TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 paź 2017, o 02:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 mar 2009, o 13:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 13:12
Posty: 1
Lokalizacja: wrocław
Ukręciła się szpilka od tylnego koła. Te szpilki są wykręcane czy trzeba wyciągnąć bęben?
Avensis 2000r 1,8 benzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 mar 2009, o 13:38 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
wybija się je, są na wielowpust. tak czy siak musisz dostać się do samej piasty (więc rozbieranko). szpilki kosztują 5zł szt w ASO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 mar 2009, o 20:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
pokrewny temat dla t25:
http://avensis.info/viewtopic.php?p=75292#75292

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 19:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 maja 2008, o 15:21
Posty: 19
Lokalizacja: Poznań
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 benzyna
Witam, a jak to wygląda w Avensis 2.0 beznzyna 2011, właśnie urwałem szpilkę, po wymianie klocków? Ostrzegam przed kluczami 4-o ramiennymi, pierwszy raz takiego używałem i od razu "efekty specjalne", :-(

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 19:55 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tak samo, nowa szpilka za kilkanascie zl i w droge, i z momentem przy dokrecaniu nie przesadzaj, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2013, o 18:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 maja 2012, o 20:14
Posty: 115
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 D,90 KM (66 kW)
A jakim momentem dokręcać najlepiej koła??
Pytam bo i mnie to spotkało dziś przy wymianie opon.Szpilka urwała się przy dokręcaniu koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2013, o 19:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 maja 2008, o 15:21
Posty: 19
Lokalizacja: Poznań
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 benzyna
http://www.nakole.pl/tabela-momentow.php

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2013, o 20:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
W instrukcji jest podane, poniewaz tez nie chce mi sie do niej dzis zagladac pamietam tylko ze jest to nieco ponad 100 Nm, chyba 105 Nm, pozdr
Edit: (jednak zajrzalem, strona 307 podaje 103 Nm)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2013, o 22:50 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
Gregorio5 napisał(a):
A jakim momentem dokręcać najlepiej koła??
Pytam bo i mnie to spotkało dziś przy wymianie opon.Szpilka urwała się przy dokręcaniu koła.

male OT... szpilka najczesciej urywa sie jak nie uzywany smaru lub/i w przeszlosci ktos przesadzil z dokrecaniem... moment dokrecania jak nie mamy dynaklucza, bierzemy krzyzak taki jak maja w warsztatach czy marketach i normalnie dociagamy rekami mocno, zadnego skakania czy rurek 2m....jak raz przeciagniemy szpilke to juz jest po kwiatach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2013, o 23:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 maja 2008, o 15:21
Posty: 19
Lokalizacja: Poznań
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 benzyna
Smarowanie szpilek smarem jest NIEDPUSZCZALNE - patrz instrukcja obsługi. Nakrętki mogą się same odkręcić. Urwanie szpilki kluczem 4-o ramiennym jest ca dwa razy łatwiejsze niż "klasycznym" jednoramiennym - wywieramy 2-a x większy moment.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2013, o 00:00 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
no sa 2 szkoly w tym temacie.... podobnie w instrukcji nie zalecaja zmiany oleju w skrzyni i zmiany zarowek poza ASO....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2013, o 06:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 maja 2008, o 15:21
Posty: 19
Lokalizacja: Poznań
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 benzyna
Szkoły może są dwie, ale prawda jedna, :-). Jakiekolwiek posmarowanie szpilek zmienia wartość naprężenia wywołanego zalecanym momentem. Szpilka ulega określonemu wydłużeniu przy dokręceniu momentem 103Nm. Jeżeli gwint zostanie posmarowany, tarcie się zmniejszy, czyli ten sam moment da "mocniejsze" dokręcenie szpilki, zostanie ona "przeciągnieta". Jak bardzo jest to ważne, świadczy fakt, że w przypadku demontazu i ponownemu przykrecaniu głowic sam. czasami należy zawsze używać nowych śrub.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2013, o 19:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 maja 2012, o 20:14
Posty: 115
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 D,90 KM (66 kW)
greg07 napisał(a):
Szkoły może są dwie, ale prawda jedna, :-). Jakiekolwiek posmarowanie szpilek zmienia wartość naprężenia wywołanego zalecanym momentem. Szpilka ulega określonemu wydłużeniu przy dokręceniu momentem 103Nm. Jeżeli gwint zostanie posmarowany, tarcie się zmniejszy, czyli ten sam moment da "mocniejsze" dokręcenie szpilki, zostanie ona "przeciągnieta". Jak bardzo jest to ważne, świadczy fakt, że w przypadku demontazu i ponownemu przykrecaniu głowic sam. czasami należy zawsze używać nowych śrub.


Potwierdzam to co napisał wyżej kolega.Bo ja właśnie jakiś czas temu czyściłem gwint na szpilkach i przesmarowałem wszystkie i z czego jedna chyba nie wytrzymała i przekręciła się. Dokręcałem czteroramiennym kluczem bez żadnych rur.Tak że smar zwiększył poślizg i tak że dało mi tylko dodatkowej pracy,bo za nic nie mogę odkręcić mocowania zacisku który jest na dwóch śrubach.Dolna 19 puściła ale górna 17 trzyma jak zaklęta. Bo zniszczyłem na niej już dwa nasadowe i plaski... Ale coś jeszcze pomyśle.
Tak że z tym smarem to ostrożnie bo niby nakrętki ładnie się odkręcają ale i przekręcić szybciej się je da.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2013, o 20:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 maja 2008, o 15:21
Posty: 19
Lokalizacja: Poznań
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 benzyna
Wartość momentu z instrukcji 103Nm przy dokręcaniu nakrętek obowiązuje dla "suchych" nakrętek. Pomijając wszystkie zastrzeżenia, jeżeli posmarujemy szpiki smarem, to nie wiemy wtedy jakim momentem przykręcić te nakrętki, by były tak mocno przykręcone jak "suche". Czyż nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2013, o 21:11 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
W instrukcji nie ma zadnej informacji o suchych czy mokrych nakretkach czy tez o tym aby ich nie smarowac, jest tylko wartosc 103Nm. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2013, o 21:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 maja 2008, o 15:21
Posty: 19
Lokalizacja: Poznań
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 benzyna
@Gregorio5, spróbuj bez odkręcania obu śrub od obudowy klocków, mi udało się odchylić obudowę, ale na dolnej śrubie, może to samo można zrobić na górnej

Obrazek


@Moderator, ach to czytanie instrukcji, no ale nikt nie jest doskonały......:-)

Obrazek

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2013, o 21:42 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
A jednak taka informacja jest :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2013, o 18:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 maja 2012, o 20:14
Posty: 115
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 D,90 KM (66 kW)
greg07
Niestety i tego próbowałem zaraz jak nie mogłem odkręcić tej góry jednak ani nic nie ruszyło.Dziś grzałem palnikiem i też nic. W końcu odkręciłem zwrotnicę od amortyzatora założyłem nowy klucz plaski i na niego 50 cm rurę i po kilku próbach puściło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2013, o 16:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2013, o 12:41
Posty: 126
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2,2 D4D 2AD-FTV
Noi okazalo sie, że i ja jestem za silny na dokrecanie koł. urwalem w swojej ave szpilke przedniego prawego kola. ma ktos instrukcje jak to zrobic samemu bo ASO krzyczy sobie ok 200 pln. chodzi o model t27 z 2009 r


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2013, o 16:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
kupic za kilkanascie zl, wybic i wlozyc nowa, w piastach masz miejsca na wybicie szpilek, pozdr
ps. plus piwo dla kolegi bimber viewtopic.php?f=5&t=13309&hilit=szpilka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2013, o 17:02 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 668
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Youtube rządzi największy problem jest z zablokowaniem piasty przy przeciąganiu szpilki z kluczem pneumatycznym niema takiego problemu
http://www.youtube.com/results?search_q ... tuds&sm=12

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2013, o 00:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2013, o 12:41
Posty: 126
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2,2 D4D 2AD-FTV
żeby zdjąć zacisk wystarczy odkręcic tylko te dwie śruby od tyłu? trzeba wyjmować klocki? czy w całości można zdjąć zacisk z klockami. jak zdejme zacisk to rozumiem,ze zdejmuje tarcze wybijam urwana szpilke zakladam nowa i wszycho?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2013, o 00:43 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 668
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Żeby zdjąć zacisk odkręcasz tylko te dwie śruby trzynastki warto go gdzieś podczepić kawałkiem drutu lub linki do sprężyny amortyzatora, bo będzie latał i przeszkadzał możesz nadwyrężyć przewód hamulcowy elastyczny wyjmujesz klocki odkręcasz dwie siedemnastki od jarzma zdejmujesz tarczę
Możesz siedemnastki od jarzma kręcić, ale wtedy musisz mocno cofnąć tłok zacisku żeby klocki ci przez rant na tarczy przeszły wtedy w całości zdejmiesz wszystko, ale często przez nie uwagę i tak klocki wypadają i to kombinacja trochę jest.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2013, o 00:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2013, o 12:41
Posty: 126
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2,2 D4D 2AD-FTV
oki.dzieki za opis. chyba w takim razie sam to zrobie.bo wydaje sie prosta sprawa.dam znac czy mi sie udalo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2013, o 23:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2013, o 12:41
Posty: 126
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2,2 D4D 2AD-FTV
Szpilka wymieniona - własnorecznie. Robota prosta jak budowa cepa. Obeszło sie bez odkrecania zacisku i zdejmowania tarczy. Odkreciłem jażmo, dwie śruby na klucz 17. Zdjełem jażmo, wraz z zaciskiem i klockami,wybiłem szpilke. wlożyłem nową szpilkę,nakrętkę od kola nakrecilem na nowa szpilke,dzieki temu zacisnela sie równomiernie w wielowpuście. załozyłem jażmo,przykręciłem.poźniej kolo i gotowe. Koszt szpilki 14 pln w ASO. Kupiłem dwie,jedna na zapas ;-0.
Wszystkim udzielającym wskazówek oraz dobrej rady należy sie ogromne :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 21:34 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1950
Pochwały: 11
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Mój wątek tez już jest, tez urwałeś szpilkę gówno niesamowite w tej Toyocie.
Samochod dwa lata 5 zmian kół i szpilki lecą.
Jak mailem Mitsubishi to nie było mowy aby urwać 2 m draga i nie szło a tutaj lekko po obiedzie byłem.
Aż strach odkręcać koła.
Coraz bardziej rozczarowuje jakość materiałów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 21:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Co ciekawe szpilki sa jak w t22...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 21:47 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
wrc napisał(a):
Co ciekawe szpilki sa jak w t22...
wrc napisał(a):
Co ciekawe szpilki sa jak w t22...

Tylko pewnie mniej żelaza w żelazie :-)
Student dobrze,że nie jadłeś deseru bo byś jeszcze klucz połamał :-D

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 22:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Cos musi być na rzeczy ze tak łatwo je zerwać. Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 16:31 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 696
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
Student22 napisał(a):
Mój wątek tez już jest, tez urwałeś szpilkę gówno niesamowite w tej Toyocie.
..

polecam klucz dynamometryczny ..103Nm ;-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda