TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 25 maja 2017, o 10:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1035 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 mar 2007, o 15:17 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
Kiedyś, dawno dawno temu natknąłem się w sieci na taki gif:

Obrazek

źródło: http://autokacik.pl

Przedstwia on zasadę doboru paramentru ET felgi. Myślę, że może pomóc wielu z Was, którzy przymierzacie się do zakupu/zmiany felg. Jeśli macie jakieś pytania odnośnie wielkości felgi, opony - dobrze trafiliście... :ok:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2007, o 16:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2007, o 22:15
Posty: 458
Lokalizacja: OKR
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV+Box :)
Cytuj:
Zamiast standardowych/zimowych 185/65/14 na feldze 6,5J i przy ET 39 mam teraz 205/50/16 na feldze 7J z ET 42... Wrażenia: ssssuuuuuuuuuuuuper! :jupi:


powiedzcie mi o co chodzi z tym 7j i et 42, z tego co sie domyslam 7j to chyba szerokosc felgi ale napiszcie cos wiecej, a to et to nie mam pojecia[/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2007, o 16:51 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Odnośnie ET, to ayrsen znalazł super wyjaśniającą "prezentację"... :tak:
Trzeba tylko nauczyć się używać opcji SZUKAJ :jacipokaze:
Dla ułatwienia link masz TU...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2007, o 17:12 
7j - szerokosc felgi
ET- odsadzenie felgi, czyli jak bardzo wystaje, lub jest schowana. Im mniejsze ET i wieksza szerokosc tym wieksze prawdopodbienstwo ze felgi beda wystawac poza obrys auta ;-)

To tak w skrocie ;-)


Góra
  
 
PostNapisane: 15 kwi 2007, o 12:11 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
ayrsen napisał(a):
Ja już zmieniłem... Zamiast standardowych/zimowych 185/65/14 na feldze 6,5J i przy ET 39 mam teraz 205/50/16 na feldze 7J z ET 42... Wrażenia: ssssuuuuuuuuuuuuper! :jupi:


No właśnie. Nieśmiało noszę się z zamiarem zafundowania swojej Ave czegoś metalowego i okrągłego (chociaż jak znam życie, to żeby przekonać do tego żonę, będę musiał jej też coś metalowego i okrągłego kupić - tylko trochę mniejszego i z ładniejszego metalu :-D ).

No i zastanawia mnie ta szerokość felgi. Jeżdżę na 195-kach i nie wiem, jaką felgę do tego wybrać. Z tego co wiem, oryginalne alumy w T22 miały 6J. A ktoś tu miał zdaje się 7J przy tej samej szerokości opony. Czy poza wyglądem i ciężarem felg, taka różnica ma wpływ np. na właściwości jezdne? Na mój chłopski rozum, to opona zupełnie inaczej się ułoży na takiej szerszej feldze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2007, o 15:28 
na feldze 6j mozesz miec 195 i nawet na 7.5j :-)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2007, o 15:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2007, o 22:15
Posty: 458
Lokalizacja: OKR
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV+Box :)
blue_point napisał(a):
na feldze 6j mozesz miec 195 i nawet na 7.5j :-)


mozesz miec nawet i 9j tylko musialbys w nadkolu zrobic taaaaaaaaaaaaakaaaa dziure zeby opona nie obcierala ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2007, o 15:50 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
Portal napisał(a):
ayrsen napisał(a):
No i zastanawia mnie ta szerokość felgi. Jeżdżę na 195-kach i nie wiem, jaką felgę do tego wybrać. Z tego co wiem, oryginalne alumy w T22 miały 6J. A ktoś tu miał zdaje się 7J przy tej samej szerokości opony. Czy poza wyglądem i ciężarem felg, taka różnica ma wpływ np. na właściwości jezdne? Na mój chłopski rozum, to opona zupełnie inaczej się ułoży na takiej szerszej feldze.

Wszystko zależy od oczekiwań...
Ja mam u siebie felgi 7J, ET=42, opony 205/50/16 i jest to zestaw wg. mnie idealny... ;-)
Tzn: opony 205 przy tej szerokości felgi są w linii z felgą, czyli ani nie ma balona ani nie ma /nazwijmy to elegancko/ legginsów... Moje opony /Fulda/ mają dodatkowo rim protector - czyli ochraniacz rantów, który pięknie chroni felgę przed krawężnikami - choć nigdy przez 8 lat jak jeżdżę na alufelgach nigdy o nic nie zahaczyłem... :nie:
Taki zestaw jak wymieniłem sprawdzi się idealnie w Ave T22 - felga 7J oraz ET=42 powodują, że felga jest głębiej osadzona niż standardowe koło ale mimo tego nigdzie nie ociera /wierzcie mi - mam aktualnie remont i dobijam zawieszenie Ave - trochę kafelek i max ładowność sprawdzona/ ale właśnie ze względu na szerokość felgi i opony wypełniają również pięknie nadkola. Czyli powyższy zestaw daje nam 2w1 - szeroką /stosunkowo/ oponę, wspaniałe prowadzenie oraz wypełnienie nadkola przy jednoczesnym braku konieczności podginania rantów czy innych ingerencji w zawieszenie/nadwozie. Polecam! :ok:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2007, o 18:54 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
ayrsen napisał(a):
[...] felga 7J oraz ET=42 powodują, że felga jest głębiej osadzona niż standardowe koło ale mimo tego nigdzie nie ociera /wierzcie mi - mam aktualnie remont i dobijam zawieszenie Ave - trochę kafelek i max ładowność sprawdzona/ ale właśnie ze względu na szerokość felgi i opony wypełniają również pięknie nadkola.


A czy to nie jest tak, że przy fabrycznym ET opona nie będzie ocierać niezależnie od szerokości felgi? No bo oczywiście sama felga będzie bardziej wystawać z nadkola, ale opona powinna chyba zostać na swoim miejscu (bo nie zmienia się płaszczyzna jej symetrii)? Ale to znów tylko mój chłopski rozum... :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2007, o 08:30 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
Portal napisał(a):
A czy to nie jest tak, że przy fabrycznym ET opona nie będzie ocierać niezależnie od szerokości felgi? No bo oczywiście sama felga będzie bardziej wystawać z nadkola, ale opona powinna chyba zostać na swoim miejscu (bo nie zmienia się płaszczyzna jej symetrii)? Ale to znów tylko mój chłopski rozum... :-)

Portal - generalnie masz rację - i jesli zamiast stalowej felgi 6J zamontowana zostanie 6,5J to osadzenie koła względem płaszczyzny symetrii pozostanie niezmienione - zmieni się jednak szerokość całego zestawu - odpowiednio o 0,25J do wewnątrz i 0,25J na zewnątrz... To jest jak najbardziej do przyjęcia i mieści sie w granicach tolerancji - ale jeśli zamontować felgę 8J w miejsce 6J, to robi się juz 2J, czyli po 1J na stronę...
A 1J to 25,4 mm... :czytaj:
Czyli u mnie jest tak:
Felga szersza o 25,4 mm
ET większe o 3 mm
co w efekcie oznacza, że cały zestaw w stosunku do standardowego jest przesunięty o:
15,7 mm do wewnątrz
9,7 mm na zewnątrz
W powyższym wywodzie pomijam aspekt szerokości samej opony... ;-)

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2007, o 18:05 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
ayrsen napisał(a):
[...] i jesli zamiast stalowej felgi 6J zamontowana zostanie 6,5J to osadzenie koła względem płaszczyzny symetrii pozostanie niezmienione - zmieni się jednak szerokość całego zestawu - odpowiednio o 0,25J do wewnątrz i 0,25J na zewnątrz...


Czyli - cały czas teoretycznie ;-) - Na wysokości bieżnika położenie opony się nie zmieni, ale zmieni się kształt jej boku - co przy naprawdę duuużym ugięciu zawieszenia może zazgrzytać. Ale w takim razie, kombinując z szerokością felgi można odsunąć samą jej zewnętrzną płaszczyznę dalej, niż tylko zmieniając ET...

Muszę kiedyś tę teorię wypróbować w praktyce :tak: :tak: :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwi 2007, o 20:25 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
Portal napisał(a):
Na wysokości bieżnika położenie opony się nie zmieni, ale zmieni się kształt jej boku - co przy naprawdę duuużym ugięciu zawieszenia może zazgrzytać.

Teoretycznie tak - ale wraz ze zmianą szerokości felgi zazwyczaj idzie w parze zmiana szerokości opony...

Portal napisał(a):
Ale w takim razie, kombinując z szerokością felgi można odsunąć samą jej zewnętrzną płaszczyznę dalej, niż tylko zmieniając ET...

Nie koniecznie - szerokością felgi będziemy przemieszczali się symetrycznie na zewnątrz i do wewnątrz dokładnie o połowę zmiany szerokości felgi - przy założeniu stałego ET. Z kolei pozostając przy tej samej szerokości poprzez zmniejszanie/zwiększanie parametru ET mamy możliwość przemieszczać całe koło odpowiednio na zewnątrz/do wewnątrz...

Portal napisał(a):
Muszę kiedyś tę teorię wypróbować w praktyce :tak: :tak: :tak:

Przejdź od słów do czynów... :ok:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwi 2007, o 22:38 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
ayrsen napisał(a):
Teoretycznie tak - ale wraz ze zmianą szerokości felgi zazwyczaj idzie w parze zmiana szerokości opony...


No właśnie ja milcząco założyłem, że opona jest ta sama ;-)

ayrsen napisał(a):
Nie koniecznie - szerokością felgi będziemy przemieszczali się symetrycznie na zewnątrz i do wewnątrz dokładnie o połowę zmiany szerokości felgi - przy założeniu stałego ET. Z kolei pozostając przy tej samej szerokości poprzez zmniejszanie/zwiększanie parametru ET mamy możliwość przemieszczać całe koło odpowiednio na zewnątrz/do wewnątrz...


Chodziło mi o to, że z punktu widzenia zewnętrznej płaszczyzny felgi (a więc tej istotnej dla estetyki), założenie np. 6,5J zamiast 6J da ten sam efekt, co zmniejszenie ET o 6. Oczywiście wewnętrzna płaszczyzna będzie w innym miejscu. Natomiast w pierwszym przypadku (znów - nie zmieniając szerokości opony) mamy większą szansę, że opona nie będzie ocierała o nadkole. Dobrze kombinuję? :cfaniak:

ayrsen napisał(a):
Przejdź od słów do czynów... :ok:


Pracuję nad tym. A właściwie, nie tyle "nad tym", co "na to"... :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwi 2007, o 08:17 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
Portal napisał(a):
Chodziło mi o to, że z punktu widzenia zewnętrznej płaszczyzny felgi (a więc tej istotnej dla estetyki), założenie np. 6,5J zamiast 6J da ten sam efekt, co zmniejszenie ET o 6. Oczywiście wewnętrzna płaszczyzna będzie w innym miejscu.

Tak - masz rację. :ok: Tzn o ułamki milimetra nie masz racji ale ułamki się nie liczą... ;-)

Portal napisał(a):
Natomiast w pierwszym przypadku (znów - nie zmieniając szerokości opony) mamy większą szansę, że opona nie będzie ocierała o nadkole. Dobrze kombinuję? :cfaniak:

No nie - przecież sam napisałeś wczesniej :czytaj: , że efekt w stosunku do płaszczyzny zewnętrznej będzie taki sam - czyli ryzyko obcierania jest identyczne... :help: Podejrzewam, że chodzi Tobie o to, że na szerszej feldze opona nie będzie tworzyła balona, tylko będzie w linii z felgą i przez to bedzie mniej wystawać - jeśli o to Tobie chodzi, to masz rację - ale ta różnica będzie bardzo mała... :tak:

Portal napisał(a):
Pracuję nad tym. A właściwie, nie tyle "nad tym", co "na to"... :jezyk:

:hihihi: :hihihi: :hihihi: I dobrze, bardzo dobrze... :hihihi: :hihihi: :hihihi:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2007, o 13:15 
witajcie :-(
Mam problem dzis zabralem sie za wymiane stalowych kol na alusy i od razu za malowanie zaciskow hamulcowych ale wszytsko skaczylo sie na niczym
Po przylozeniu alufelgi do piastu okazuje sie ze za malo wystaje sruby zeby dobrze przykrecic nakretki (do alusow)
Moje pytanie jest takie czy moze wiecie jak przedluzyc te sruby wychodzace z piastow, albo moze inny sposob , no i czy to sie wszytsko oplaci
Z gory dziekuje za rado
pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2007, o 13:33 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Jeżeli to są alusy od T22 to śruby powinny pasować. Przy felgach aluminiowych śruby nie wystają tak bardzo jak przy stalowych, sle nakrętka jest tak skonstruowana (stożek na końcu), że łapie koło i dobrze je trzyma. Nie wydaję mi się , żeby trzeba było przedłużać śruby. Może nakrętki masz niedopasowane. Dla pewności możesz pojechać do jakiegoś warsztatu wulkanizacyjnego, tam ci wyjaśnią wszelkie wątpliwości. W Białym polecam Tomkiewicza na Al. 1000-lecia PP. Mają też najtaniej w miaście nakrętki do alusów (9zł. / szt.).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2007, o 13:46 
hehe
no wlasnie to nie sa alusy do t22,
dzieki za info
PS bylem dzis na andersa w tym tuningowym sklepie tam maja taniej bo po 7 :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2007, o 14:03 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
bakin napisał(a):
no wlasnie to nie sa alusy do t22

I to by wszystko wyjaśniało ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2007, o 14:22 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Cytuj:
PS bylem dzis na andersa w tym tuningowym sklepie tam maja taniej bo po 7


No to przepłaciłem. Na szczęście potrzebowałem tylko 4 sztuk. Musiałem wstawić po jednaj na koło zamiast nakrętek zabezpieczających, które za każdym razem coraz trudniej było zdjąć, ponieważ wyrobiły się na nich frezy i nakładka, przy pomocy której się ten wynalazek odkręcało, zaczynała się po nich ślizgać. Trzeba było najpierw wbić ją młotkiem i wtedy kręciła się dobrze, ale później z kolei był problem ze zdjęciem. Wolałem więc założyć normalne nakrętki niż kiedyć mieć problem ze zdjęciem koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2007, o 14:25 
hehe
dzieki za info o tym zabezpieczeniu myslalem, ale po twojej opinii to chyba nie bede kupowal tego
pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2007, o 21:42 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Chyba nie warto, bo komplet nakrętek zabezpieczających kosztule ok. 90 zł., a dobry złodziej, który zechce ci ukraść koła powinien posiadać taką specjalną nasadkę. Dla zmyły proponuję np. wkręcić na każde koło po jednej innej nakrętce (np. tzw. przelotowej przy 4 pełnych lub odwrotnie). Będzie taniej, a wszystkie odkręcasz tym samym kluczem bez kombinowania.
Pozdrawiam ziomka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2007, o 10:18 
no tam wojtekd3 masz racje tylko ja ciagle sie zastanawiam czy wogole bede je zakladal te alusy bo nakretka do alusow wkreca mi sie tylko do polowy(wprawdzie jest dluzsza od normalnej standardowej do stalwoek) no i mam dylemat hehe


Góra
  
 
 Tytuł: Re: :)
PostNapisane: 7 maja 2007, o 18:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2007, o 22:15
Posty: 458
Lokalizacja: OKR
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV+Box :)
nie wiedzialem gdzie napisac to pisze tutaj..

upatrzylem sobie nawet spoko felunie, i mam zamiar je wziasc,tylko jeszcze zapytam kolesia o ET, i teraz pytanie, jest ktos z okolic Łodzi? bo do lodzi mam 200+ km wiec troche daleko, wolalbym juz zaplacic te 100zł za przesylke tylko chcialbym aby ktos podszedl zobaczyc te felunie, czy sa w idealnym stanie tak jak pisze ten koles..

link do aukcji http://moto.allegro.pl/item192432334_su ... eagle.html

uu, Szerokośc felg to 7,5 cala a ET to 37 ;/ troche kicha, jak myslicie, zmieszcza sie? bo mi sie wydaje ze moga byc problemy..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: :)
PostNapisane: 7 maja 2007, o 20:08 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
Łukasz-AVE napisał(a):
uu, Szerokośc felg to 7,5 cala a ET to 37 ;/ troche kicha, jak myslicie, zmieszcza sie? bo mi sie wydaje ze moga byc problemy..

Nie - nie zmieszczą się. Kropka. ;-)

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: :)
PostNapisane: 7 maja 2007, o 20:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2007, o 22:15
Posty: 458
Lokalizacja: OKR
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV+Box :)
ayrsen napisał(a):
Łukasz-AVE napisał(a):
uu, Szerokośc felg to 7,5 cala a ET to 37 ;/ troche kicha, jak myslicie, zmieszcza sie? bo mi sie wydaje ze moga byc problemy..

Nie - nie zmieszczą się. Kropka. ;-)


ok :) hm, kurde nie zauwazylem tego tematu,

a co do felg to trudno, pojade w niedziele do gliwic poszukac jakichs nowych chyba ze znajde jakies niedaleko mnie na allegro

P.S ayrsen,a orientujesz sie jakie moga byc max i min. ET przy 16" felgach 7j zeby do ave weszly i nie obcieraly i nie trzeba bylo nic kombinowac z zaginaniem nadkola?
(bede sie staral szukac felg 7J ET 42 z oponkami 205/50/16)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: :)
PostNapisane: 7 maja 2007, o 20:26 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
Łukasz-AVE napisał(a):
P.S ayrsen,a orientujesz sie jakie moga byc max i min. ET przy 16" felgach 7j zeby do ave weszly i nie obcieraly i nie trzeba bylo nic kombinowac z zaginaniem nadkola?
(bede sie staral szukac felg 7J ET 42 z oponkami 205/50/16)

To nie kwestia orientacji tylko prostej matematyki... :jezyk:
Felga 7J zmieści się nawet z ET=45... A z kolei minimum ET będzie w okolicach fabrycznego ET=39 i nie chodzi tu koniecznie o tył, na który często ludzie głównie zwracają uwagę przy doborze kół - przód może zacząć obcierać i nie mieścić się w obrysie nadkola...

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, o 09:29 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
Wczoraj dłubałem w mojej Avensis i przy okazji dokonałem ważenia kół - standardowych/zimowych stalowych 14" z oponami 185/65/14 oraz niestandarowych/letnich aluminiowych 16" z oponami 205/50/16...

Różnica wyniosła 4 kg na sztuce! :wow: :wow: :wow: Na niekorzyść letnich! :czytaj:
Fabryczne koła ważą 14 kg a letnie 18kg. I tutaj jest pośredni winowajca spadku w bezwzględnych osiągach...

Za to w zakrętach i pod restauracją... :-D :-D :-D

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lip 2007, o 10:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 300
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
Panowie potrzebuje pomocy. :help: Mam fabryczne aluski 7JJ 15 cali. Mam pytanie o to podwójne JJ bo wszędzie widziałem tylko jedno J przy oznaczeniach. O co może chodzić w moim przypadku?
Pytanie drugie: chce kupić felgi stalowe na zime '14 i mam takie do kupienia tylko że jest 6,5 J. O ile może sie zmieniać J żeby można je było założyć i nic się złego nie działo?(nie chodzi mi o względy estetyczne). Aha i czy rozstaw śrub w 2.0 TD z '98 jest 5x100 czy może inny?
Pozdrawiam :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lip 2007, o 10:14 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
Rozstaw śrub w TD - nie wiem - ale zdziwiłbym się, gdyby był inny niż w pozostałych T22 - czyli 5x100... Ziemas - sprawdź/popraw mnie proszę... :jezyk: :jezyk: :jezyk:
Rozmiarem/szerokością felgi się nie przejmuj - 6,5" na zimę to jak najbardziej właściwy rozmiar. Wszystko będzie OK. :ok:
J/JJ - tez się nie przejmuj... Wszystko jest w porządku... :cfaniak:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lip 2007, o 10:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2007, o 22:15
Posty: 458
Lokalizacja: OKR
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV+Box :)
Disaster napisał(a):
podwójne JJ


nie ma roznicy, felga ma szerokosc 7 cali

Disaster napisał(a):
hce kupić felgi stalowe na zime '14 i mam takie do kupienia tylko że jest 6,5 J


o ile sie nie myle jest to wlasciwa szerokosc dla felgi 14" ale to nie ma roznicy, poprostu felga jest szersza/wezsza, mozesz wziasc nawet 6j i zalozyc 175 oponke, na zimie super sprawa, gorzej z wygladem

Disaster napisał(a):
O ile może sie zmieniać J żeby można je było założyć i nic się złego nie działo?


tak jak napisalem wyzej, nie ma roznicy, byle felga n ie bylaby za szeroka bo mogla by sie w nadkole nie zmiescic,a le to dopiero przy ok. 8j+ moze bylby problem

Disaster napisał(a):
czy rozstaw śrub w 2.0 TD z '98 jest 5x100 czy może inny?



5x100 (do tego ET 38 badz 39 przy oryginalnej stalowce ale tez moze byc troche inne)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1035 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda