TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 gru 2018, o 21:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 maja 2014, o 08:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 paź 2011, o 09:54
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 D4D
Powitać po dłuższej przerwie. Wciąż jeżdzę Avensis T22 2000r. 2.0 d4d. Zbieram się do wymiany sprzęgła i koła, które zamieniam na monolit. Poczytałem już wszytko co tu było na ten temat, ale mam wątpliwość i chciałbym się upewnić. Piszecie w tym wątku o kole z corolli, ale praktycznie wszystkie corolle które aktualnie są w sprzedaży na części to toyota corolla 2.0D4D e12 01-07 z 90KM. Pisaliście że to ma być 81kW, a to chyba więcej niż 90KM. Czy to się również nadaje z tego modelu który wymieniłem. Proszę o informację.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2014, o 20:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 maja 2013, o 22:51
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D 116km
Witam.

Naczytałem się i sam już nie wiem jak wyszukać używane koło zamachowe do ave t25 2005r. 116km.
Jakoś na ALLEDROGO nie widzę.
Mam zamiar dokupić sprzęgło AISIN.
Bardzo proszę o pomoc i jakieś linki. Będę bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2014, o 14:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2011, o 21:46
Posty: 267
Lokalizacja: Wrocław/Cieszyn
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D-4D
W przypadku T22 1CD opisywałem gdzieś moje pionierskie zamiany dwumasu na sztywne zamachowe i amortyzowaną tarczę, 800zł komplet z nowymi śrubami aso i kpl sprzęgła aisin (zamach sztywny za 100zł) - przejechałem już 70tyś, elegancko śmiga.

Na toydiy szukałem kiedyś co będzie pasować, na pewno pasuje sztywny zamach od pierwszego ave verso i którejś corolli, e11 albo e12 - poszukajcie nrów seryjnych na toydiy albo wątku w którym dokładnie opisywałem co i jak. Mech zmontował wszystko bez żadnej rzeźby, wszystko pasuje idealnie.

W T25 niestety z tego co wiem taka operacja nie jest możliwa i zostają cuda w stylu regenracja dwumasy (shit) i inne kpl zamienników. Na ten temat nic nie wiem więc się nie wypowiem, ale co do zamiany w T22 śmiało polecam - 70tyś i zero problemów.

_________________
Flaming


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2014, o 08:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2009, o 11:14
Posty: 153
Lokalizacja: OSTRÓW WIELKOPOLSKI
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 1999
Silnik: D4D 1CD-FTV 110KM
Jestem właśnie po wymianie dwumasu i sprzęgła /AISIN/. Materiał kosztował 1.882,- zł.
Jest jedno "ale" - przy ostrzejszym dodawaniu gazu słychać wyraźny szum z silnika. Czym może to być spowodowane? Pedał sprzęgła chodzi teraz leciutko, biegi też ładnie pracują.
Dodam jeszcze, że przy okazji wymieniłem z tyłu bębny i szczęki hamulcowe. Może to od tego?

_________________
E11 1,6 1998 SEDAN ------> 1999 AVENSIS 2.0 D4D SOL WAGON... i nic więcej mi nie trzeba...

http://www.ermail.pl/link/XjAmAlJJlCaeT ... ANJjN7NXXe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2014, o 23:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 paź 2011, o 09:54
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 D4D
Dołączyłem kilka dni temu do grona posiadaczy sztywnego koła zamiast dwumasowego w t22 z 2000r. Chodzi jak talala. Koło od Avensis Verso, sprzegło Aisin KT-308 i śruby z ASO. Wszytko zgodnie z opisem w tym wątku. Wszytko chodzi pięknie. Żadnych nowych drgań,zgrzytów. Sprzęgiełko mięciutkie. Koszt 1300zł wszytko z robocizną.
Długo się wahałem,, czytałem, jeździłem szukałem opinii. Polecam wszystkim którzy jak ja kiedyś się wahają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2014, o 09:49 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2013, o 13:40
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
to poproszę o kolejne info za 30 tys.
jestem arcyciekawa.

_________________
podpis z du*y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2014, o 23:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lip 2014, o 10:48
Posty: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2,0 D4D 1CD-FTV
Witam wszystkich ave-wiczów w październiku 2013r. kupiłem avensis 2,0 d4d 110km, po miesiącu było słychać jakieś odgłosy i stuki w komorze silnika. Później od czasu do czasu terkotanie i zaczęło delikatnie trzęś samochodem. Dowiedziałem się od mechanika że to dwumasa, pewnego ranka wracając z pracy nagle przestał działać napęd biegi wchodziły ale nie można było jechać. Jakiem mogą być przyczyny tej usterki proszę o podpowiedz co ma robić auto stoi już dwa miesiące

Pozdrowiłam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2014, o 09:30 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7204
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Na 90% do wymiany sprzęgło+2masa. Mogły ewentualnie paść skrzynia lub serwo sprzęgła, ale po drgawkach obstawiam 2masę, a po rozłączeniu napędu sprzegło.

Skrzynię biegów trzeba zdjąć, objerzeć sprzęgło i 2masę, jak trzeba to wymienić (i jeździć, bo samochód nie jeżdżony umiera).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2014, o 18:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lip 2014, o 10:48
Posty: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2,0 D4D 1CD-FTV
Skrzynia chyba jest ok bo na wolnych obrotach jak włączę bieg to się auto toczy po dodaniu gazu zatrzymuje się jak by coś było ze sprzęgłem. Jeżeli to dwumas to na co mam wymienić na sztywne czy dwumas ave ma przehulane około 250tyś. a może ktoś tam już coś robił bo ja jest trzecim właścicielem w Polsce. Proszę o doradzenie czytając posty większość zakłada sztywne.
Za kilka dni będę zaprowadzał do mechanika dziś mam mętlik w głowie jakie sprzęgło założyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2014, o 20:48 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7204
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Koło sztywne będzie 2x tańsze, a w T22 zachowuje się podobnie jak 2masa.
Jeżeli kupisz koło+sprzęgło sprawdzone a nie noname nie powinno być problemów.
Przeczytaj jeszcze ten wątek od 23 strony do końca viewtopic.php?f=57&t=485&start=660
Wybór należy do Ciebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2014, o 20:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lip 2014, o 10:48
Posty: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2,0 D4D 1CD-FTV
Zrobiłem rozeznanie j w dwóch sklepach za proponowali ostatecznie koło sztywne kpl z Valeo w jednym za 1555zł. , a w drugim 1410zł.w tym drugim właściciel na też warsztat samochodowy i nie jeden dwumas na sztywne wymieniał nazywa się " Auto Krzysztof" widziałem ten zestaw tarcza ma cztery duże sprężyny. Przed zakupem rozbiorę sprzęgło żeby sprawdzić co tam obecnie jest i co się zepsuło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2014, o 07:20 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7204
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Przeczytaj proszę ten wątek uważnie od 23 strony, zanim kupisz to Valeo.
Nie warto przepłacać i to za coś niesprawdzonego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2014, o 22:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lip 2014, o 10:48
Posty: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2,0 D4D 1CD-FTV
Od środy mam koło sztywne w mojej ave zestaw pochodzi z Valeo za 1370 zł. plus poduszka przednia za 98 zł. robocizna nic mnie nie kosztowała ponieważ wymiany podjąłem się sam. Mechanik znajomy udostępnił mi kanał i niektóre narzędzia. Ave spisuje się znakomicie nic nie drży innych odgłosów też nie słychać. Świetnie przyśpiesza i nie szarpie przy przełączaniu biegów. na razie jest OK.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2015, o 21:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 20:15
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1Az-Fse
Witam, przeczytałem troszkę stron w temacie, głownie tak jak polecacie od 23 strony. Moj kłopot jest taki ze nie jestem posiadaczem avensis T22, a posiadam corollę d4d 2.0 116km z dwumasem. Chciałbym zamienić dwumas na sztywne koło zamachowe, oczywiście najlepiej używane, ale szczerze mówiąc nie wiem dokładnie od jakich modeli pasuje koło do mojego modelu. No i jak juz bym dobrał koło, jesli w ogóle jest możliwośc w mojej rolce, to jakie sprzeglo polecacie? Wyczytałem tutaj o tym ze najlepiej żeby tarcza sprzęgła miała 6 sprężyn, aisin niby oryginał a ma 2 sprężyny i dwie gumo-sprężyny. A wiec jakie sprzeglo wybrać?
Mechanik polecał mi zestaw valeo, ale szczerze nie jest to zbyt korzystna ekonomicznie opcja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2015, o 10:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 158
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Ford
Model: S-max
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benzyna 145 KM
Witam,
Z racji tego że nie mam za bardzo czasu na doczytywanie i nie jestem aktualnie biegły w tym temacie po krótce.
Wcześniej jednak kilka b. ważnych wskazówek:

1) zgodnie z tym co podają, to w Corolli z Twojego rocznika jest już sztywne koło zamontowane, no chyba że były różne wersje (ze sztywnym i kołem dwumasowym). Sprawdź dokładnie.

2) unikaj gotowych zestawów firmy Blueprint !!!

3).tak wygląda koło zamachowe pasujące do sprzęgła Aisin KT-308
http://allegro.pl/avensis-i-t22-kolo-za ... 55675.html
http://allegro.pl/toyota-avensis-2-0-d4 ... 53240.html

-tu masz więcej, ale szukaj tylko tych 2.0 d4d:
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... achowe+d4d

4) ja zrobiłem 40tyś. km spokojną jazdą i nic się nie działo, żadnych problemów.
na postoju na wolnych obrotach trochę drży karoseria, ale to normalne
przy kole sztywnym. Mi to nie przeszkadzało.

5) myślę że użytkownicy PIOKLI i WRC ) szybciej podpowiedzą Ci co masz zrobić

6) mam wrażenie że chyba musiał byś kierować się opcją koło sztywne do
Avensisa T25 2.0 D4D, bo też miał 116KM,
u mnie było w T22 110KM i zdaje się że coś innego dawali, chociaż nie
jestem pewien, ale zapytaj bardziej obeznanych/ doczytaj.





jakie dokładnie koła zamachowe pasują tego nie wiem na 100%, ale ja
gdzieś znalazłem takie info:

A tutaj w tej aukcji koleś w tabelce podaje że cały zestaw sprzęgła
pasuje zarówno do:
Avensis Verso od 2001 -
Corolli od 2000 - 2006
Corolli Verso 2001 - 2004
Previi 2001 - 2005

czyli wynika z tego to, że z tych aut nadają się używane koła zamachowe pod sprzęgło AISINA KT-308

Ja dostałem od Corolli 2001r i tamto koło miało takie kształty jak to:
http://olx.pl/oferta/jednomasowe-kolo-z ... 7g7vz.html

Pamiętam że koła zamachowe od silnika 3.0 wyglądało zupełnie inaczej,
a myślę że wszystkie zamachowe do 2.0 d4d były identyczne. Poproś o
zdjęcie tego koła.

tu jest aukcja z corolla verso:
http://allegro.pl/corolla-verso-2-0-d4d ... 21403.html
to koło wygląda identycznie jak moje, więc powinno pasować

tu masz najtańsze koło zamachowe, które też powinno pasować: 140zł -
to bym brał.
http://allegro.pl/toyota-avensis-2-0-d4 ... 53240.html
pewnie zostało też wymontowane z Corolli. Kształt identyczny i
chodziło w avensisie.

tu masz od previi też wygląda identycznie: 150zł
trochę przybrudzone rdzą, ale to pewnie nie przeszkasza, oczyścić
przed montażem i pewność że koło zamachowe jest oryginalne Toyoty. :
http://allegro.pl/previa-d4d-2-0-03r-ko ... 15062.html

Najważniejsze żebyś kupił pożądny zestaw sprzęgła. Najlepiej AISIN ,
nie Blueprint !!
Ja miałem Aisin KT-308 i sprawował się super do samego końca. 40tyś km
przejechana bez problemów.

No i nowe śruby mocujące koło zamachowe kup w Toyocie:
Śruby mocujące koło zamachowe zakupione w ASO nr katalogowy
90105-10071 8szt (73,28zł)
nie zdążyłem zrobić zdjęcia. Wymiary *10-1.25 PX 18-13 . Wyglądają jak
zwykłe śruby z łbem 6-kątnym, z taką wtopioną podkładką.

Właśnie o to sie rozchodzi, że koło zamachowe musi pasować do sprzęgła,
dlatego do koła zamachowego nie pasuje sprzęgło , które było wcześniej
z kołem dwumasowym.

Ja to po kształcie rozpoznaję, inne silniki mają koła zamachowe z
innym kształtem, inna ilość otworów itd. Te co Ci podałem powinny być
dobre.

A jak nie znajdziesz zestawu sprzęgła AISIN KT-308, to szukaj LUK,
VALEO do Corolli 2.0 d4d z roczników około 2001r produkcji i pamiętaj, że musi to być zestaw sprzęgła pod koło sztywne / zamachowe, czyli takie, które posiada sprężyny tłumiące drgania.




Tu masz KT-308 nie drogo:
http://www.sprzegla24.pl/ProductDetails ... 1,-1,26413


Pochwały przyznane za post: 2

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2015, o 11:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 158
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Ford
Model: S-max
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benzyna 145 KM
Piotrek 67 napisał(a):
Od środy mam koło sztywne w mojej ave zestaw pochodzi z Valeo za 1370 zł. plus poduszka przednia za 98 zł. robocizna nic mnie nie kosztowała ponieważ wymiany podjąłem się sam. Mechanik znajomy udostępnił mi kanał i niektóre narzędzia. Ave spisuje się znakomicie nic nie drży innych odgłosów też nie słychać. Świetnie przyśpiesza i nie szarpie przy przełączaniu biegów. na razie jest OK.
Pozdrawiam


A ja tak ostatnio się zastanawiałem jakby ten zestaw samodzielnie wykombinowany z używanym kołem sztywnym chodził ze sprzęgłem Valeo. Na moim Aisinie na wolnych obrotach i zdaje się przy ruszaniu było lekkie poszarpywanie, a teraz w benzyniaku mam zestaw Valeo i takiego poszarpywania w ogóle nie ma. Być może wynika to z tego że w Aisinie jest 6 małych sprężynek i te gumo-sprężyny, a w Valeo 4 duże sprężyny, którę prawdopodobnie mają większą możliwość tłumienia drgań i potem to się tepiej przenosi na kulturę pracy silnika (mniej wibracji w aucie na wolnych obr)? Jakbym teraz przechodził przez tą operacje ponownie to bym zaryzykował ze sprzęgłem Valeo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2015, o 11:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 20:15
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1Az-Fse
pikon7 napisał(a):
Witam,
Z racji tego że nie mam za bardzo czasu na doczytywanie i nie jestem aktualnie biegły w tym temacie po krótce.
Wcześniej jednak kilka b. ważnych wskazówek:

1) zgodnie z tym co podają, to w Corolli z Twojego rocznika jest już sztywne koło zamontowane, no chyba że były różne wersje (ze sztywnym i kołem dwumasowym). Sprawdź dokładnie.

2) unikaj gotowych zestawów firmy Blueprint !!!

3).tak wygląda koło zamachowe pasujące do sprzęgła Aisin KT-308
http://allegro.pl/avensis-i-t22-kolo-za ... 55675.html
http://allegro.pl/toyota-avensis-2-0-d4 ... 53240.html

-tu masz więcej, ale szukaj tylko tych 2.0 d4d:
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... achowe+d4d

4) ja zrobiłem 40tyś. km spokojną jazdą i nic się nie działo, żadnych problemów.
na postoju na wolnych obrotach trochę drży karoseria, ale to normalne
przy kole sztywnym. Mi to nie przeszkadzało.

5) myślę że użytkownicy PIOKLI i WRC ) szybciej podpowiedzą Ci co masz zrobić

6) mam wrażenie że chyba musiał byś kierować się opcją koło sztywne do
Avensisa T25 2.0 D4D, bo też miał 116KM,
u mnie było w T22 110KM i zdaje się że coś innego dawali, chociaż nie
jestem pewien, ale zapytaj bardziej obeznanych/ doczytaj.


Ja mam model 116 km i mam koło dwumasowe. 110 km i 90 km maja koło sztywne. Dlatego tez nie wiem jakie mam dobrać koło do mojego modelu, moj dwumas jest taki jak w avensis T22 czy T25?
Jesli chodzi o valeo to polecał mi to mechanik, ale jest znaczna roznica w cenie na tym zestawie a na używanym kole zamachowym i sprzęgle aisin Kt-308.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2015, o 12:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 158
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Ford
Model: S-max
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benzyna 145 KM
Pytałeś na mailu czy:
======================================================
Zestaw valeo http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetai ... 1,-1,30297
, pasuje niby do avensis t22, avensis T25, corolli każdej d4d. Czyli wychodziłoby na to ze koło sztywne które pasuje do avensis T22 do
corolli tez pasuje, tylko czy do corolli 110 konnej czy 116 konnej. Bo o tym nie jestem 100% przekonany
======================================================

Już Ci w mailu odpisałem że koło sztywne raczej na 99% będzie do wszystkich 2.0 D4D takie samo.
No to skoro już wiesz że masz napewno koło dwumasowe w aucie, to masz kilka opcji na jakie zamachowe zmienić i jakie sprzęgło:

1.Najtaniej zamachowe używane +sruby z ASO + sprzęgło AISINA:
http://www.sprzegla24.pl/ProductDetails ... 1,-1,26413
wyjdzie jakieś dobre 900zł + robocizna

2.Mniej więcej na to samo wyjdzie cenowo jak kupisz gotowy zestaw sprzegła VALEO z kołem zamachowym,
http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetai ... 1,-1,30297
(Tylko zapytaj czy w tym gotowym zestawie są już sruby mocujące)
a osobno zestaw sprzęgła i osobno używane koło zamachowe z allegro.+śruby mocujące z ASO:
http://www.sprzeglo.com.pl/shop/Search. ... ack-(_E11_)-1997-04-2002-01,2.0-D-4D-90km,&n=,&i=500111,501973,515566,P,29,-1,-1&o=ByPrice_asc&p=1&c=&ci=
około 1300/1400 + robocizna

Wybór należy do Ciebie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2015, o 12:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 158
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Ford
Model: S-max
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benzyna 145 KM
Flaming napisał(a):
W przypadku T22 1CD opisywałem gdzieś moje pionierskie zamiany dwumasu na sztywne zamachowe i amortyzowaną tarczę, 800zł komplet z nowymi śrubami aso i kpl sprzęgła aisin (zamach sztywny za 100zł) - przejechałem już 70tyś, elegancko śmiga.

Na toydiy szukałem kiedyś co będzie pasować, na pewno pasuje sztywny zamach od pierwszego ave verso i którejś corolli, e11 albo e12 - poszukajcie nrów seryjnych na toydiy albo wątku w którym dokładnie opisywałem co i jak. Mech zmontował wszystko bez żadnej rzeźby, wszystko pasuje idealnie.

W T25 niestety z tego co wiem taka operacja nie jest możliwa i zostają cuda w stylu regenracja dwumasy (shit) i inne kpl zamienników. Na ten temat nic nie wiem więc się nie wypowiem, ale co do zamiany w T22 śmiało polecam - 70tyś i zero problemów.


Czyli w T25 nie darady sztywnego koła założyć, to kolega z Corolla 116KM też nie podejdzie. Hmm, niech sie wypowie ktoś bardziej zorientowany, bo ja już naprawdę sam nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2015, o 15:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 20:15
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1Az-Fse
pikon7 napisał(a):
Flaming napisał(a):
W przypadku T22 1CD opisywałem gdzieś moje pionierskie zamiany dwumasu na sztywne zamachowe i amortyzowaną tarczę, 800zł komplet z nowymi śrubami aso i kpl sprzęgła aisin (zamach sztywny za 100zł) - przejechałem już 70tyś, elegancko śmiga.

Na toydiy szukałem kiedyś co będzie pasować, na pewno pasuje sztywny zamach od pierwszego ave verso i którejś corolli, e11 albo e12 - poszukajcie nrów seryjnych na toydiy albo wątku w którym dokładnie opisywałem co i jak. Mech zmontował wszystko bez żadnej rzeźby, wszystko pasuje idealnie.

W T25 niestety z tego co wiem taka operacja nie jest możliwa i zostają cuda w stylu regenracja dwumasy (shit) i inne kpl zamienników. Na ten temat nic nie wiem więc się nie wypowiem, ale co do zamiany w T22 śmiało polecam - 70tyś i zero problemów.


Czyli w T25 nie darady sztywnego koła założyć, to kolega z Corolla 116KM też nie podejdzie. Hmm, niech sie wypowie ktoś bardziej zorientowany, bo ja już naprawdę sam nie wiem.

No w corolli na pewno jest opcja koła sztywnego, bo zestaw valeo jest specjalnie to toyoty 2.0 116 km.
Roznica miedzy valeo a kołem używanym i sprzęgłem aisin jest 500 zł. Nie to ze chce zrobic najtańszym kosztem auto, ale sprawa wyglada tak ze muszę wymienić sprzeglo, a za 3 miesiące autombedzie odstawione do garażu na minimum pol roku. Po za tym nie jeżdzę agresywnie i robię małe przebiegi, wiec mysle ze sprzeglo aisin jaknajbardziej wystarczy. Pytanie brzmi czy koło zamachowe w valeo to takie samo koło jak sztywne od avensis T22 lub T25.
A zestaw valeo http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetai ... 1,-1,30297 ma rownież zastosowanie do avensis T25.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2015, o 16:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 158
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Ford
Model: S-max
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benzyna 145 KM
Nie no, sorki, ale ile razu mam koledze powtarzać, że :
TO JEST DOKŁADNIE TAKIE SAMO KOŁO ZAMACHOWE w 2.0 D4D. NIE MA INNEGO :) . Czy to będzie koło zamachowe LUK, BLUEPRINT czy używane wymontowane z TOYOTY COROLLI , PREVIA,AVENSIS VERSO to jest to samo koło.
W Avensisach T22 nie było koła zamachowego, przecież pisałem już Tobie na PW. Będzie tylko wtedy gdy ktoś sobie wcześniej zrobił przeróbkę na zamachowe to wtedy będzie miało zamachowe sztywne koło.

Sorki za uniesienie, ale piszę to samo na PW i cały ten wątek jest o jednym i tym samym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2015, o 17:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 20:15
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1Az-Fse
pikon7 napisał(a):
Nie no, sorki, ale ile razu mam koledze powtarzać, że :
TO JEST DOKŁADNIE TAKIE SAMO KOŁO ZAMACHOWE w 2.0 D4D. NIE MA INNEGO :) . Czy to będzie koło zamachowe LUK, BLUEPRINT czy używane wymontowane z TOYOTY COROLLI , PREVIA,AVENSIS VERSO to jest to samo koło.
W Avensisach T22 nie było koła zamachowego, przecież pisałem już Tobie na PW. Będzie tylko wtedy gdy ktoś sobie wcześniej zrobił przeróbkę na zamachowe to wtedy będzie miało zamachowe sztywne koło.

Sorki za uniesienie, ale piszę to samo na PW i cały ten wątek jest o jednym i tym samym.

Spokojnie kolego, poprostu sie nie zrozumieliśmy. W takim razie temat jest wyjaśniony, jesli wszystkie d4d maja takie samo koło zamachowe to do mojej rolki 116 konnej pasuje każde koło od d4d 2.0. W takim razie dobieram aisin kt-308 albo wybieram valeo i wszystko gra. Dzieki za pomoc i sorry za kłopot :)
Jak podejmę decyzje to napisze jak sie auto sprawuje.
Dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2015, o 07:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2007, o 22:05
Posty: 171
Lokalizacja: Łomianki
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Verso Sol Plus
Nadwozie: inne
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147KM 2ZR-FAE
hskuba napisał(a):
Witam, przeczytałem troszkę stron w temacie, głownie tak jak polecacie od 23 strony. Moj kłopot jest taki ze nie jestem posiadaczem avensis T22, a posiadam corollę d4d 2.0 116km z dwumasem. Chciałbym zamienić dwumas na sztywne koło zamachowe...

hskuba ja właśnie mam auto z takim silnikiem i 3 lata temu wymieniłem koło dwumasowe na sztywne, opis: viewtopic.php?p=215839#p215839
Co do dźwięku trzęsących się sprężynek, o których pisałem w powyższym wątku to nie był on w ogóle związany ze sprzęgłem.

Od wymiany zrobiłem ~53.000km i sprzęgło dalej chodzi lekko, nie mam wibracji nadwozia, o których często piszą osoby, które wymieniły dwumas na jednomas. Od pewnego czasu natomiast podczas wciskania sprzęgła słychać dźwięk - ja to nazywam "jęknięcie" (nie wiem jak to opisać). Dźwięku nie słychać podczas wciskania sprzęgła na postoju ani przy zmianie z 1 na bieg 2, chyba dopiero na wyższych obrotach. Mój mechanik twierdzi, że to odzywa się łożysko oporowe. Nie wiem czy to trafna diagnoza ale możesz zastanowić się nad kupnem np. docisku i tarczy Aisin, natomiast łożysko oryginalne Toyota nr 31230-20191.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Toyota Verso '09 1.8 147KM Obrazek
Honda Civic '00 1.4iS 90KM Obrazek
Moje poprzednie auta:
Toyota Corolla Verso '05, Toyota Avensis '99, Honda Civic 5D '95, Renault 19 5D '91, Skoda Felicja '99, Fiat Uno '94, Fiat 126p '87, VW Garbus '68, Fiat 126p '79


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 20:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 20:15
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1Az-Fse
Witam ponownie. Jestem po zabiegu. Założone koło sztywne od toyoty d4d 2.0. Do tego sprzeglo aisin kt308 oraz oryginalne śruby z aso do przykręcenia koła.
Pierwsze wrażenie: roznica w drganiach tak jak sie spodziewałem, na dwumase duzo lepiej pracuje silnik na biegu jałowym i przy ruszaniu. Sprzeglo jeste bardziej miękkie, ale liczyłem na lepszy efekt. Byc moze jest to spowodowane moim pedałem sprzegla. Mianowicie bo wymianie rzekła pedał nadal piszczy. Co powinienem z nim zrobic? Mechanik powiedział ze pedał sprzegla jest krzywy i ... I nie do końca wiedział co trzeba z nim zrobic :/. Jakis pomysł ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2015, o 11:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 158
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Ford
Model: S-max
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benzyna 145 KM
Cześć,
na początek napisz po Polsku o co Ci właściwie chodzi, bo z trudem można rozszyfrować twoją wypowiedź.
Cyt.:
"Mianowicie bo wymianie rzekła pedał nadal piszczy."


U mnie pedał piszczał w T22 D4D przed wymianą sprzęgła i przeróbką na jednomasowe. Po tym zabiegu nic nie piszczało. może wystarczy coś tam przesmarować w pedale. Zanurkuj pod kierownicę i popsikaj WD40 jakieś ruchome elementy które tam widać.


brak polskich znaków, brak interpunkcji i brak sensu w zdaniu. Moja rada. Jeśli chcesz żeby ludzie na forum Ci podpowiadali to pisz do rzeczy i tak, żeby to dla innych było łatwe do odczytania. Wesołych świąt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2015, o 21:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 21:11
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Corolla E12
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDTV
Witam, chciałem się przedstawić.

Wprawdzie już nie jeżdzę Avensisem tylko Corollą E12 więc nie bijcie, ale mam pytanie odnośnie koła zamachowego w moim 2.0 D4D 116 KM - pomyślałem że zapytam bo widze że jesteście mocni w temacie :ok:

Ale do rzeczy. Planowana wymiana sprzęgła - dwumas chce wymienić na jednomas Toyoty 13405-27010 (podobno pasuje do każedgo 2.0 D4D 1CDTV, ktoś tu pisał o Corolli pare stron wcześniej) + zestaw sprzęgła AISIN KT 308 + śruby 8 x 90105-10071

Sprawdziłem wszystko na Toyodiy i jedno mnie zdziwiło:

1. moja oryginalna tarcza to 31250-05070 i ma 225 mm
2. tarcza w zestawie Aisin KT 308 to DT-153 i ma 236 mm



Jestem laikiem, wybaczcie być może głupie pytanie, ale czy to wszystko będzie pasowało?

Druga sprawa:

Na allegro praktycznie nie do znalezienia są zestawy Aisin KT-308. Zmienili oznaczenie czy jak?


Poniżej specyfikacja mojego auta dla ułatwienia: może ktoś coś podpowie. Czy AISIN KT 308 będzie na pewno pasował do Corolli?

VIN: SB1JW20E80E058679

Tarcza 31250-05070

Dwumas 13450-0G010

Docisk 31210-05050

Lozysko 31230-20191


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2015, o 12:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 773
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
nie ma problemu z KT308 880zł

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2015, o 16:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 21:11
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Corolla E12
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDTV
carsik napisał(a):
nie ma problemu z KT308 880zł


carsik, dzięki za pomoc, nie obraź się - wiem że mamy wolny rynek, ale 880 zł za ten zestaw to szaleństwo...

Kupiłem za 600 zł.

Problem mam ze sztywnym kołem, przeglądam alledrogo, ale jakoś nie mogę znaleźć nic sensownego.

Może ktoś z forumowiczów coś podpowie? Będę wdzięczny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2015, o 20:08 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 773
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
a czemu mam sie obrażać. Powiem tylko dystrybutorowi AISINA, że są wariatami i tyle :hahaha:

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2015, o 01:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 21:11
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Corolla E12
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDTV
Panowie przeglądając alledrogo w poszukiwaniu oryginalnego używanego koła zamachowego znalazłem zestawy Aisin z nowym kołami, ktorych wcześniej nie widziałem i powiem szczerze że trochę zgłupiałem.

Po co my szukamy używanych kól skoro tu są takie ceny. NIecałe 800 zł za cały zestaw Czy to jakaś lipa...???

http://allegro.pl/kolo-zamachowe-sprzeg ... 48109.html

http://allegro.pl/kolo-zamachowe-sprzeg ... 17254.html

http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-kolo-zam ... 62239.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda