TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 sie 2017, o 13:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2010, o 01:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 lut 2009, o 21:25
Posty: 2
Lokalizacja: podlaskie
Witam, mam problem z drganiami auta przy prędkości około 90 km/h i około 2000 obr/min na 5 biegu, auto zaczyna szarpać tak jakby się dusiło, jak ujmuję gazu lub dodaję wszystko jest ok. Mój motor 2.0 td kiedyś miałem 2.0 d4d i pamiętam że podobnie miał takie szarpania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 mar 2010, o 23:05 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2010, o 22:43
Posty: 45
Lokalizacja: Lublin
Marka: ToyToy
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: 1CD-FTV
podłączę się pod temat, właśnie stałem się posiadaczem ave 2001 1CDFTV, podobno ma tylko 180 kkm (w co wątpię) problemy są dwa: na wolnych obrotach i przy lekkim dodaniu gazu na postoju słuchać "skowronki" po lewej stronie silnika oraz w czasie jazdy przy dodawaniu gazu na 4 i 5 biegu czuję jak silnik dostaje drgawek jakby się dławił - ogólnie robi się galareta pod maską i czuje się wibracje na całym samochodzie - ale jak się zaciśnie zęby i przekroczy 110-120 km to jest niemal cacy ;-)

Efekt jest taki że nie pozwala przekroczyć bariery 80km/h z obawy przed oddaleniem się silnika od pojazdu :wow:

Proszę o info czy wywalać skrzynie i pytać o sprzęgło czy tylko półośki ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 mar 2010, o 08:11 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Jureq napisał(a):
Proszę o info czy wywalać skrzynie i pytać o sprzęgło czy tylko półośki ?

A może na razie wystarczy wyważyć koła / zmienić opony. Wibracje w tym zakresie prędkości są typowe dla niewyważonych kół, a avensis ma bardzo czuły układ kierowniczy i drobne niedoskonałości w kołach są wyraźnie wyczuwalne. Od tego bym zaczął, a jeśli nie pomoże, to dopiero szukałbym dalej.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 mar 2010, o 09:26 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2010, o 22:43
Posty: 45
Lokalizacja: Lublin
Marka: ToyToy
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: 1CD-FTV
niewyważone koła czuje się przede wszystkim na kierownicy i nie dają efektu jakby silnik się dusił :fajka:

inne pomysły ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 cze 2010, o 17:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 paź 2009, o 07:33
Posty: 371
Lokalizacja: DĘBLIN
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD CTE
witam ,wibracje nadwozia podczas przyspieszania ,po zdjęciu gazu niema drgań ,na luzie też niema ,usterka to wypracowane przeguby wewnętrzne te krzyżaki w kielichach ,luz góra dół ,pytanie czy występują zamienniki i czy wystarczy wymiana tych krzyżaków i jakie koszta ,czy lepiej kupić używkę kompletna, silnik 2cte -90km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2010, o 00:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 18:24
Posty: 8
Lokalizacja: Wlkp
Witam wszystkich, od kilku dni jestem posiadaczem Avensis 2006r po FL 2.0 D-4D 126 k. Dzisiaj byl robiony 1 przeglad w kraju i tu male zdziwienie - przednie amortyzatory: lewy 82% a prawy 23% :bojesie: tylne rowno po 65%. Auto ma przejechane 99 tys km i na 98% jest to przebieg realny (sprawdzone wczesniej w serwisie) Silnik wpada w dziwne wibracje, tzn na biegu jalowym przy ok 2000 obrotow zaczynaja sie wibracje, powyzej 2300 ustaja, to samo podczas jazdy do pewniego momentu jest ok, potem wyraznie da sie odczuc drgania silnika, najwyrazniej na 2,3,4, biegu szczegolnir przy przyspieszaniu. I tu moje pytanie, gdzie szukac przyczyny wibracji silnika? Poduszki, kolo 2-masowe czy zupelnie co innego? Czytalem rowniez o kielichach, tylko czy to ma znaczenie jezeli chodzi o wibracje, ktore rowniez wystepuja kiedy auto stoi i sie doda gazu na biegu jalowym?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2010, o 23:45 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
ale co w tym dziwnego??? 4 szt amo kierunek kibel... auto kosztuje ok 40tys to 1 tys na amorki warto wydac....
jaskrzyp napisał(a):
tzn na biegu jalowym przy ok 2000 obrotow zaczynaja sie wibracje, powyzej 2300 ustaja

objawy pasuja tylko jedynki przed przebiegiem mi brak.
moze przegub wewnetrzny ale nie przy 100tys i 126ps....
a autko krajowe czy np Gniezno lub nie daj Panie tfu jakis autohandelek U Hynia???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2010, o 23:50 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
nie zrozum mnie zle ale ja zawsze kupuje avo 2letnie ktore ma ok 200tys i amo sa tak jak u Ciebie i zawsze lekko telepie dwumasem inaczej by nie sprzedawali glupki nie sa.... chyba ze krajowka nowka funkiel pewne auto serwis niskich cen szmery bajery pompki rowery czarna przegrywa czerwona wygrywa..... tylko o co chodzi z kielichami????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lip 2010, o 00:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 18:24
Posty: 8
Lokalizacja: Wlkp
W zyciu nie kupie auta z Gniezna, czesto jezdze do Holandii to widze co lawety z numerami PGN ciagna ;) Auto kupione w Niemczech, pelna ksiazka serwisowa od poczatku tzn kupna przez wszystkie serwisy w tym samum ASO w Niemczech, ostatni wpis w grudniu 2009. Przed kupnem dzwonilem do polskiego ASO podali historie napraw a przy nich stan km, nastepnie do owego serwisu w niemczech, wszystko sie zgadzalo co do dnia i kilometra wiec na 99% przebieg realny. Co wiecej, auto nada jest na gwarancji - niestety honorowanej juz tylko w Niemczech - gwarancja dokupiona na dodatkowe 2 lata (po standardowych 3) i do przebiegu 150 tys km na co mam oryginalny papier rowniez z owego niemieckiego serwisu. Auto mialo 1 wlasciciela, potem przeszlo niestety przez rece handlarza a tam to juz nikt nie wie co sie dzialo. Autko przy 60 tys mialo wymieniany blok poniewaz bralo olej. W kazdym razie w poniedzialek jestem umowioni w ASO na wizyte i diagnoze. Zobaczymy jaki bedzie wyrok ;) W ASO za oba przednie amorki wolaja 1 tys z hakiem w strefie dobrych cen, bylem pytac w Norauto to ok 960 zl.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lip 2010, o 00:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 18:24
Posty: 8
Lokalizacja: Wlkp
o kielichach pisal kilka postow wyzej w tym temacie Przemo2.0TD, tylko chodzilo o jakies kielichy w skrzyni biegow z tego co zrozumialem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lip 2010, o 16:52 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
jaskrzyp napisał(a):
W ASO za oba przednie amorki wolaja 1 tys z hakiem w strefie dobrych cen, bylem pytac w Norauto to ok 960 zl.

za 1000pln ma szt 4 szt kpl kayaby z 2 czy 3 letnia gwarancja
oooo a tu masz jak na tacy
http://moto.allegro.pl/item1149028595_2 ... ygina.html
mysle ze za 350 pojda
amo sam sobie wymien albo u kolezki jakiegos w warsztacie
warto samemu tyl rozebrac zeby nie upaprali
a te drgania moze warto do Hansa podjechac daleko nie masz jakby to drogi temat byl????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2010, o 23:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 18:24
Posty: 8
Lokalizacja: Wlkp
Autko przebadane komputerem w ASO, silnik ma wszystkie parametry w normie, czyli wg serwisu problemu nie ma... Nic, pojezdzimy - zobaczymy. W kazdym razie browarek dla Ciebie kolego. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sie 2010, o 21:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lis 2008, o 22:37
Posty: 24
Lokalizacja: podkarpacie
witam problem z drganiem autka narazie kosztuje mnie tylko 5000zl (chyba sobie w łeb szczele) i dalej ?????? wymienione wszystko jak by nie to ze kocham toyotki i moja zona tez to tylko prasa i na wage.ale moze bedzie ok. ave d4d 01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sie 2010, o 17:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 lip 2010, o 17:06
Posty: 166
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D 110 KM
Ja tez wlasnie walcze z tymi wibracjami. Pojawiaja sie kolo 2000 obr/m i ustaja przy 2500 obr/m. Moj zaufany mechanik wyjal polosie i stwierdzil na oko, ze sa w dobrym stanie, natomiast wyczul na lozysku podpory jakis maly luz. Czy to moze byc od tego?? Zamowilem takie lozysko (prawie 200 pln) i jestem ciekaw czy nie wyrzucilem wlasnie kasy w bloto.

_________________
Pozdrawiam
Łukasz

Moje maszyny: Zielona Toyka & Yamaha Grizzly 660

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sie 2010, o 18:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lis 2008, o 22:37
Posty: 24
Lokalizacja: podkarpacie
remont zakonczony sukcesem(bo niebylo juz co wymieniac)---- 5300 i jezdzi ;ponoc ,jak wróce do domu to sprawdze :czytaj: zycze wszystkim cierpliwosci


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sie 2010, o 19:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 lip 2010, o 17:06
Posty: 166
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D 110 KM
mozesz napisac co bylo przyczyna?

_________________
Pozdrawiam
Łukasz

Moje maszyny: Zielona Toyka & Yamaha Grizzly 660

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sie 2010, o 12:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lis 2008, o 22:37
Posty: 24
Lokalizacja: podkarpacie
wiec podstawa to lewa półoska + dwumasa tylko nie kupuj w toyocie 7tys ja kupilem w inter cars 2.8komplet i pamietaj do japonczyka tylko japonskie :ok:


zwroc prosze uwage na ortografie :czytaj: , pozdr, wrc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2010, o 17:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 lip 2010, o 17:06
Posty: 166
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D 110 KM
No ja jestem wlasnie po sprawdzeniu polosi (jeszcze do mnie nie dotarly) i polosie sa ok, tak powiedzieli w firmie Motomax z Torunia. Takze nie mam zielonego pojecia co moze byc przyczyna tych drgan podczas przyspieszania. Moze ktos znalazl na to rozwiazanie? Blagam Was pomozcie bo ja juz nie mam sily do tego. Dwumas wymieniony, polosie ok a drgania dalej wystepuja.

_________________
Pozdrawiam
Łukasz

Moje maszyny: Zielona Toyka & Yamaha Grizzly 660

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2011, o 18:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 lip 2010, o 17:06
Posty: 166
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D 110 KM
I co nic w temacie się nie ruszyło?

_________________
Pozdrawiam
Łukasz

Moje maszyny: Zielona Toyka & Yamaha Grizzly 660

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2011, o 11:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Ja mam podobne objawy (wibracje przy przysmieszaniu 80-120 km/h na biegach 4 i 5) i narazie obstawiam najtańszą opcję czyli wymianę poduszek silnika które i tak już nadają się do wywalenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2011, o 17:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 sie 2009, o 11:57
Posty: 12
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Radzę wszystkim, którzy mają problemy z wibracjami nadwozia, najpierw sprawdzić poduszki. U mnie wibracje były ogromne, wręcz niebezpieczne (były tak duże, że aż ciężko się jechało) wymiana poduszki silnika i skrzyni biegów poprzedzone wymianą dwumasu i dwu półosi. I po problemie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2011, o 19:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 lip 2010, o 17:06
Posty: 166
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D 110 KM
Czy mam rozumieć że wymieniłeś najpierw wszystko i tak nic nie dało a na końcu poduszki?

_________________
Pozdrawiam
Łukasz

Moje maszyny: Zielona Toyka & Yamaha Grizzly 660

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2011, o 21:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 sie 2009, o 11:57
Posty: 12
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Pierw wymieniłem koło dwumasowe, bo była taka potrzeba. Wtedy jeszcze wibracji nie było. Po wymianie wibracje się pojawiły. Zasięgnąłem pomocy na forum. Wszyscy użytkownicy usilnie mi uświadamiali, że popełniłem jakiś błąd podczas wymiany i że to moja wina a nie sprzętu. Ale ja wiedziałem, że to coś z samochodem. Przeszukałem forum i u innych winę za wibrację ponosiły półosie. Wysłałem do Torunia, ale nic z nimi nie zrobili, bo były w dobrym stanie. Na końcu wziąłem się z tatą za wymianę poduszek i przyniosło to oczekiwany efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2011, o 20:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Jestem właśnie w trakcie rowiązywania problemu z wibracjami podczas przyśpieszania na 5 i 4 biegu. Miałem zerwaną przednią poduszkę w silniku. Dziś wymieniłem ją na nową ale wibracje przy przyśpieszniu się nie zmniejszyły. Jedynie na biegu jałowym w kabinie poprawiło się - wibracje silnika nie sa praktycznie w ogóle wyczuwalne, podobnie przy rozruchu nie telepie tak. Reszta poduszek które oglądałem (przy kabinie i od strony kierowcy) wydają się ok - widać sparciałą gumę ale nic nie jest pęknięte jak w tej przedniej. Tej przy rozrządzie nie miałem możliwości sprawdzenia bo nie wiem jak. Tą obudowę trzeba rozkęcić czy jak? Dwumas wydaje się być ok - nie mam metalicznych dźwięków tak jak i przy gaszeniu silnika nie czuć i nie słychać stukotów. Obstawiam te półosie bo koła z nowymi oponami letnimi są wyważone. W tygodniu udaję się do mechanika z ASO po godzinach więc mam nadzieję że zdiagnozujemy co jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2011, o 15:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 09:40
Posty: 3
Lokalizacja: Dębica
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1ADFTV ( D4D 126 KM)
Kupiłem swoją avkę oltora miesiąca temu - jest to moje chyba 10 auto takich gabarytowych autach jak omega czy mondeo wiec wiem czego oczekiwac od auta lepszego producenta. Chciałem model po FL w mniejszym silnikiem D4D wiec wybór padł na D4D 126 KM z łancuszkiem rozrządu.
Nie od razu zauwazyłem sówj problem ale po wjezdzie na autostradę drgania wystepowały juz od 80-90 km podczas przyspieszania na IV,V biegu. Podejrzewałem przeguby, poduszki , łozyska, i niewyważone koła. Jak sie okazało wszystkiego było po trochę. Przednie koła miały po 10- 15 g do uzupełnienia. Łozysko lewe przednie nadawało sie do wymiany - prawe wymieniłem dla spokoju sumienia. :-). Dla swietego spokoju wymieniłem takze tylne łozyska, bo tez sie odzywały... Co do poduszek - powinny telepać lewarkiem podczas przyspieszania na nizszych biegach a nic sie takiego nie działo, wiec tu na razie nie szukam.
Mechanicy zgodnie uznali że na 85 % winne są przeguby wewnetrzne.
Tylko nie powiedzieli które :-) wiec wymieniłem półoskę lewą - wybrałem tę ktora miala uszkodzony mieszek.
BluePrint sprzedaje je "wmontowane" do półosiek ( całość ok 350 - 450 zł), bo Toyota podobno nie udostepniła patentu samych przegubów i nikt nie produkuje zamienników, niemniej w ASO wymieniają takie przeguby prosto od TMP - cena ponad 1000zł ( 31 05 2011), co jest połowe mniej niz za całą połośkę - 1950 zł. O mozliwości wymiany samego przegubu dowiedziałem sie mimochodem, wyciągając tę prawdę od konsultanta serwisowego.

Wymiana lewej półoski i łozysk przednich poskutkowała zmniejszeniem drgań ale nie zlikwidowała ich , wiec do wymiany pojdzie teraz drugi przegub. Wg mechaników przegub wewnętrzny to najbardziej felerny element avensis -

Tu mała dygresja
Ze względu na elastyczność / wysoki moment obrotowy silnika wszystkim sie wydaje ze silnik na V biegu może przyspieszać bezkarnie od 60 do 100 w kilka sekund. Moze, owszem, bo ten turboklekot to potrafi ale to kosztuje rozpieprzone łozyska na krzyżaku w przegubie wewnętrznym juz po 100 kkm albo wcześniej plus ew. naprawa sprzęgła /dwumasy przed 150 kkm albo wczesniej. Moja rada : wachlujmy lewarkiem troche czesciej , bo turbina lubi wyższe obroty zamiast niskich podczas przyspieszania, podobnie jak przeguby i sprzęgło.
Avkę kupiłem od kobiety, co by potwierdzało moją opinię na temat pn. kobieta a śliskie sprzęgło. :-). Tu Japończyki ulepszyli sprzegło ale chyba nie przewidzieli ze nastepne po sprzegle sa przeguby. Toyota zresztą sie ostatnio popsuła zwłaszcza od kiedy montuje auta u angielskich brakorobów.

Wracając do tematu - jestem w trakcie zdobywania przegubu prawej poloski do mojej Avki bo silnik 126 KM FL( 1 ADFTV) ma skrzynię 6 - biegową i prawa póloska jest ok 3 cm dłuższa niż w silniku 116 KM( 1CDFTV). Zeby sie o tym dowiedzieć
kosztowało mnie kilka dni szukania w internecie ( Uwaga ! jest na Allegro cwaniaczek z Łodzi sprzedający póloski do D4D 2.2 126 KM. Oczywiscie nie ma takiego silnika - przez niego straciłem 300 zł.)
Jesli kupowac to tylko nowe od sprawdzonych sprzedawców a nie cyganów rozkręcających porozbijany szmelc. Wbrew pozorom nie jest az tak drogo, Wykonałem też kilkanaście telefonów do sprzedawców klnących sie na wszystkie świętości ze wszystkie prawe półoski do D4D sa takie same przed i po FL oraz kilka tygodni nerwów i odsyłania niewłaściwych półosiek itp.

Trzeba przyznać najrzetelniejszy okazał sie konsultant serwisowy z ASO z Zgłobicach, kótry wyszukał i podał mi numer katalogowy połoski do mojego modelu auta przyznając że jest inny od numeru niz w modelu przed FL


W końcu trafiłem do mechanika specjalizującego sie w japończykach, który z uśmiechem na ustach przyznał ze półoski sie rozbiera i mozna przełożyć z nich przegub, poskładać z powrotem i nie ma z tym wiele roboty. A reszta z półośki tez moze być do wykorzystania jak padnie np drugi ( homo) przegub.
Czekam na umówioną wizytę i nareszcie jestem dobrej myśli. Wydałem juz prawie 3 tys na części i robocizne ale moze w koncu usłysze jak cicha moze być moja Avensis..

Silnik w Avensis jest tak wytłumiony ze na postoju trzeba wyłączyć radio i wentylator zeby go usłyszeć ale jesli chodzi o odgłosy spod auta to opony, łożyska albo nie wiem co jeszcze słychać za bardzo podczas jazdy. Moze to te Goodyeary są takie głosne.
Chyba nie ma auta idealnego...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2011, o 20:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Mojej walki z wibracjami ciąg dalszy. Przypomnę że im wyższy bieg tym mocniej telepie przy rozpędzaniu - na 3 biegu 40-60 km/h, na 4 biegu 60-80 km/h a na 5 biegu w przedziale 80-100 km/h. Półosie wysłane do Torunia - wszystko było ok tylko w lewej w przegubie wewnętrznym krzyżak był lekko przytarty ale nie wybił kielicha. Krzyżak został wymieniony i półoś jest w stanie ideał. Prawa też ok. Koła wyważone tarcze hamulcowe nowe. Zastanawiam się teraz nad dalszymi krokami. Czy wymieniać dwumas (wchodzi w gre tylko wymiana na jednomas) czy szukać w poduszkach silnika. Auto nie wykazuje uszkodzenia dwumasu - na jałowym nic nie telepie ani nie dzwoni. Sprzęgło bierze nieco wysoko już i mam jeszcze wrażenie że układ napędowy nie przenosi całej mocy na koła - trudno jest np ruszyć z piskiem choć może to wina mojego spokojnego puszczania sprzęgła. Auto kupowałem gdy miało realny przebieg ok 190 tyś km więc być może do sprzedaży dwumas został naprawiony na szybko poprzez zaspawanie lub inne sztuki. Czy możliwe że takie wibracje (zawsze występują pomiędzy 2-3 tyś obr) pochodzą od układu zasilania paliwem (jakieś nieprawidłowe ciśnienia)? Auto było podłączone do kompa i nie ma błędów ale testu dynamicznego jeszcze nie robiłem. Czy może to jest jakaś droga?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2011, o 20:34 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6920
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 815
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Zaspawany 2mas rzeczywiście mógł by powodować takie efekty, zawsze w takim samym zakresie obrotów.
Chociaż wydaje mi się, że gdyby 2mas by zaspawany i niewyważony, to telepał by coraz mocniej ze wzrostem obrotów.

Niech Ci doświadczony mechanik poduszki sprawdzi, może któreś mają porwane gumy i rzuca silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2011, o 22:23 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 561
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 22
Marka: AUDI
Model: A8 D2
Rocznik: 2000
Silnik: 4,2 QUATTRO
SĄ WIBRACJE PRZY URUCOMIANIU AUTA ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2011, o 22:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Przy uruchamianiu wibracje wydają się normalne - po wymianie poduszki przód która była faktycznie zerwana jesty chyba ok - nie ma uczucia że zaraz silnik wyskoczy. Wibracje są przy przyśpieszaniu. Może jak wymieniłem poduszkę przód to należało by i tę od strony kabiny? Oglądałem ją i nie wydaje się być pęknięta, podobnie ta pod filtrem powietrza. Nie wiem tylko w jakim stanie jest ta od strony rozrządu ale ponoć jest olejowa i nic nie cieknie z niej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2011, o 23:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 561
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 22
Marka: AUDI
Model: A8 D2
Rocznik: 2000
Silnik: 4,2 QUATTRO
poduszki bocznei w ave są niezniszczalne jaszcze nie spotkałem sie z takim problemem zastanawiam sie nad kołem dwumasowym


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda