TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 paź 2017, o 04:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lut 2011, o 23:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lut 2011, o 22:18
Posty: 14
Lokalizacja: PL Białystok
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 benzyna
w sumie wymieniać będę też tarcze hamulcowe i klocki więc z tego co rozumiem płyn hamulcowy nadaje się do sprzęgła,Czy tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2011, o 00:02 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ale to osobne zbiorniczki w t22, wiec sie osobno do tematu podchodzi, plyn ten sam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2011, o 00:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lut 2011, o 22:18
Posty: 14
Lokalizacja: PL Białystok
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 benzyna
Będę pamiętał.
Dzięki,pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2011, o 00:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
Wymieniłem płyn i jest kolosalna poprawa w działaniu sprzęgła. Szarpanie przy zmianie biegów zniknęło jak ręka odjął :ok: A pomyśleć że tyle lat męczyłem się z tym szarpaniem przy zmianie biegów.
Polecam wszystkim wymianę płynu.

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2012, o 16:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 22:41
Posty: 387
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Aensis II
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 B+G
temat dość stary, ale aktualny:)
jutro wymienię płyn w sprzęgle, każdy(średnio w motoryzacji) mówi że teraz do hamulców leje się płyn dot4, czy tyczy to avensis t22? i w końcu jaki ten płyn do sprzęgła jeśli ludzie wymieniają na dot4 i mówią że ten sam jest w sprzęgle. Doradźcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2012, o 16:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Dot 4 pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2012, o 15:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 22:41
Posty: 387
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Aensis II
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 B+G
Płyn wymieniony na ferodo dot4. Łatwa wymiana. Może zniknie mi zgrzyt przy ruszaniu. Płyn był całkowicie zużyty. Wyszło to parę dni temu na przeglądzie testerem. Teraz sprzęgło jest ciut twardsze. Jeszcze wymienie hamulcowy ale to już wolę oddać do fachowca który to zrobi jakoś podciśnieniem. Dla tych którzy zabiorą się za wymianę płynu w sprzęgle albo hamulcach polecam założyć 20cm przewodzić elastyczny przeźroczysty. Jak się nie pomylimy(współpraca 2 osób nie zawsze idzie gładko) to cofnie się płyn w przewodzie elastycznym a powietrze nie dojdzie do cylinderka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2012, o 15:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Jak sie wiele razy rusza (np. w korku) to sprzęgło nie mięknie, przynajmniej u mnie taka różnica była


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 12:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 472
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam. Ja też wczoraj wymieniłem płyn sprzęgłowy. Stary był prawie czarny. Weszło jakieś ok 200 ml. Liczyłem że jak wymienie ten plyn to biegi zaczną lepiej wchodzić. I poprawa powiem szczerze minimalna. Biegi ładnie wchodzą na ciepłej skrzyni, ale na zimnej 2 i 3 nie aż tak gładko jakbym chciał. :smutas:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 12:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 287
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
W T25 Polecam płyn ATE DOT 4
Wymieniając płyn w układzie sprzęgła, polecam wymienić cały w układzie hamulcowym.
Dlaczego ? zapytacie.

Zbiorniczek płynu hamulcowego i sprzęgła to jeden zbiornik, więc kupując 1litr płynu opłaca się wymienić cały z układu.
Często bywa, że na stacjach z marną obsługą nie zmienią wam sami ze sprzęgła, a tam często zamiast płynu jaśniutkiego jest czarny, przepracowany, zawilgotniały płyn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 20:52 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
pawellox napisał(a):
W T25 Polecam płyn ATE DOT 4
Wymieniając płyn w układzie sprzęgła, polecam wymienić cały w układzie hamulcowym.
Dlaczego ? zapytacie.

Zbiorniczek płynu hamulcowego i sprzęgła to jeden zbiornik, więc kupując 1litr płynu opłaca się wymienić cały z układu.
Często bywa, że na stacjach z marną obsługą nie zmienią wam sami ze sprzęgła, a tam często zamiast płynu jaśniutkiego jest czarny, przepracowany, zawilgotniały płyn.



Raczej zapytam skąd masz takie brednie ? :hahaha:

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 21:06 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6973
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 820
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
T25 ma jeden wspólny zbiorniczek, więc to prawda :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 21:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
i czesto marne stacje nie zmieniaja w nim plynu, i wylatuje zawilgotniale bloto :szatanek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 22:47 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
matrix napisał(a):
Witam. Ja też wczoraj wymieniłem płyn sprzęgłowy. Stary był prawie czarny. Weszło jakieś ok 200 ml. Liczyłem że jak wymienie ten plyn to biegi zaczną lepiej wchodzić. I poprawa powiem szczerze minimalna. Biegi ładnie wchodzą na ciepłej skrzyni, ale na zimnej 2 i 3 nie aż tak gładko jakbym chciał. :smutas:

Wymień także olej w skrzyni na maxxus-a z IC. Żadne Castrole. :nonono:

Ja jestem po wymianie płynu już chyba 2m i jak dla mnie nie ma różnicy. Płyn także był prawie czarny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2012, o 06:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
W dieslu na bank roznica jest, szczegolnie w korkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2012, o 11:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 472
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam. Pawkaj dzięki za porade. Olej w skrzyni wymieniałem jakies 0,5 roku temu, w zimie w lutym. Wymieniony na jakis lotos, zalany pełny stan na full. Od tamtej pory niestety, biegi na zimnym troche przy wrzucaniu zwłaszcza 2 lekko zgrzytnie. 3 lekko haczy też na ciepłym. Problem znika jak wcisne sprzęgło do samej podlogi. Ale tu wątek o płynie. Więc śmiało wymieniajcie, nie zaszkodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2012, o 12:00 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
A może najzwyczajniej sprzęgło się kończy.

A co do wspólnego zbiorniczka to zwracam honor, w toyodiy oglądałem schemat t22.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 11:04 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 08:38
Posty: 1824
Lokalizacja: Olsztyn/Rochdale
Pochwały: 147
Marka: Lexus
Model: IS 250 F Sport
Rocznik: 2012
Silnik: 4GRFSE
Panowie, miałem dziwny problem przy wymianie płynu sprzęgła - spotkał sie ktoś z takim?
Do rzeczy, spuściłem płyn ze sprzęgła, wyjełem zbiornik i wyczyściłem. Zalałem nowy płyn i przy odpowietrzaniu (po tym jak druga osoba podpompowała i trzymała pedał) odkręciłem odpowietrznik, sikneło lekko płynem i wciągneło pedał w podłoge, po zakręceniu odpowietrznika pedał dalej w podłodze, dopiero ręcznie trzeba go było sprowadzić na swoje miejsce. Zrobiłem próbe na odpalonym silniku, czy z pedałem w podłodze wszystko bedzie jakoś wchodzić, ale nie. Żaden bieg nie chciał wchodzić, po kolejnym ręcznym odciągnięciu już wszystko OK, biegi ładnie wchodzą. Co zrobiłem źle? A może tak ma być? Teraz już wszystko chodzi dobrze.

_________________
Części Avensis T22, Avensis T25 - priv


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 11:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 287
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
nic innego jak lewe powietrze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 11:17 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 08:38
Posty: 1824
Lokalizacja: Olsztyn/Rochdale
Pochwały: 147
Marka: Lexus
Model: IS 250 F Sport
Rocznik: 2012
Silnik: 4GRFSE
Nieszczelność gdzieś by była? Czy po prostu odpowietrzać aż bedzie ok? :wleb:

_________________
Części Avensis T22, Avensis T25 - priv


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 11:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 287
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
Powinieneś odessać cały stary płyn ze zbiorniczka ( dokładnie ) a następnie zalać nowym. Tak zrobiłeś.

Gdy zdemontowałeś a zarazem rozszczelniłeś zbiorniczek dostało się tam powietrze.

Najlepiej pod ciśnieniowo ( zasysając ) odpowietrz wszystkie koła jak i sprzęgło.
Zakładając na odpowietrznik przewód aby nie zapowietrzyć na nowo układu. Rób kolejno prawy tył, lewy tył. Przód prawy, lewy.
Po całej operacji gdy przegonisz układzik będzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 11:36 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 08:38
Posty: 1824
Lokalizacja: Olsztyn/Rochdale
Pochwały: 147
Marka: Lexus
Model: IS 250 F Sport
Rocznik: 2012
Silnik: 4GRFSE
Właściwie to same sprzęgło, bo hamulcowy w T22 jest oddzielnie, dzieki za wskazówki. :piwo:

_________________
Części Avensis T22, Avensis T25 - priv


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 11:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 287
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
Na odpowietrznik załóż przewód i nie wciskaj sprzęgła nogą tylko zasysając płyn odpowietrzysz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 12:07 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6973
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 820
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Ksinko123 napisał(a):
Panowie, miałem dziwny problem przy wymianie płynu sprzęgła - spotkał sie ktoś z takim?
Do rzeczy, spuściłem płyn ze sprzęgła,

Zamiast przelać świeżym płynem układ (bez wpuszczania powietrza), to spuściłeś cały płyn ze sprzęgła ?
Może tu jest właśnie problem, że wpuściłeś powietrze do układu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 12:17 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 08:38
Posty: 1824
Lokalizacja: Olsztyn/Rochdale
Pochwały: 147
Marka: Lexus
Model: IS 250 F Sport
Rocznik: 2012
Silnik: 4GRFSE
Nie wiem ile tego płynu zostaje w przewodzie, ale zostawiłem odrobine płynu w zbiorniku i wtedy go odłączyłem, następnie czyszczenie, podłączenie i zlałem reszte starego czarnego plynu z przewodu, jak zaczal wychodzic nowy to odpowietrzylem, musze sprobowac ze strzykawka tylko jak na zlosc apteki w okolicy nie ma

_________________
Części Avensis T22, Avensis T25 - priv


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 19:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
zapowietrzyles uklad, tez to kiedys zrobilem, potrzebujesz pomagiera, jeden pompuje, drugi odkreca i zakreca i przejdzie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2013, o 23:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 02:32
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis II T25 Wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2L benzyna
Witam,

jaka powinna być kolejność w T25 wymiany i odpowietrzania płynu hamulcowego?

1. Wpierw sprzęgło a później hamulce czy odwrotnie ? (jak wiadomo w T25 jest wspólny zbiorniczek)

Kolejność przy hamulcach znam - od najdalszego koła czyli tylne prawe itd. - to dla mnie jasne.

2. Czy wymianę robić na włączonym czy wyłączonym silniku ?

3. Czy ze względu na brudy w układzie hamulcowym i ich wpływie na moduł ABS lepiej jest zlecić wymianę w serwisie specjalnym narzędziem (przyrządem) podciśnieniowym czy może to bez takiego wielkiego znaczenia i samemu tradycyjnie też będzie dobrze ?

_________________
TOYOTA AVENSIS II T25 WAGON 1AZ-FSE 2005 2L benzyna D-4 solo 147KM

Spalanie w trasie (100-120km/h) - 6,7L/100km
Spalanie mieszane - 8,6L/100km

Przebieg : 167tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2013, o 07:06 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6973
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 820
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Tradycyjnie samemu, obojetna kolejnosc. Na wylaczonym silniku, najpierw odessij ze zbiorniczka strzykawką co sie da, zalej swiezy do pelna i jazda, pompujemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2013, o 10:56 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Kolejnosc nie gra roli, silnik jest wylaczony, a przyrzadu specjanego nie potrzebujesz. ozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2013, o 11:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 02:32
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis II T25 Wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2L benzyna
Witam,
wczoraj wymieniłem właśnie płyn sprzęgła (zastosowałem FERODO DOT4 FBX100), wymiana wraz z tarczami z przodu, klockami przednimi i tylnymi (BREBMO/FERODO).

W każdym razie wymiana płynu w układzie sprzęgła u mnie spowodowała znaczną różnicę, teraz pedał sprzęgła nie chodzi już tak ciężko, znikło też te skrzypienie pedału na tulejkach (bo zapewne jest mniejszy opór...).

Chciałbym napisać, z wczorajszego doświadczenia, kilka uwag przy wymianie płyny sprzęgła/hamulcowego i odpowietrzaniu bo przy sprzęgłe przeżyłem chwilę grozy ;-)

1. Pierwsza chyba najważniejsza rzecz to fakt, że w T25 wspólny zbiorniczek wyrównawczy płynu sprzęgła/hamulcowego ma najprawdopodobniej w środku osobną przegrodę dla płynu sprzęgła oraz hamulcowego i poziom nawet 0,5-1cm pod kreską maks powoduje już to, że nie spływa już wcale płyn do siłownika sprzęgła. W rezultacie, myśląc że jest jeszcze dużo płynu w zbiorniczku (około 1cm pod kreską maks) zszedł mi przy tłoczeniu pedałem sprzęgła cały płyn z układu sprzęgła i w rezultacie straciłem sprzęgło - pedał został miękki w podłodze a płyn już się wcale nie wylewał wężykiem z odpowietrznika w wysprzęgliku - wcześniej płyn wylatywał już z pianą.
Ponieważ w tym zbiorniczku jest taka plastikowa tuleja z sitkiem na dnie której nie udało mi się wyciągnąć i zobaczyć co jest w środku oraz ściągnąć stary płyn - należy zalać tyle płynu aby było troszkę powyżej tego sitka - więc dużo wyżej niż poziom max. Dopiero wtedy płyn przelewa się między komorami sprzęgła a hamulców i nalewa się do układu sprzęgła.
Przy tak zalanym płynie troszkę wyżej niż sitko, przy zakręconym odpowietrzniku sprzęgła na wysprzęgliku pompujemy pedałem sprzęgła, puszczamy pedał, otwieramy odpowietrznik na wysprzęgliku sprzęgła (kluczyk oczkowy 8mm i naciągnięty przeźroczysty wężyk z butelką na końcu), (najlepiej ręką) wpychamy pedał sprzęgła ale nie do końca aby nie został w podłodze i powrócił, kiedy płyn przestaje lecieć przez wężyk zakręcamy odpowietrznik oraz puszczamy pedał sprzęgła. Powtarzamy operację z 2 razy i koniecznie dolewamy płyn w zbiorniczku nad sitko. Aby płyn zaczął lecieć czysty przez wężyk do butelki u mnie zeszło około 100-150ml - chyba z 10 pompowań.

Poziom na maks można wyregulować pompując na końcu wymiany płyn przez układ hamulcowy.

Najbardziej ciemny (zużyty) płyn u mnie pochodził w układu sprzęgła, z hamulców był całkiem czysty - możliwe, że ktoś już kiedyś wymieniał płyn przy hamulcach.

Przy okazji kilka uwag na temat hamulców:

1. Tył wymieniając tylko klocki musimy odkręcić 2 śruby na klacz 13mm trzymające przez sworznie zacisk do jarzma przykręconego do tarczy. Wymieniamy klocki, cofamy tłoczek w zacisku, smarujemy te części docisku, które będą się stykać z klockami specjalnym smarem i montujemy to skręcając teraz te śruby na klucz 13mm momentem 30Nm
2. Przód oczywiście identycznie tylko ja tutaj jeszcze odkręcałem tarcze z przodu aby je wymienić, które są przykręcone 2 śrubami na klucz 17mm. Trzymają bardzo mocno. Przykręcamy je z siła 102Nm. Tutaj tłoczek zacisku jest znacznie większy więc i siły więcej trzeba aby go wcisnąć.

I kilka słów jak wymienić płyn w układzie hamulców/odpowietrzyć go:
Wszystkie odpowietrzniki są na klucz 11mm. Zaczynamy od najdalszego od pompy więc tylne prawe koło, później tylne lewe, przednie prawe i na końcu przednie lewe.
Pompujemy pedałem hamulca kilka razy, puszczamy go, odkręcamy odpowietrznik na zacisku i wciskamy pedał hamulca do podłogi, jak skończy płynąć przez wężyk z butelką założony na odpowietrznik płyn zakręcamy odpowietrznik i puszczamy pedał hamulca. Powtarzamy operację. Po 2-3 pompowaniach należy dolać płyn do zbiorniczka.
Średnio na tył wystarczy 5 pompowań a na przód 3 pompowania.
Przy ostatnim kole tak pompujemy aby poziom w zbiorniczku ustawił się poziom na maks.

Z moich obserwacji wynika, że lepiej wymianę płynu rozpocząć od sprzęgła a później hamulce.

Przy okazji, ponieważ uważam płyn hamulcowy oraz klocki firmy FERODO za bardzo dobre można je kupić (oczywiście ze znaczną ich marżą) w NordAuto, nawet w kilku hurtowniach nie mieli nić FERODO.
Kupując 1L płynu za chyba 39zł (na Allegro 23zł) mamy pewność, że wystarczy nam z nawiązką na wymianę w całym układzie sprzęgła i hamulców.

Jeśli gdziekolwiek popełniłem jakiś błąd, jakaś czynność jest nieprawidłowa to proszę o uwagi.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
TOYOTA AVENSIS II T25 WAGON 1AZ-FSE 2005 2L benzyna D-4 solo 147KM

Spalanie w trasie (100-120km/h) - 6,7L/100km
Spalanie mieszane - 8,6L/100km

Przebieg : 167tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda