TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 18 paź 2017, o 11:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 447 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lut 2016, o 21:06 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1019
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 63
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
u mnie tez było lup lup lup ale tylko w zakręcie. Jeżeli nie masz pewności, że to łożysko (ja je obstawiam) to pojeździj trochę a objaw na pewno się nasili.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2016, o 21:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2016, o 21:23
Posty: 31
Lokalizacja: FMI
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD
Może mi ktoś podpowiedzieć jaki rodzaj łożyska bedzie w t25 kombi 2.2 130kw? W katalogu widzę że sa dwa rodzaje 74x40x42 oraz 84x45x45 .
Da się to określic bez rozebrania?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2016, o 21:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Do 2ad te wieksze, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2016, o 21:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2016, o 21:23
Posty: 31
Lokalizacja: FMI
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD
Czy kolega swego czasu nie by na accordklubpolska??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2016, o 07:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tak bywalem tam, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 18:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 lip 2014, o 14:20
Posty: 38
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2002
Silnik: 1.6 VVti + gaz
Witam jestem po wymianie drazkow kierowniczych oraz ich koncowek. Po tym zabiegu pojechalem na geometrie. Wszystko wspaniale ustawione lecz po tej operacji slysze teraz lozysko kola P/P prawdopodobnie do wymiany po jezdzie bez geometri (wystarczyl miesiac ze zlymi katami). Teraz mam pytanie czy jest jakas opcja by wymienic lozysko kola bez psucia geometri ? Czy to raczej niemozliwe ? Czy musze ponownie jechac na ustawienie ? A moze jest jakas metoda albo zaklad w poblizu krakowa gdzie takie czary mary ktos wykonuje ? Musialby pewnie robic to na aucie albo bez rozkrecania zawiechy. Trudna sprawa a jezeli jeat taka mozliwosc to fajnie by bylo uniknac jezdzenia na geometrie 2 razy w tygodniu :P Pozdrawiam i dzieki za pomoc !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 19:37 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1019
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 63
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
w T25 po wymianie łożyska z przodu nie ma potrzeby robienia geometrii, w T22 chyba jest podobnie.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 20:12 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Malo kto robi cos ze zbieznoscia po wymianie lozyska. W praktyce najczesciej nie ma klopotu. Zobacz tylko czy kolo ma luz, bo jak ktos przy luzie ustawial zbieznosc to i tak nie ma zadnej zbieznosci... Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 21:58 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
To chce się Wam wymieniać łożysko na aucie?

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 22:06 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1019
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 63
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Ja demontowałem zwrotnice.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 22:09 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
To zbieżność do sprawdzenia.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 23:02 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1019
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 63
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
dziadek_tadeusz napisał(a):
To zbieżność do sprawdzenia.


A to niby dlaczego? Zbieżność należy sprawdzić po wymianie końcówek drążków kierowniczych.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 01:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 lip 2014, o 14:20
Posty: 38
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2002
Silnik: 1.6 VVti + gaz
Wlasnie dzis gadalem z kumplem mechanikiem a nawet z 3 i mowia ze nie ma takiej potrzeby. Zbieznosc to ja wiem ze sie nie popsuje bo nie ruszamy ani wachacza ani koncowek, ale zepsuc (myslalem do tej pory) sie moze kat pochylenia kola. Po rozmowie z nimi powiedzieli mi ze w avensisie katy sie nie posypia bo amor do zwrotnicy jest na sztywno(i niby tak jest 2x sruba amor/zwrot). Ale kiedys na geometri gosc odkrecil te sruby zwrotnica/amortyzator i ruszajac kolem zmienial minimalnie kat. Mowie minimalnie bo zeby zmienic kat bardziej musisz wlozyc innej grubosci sruby,sa bodajze 3 czy 4 rodzaje grubosci. Na tym polega tegulacja katow.Napewno tak jest w t22. A wiec sam nie wiem co myslec. Czy ten minimalny luz na tych dwoch srubach zmienia az tak duzo ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 08:54 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1019
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 63
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Odkrecalem zwrotnice od amortyzatora i sruby siedza na scisk, nie ma owalnych otworow. Zmiana kata o ile wogole jest mozliwa to tylko poprzez wymiane srub tak jak piszesz.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 11:43 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Zupens napisał(a):
dziadek_tadeusz napisał(a):
To zbieżność do sprawdzenia.


A to niby dlaczego? Zbieżność należy sprawdzić po wymianie końcówek drążków kierowniczych.


Teoretycznie tak, ale luz jaki jest na amortyzatorze może przestawić inne kąty.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 11:47 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 lip 2014, o 14:20
Posty: 38
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2002
Silnik: 1.6 VVti + gaz
Ok w takim razie wymienie lozysko i zobaczymy jak sie sprawa bedzie miala z geometria jakby cos bylo nie tak pojade na kontrole geometri. Dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 12:54 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1019
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 63
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
dziadek_tadeusz napisał(a):

Teoretycznie tak, ale luz jaki jest na amortyzatorze może przestawić inne kąty.


Jeżeli wszystko jest jak fabryka nakazała to nie ma takiej możliwości.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 22:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 472
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam. I mnie dopadł temat łożyska. Na szczęście przód -czyli ta tańsza opcja. Avka teraz śmiga cichuteńko :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 22:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 472
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
A na rozpadajacym się łożysku zrobiłem ok 40 000 km
:cfaniak:
I mój mechanizm gadał ze jeszcze bym trochę pojeździł na nim. Ale już miałem serdecznie dosyć tego huczenia i masakrycznego łepotania na zakrętach :jacipokaze:

Po prostu już tak mam, nie lubię jak coś w aucie nie działa jak powinno :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2017, o 07:49 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1019
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 63
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Nie lubisz dlatego zrobiles 40 tys na zepsutym lozysku? :jezyk:

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2017, o 14:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 472
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Jakoś tak wyszlo. :-D

Od momentu zakupu auta, zauważylem że lekko łepotało przy pokonywaniu łuków - ale stwierdzielm że to nie wyważone koła, i dałem sobie spokój. :szatanek:
Poźniej myślałem że to opony sie rolują w zakrętach, ale mam gumki Dunlop SportBR - więc tym bardziej mi sie to dziwne wydawalo :bojesie:

A kiedy zacząłem się do tego przyzwyczjać że TTTM, objawy sie nasilily : zaczelo lepotac coraz bardziej, i już nawet na prostej lekko huczeć, stwierdzilem że to musi być łozysko.
I wymienilem i teraz JAZDA jak talala :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2017, o 15:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2013, o 15:37
Posty: 78
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: t22 avensis
Rocznik: 2000
Silnik: d4d 110km
Witam.Coś zaczyna mi szumieć łożysko tylne .Znalazłem łożysko z opcją z abs i zez absu. Jakie mam wybrać ? Moja avensis ma z tyłu bębny rocznik 99r. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2017, o 23:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 paź 2016, o 19:00
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna
Witam, czy ktoś może poradzić dobrego producenta łożyska do koła przedniego w Avensis T27? Czy może firma nie ma większego znaczenia. No i czy łożysko jest oddzielne czy razem z piastą?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2017, o 09:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 510
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
W T27 łożysko jest z piastą, a co do producenta, to SKF robi dobre łozyska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2017, o 13:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 paź 2016, o 19:00
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna
maniek32 napisał(a):
W T27 łożysko jest z piastą, a co do producenta, to SKF robi dobre łozyska


Dzięki :ok: , będzie drogo :wow:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2017, o 00:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 mar 2015, o 22:53
Posty: 65
Marka: toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: liftback
Rocznik: 1999
Silnik: 3SFE + BLOS
Witam!!
Mi też padło łożysko z przodu z prawej strony. Tyle tylko że mechanik nie był w stanie zdiagnozować bez rozkręcania czy w piaście czy podporowe na półosi. Jest na to jakaś skuteczna metoda? Z drugiej strony auto ma już przebieg 395 kkm a mam zamiar dobić do 500 kkm to nie wiem czy nie wymieniać obu jednocześnie. Z dostaniem łożyska do piasty nie ma problemu ale łożysko podporowe 90363-36004 NTN ,SKF czy KOYO jest nie dostępne. Pozostaje serwis o ceny jeszcze nie pytałem. Znalazłem jedynie febest ale nie mam jakoś do tej firmy zaufania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 wrz 2017, o 11:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 mar 2015, o 22:53
Posty: 65
Marka: toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: liftback
Rocznik: 1999
Silnik: 3SFE + BLOS
Na szczęście łożysko podporowe było całe. Wymienione łożysko piasty na SKF i za 210 zł z robocizną błoga cisza. :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 447 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda