:09 
Ja jednak zostaje przy tym zeby w lecie jezdzic na letnich oponach,bo uniwersalne beda gorzej trzymac i gorzej chamowac i to jest pewne
W zimie na zimowkach takze lepiej spisza sie zimowki od uniwersalnej gumy.
Zimowki powinno sie zakladac kiedy temp spada ponizej 7 stopni w dzien ,wiec jest proste kiedy je zakladac .
ja mam ten dylemat z glowy poniewaz w niemczech sa daty wyznaczone kiedy zakladac zimowe opony i po bolu,moim zdaniem bdb rozwiazanie ,nikogo snieg nie zaskoczy.
Opony to jedna z podstaw bezpieczenstwa i na tym nie powinno sie oszczedzac


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 02:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
marcin7777 napisał(a):
ja mam ten dylemat z glowy poniewaz w niemczech sa daty wyznaczone kiedy zakladac zimowe opony i po bolu

Nie ma zadnych wyznaczonych dat w de i nie wprowadzaj dezinformacji na forum :mobing: ... pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 11:58 
wrc napisał(a):
marcin7777 napisał(a):
ja mam ten dylemat z glowy poniewaz w niemczech sa daty wyznaczone kiedy zakladac zimowe opony i po bolu

Nie ma zadnych wyznaczonych dat w de i nie wprowadzaj dezinformacji na forum :mobing: ... pozdr


Na pismie nie ma ,ale po 30 pazdziernika kazdy zaklad robiacy tuv nie podbije ci przegladu na letnich gumach i na jedno wychodzi.
Poniewaz jesli dzisiaj masz letnie gumy a w nocy sypnie i rano zatrzyma cie polizei to nie ma tlumaczenia minimum 40 euro jak trafisz na dobrego wujka a jak nie to tak jak moj kolega ktory na nieodpowiednich oponach spowodowal kolizje ze slupem w miescie i kosztowalo go to,,mandat 600 plus sprzatanie miejsca zdarzenia i wyszlo ponad 2 tys euro,wiec warto sie zastanowic czy lepiej dac 250 300 euro za nowe gumy ,czy kupic tanie dziadostwo ,rozbic auto,narazac siebie i innych na niebezpieczenstwo.
Trzeba miec troche wyobrazni bo jest zima i wystarczy ze wieczorem popada a w nocy mroz zlapie i gotowe.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 13:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
marcin7777 napisał(a):
wrc napisał(a):
marcin7777 napisał(a):
ja mam ten dylemat z glowy poniewaz w niemczech sa daty wyznaczone kiedy zakladac zimowe opony i po bolu

Nie ma zadnych wyznaczonych dat w de i nie wprowadzaj dezinformacji na forum :mobing: ... pozdr


Na pismie nie ma ,ale po 30 pazdziernika kazdy zaklad robiacy tuv nie podbije ci przegladu na letnich gumach i na jedno wychodzi.
Poniewaz jesli dzisiaj masz letnie gumy a w nocy sypnie i rano zatrzyma cie polizei to nie ma tlumaczenia minimum 40 euro jak trafisz na dobrego wujka a jak nie to tak jak moj kolega ktory na nieodpowiednich oponach spowodowal kolizje ze slupem w miescie i kosztowalo go to,,mandat 600 plus sprzatanie miejsca zdarzenia i wyszlo ponad 2 tys euro,wiec warto sie zastanowic czy lepiej dac 250 300 euro za nowe gumy ,czy kupic tanie dziadostwo ,rozbic auto,narazac siebie i innych na niebezpieczenstwo.
Trzeba miec troche wyobrazni bo jest zima i wystarczy ze wieczorem popada a w nocy mroz zlapie i gotowe.

Nie ma żadnego przepisu który reguluje na podstawie kalendarza kiedy nalezy miec opony zimowe. TUV robiłem w listopadzie na oponach letnich, i co 2 lata tak robię, bo co 2 lata wypada mi w listopadzie. Co dwa lata mam wtedy jeszcze opony letnie bo to nie jest krąg polarny tylko klimat umiarkowany zmienny... Skąd Ty te teorie bierzesz???
Tak jak pisałem nie wypisuj na forum informacji nieprawdziwych, bo kogoś w błąd tylko wprowadzisz. Sugeruje solidna lekturę jaka jest niemiecki kodeks drogowy. Nie napisałem tez ze zimowych opon nie mam, wiec to pouczające historie o wujku mogłeś sobie darować. Wracając do tematu opon całorocznych to są one dopuszczone do ruchu wiec jazda na nich nie powoduje żadnych negatywnych dla użytkownika konsekwencji prawnych. O tym czy je stosować czy nie musi każdy sam zadecydowac. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda