TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 sie 2017, o 14:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 21:20 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1930
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Rozzi klucz jest potrzebny do precyzyjnych rzeczy a nie do koła.
Śruba nie ma być prawa urwana ręka, a tu kilka wątków o tym samym.
Kupiłem szpilkę 7zł. i sam wymieniłem 1 godzi i działa, lecz teraz kolejny zonk , ząbkowanie opon, samochod ma 40 tys. Zmiany kół robione regularnie , czyli na letnich zrobiłem ok. 30tys. i co, wyją salonowe Goodyeary przełożone z tylu na przód aż miło.
Jutro będę dzwonił do Toyoty , zobaczymy co powie ASO Toyota?
Generalnie samochod za 100tys. i kiła aż leci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 21:25 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Zawsze sam kola dokrecales? Przy dzisiejszych kluczach pneumatycznych i niecheci do myslenia przy ich uzywaniu juz wiele szpilek zostalo urwanych. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 21:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2012, o 15:20
Posty: 219
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AZ-FSE
z tymi szpilkami to faktycznie lipa...
ale za to ząbkowanie to przypadłość nie tylko Toyoty (większość kombiaków na wielowahaczu)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 21:46 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Ząbkowanie ma swoj temat pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 22:03 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1930
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Wymieniam sam bo mam dwa komplety na alusach.
Żadnych extra przedłużek, pneumatyki czy przeciągania, normalny klucz do kół , twarda nasadka aby nakrętkę nie obcinała i 20 lat doświadczenia.
Kupiłem dwie szpilki na wszelki wypadek :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 22:38 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Student22 napisał(a):
i 20 lat doświadczenia.

W dokręcaniu kół??......co Ty student członek ekipy serwisowej F1? :-D

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2014, o 00:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Ja mam inne pytanie, jaki rodzaj gwintu posiada szpilka koła toyoty T22. Chodzi mi o skok, czy jest to gwint normalny, typowy czy drobnozwojny? Na pewno nie jest to gwint 12x1,25

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2014, o 20:49 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1930
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Jest to drobnozwojny , skoku nie pamiętam ale typowy dla szpilek do kół.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2014, o 07:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 maja 2012, o 20:14
Posty: 111
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 D,90 KM (66 kW)
BC313 napisał(a):
Ja mam inne pytanie, jaki rodzaj gwintu posiada szpilka koła toyoty T22. Chodzi mi o skok, czy jest to gwint normalny, typowy czy drobnozwojny? Na pewno nie jest to gwint 12x1,25


Szpilki koła Toyoty T22 mają gwint M12x1,5.
Nakrętki chcesz do nich kupić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2014, o 21:36 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2013, o 11:11
Posty: 41
Lokalizacja: P-ków
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 benz.
Swoje auto kupiłem z urwaną szpilkę z tyłu, po zakupie przy okazji przeglądu zleciłem montaż w ASO
Faktem jest, że koszt szpilki + nakrętka to było około 40PLN ale za to koszt usługi (montażu) 120 PLN ;-(

Wtedy stwierdziłem, że ceny części wcale nie są jakieś wygórowane ale za to koszt usług są delikatnie mówiąc przesadzone :twarz:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2014, o 21:51 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Szpilka kosztuje jak dobrze pamietam 12zl, nakretka pewnie podobnie. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2014, o 16:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
U mnie w punkcie wymiany opon nakrętka kosztuje 5zł, tyle płaciłem, kupowałem cały komplet przy okazji zakupu felg stalowych (felgi z innego źródła).

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2015, o 22:16 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1930
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
I znowu urwałem dwie szpilki, ciekawe ze w tym samym kole co rok temu.
Lewe przednie.
Teraz kupiłem 4 szt. za 6zl/szt .
Jak sie ma badziewny samochod to i części cały czas nowe .
Tragedia i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2015, o 22:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 663
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
koła dokręca się kluczem dynamometrycznym i nie ma najmniejszych problemów ze szpilkami czy śrubami.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2015, o 22:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Student22 napisał(a):
I znowu urwałem dwie szpilki, ciekawe ze w tym samym kole co rok temu.
Lewe przednie.
Teraz kupiłem 4 szt. za 6zl/szt .
Jak sie ma badziewny samochod to i części cały czas nowe .
Tragedia i tyle.
To nie problem samochodu... pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2015, o 13:52 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2015, o 22:51
Posty: 83
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: t25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 Etylina
wrc napisał(a):
Co ciekawe szpilki sa jak w t22...


To jeszcze ciekawiej , szpilki są tez takie jak w t19 ;-).

I tu zauwazyć można jakość szpilek w nowszych toyotach , w t19 którą praktycznie mam od nowości wszystkie szpilki są oryginalne , zawsze co sezon zmieniane koła. W t25 juz wymieniłem szpilkę , narazie jedną ale auto zbyt krótko posiadam . W innych toyotach które miałem wyprodukowane tak po 2000 roku to udało mi sie urwać i to dokręcając z uzyciem dynamometru. W t19 , a miałem ich kilka, w ani jednej szpilka się nie urwala. Teraz też z racji ze mam piasty z Cariny w piwnicy , wybiłem z nich szpilkę i "wciągłem" w avensisie. Pasuje bezproblemu , długośc ta sama , srednica frezu równiez. Mogę dodać od siebie co zauwazyłem , ze szpilki kupowane poza ASO jako zamienniki są trwalsze i sie tak szybko nie urywają jak oryginalne z ASO. Choć i tak muszę przyznac ze na wiele lat jak uzytkuję toyoty to dopiero urwałem może 3 lub 4 szpilki , ale kazda po urwaniu miała skazę czyli wczesniej juz była nadpęknieta. No ale to tez przyczyna ze czasem zdarzało sie iż były dokręcane pneumatem niestety... Klucz elektryczny nie zrobi takiej krzywdy szpilce jak pneumatyczny....

Jednak to nie tylko problem toyoty... a wiekszości aut ze szpilkami , ostatnio u kolegi w Accordzie z 2010 roku wymieniliśmy urwane szpilki, w trzech kołach ukręcił po jednej na każde koło, a w jednym az dwie przy tym jak wymieniał sobie sam koła i je sam dokręcał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2015, o 14:25 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1930
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
:hahaha: Ta bo pewnie mam 150 kg i młot w łapie a goździe na palcu owijam jak Pudzian.
Dajcie spokój , gówno robią i tyle.

Wymieniłem i mam kolejną extra w częściach zamiennych na zapas.
Nawiasem mówiąc znajomemu urwali w Lancerze ( śruba się urwała po wyjechaniu od wulkanizatora podczas drogi do domu, przy okazji łeb odskoczył w stronę piasty - co jest dziwne , tarł i rozwalił trochę osłonę) i moja szpileczka też się przydała.
Wulkanizator uznał reklamacje bez gadania + dął nakrętkę :szatanek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2015, o 14:50 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2015, o 22:51
Posty: 83
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: t25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 Etylina
W/g mnie urwanie szpilki to jest i tak nic przy zerwaniu gwintu w piaście , tak mi zerwali kiedys gwint w dwóch otworach w VW T5 , tu przynajmniej się wybije resztkę szpilki , "wciągnie" drugą i to koszt niewielki , a w T5 nie obyło się bez wymiany piasty na nową :-D. Innym razem w Sprinterze tez gwint zerwany został przy dokręcaniu wjakimś warsztacie jak mi naprawiali oponę po przebiciu, to mi wkręcili dziady na "pakuły" (czego nie widziałem, dopiero dokręcenie własnoręczne kół to ujawniło ale jak juz byłem w domu 500km od tych paproków) , choc fakt.... sprinter/lt to specyficzne auto i tam jak sie wozi cięzki ładunki to trzeba często kontrolować dokręcenie kół , bo lubią sie luzować... Ale tez musiałem pózniej piastę zmieniać, koszt wiekszy i roboty trochę wiecej jak przy urwanych szpilkach w toyotach :-D.

Toyota ma ten plus ze szpilki są praktycznie we wszystkich modelach te same , tylko róznica jest w jakości , im młodsza szpilka i auto , tym z gorszego materiału jest wykonana ;-). Ale to juz dotyczy wiekszosci koncernów , wkońcu poddostawca szpilek na pierwszy montaz dla wiekszosci japońskich marek jest ten sam ;-).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2015, o 15:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
sterciu napisał(a):
W/g mnie urwanie szpilki to jest i tak nic przy zerwaniu gwintu w piaście
swieta racja, przerabialem to raz, skonczylo sie wymiana piasty, zamiennik 150zl i niemalo roboty...
Wracajac do szpilek to glownie urywaja sie bo warsztaty szybko szybko na maksa wala pneumatykiem...
Student22 napisał(a):
:hahaha: Ta bo pewnie mam 150 kg i młot w łapie a goździe na palcu owijam jak Pudzian.
Dajcie spokój , gówno robią i tyle.
Tez tak uwazam, ale jak sie tak napisze to zaraz sie szum robi, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2015, o 15:36 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2015, o 22:51
Posty: 83
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: t25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 Etylina
To ze robią g...o to nie jest zadną tajemnicą. Kiedys kupiłem nowe felgi do Cariny E w ASO , dostałem cały kpl do felg , nakrętki łącznie ze szpilkami (twierdzili wtedy w aso ze potrzebne są dłuższe i trzeba wymienic, a w rzeczywistości te nowe co dali nie były wogóle dłuzsze od tych w aucie). Gdzies mi sie walają w garazu ale oczywiście jak potrzebne mi niedawno były aby w avensisie wymienic urwaną to znaleśc ich nie mogłem, jak tez innych dokupionych dodatkowo 2-3 lata temu tez w ASO. Juz sam wygląd tych szpilek które dostałem w 98 roku jest inny , sam materiał wygląda na solidniejszy , kolor szpilek taki zółtawy , nacechowany numer referencyjny na głowce, te kupione 2-3 lata temu koloru jakiegoś jasnego srebrzystego, bez jakiegokolwiek numeru , materiał na oko uzyty duzo gorszy do tych jasnych. Nie ma co ukrywać jakość szpilek jest do bani, ale tez własnie dokręcanie pneumatami je wykańcza , a tez w aso na serwisie nie jeden raz widziałem jak dowalają pneumatami koła, więc juz oni szpilki nadwyrężają co skutkuje pózniej łatwiejszym zerwaniem ich. Dlatego uwazam i juz nawet zauwazyłem to w uzytkowaniu, ze zamienniki szpilek te kupowane poza aso są trwalsze jak te sprzedawane w aso... czasem chińczykowi przez pomyłkę uda się zrobic coś lepiej widocznie ;-).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2015, o 15:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nie oszukujmy sie nieco ponad 100 Nm jakie sa zalecane w toyocie nie moga zerwac takiej szpilki nawet jak ja z "St0 nic" zrobisz, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2015, o 23:13 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1352
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 35
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Słowem kluczowym jest tu klucz dynamometryczny.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2015, o 23:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Ma zdecydowanie kluczowe znaczenie :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2015, o 09:35 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1930
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Ta..... i na drodze jak złapiesz gumę też masz dynamo w ręku , a może dymanko... jak to było :nonono:
Zaczynacie jak te osły z ASO. :glupek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2015, o 10:18 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1352
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 35
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Odkąd zacząłem używać dynamo nie urwała mi się żadna szpilka.

Na drodze oczywiście mało kto ma dynamo, ale na drodze to wypadek losowy, a w domu to co innego.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2015, o 13:02 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2015, o 22:51
Posty: 83
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: t25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 Etylina
No to panowie , dziś z rana wymieniałem łączniki stabilizatora tym razem z przodu więc koło musiałem zrzucic , dokręcałem przy uzyciu dynamometru ustawionego na 90Nm (bo ta szpilka akurat była nakretką kształtową czyli zabezpieczającą a tych mocno nie dokręcam bo pózniej odkręcic czasem jest problem) i jedna szpilka się urwała znów... Musiałem ją przy okazji juz wymienic bo tak na czterech to głupio miec koło przykręcone i jezdzić... Takze duze znaczenie ma to czy szpilki wczesniej nie zostały juz uszkodzone , co prawda auto kupione nie dawno i cholera wie kto co i jak robił , ale w między czasie z dwa albo i trzy razy demontowane koła były , do konserwacji , do zmiany na zimowe kół , i przy podwieszaniu plastykowego nadkola bo się oberwało i było wszystko ok. Tym razem się urwała. Podejrzewam kiedys musiała być juz przeciągnięta bo jest ewidentna skaza. Ja przy dokręcaniu kół bez dynamometru nie urywam szpilek , ale i wizyty w warsztatach i to nawet aso nie gwarantują ze pneumatem nie dowala za mocno i nie uszkodzą szpilki , a pózniej wychodzą takie kwiatki ze my lekko doręcając je urywamy. Nie zmieni to jednak i tak faktu iż materiał uzyty do takich szpilek jest duzo gorszy jak kiedys.



Na fotce ponizej dzisiejsza szpilka :-D , jak sie przyjrzec to widać ze musiała juz być od dluzszego czasu nadpęknieta i dziś nawet dynamometru nie wytrzymała... Takze i dynamometr nie pomoże jak gdzies kiedys szpilka zostanie uszkodzona juz... to juz pózniej tylko kwestia czasu kiedy się urwie...
Obrazek
post images

To juz druga w avensisie w ciągu ostatnich kilkunastu dni :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2015, o 14:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Student22 napisał(a):
Ta..... i na drodze jak złapiesz gumę też masz dynamo w ręku , a może dymanko... jak to było :nonono:
Zaczynacie jak te osły z ASO. :glupek:
Ja akurat mam :cfaniak: . Ok ale wiekszosc nie ma, ale kolo wystarczy przykrecic, nie trzeba skakac jak orangutan po kluczu aby dokrecic, a juz takie cos widzialem. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda