TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 lip 2018, o 16:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 gru 2015, o 21:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20519
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nie, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2016, o 09:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lis 2012, o 02:31
Posty: 4
Lokalizacja: Leszno
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
drugi_pilot napisał(a):
drugi_pilot napisał(a):
Witam. Przy przebiegu 305 tys. wymieniłem w mojej T25 oryginalne fabryczne sprzęgło (tarcza zużyta, dwumasa jeszcze zupełnie sprawna) na zestaw z kołem sztywnym AISIN i zrobiłem na nim do tej pory 20tys. Nie zauważyłem praktycznie żadnych różnic w pracy sprzęgła w porównaniu do oryginału.


Teraz mam 40 tys. po wymianie i nic się nie zmieniło - sprzęgło działa bez zarzutu..


Przejechałem już 85 tys. od wymiany i wszystko OK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 17:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 188
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
I dotarłem do wymiany dwumasy przy 198 000 Po otwarciu bebechów wszystko w środku oryginalne z napisami toyota. Sprzęglo do wymiany wraz z dwumasa która miała juz luzy. Zaaplikowany komplet AISIN ze sztywnym kołem. Wrażenia pozytywne. Silnik pracuje bez zastrzeżeń biegi wchodza lekko pedał miekko. Jedyny mankament to trzsęiawka budy przy bardzo powolnym ruszaniu i takim samym cofaniu. Do przeżycia. Polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 17:53 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 12:07
Posty: 2325
Lokalizacja: Żyrardów
Pochwały: 102
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
mezzoforte napisał(a):
I dotarłem do wymiany dwumasy przy 198 000 Po otwarciu bebechów wszystko w środku oryginalne z napisami toyota. Sprzęglo do wymiany wraz z dwumasa która miała juz luzy. Zaaplikowany komplet AISIN ze sztywnym kołem. Wrażenia pozytywne. Silnik pracuje bez zastrzeżeń biegi wchodza lekko pedał miekko. Jedyny mankament to trzsęiawka budy przy bardzo powolnym ruszaniu i takim samym cofaniu. Do przeżycia. Polecam.

Ja mam u siebie 225 i dopiero wymieniłem samo sprzęgło... Dwumas w bdb stanie... Podobno one wytrzymują 400 tys... Znam kilka tako przypadków gdzie przy takim przebiegu dopiero wymiana na nowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 19:30 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sie 2013, o 18:42
Posty: 1962
Lokalizacja: Węgrów/Warszawa
Pochwały: 86
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: Mk4 polift 163KM
wszystko zależy od eksploatacji.. u mnie w mondeo mk4 oryginalna przy 224 a wujek w vectrze C wymieniał przy 110 :D

_________________
Piotrek ;)
Moja Ave: viewtopic.php?f=63&t=17560


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2016, o 11:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 mar 2016, o 10:30
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4d
Witam wszystkich mam do wymiany kochanego dwumasa i tu pytanie czy ten zestaw jest coś wart proszę o opinię z góry dziękuję.Przebieg 230tyś watpliwy po przeczytaniu tematu postanowiłem zamontować sztywny zestaw.


http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5588117254


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2016, o 20:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 311
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
Witam.

Mam pytanko.
Pojawił się ciekawy zestaw sprzęgła Aisin z kołem zamachowym. SWT-307
Czy ktoś z forumowiczów zakładał już taki zestaw, pytam konkretnie o ten.
Wychodzi na to, że firma Aisin wypuściła oryginał z kołem sztywnym. Ciekaw jestem, czy w ASO jest on również dostępny, jako zamiennik.

Proszę o opinie i sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2016, o 20:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20519
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Aso pewnie sie nie bawi w takie sprawy. Sam zamiennik zastepuje wszystkie kola dwumasowe w 1cd, patrz zalacznik. pozdr

MAKE MODEL KW TYPE from to MODELCODE ENGINE Alternative to
TOYOTA Avensis 81 D4d août-99 août-02 CDT220 1CDFTV SKT-303B
TOYOTA Avensis 81 D4d oct-99 août-02 CDT220 1CDFTV SKT-303B
TOYOTAAvensis Estate/Wagon 81 D4d août-99 août-02 CDT220 1CDFTV SKT-303B
TOYOTA Avensis 85 D4d mars-03 avr-03 CDT250 1CDFTV SKT-307A
TOYOTA Avensis 85 D4d mars-03 avr-06 CDT250 1CDFTV SKT-307A
TOYOTA Avensis Estate/Wagon 85 D4d mars-03 avr-06 CDT250 1CDFTV SKT-307A
TOYOTA Corolla Verso 85 D4d févr-04 mars-09 CUR10 1CDFTV SKT-307A
TOYOTA RAV 4 85 D4d sept-01 nov-05 CLA20/CLA21 1CDFTV SKT-303B


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2017, o 10:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 lut 2014, o 18:55
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D (Diesel)
Jeździłem przez rok na kole jednomasowym (sztywnym). Teraz skrzynia nadaje się do wymiany. Zrobił się duży luz w skrzyni tam gdzie przychodzi wewnętrzny przegub lewy (przegub ma luz na boki). Luz przy jeździ zaczyna wibrować i przenosić drgania na karoserię. Skrzynia 1000 zł a jednomas komplet 700zł. Lepiej dać te 1800 i kupić komplet dwumasy oryginał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2017, o 18:12 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7159
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 871
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
W momencie założenia jednomasu przegub i skrzynia były nowe, czy może miały już 15 lat i XXX tysięcy przejechanych kilometrów ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2017, o 20:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 465
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 26
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
malukry122 napisał(a):
Jeździłem przez rok na kole jednomasowym (sztywnym). Teraz skrzynia nadaje się do wymiany. Zrobił się duży luz w skrzyni tam gdzie przychodzi wewnętrzny przegub lewy (przegub ma luz na boki). Luz przy jeździ zaczyna wibrować i przenosić drgania na karoserię. Skrzynia 1000 zł a jednomas komplet 700zł. Lepiej dać te 1800 i kupić komplet dwumasy oryginał.


Nie wydaje mi się aby sztywne koło miało wpływ na uszkodzenie wielowypustu mechanizmu różnicowego . Ja śmigam na sztywnym 2,5 roku 25 tyś i najmniejszych problemów . Jaki przebieg masz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2017, o 20:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 188
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Potwierdzam. 30 tys na sztywnym - zero problemow, zadnej róznicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2017, o 21:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2010, o 23:28
Posty: 221
Lokalizacja: Sławno, Ulm
Pochwały: 17
Marka: Avensis
Model: T27 Executive
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.2 D-CAT
ANDRZEJ104 napisał(a):
malukry122 napisał(a):
Jeździłem przez rok na kole jednomasowym (sztywnym). Teraz skrzynia nadaje się do wymiany. Zrobił się duży luz w skrzyni tam gdzie przychodzi wewnętrzny przegub lewy (przegub ma luz na boki). Luz przy jeździ zaczyna wibrować i przenosić drgania na karoserię. Skrzynia 1000 zł a jednomas komplet 700zł. Lepiej dać te 1800 i kupić komplet dwumasy oryginał.


Nie wydaje mi się aby sztywne koło miało wpływ na uszkodzenie wielowypustu mechanizmu różnicowego . Ja śmigam na sztywnym 2,5 roku 25 tyś i najmniejszych problemów . Jaki przebieg masz ?


Ja na kole sztywnym zrobiłem już ponad 100 kkm, nic się nie dzieje.
W skrzyni olej wymieniany co 150 kkm, przeguby wewnętrzne też były wymieniane ,prawy po 300 kkm. lewy po 415 kkm ale wg mnie wynika to z normalnego zużycia.

_________________
"DOBRY dzień jest wtedy, gdy kładąc się spać, wiem że nikt nie płakał z mego powodu"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 18:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2017, o 20:48
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 2.0D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0Diesel D4D
Po przeczytaniu Całego postu na kilka stron i ja mam kilka pytan
Otoz mam Ave z 2003 116km chyba silnik 1CD-FTV. przebieg 286tys oryginalny kupiłem od pierwszego wlasciciela. czy kiedys było sprzegło wymieniane nie wiem. chce zmienic na sprzegło razem z kołem zamachowym profilaktycznie, zadnych objawoów dwumasy nie mam, jedynie kilka razy kiedys w upały mi sie slizgło sprzegło jak dałem w piz....;)
i teraz pytania czy ktoś miał stycznosc z Firmą japońską firmą NTY, kiedys do audi kupowałem ich czesci i byłem zadowolony nie wiem jak do TOYOTY.
a drugie pytanie chce wymienić skrzynie biegów bo na 5biegu mam wibracje do 2tys obr potem spokoj.
Jakie oznaczenia były tam skrzyń czy ementualnie z innej toyoty podejdzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 19:36 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1199
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 83
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Z tego co się orientuje to NTY to chinol a nie japoniec. A jeżeli chodzi o wymianę dwumasy na zwykłe w silniku 1CD to skontaktuj się z kolegą Mezzoforte, On już to przerabiał to na pewno pomoże i doradzi.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 19:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 188
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Potwierdzam. Dobre kolo sztywne i wszystko chodzi jak trzeba. Cichutko bez drgań jak nowka sztuka już od ponad 30 tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 paź 2017, o 18:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2017, o 20:48
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 2.0D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0Diesel D4D
no i jestem po wymianie sprzegła na sprzegło sztywne i jedyny mankament jaki zauwazyłem to lekkie szarpanie przy ruszaniu na jedynce, ale jest tylko jak chce ruszyc bez dodania gazu jak tylko dodam i jest około 1000obr juz tego szarpania nie ma, i teraz pytanie czy moze to miec zwiazek z zerwana poduszką skrzyni czy to cos innego?? jest zerwana ale w zwiazku ze nie mieszkam w polsce w czasie urlopu brakło czasu zeby to teraz zrobic,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2017, o 17:21 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 30 sie 2017, o 16:51
Posty: 87
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat
Drobne klekotanie znikające po wciśnięciu sprzęgła oraz szarpanie sugeruje że za jakiś czas czeka mnie przeprawa z dwumasa.
Czy w silniku 2ad-fhv 177km jest opłacalna regeneracja (ok. 800zl) czy konieczny zakup nowego (2500zl)?
Jeżeli dołoży się do tego koszt sprzęgła to cena wychodzi razem z robocizna na ponad 3500zl. Nie wiem czy chce inwestować tyle w auto mające 10 lat i 160tys km

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2018, o 20:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 maja 2018, o 19:54
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Rocznik: 2004
Silnik: d4d 116ps
Cześć koledzy,
Planuje kupić Avensis t25 d4d 116ps od wuja (jeździła ciotka). Auto jest z 2004, i ma 190k przebiegu.
Ostatnio oddali to auto do mechanika na rozrząd, więc zajechałem do warsztatu popytać o stan. Mechanik mówił że auto jest w świetnym stanie, ale sprzęgło się już mocno ślizga i na pewno będzie do wymiany, a dwumasa jest ok i nie ma potrzeby jej wymieniać. (chociaż zrobione na niej 200k i pewnie długo nie pociągnie z tego co czytam na forum).

1. Czy spotkaliście się z wymianą samego sprzęgła z zostawieniem starej dwumasy? Ta jest od nowości, i z tego co czytam na forum to granica żywotności.
2. A jak dwumasa padnie, to zamontować do tego koło zamachowe w miejsce dwumasy. Czy to zagra, czy da się tak dobrać części żeby to potem pasowało?
3. Czy może nie ma takiej możliwości, i jednak od razu wrzucać np zestaw sprzęgła z kołem zamachowym sztywnym AISIN OKT-803

Jak sądzicie? Auto nie bite, nie kręcone..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2018, o 09:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 311
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
W odpowiedzi na twoje pytanie.

Osobiście wymieniałem w swoim aucie - Tarczę, docisk i łożysko oporowe. Koło dwumasowe było w bardzo dobrym stanie, więc nie ma potrzeby wymieniać czegoś, co jest sprawne.
Przy tej okazji dodatkowo wymieniłem, pompkę sprzęgła, oraz wysprzęglik, zrobiłem to gdyż podejrzewałem uszkodzenie, koszt nie wielki.

Zamieniając koło dwumasowe, na sztywne sam ponosisz ryzyko takiej wymiany. O tym należy pamiętać.

Najważniejszym elementem jest użytkowanie pojazdu, nikt nie jest w stanie stwierdzić, ile wytrzyma oryginalne koło - 200 tyś, czy 450 tyś km.


Uważam, że auto z pewnej ręki warte jest zakupu, nawet z ryzykiem poniesienia kosztu wymiany sprzęgła, zawsze można negocjować cene :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2018, o 21:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 maja 2018, o 19:54
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Rocznik: 2004
Silnik: d4d 116ps
Ok, rozumiem. Ale będę mógł potem normalnie dorzucić koło zamachowe jak dwumasa padnie? Chodzi mi o to czy późniejsze rozbieranie tego, nie zrobi uszczerbku na sprzęgle, Jakieś jednorazowe śruby czy coś..

Muszę teraz jakieś konkretne sprzęgło kupić, czy to jest jakieś uniwersalne mocowanie? Słyszałem ze najlepiej mocować koło zamachowe , nawet używane, od Corolla verso.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2018, o 16:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 16:02
Posty: 412
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 D4D
kubu napisał(a):
Ok, rozumiem. Ale będę mógł potem normalnie dorzucić koło zamachowe jak dwumasa padnie? Chodzi mi o to czy późniejsze rozbieranie tego, nie zrobi uszczerbku na sprzęgle, Jakieś jednorazowe śruby czy coś..

Muszę teraz jakieś konkretne sprzęgło kupić, czy to jest jakieś uniwersalne mocowanie? Słyszałem ze najlepiej mocować koło zamachowe , nawet używane, od Corolla verso.

Niestety jak padnie DKZ to czeka Cię zakup dwumasy do już zamontowanego sprzęgła lub wymiana na sztywne z nowym KT308. Nie da się łączyć tarczy sprzęgła przystosowanej do koła dwumasowego z kołem jednomasowym.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda