TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 25 cze 2017, o 22:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sie 2009, o 23:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 sty 2009, o 10:16
Posty: 3
Lokalizacja: Wielkopolska
Witam
Moja Ave 2.0 D4D rok 1999 strasznie trzęsie podczas rozpędzania. Najmocniej między 2 a 3 tyś obrotów.
Wymieniłem sprzęgło (komplet wraz z kołem) oraz poduszki pod silnikiem. Niestety ni nie dało :(
Czytałem, ze powodem takich wibracji nadwozia mogą być jakieś luzy na półosiach.
Byłby ktoś w stanie podpowiedzieć mi czy można to jakoś sprawdzić domowym sposobem ?
Wywaliłem juz sporo kasy na koło i poduszki i nie chciałbym znów kupowac półosi w ciemno :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2009, o 07:32 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 cze 2009, o 10:35
Posty: 86
Lokalizacja: WB / LU
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ (A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1598
Zacznij od sprawdzenia wyważenia kół - najlepiej kilka razy pod rząd każde koło. Często się zdarza, że wyważarka pokazuje ok, zdejmujesz koło, założysz jeszcze raz i znowu jest do wyważenia. Dotyczy to przede wszystkim alufelg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2009, o 08:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 848
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Zdecydowanie od kół musisz zacząć.
Opony też sprawdź też, czasem od wewnętrznej strony wylezie bąbel na boku opony i takie efekty też może wywołać.
A trzesienie w określonym zakresie obrotów może też powodować taz. "moment obrotowy" czyli przeniesienie drgań silnika na karoserię.

_________________
Pozdrawiam
Darek :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2009, o 12:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 sty 2009, o 10:16
Posty: 3
Lokalizacja: Wielkopolska
Nie napisałem ale koła wyważałem już chyba z 20 razy i kilka kompletów opon zmieniałem.
Niestety nic nie pomaga.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2009, o 16:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 mar 2009, o 11:05
Posty: 111
Lokalizacja: zewsząd
Marka: Toyota
Model: Verso
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D
Tam jest kolo dwumasowe czy zwyczajne kolo zamachowe, nie potrafiace tlumic drgan

_________________
Verso z Boxem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2009, o 16:37 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2009, o 13:17
Posty: 77
Lokalizacja: wlkp.
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1ad-ftv
witam jeżeli półosie są proste i nie maja luzów sprawdziłbym przednie łożyska i piasty u brata nowe sprzęgło nowa półoś nowe poduszki silnika nowe opony i dalej trzęsło przy wymianie łożyska piasta na tokarkę i okazało sie że płaszczyzna do której przylega tarcza hamulcowa była bardzo delikatnie krzywa, objaw taki sam przy przyspieszaniu drgania po puszczeniu gazu ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2009, o 23:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 sty 2009, o 10:16
Posty: 3
Lokalizacja: Wielkopolska
Marcin07 napisał(a):
Tam jest kolo dwumasowe czy zwyczajne kolo zamachowe, nie potrafiace tlumic drgan

Było dwumasowe i trzęsło. Teraz od roku mam zaspawane i nie ma żadnej różnicy.
SEBA6772 napisał(a):
witam jeżeli półosie są proste i nie maja luzów sprawdziłbym przednie łożyska i piasty

No właśnie nie wiem jak sprawdzić czy owe luzy są.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2009, o 23:09 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
raulo napisał(a):
Było dwumasowe i trzęsło. Teraz od roku mam zaspawane i nie ma żadnej różnicy.
u mnie przeszlo wlasnie po wymianie (ale na nowke) dwumasu, ale ja glownie na wolnych obrotach problem zauwazalem :cfaniak:
raulo napisał(a):
Wymieniłem sprzęgło (komplet wraz z kołem) oraz poduszki pod silnikiem. Niestety ni nie dało :(
wymienilem czy zaspawalem?

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2009, o 12:27 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 paź 2008, o 18:28
Posty: 45
Lokalizacja: lublin
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D
z dużym prawdopodobieństwem wina półosi, zwłaszcza jeśli wciśniesz sprzęgło i drgania ustają,
półosie do tego modelu są na wagę złota, praktycznie nie do dostania, nowe kosztują ponad 2 tys.
mi mój "osobisty" najlepszy mechanik z jakim miałem dotychczas do czynienia takie półosie poprostu zregenerował i wszystko działa już od ok. 10 tys km,
mimo, że jak je rozebrał to się wysypały resztki łożysk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2010, o 18:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 11:23
Posty: 12
Lokalizacja: Radom
Witam...
Mam problem z moją Ave, czytając inne posty, ten chyba najbardziej pasuje....
Tak więc Ave D4D 2001, podczas przyspieszania dostaje wibracji, głównie 5 bieg, od 80 km/h do 110 km/h najbardziej wyczuwalne...Koła wyważane kilkakrotnie, zamiana, tyłu z przodem, wyjmowane półosie, według mechanika oki, wyjmowana skrzynia, podobno dwumas i sprzęgło nosi ślady użytkowania ,ale o wiele gorsze widział i jeszcze powinienem pojeździć, mam jeszcze sprawdzić poduchę , tą olejową,ale nie ma przekonania,że to pomoże, oczywiście podmiana, i test, akurat jest taka możliwość...
Czy ktoś przypuszcza co może być powodem? Ulżyło mi po info o dwumasie,że nie jest zły ale teraz już nie wiem...
Jeszcze jedna rzecz, zauważyłem,że przy mocnym hamowaniu daje oznaki skrzywionych tarcz, w tym przedziale prędkości... Czy krzywe tarcze mogą dać taki objaw?
Czy jest możliwe,że wszystkie cztery opony mają feler? Łapie sie tych tańszych możliwości...
Dziękuje za wszelkie info w tym temacie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2010, o 20:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 kwi 2009, o 09:08
Posty: 473
Lokalizacja: Siedlce
Marka: Toyota
Model: Ave T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
szakal1, napisz coś więcej.. czy przy tej samej prędkości 80-110 ale na biegu 4 też wibruje? Albo jazda na tych samych obrotach co piszesz na początku ale na innym biegu. Wtedy będzie wiadomo czy to kwestia specyficznych obrotów silnika/skrzyni czy prędkości na układzie jezdnym.

_________________
Mój karawan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2010, o 21:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 sie 2008, o 20:42
Posty: 49
Lokalizacja: wawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 110 km
no właśnie, pewnie jak trochę bardziej dasz w pedał to nie czujesz wibracji.ja tez tak mam trwa to już jakiś rok.diagnoza 2 mechaników to półoś lewa ale nie na 100% bo jeszcze jej nie wymieniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2010, o 22:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 20:28
Posty: 74
Lokalizacja: Piaseczno
Jeśli"podczas przyspieszania dostaje wibracji" na każdym biegu podczas mocnego wciśnięcia gazu dostaje tych wibracji to uszkodzony jest przegub wewnętrzny.
Ta część ( ten kielich w skrzyni ) przegub wybił w nim dołki i cała półoś wpada w wibracje co powoduje drganie całej budy ale jak odejmiesz gazu to powinny drgania ustępować.
Tak chyba najłatwiej zdiagnozować uszkodzony przegub wewnętrzny.
Takie drganie to nie od koła dwu masowego.

Koszty niestety wysokie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2010, o 23:58 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
wyslij polosie do firmy z torunia i jak dalej bedzie drgalo to znaczy ze tak ma byc!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2010, o 15:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 11:23
Posty: 12
Lokalizacja: Radom
Witam... Dziękuje za odzew na nurtujący mnie problem...
Tak więc, na 4-tym biegu jest wyczuwalna ta wibracja,ale nie porównywalnie słabsza, jak ta na 5-tym... pierwsze 3 biegi są spoko...powyżej 110km/h jest niemal niewyczuwalna, mimo,że pedał w podłodze... Przegub był rozbierany, cytując mechanika "kamienie są niemal ideał..."
Czy to może być powiązane z felgami, widać,że poprzedni właściciel, parę razy "przytarł" nimi... ale jeśli kilkukrotne wyważenie pokazuje 0, przy 5 tolerancji? wydawało mi się ,ze koła powinny bić nawet po odpuszczeniu gazu? Aha, jeśli "bardzo" delikatnie przyspieszam, objaw jest niewielki...

[ Dodano: 2010-01-21, 00:00 ]
Witam...
problem nadal nie rozwiązany, zmiana kól od innej ave nie pomogła, okazało sie ,że jeden tłoczek stanął, tarcza trochę odbarwiona... wibracja, może odrobine mniejsza ale jednak nadal wyczuwalna... ostatnio zauważyłem chyba jeszcze jeden objaw, drżenie na wolnych obrotach całego nadwozia, moze poduszki? czy silnik, na zaciagnietym ręcznym powinien sie wychylać, przód-tył kilka cm?

[ Dodano: 2010-01-22, 19:43 ]
Witam...
Pomalutku odpadam z moja ave... Brak konkretnej diagnozy, ze względu na koszty stwierdzenia, może to jest to, raczej mnie nie satysfakcjonują... Drżenie jak jest ,tak było, tylko przy przyspieszaniu, od 70-110 potem tak około 120 i w górę, jak odpuszczę gaz, potem gwałtownie przyspieszenie, nie wyczuwalne... dwumas nawet w aso wykluczyli, ostatnio pojawiła sie teza o poduszce silnika,tej z przodu ale prawie 400 pln,a jeśli to nie to? Czy ktoś może coś poradzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lut 2010, o 22:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 22:35
Posty: 2
Lokalizacja: podkarpacie
Witajcie... Ja właśnie przerabiałem to samo ,moja rolka miała takie same objawy ...okazało się że jest padnięty przegłub wewnętrzny lewej półosi...ALE NIE KUPOWAŁEM NOWEJ ,ANI UZYWKI TYLKO WYSYŁAŁEM DO REGENERACJI DO TORUNIA FIRMA NAZYWA SIĘ ,,MOTOMAX'' SUPER KONTAKT SZYBKA SOLIDNA ROBOTA,NO I CENA NORMALNA..SZCZERZE POLECAM.JA WYSŁAŁEM PÓŁOŚKI W PONIEDZIAŁEK W CZWARTEK JEŻDZIŁEM JUŻ AUTEM .A JEŻELI CHODZI O KOSZTY, TO W ASO DO MOJEJ ROLKI PÓŁOŚ Z PRZEGŁUBEM KOSZTUJE 1700PLN A MNIE REGENERACJA LEWEJ TZN.WYMIANA PRZEGŁUBU I SPRAWDZENIE I PRZESMAROWANIE PRAWEJ PÓŁOSI Z PRZESYŁKAMI WYNIOSŁO MNIE 480PLN.. PS. Z TEGO CO WIEM TO DOROBIĄ KAZDY PRZEGŁUB...

[ Dodano: 2010-02-08, 21:53 ]
A TUTAJ MASZ LINK DO TEJ FIRMY http://www.motomax.pl/ POZDRAWIAM I ŻYCZĘ POWODZENIA.....


wylacz caps lock prosze, wrc

_________________
tomciooo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2010, o 00:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 kwi 2009, o 01:26
Posty: 67
Lokalizacja: WB/Biłgoraj
Marka: T3X
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Gdy delikatnie naciskam pedał gazu na biegu jałowym i obroty rosną osiągając ok 1400-1500 wyczuwam delikatne wibracje jakby telepnięcie tylko w tym zakresie obrotów, idąc wyżej jest ok! Co może być powodem? ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: drgania
PostNapisane: 13 lut 2010, o 23:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 00:56
Posty: 10
Lokalizacja: tarczyn
Sprawdź poduszki silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2010, o 00:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 00:56
Posty: 10
Lokalizacja: tarczyn
U mnie objawy podobne przy przyśpieszaniu od prędkości ok. 60km/h wzwyż następują drgania po zdjęciu nogi z gazu ustępują jak i po wciśnięciu sprzęgła. Drgania szczególnie nasilają się przy jeździe na gładkiej drodze pod górę (jak wcisnę gaz i trzymam to samochód zamienia się w wibrator i ma się wrażenie że się rozpadnie), wszystkie objawy nie są zależne od biegu ani obrotów. Wymieniłem już przegub wewnętrzny lewy (mechanik stwierdził że ma luzy góra dół ale po demontażu okazało się że jest jak nowy - mimo to został wymieniony na nowy który już kupiłem), poduszkę silnika tylną i przednią. Nic nie pomogło!!!! Może któryś z Szanownych Forumowiczów rozwiązał podobny problem i podzieli się doświadczeniami? Koszty dotychczasowych napraw przekroczyły 2000zł, co jest dla mnie dużą kwotą i nie chciałbym więcej kasy wyrzucać w błoto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2010, o 00:25 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
ki motor?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2010, o 21:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 20:28
Posty: 74
Lokalizacja: Piaseczno
Kilka postów wyżej masz odpowiedź co jest uszkodzone.
Nie sam przegub bo w nim nie ma sie co zepsuć tylko kielich -> poczytaj
Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2010, o 21:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 00:56
Posty: 10
Lokalizacja: tarczyn
Silnik 2.0 d4d, samochód 2000r. Przemo, przegub to właśnie krzyżak z kielichem i to zostało wymienione jako komplet - ale oczywiście dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2010, o 09:50 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
po mojemu pozostaje Ci drugi przegub wewnetrzny oczywiscie no i sprzeglo i magiczne kółko 2massssowe...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2010, o 22:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2010, o 23:47
Posty: 5
Lokalizacja: LBN
A może koło dwumasowe? Sprawdz najlepiej w autoryzowanym serwisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2010, o 22:12 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
Marciniunio napisał(a):
wyczuwam delikatne wibracje

mysle ze taki problem to nie problem
a jak problem to v12 mietka zakupic tam nic nie wibruje( nie powinno)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2010, o 22:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 00:56
Posty: 10
Lokalizacja: tarczyn
Dzięki za odpowiedź. Jutro jestem u mechanika, będę informował forumowiczów na bieżąco.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2010, o 22:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 22:35
Posty: 2
Lokalizacja: podkarpacie
ja bym sprawdził jeszcze prawy przegłub bo to sa typowe objawy uszkodzenia tej części... Jak nie chcesz inwestować większych pieniędzy to wyślij półoś do firmy regenerującej to Ci sprawdzą ,jak będzie ok to zapłacisz koszty przesyłki i 50 zł za sprawdzenie.ja na wszelki wypadek wysłałem obydwie półosie i jedną sprawdzili a drugą naprawili i jest ok..

_________________
tomciooo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2010, o 01:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 00:56
Posty: 10
Lokalizacja: tarczyn
Witam, po wizycie u mechanika i trzech godzinach obserwacji (przód w górze i ciągłe przyśpieszanie gazem) nie wiadomo nic. Wibracje czuć ale nie można zdjagnozować skąd pochodzą. Podejrzana skrzynia biegów lub sprzęgło dwumasowe choć osobiście uważam że mało prawdopodobne. Nie wiem co robić, może nowy mechanik - do tej pory kosztowała mnie ta awaria 2500zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2010, o 13:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 kwi 2009, o 13:07
Posty: 19
Lokalizacja: góry
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1 CD-FTV
Pytanie do wrc napisałeś że odczuwałeś na wolnych obrotach

wrc napisał(a):
u mnie przeszlo wlasnie po wymianie (ale na nowke) dwumasu, ale ja glownie na wolnych obrotach problem zauwazalem
pozdr :-D


ja też odczuwam wibrację właśnie największe na wolnych obrotach, wcześniej myślałem że to półośki ale drgania mam np: przy przyspieszaniu ostrym tylko na początku później ustają, więc jeśli to dwumas to byłbym rad. Jeśli chiodzi o inne przypadłości koła to miałem wcześniej tylko tego gwoździa obijającego się gdzieś w silniku na wolnych obrotach ale teraz w zimię jakoś tego nie słyszę.
Więc czy popierasz pomysł że drgania na wolnych obrotach do 2300 obr to dwumas.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2010, o 19:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
woda76 napisał(a):
Więc czy popierasz pomysł że drgania na wolnych obrotach do 2300 obr to dwumas.
nie wiem, ja pamietam ze mialem to na wolnych obrotach jak motor byl goracy, te drgania przychodzily i odchodzily cykilcznie, po wymianie dwumasu przeszlo

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda