TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 14 gru 2018, o 09:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sie 2015, o 20:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Odpowiedz jest prosta, kiedys takich zestawow nie bylo, i nie dalo rady inaczej jak z kolem uzywanym. Popyt spowodowal jak widac podaz, ten przyklad mozna do podrecznika ekonomii wstawic ;-) . pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sie 2015, o 20:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 706
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Do końca się nie zgodzę bo toyota w oryginale miała jako pierwsza taki zestaw tylko był zarezerwowany dla jednej grupy odbiorców i nikt nie pytał mianowicie TAXI to dla nich zrobiono te sztywne koła.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2015, o 11:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Tak, ale nikt ich nie oferowal na rynku wtornym, obecnie jest juz inaczej. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2015, o 20:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2015, o 20:02
Posty: 7
Marka: toyota
Model: corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 116 km
A co sądzicie o tym zestawie do toyoty corolli 2002r 2.0 d4d 116km
http://www.sprzeglo.com.pl/produkt/Zest ... 6-id30297/
Tak czytam i teraz nie wiem czy moje autko ma dwumasowe koło czy tylko zamachowe jak to poznać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2015, o 15:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2015, o 20:02
Posty: 7
Marka: toyota
Model: corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 116 km
Byłem u mechanika powiedział że to jest dwumasa. Pojechałem do salonu toyoty powiedzieli że to w żadnym wypadku dwumas a jedynie łożysko oporowe i można z tym jeździć jeśli nie przeszkadza mi stukanie przy wciśniętym sprzęgle. Coś się może stać jak będę jeździć z uszkodzonym łożyskiem ? A według was co to może być jak wciskamy sprzęgło to słyszę stuknie takie metaliczne ciche jak puszczam sprzęgło to cisza ? Auto nie szarpie nie trzęsie się jedynie te dzwonienie przy wciśniętym sprzęgle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2015, o 21:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
W Twoim poscie jest zawarta odpowiedz ;-). pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2015, o 22:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2015, o 20:02
Posty: 7
Marka: toyota
Model: corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 116 km
To znaczy dwumas czy łożysko?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2015, o 19:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Z objawow co piszesz to lozysko, dwumas wali cal czas, najbardziej to slychac jak na wolnych obrotach stoi na biegu jalowym (pedal nie jest wcisniety). Uszkodzone kolo powoduje tez odczuwalne drgania, czuc je takze przy zmianie biegow (choc tutaj przyzwyczajenie moze powodowac ze sie tego nie czuje). pozdr


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2015, o 21:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2015, o 20:02
Posty: 7
Marka: toyota
Model: corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 116 km
Witajcie nie zakładam nowego tematu bo nie za bardzo wiem gdzie jak coś to proszę o przeniesienie.
Potrzebuję pomocy,
Jechałem dziś swoim autem pod górkę ( zmieniałem bieg z 2 na 3 ) i nagle obroty same wskoczyły na 6 tys to znaczy wskazówka obrotomierza oparła się o koniec skali, auto wyło ale samo nie przyspieszało jechało normalną prędkością taka jaka miałem w trakcie kiedy obroty podskoczyły, w lusterku widziałem bardzo dużo białego dymu tak dużo że widoczność na 4 pasach jezdni praktycznie zanikła.
Przejechałem jakieś 200 m i wyłączyłem silnik kluczykiem. Po kilkunastu minutach próbowałem go uruchomić nie chciał się uruchomić ale po 3 lub 4 razie uruchomił się i obroty same znów na koniec skali oraz dym i głośnie odgłosy metaliczne z silnika od razu go wyłączyłem.
Sprawdziłem poziom oleju po 3 h od zdarzenia i wychodzi że jest 3 krotność normy albo i więcej.
Pojazd to corolla 2.0 Diesel 116 KM 2002 r
Pomocy !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2015, o 22:04 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 cze 2008, o 13:07
Posty: 145
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Rozbieganie silnika Diesla z turbodoładowaniem

Rozbieganie silnika jest najczęściej spowodowane przepuszczaniem przez turbosprężarkę oleju silnikowego (którym jest smarowana) do kolektora dolotowego. Stamtąd dostaje się do komory cylindra, gdzie zostaje on spalony. Silnik wysokoprężny, w odróżnieniu od benzynowego, może bowiem być napędzany olejem silnikowym. W rezultacie nawet na biegu jałowym silnik może samoczynnie zwiększyć obroty bowiem otrzymał dodatkową dawkę paliwa (oleju silnikowego) z układu smarowania turbosprężarki. Im więcej oleju przepuszcza układ turbodoładowania, tym bardziej wzrastają obroty jednostki napędowej. To z kolei sprawia, że także turbosprężarka przyspiesza swoją pracę, a tym samym zaczyna przepuszczać do kolektora ssącego jeszcze większe porcje oleju silnikowego. W rezultacie motor osiąga maksymalne obroty, mimo że układ zasilnia nie zwiększył dawki paliwa. Problem polega na tym, że nawet wyjęcie kluczyka ze stacyjki nic nie pomaga, bowiem silnik w takiej sytuacji pracuje już tylko na oleju silnikowym.

Konsekwencją takiej sytuacji jest albo zatarcie silnika (spowodowane brakiem oleju silnikowego w układzie), albo eksplozja jednostki napędowej (w wyniku zatarcia jednej z panewek i wybicia korbowodu przez blok silnika). Co więcej, problem potęgują filtry cząstek stałych, które wpływają na wzrost ilości oleju w misce olejowej (paliwo mieszasię olejem silnikowym), co w skrajnych sytuacjach może spowodować zassanie oleju silnikowego przez odmę do jednostki napędowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2015, o 22:08 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
6tys obr. + dym = choroba wściekłych diesli - silnik zaczął wciągać olej silnikowy przez turbinę i rozbiegł się

Metaliczne odgłosy, to już raczej po ptokach i co nie co się zatarło.

Nie wiem tylko dlaczego oleju przybyło 3 krotnie. Jedyne wytłumaczenie które mi przychodzi do głowy to paliwo w oleju, duże ilości tego paliwa, może jakiś mocno lejący wtryskiwacz.
Olej rozcieńczony łatwiej poszedł przez turbinę w dolot i szybko doszło do zatarcia.

Wzrost obrotów a prędkość bez zmian, to ślizgające się sprzęgło.

Zatarty silnik trzeba rozłożyć i obejrzeć wszystko wewnątrz, turbinę uszczelnić, wtryskiwacze przetestować najlepiej na stole probierczym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2015, o 22:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2015, o 20:02
Posty: 7
Marka: toyota
Model: corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 116 km
Opłaca się to robić wogóle, skoro auto jest warte z 15 max jak było sprawne???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2015, o 12:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2015, o 20:02
Posty: 7
Marka: toyota
Model: corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 116 km
Na środę mam umówioną wizytę w warsztacie mają sprawdzić co się stało i wycenić naprawę, oby była opłacalna. Napiszę później co stwierdzili i jakie były uszkodzenia i wycena.
A 2 tyg temu wymieniał mi mechanik uszczelki pod wtryskiwacze może coś źle zrobił i tamtędy dostawał się olej ?
Nie ma co gdybać poczekam na diagnozę.
A swoją drogą to nawet nie widziałem że auto może tak kopcić można powiedzieć że jak zasłona dymna w BWP ( Bojowy wóz piechoty )
i ostatni raz coś takiego widziałem na poligonie wojskowym jak byłem w wojsku w latach 90-tych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2015, o 20:17 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Jeżeli silnik mocno dostał po dupie to najtaniej (też drogo) będzie wstawić cały drugi silnik wyciągnięty z jakiegoś anglika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2015, o 22:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2015, o 20:02
Posty: 7
Marka: toyota
Model: corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 116 km
A mógł dostać w ciągu ok max 30 sekund mocno bo tyle do trwało jakieś 25 sekund zanim zjechałem na pobocze i ok 3 do 5 sekund przy drugim odpaleniu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2015, o 06:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 772
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
w ciągu jednej sekundy można załatwić silnik. Po takiej akcji, jeszcze nie widziałem silnika bez poważnych uszkodzeń.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 11:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 21:11
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Corolla E12
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDTV
Witam ponownie założyłem polecany w tym wątku zestaw sprzęgła Aisin + oryginalne sztywne koło zamachowe i chciałem się z Wami podzielić kilkoma spostrzeżeniami.

Otóż:

1. Po wymianie calego zestawu a właściwie odpowiedzialnego za to łożyska pedał sprzęgła chodzi lżej.
2. Zmieniła sie częstotliwość drgań - auto zarówno na postoju na biegu jałowym jak i podczas jednostajnej jazdy wydaje odrobinę inne dźwięki. O dziwo słyszy to nawet kobieta która tym autem czasami jeżdzi :), więc faktycznie jest to zauważalne.
3. Auto co można było oczekiwać stało się jakby odrobinę żwawsze, ale to pewnie ułamki sekund więc to raczej aspekt psychologiczny.
4. Sprzęgło z jednomasem jakby mnie "wybacza". To znaczy auto mniej szarpnęło jak się niezbyt dobrze puściło sprzegło z dwumasem. Na sztywnym kołe jest mocniejsze szarpnięcie.

Ale teraz rzecz niemiła i tu prosiłbym Was o pomoc.

Mechanik przy rozbiórce obejrzał sprzęgło i powiedział że by jeszcze pojeździło. Jechałem jednak w długą trasę na wakacje i nie chciałem przygód po drodze, więc wymieniłem na nowe.

Po przejechaniu jakiś 2 tys km, wsiadam do auta na południu Włoch, odpalam i... słyszę jakiś stukot doiegający z silnika.

Wciskam sprzęgło, dzwięk pozostał ale jakby było trochę ciszej. Mechanikiem ze mnie żaden, ale na tyle moja widza wystarcza żeby stwierdzić że to dźwięk jak przy zużytym łożysku oporowym. Pedał puszczony głośniej, wcisnięty ciszej.

Co ciekawe: auto jedzie normalnie, biegi zmienia się płynnie, nie szarpie. Dzwięk nie zawsze jest słyszalny, nie wiem o co chodzi ale po prostu czasami stukot słychać a czasami nie.

ZROBIŁEM SIĘ ZIELONY, gdyż do domu ponad 1,5 tys km, po włosku ni w ząb do tego te włoskie ceny... Niestety wakacje zostały skrócone, mówię ryzykuje - trzeba się turlać do domu. Jechałem z duszą na ramieniu ale dojechałem. Ufff


I teraz po powrocie kalkuluje na chłodno - o co chodzi.

1. Mechanik sprawdzony, pracuje w ASO, wiem że to nic nie znaczy, każdy może popełnić błąd ale gośc po prostu myśli przy robocie więc na razie to wykłuczam.

2. Części ??? Czy to możliwe żeby łożysko rozpadło się po 2 tys km autostradowej jazdy? To już chyba nawet artykuły Made in China by wytrzymały więcej.

3. Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy: gdzieś tu w tym wątku przeczytałem że przy zamianie koła 2masowego na sztywne trzeba przełożyć jakiś bolec ustalający pozycje - tylko właśnie czego - ŁÓŻYSKA? Dzisiaj będę się widział z mechanikiem to zapytam, ale prośba do Was o wyjaśnienie tej kwestii.

Najważniejsze że dojechałem do domu, już sobie wyobrażam koszt lawety i naprawy w słonecznej Italii... Pewnie połowa wartości samochodu.

Będę wdzięczy za jakieś sugestie z Waszej strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 12:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 725
Pochwały: 48
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
Maccc81 napisał(a):
...
Wciskam sprzęgło, dzięk pozostał ale jakby było trochę ciszej. Mechanikiem ze mnie żaden, ale na tyle moja widza wystarcza żeby stwierdzić że to dźwięk jak przy zużytym łożysku oporowym. Pedał puszczony głośniej, wcisnięty ciszej.
Co ciekawe: auto jedzie normalnie, biegi zmienia się płynnie, nie szarpie. Dzwięk nie zawsze jest słyszalny, nie wiem o co chodzi ale po prostu czasami stukot słychać a czasami nie....


wg moich obserwacji toyoty maja cos nie tak z lozyskiem oporowym...spotkalem sie z tym stukotem w corolli E12-nowe auto i po wlasnie kilku tys sie pojawil (nie zawsze) klokot/stukot na biegu jalowym na puszczonym sprzegle...na wcisnietym zanikal... co dziwne w dni kiedy klimatyzacja byla włączona czesciej mozna bylo to uslyszec....
wymieniane bylo raz lozysko oprowe...raz cale sprzeglo - wszystko w ASO...i nic sie nie zmienilo..ten typ tak ma...w kazdym razie auto przejezdzilo ponad 100tys bez zadnych problemow
w ave juz mniej ale jednak jest tez slyszalne czasem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 13:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 21:11
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Corolla E12
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDTV
[/quote]wg moich obserwacji toyoty maja cos nie tak z lozyskiem oporowym...spotkalem sie z tym stukotem w corolli E12-nowe auto i po wlasnie kilku tys sie pojawil (nie zawsze) klokot/stukot na biegu jalowym na puszczonym sprzegle...na wcisnietym zanikal... co dziwne w dni kiedy klimatyzacja byla włączona czesciej mozna bylo to uslyszec....
wymieniane bylo raz lozysko oprowe...raz cale sprzeglo - wszystko w ASO...i nic sie nie zmienilo..ten typ tak ma...w kazdym razie auto przejezdzilo ponad 100tys bez zadnych problemow
w ave juz mniej ale jednak jest tez slyszalne czasem[/quote]

Rozzi dzięki za info, ale jestem dociekliwy i odpowiedz "ten typ tak ma" mnie nie satysfakcjonuje.

Kilka osób zrobiło tu już taki zabieg i nic im się takiego nie dzieje, także tak tego nie zostawię tym bardziej że auto jeździ w trasy i nie chce mi się go holować np. z Niemiec


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 15:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lis 2013, o 10:19
Posty: 3
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV, 2,0D 126km
Czy ktos z Was stosowal kolo dwumasowe regenerowane? Podobno daja teraz gwarancje na kilka miesiecy.
Cena do d4d 126km to 700 pln + 100 kaucji za stare kolo. A nowe wiadomo ponad 2 tys.
Ze wzgledu na cene wlasnie sie do tego przymierzam, ale nie wiem jak bardzo mozna ufac takiemu regenerowanemu.
Co sadzicie??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2015, o 07:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Ewentualne dochodzenie gwarancj kosztuje ponowny demontaz czyli lekko 500zl. I przeciez nie zalozysz innego kola na 2 tygodnie az gwarancje rozpatrzy. Wiec jest to troche ryzykowne. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2015, o 20:23 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2013, o 13:40
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
ja zmieniłam na regenerowane... i pożałowałam.
oczywiście, przejechało 30 tys. co jest dobrym wynikiem, jak na takie części. mimo wszystko, chyba lepiej kupić nawet jakiegoś blueprinta, zamiast regenerowanej.

jestem natomiast ciekawa, jakie mają doświadczenia forumowicze po przekładce na sztywny zamach. chciałabym poznać opinię kogoś, kto przejechał na tym ponad 30 tys.

_________________
podpis z du*y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2015, o 20:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 16:02
Posty: 416
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 D4D
olisroli napisał(a):
ja zmieniłam na regenerowane... i pożałowałam.
oczywiście, przejechało 30 tys. co jest dobrym wynikiem, jak na takie części. mimo wszystko, chyba lepiej kupić nawet jakiegoś blueprinta, zamiast regenerowanej.

jestem natomiast ciekawa, jakie mają doświadczenia forumowicze po przekładce na sztywny zamach. chciałabym poznać opinię kogoś, kto przejechał na tym ponad 30 tys.


46 tys bez żadnych negatywnych doznań. Brak szarpań karoserią, bez żadnych trzasków czy puknięć takich jak na uszkodzonej dwumasie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2015, o 20:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 158
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Ford
Model: S-max
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benzyna 145 KM
Witam, powielam odp na maila o to na jaki zestaw koła zamachowego zmieniałem, żeby inni też skorzystali z informacji bo często otrzymuje zapytania na maila widać nie wszyscy mają czas żeby czytać 40stron wątku :)

========================================================
Witam.
Nie zmieniałem na gotowy zestaw. Przeczytaj str 25 wątku
Koło dwumasowe
Post Napisane: 4 maja 2011, o 17:47
tam masz wszystko.

tu masz koło zamachowe które będzie pasować:
http://allegro.pl/kolo-zamachowe-toyota ... 84008.html

lub wybierz inne używane 2.0 d4d stąd:
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-1-0907

ja już od roku nie mam tamtej avensis, ale przez 5 lat (około 40 tyś
km) wszystko było do końca super. Naprawdę polecam.
====================================================


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2015, o 07:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Link wygasna, jak mozesz wstaw zdjecia i numery bezposrednio na forum, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2015, o 13:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 158
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Ford
Model: S-max
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benzyna 145 KM
28 strona wątku , post 23 sty o 23:13
tam są zdjęcia i wszystko.

A jak się umieszcza zdjęcie bezpośrednio na forum? nie trzeba na serwer typu wrzuta albo fotosik?
pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2015, o 22:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nie, dodajesz jako zalacznik, ot taka technologia ;-). pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lis 2015, o 18:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 paź 2009, o 23:14
Posty: 196
Lokalizacja: Jasło
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 2ZR LPG
Myślę, że koledzy nie obrażą się jak podepnę tutaj pytanie odnośnie sprzęgła - bo nie chciałem zakładać tematu(może jest, nie znalazłem)
Otóż użytkuję avensisa od 5 lat i ja już nie czuję różnicy ale znajomy jeździł, potem brat i każdy narzekał, że ciężko sprzęgło wciska się. No porównując do innych aut to mają rację, jednak nie czuję żadnych objawów ślizgania/buczenia. Chciałem zapytać jak to u was wygląda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2015, o 11:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2008, o 00:17
Posty: 27
Lokalizacja: Staszów
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV
No faktycznie w porównaniu z innymi samochodami w avensisie sprzęgło jest dość twarde. Wynika to z konstrukcji tego rozwiązania. Łapa sprzęgła w miejscu gdzie pracuje z siłownikiem jest zbyt blisko miejsca jej podparcia w skrzyni...w skrócie zbyt mała dźwignia do ugniecenia dość mocnego docisku sprzęgła(czysta fizyka). Dodatkowo z czasem użytkowania sypiący się ze sprzęgła pył powoduje ciasną pracę łożyska na tulei, co jeszcze pogarsza sprawę.
Ja jestem świeżo po wymianie całego kpl. sprzęgła i mogę powiedzieć że jest znacznie lżej niż było, ale i tak w porównaniu do służbowego Mondeo czy Passata jest i tak wyraźnie ciężej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2016, o 14:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2008, o 22:10
Posty: 10
Lokalizacja: łódzkie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 1CDFTV-DOHC 2.0
Nie wiem czy się opłaca stosować te zamienniki dwumasy jesli ktoś chce dluzej jeździć swoją ave, skoro w carspeed Lublin zestaw Aisin na pierwszy montaż (koło, zestaw sprzegła i łożysko) kosztują 2000 zlotych.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda