TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 gru 2017, o 16:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 mar 2017, o 15:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Witam,
Od kilku dni mam avensis ze skrzynią CVT. Jeździ się super, plynnie i komfortowo. Chciałbym natomiast dowiedzieć się, jak poprawnie posługiwać się tą skrzynią, aby jej nie uszkodzić. Samochód odpalany na przycisk.
Czy przed uruchomieniem silnika lepiej przełączyć z P na N i po uruchomieniu na D, czy można po uruchomieniu silnika od razu przełączać z P na D przeskakując szybko przez R N ?? Chodzi o to, że zmieniając z P na D przełączamy skrzynię po drodze na chwilę na R, co wydaje się być niepotrzebne.
Wiem, że nie wolno gasić silnika do póki lewarek nie jest na N lub P, tak samo jak nie powinno się przełączać z D lub R na N gdy samochód jeszcze się toczy.

Trochę namotałem ale myślę, że wiecie o co mi chodzi ??? ??? ???

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 16:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Przed uruchomieniem dźwignia na Park-P, po urochmieniu naciskamy pedał hamulca zmiana drążka na D-Drive i puszczamy pedał. Potem zmiana pedału na gaz i jedziemy xD

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 16:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
arkadi-sea napisał(a):
Przed uruchomieniem dźwignia na Park-P, po urochmieniu naciskamy pedał hamulca zmiana drążka na D-Drive i puszczamy pedał. Potem zmiana pedału na gaz i jedziemy xD

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Czyli przeskakiwanie przez R N aż do D, czyli chwilowe załączanie i rozłączanie wstecznego nie szkodzi skrzyni?

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 16:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
kierownik napisał(a):
Witam,
Od kilku dni mam avensis ze skrzynią CVT. Jeździ się super, plynnie i komfortowo. Chciałbym natomiast dowiedzieć się, jak poprawnie posługiwać się tą skrzynią, aby jej nie uszkodzić. Samochód odpalany na przycisk.
Czy przed uruchomieniem silnika lepiej przełączyć z P na N i po uruchomieniu na D, czy można po uruchomieniu silnika od razu przełączać z P na D przeskakując szybko przez R N ?? Chodzi o to, że zmieniając z P na D przełączamy skrzynię po drodze na chwilę na R, co wydaje się być niepotrzebne.
Wiem, że nie wolno gasić silnika do póki lewarek nie jest na N lub P, tak samo jak nie powinno się przełączać z D lub R na N gdy samochód jeszcze się toczy.

Trochę namotałem ale myślę, że wiecie o co mi chodzi ??? ??? ???

Podczas pracy silnika i wciśniętego pedału hamulca można swobodnie zmieniać pozycję drążka i nic się nie stanie. Docisk tarczy sprzęgła dopiero przenosi napęd na koła kiedy zwalniamy pedał hamulca xD Pozdrawiam

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 16:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
A i ważna informacja w przypadku awari pojazdu z skrzynią automatyczną CVT nie wolno pojazdu holować, pozycja N neutralny służy tylko do wciągnięcia pojazdu na holownik, lub krótkiego przetoczenia auta na pobocze. Auto na postoju zostawiamy tylko na pozycji P-park inaczej nie wyciągniesz kluczy ze stacyjki w wersji z rozruchem na kluczyk. Warto przed wyłączeniem silnika wcisnąć przycik Hamulca ręcznego niż zostawiać go ma samym położeniu drążka P-PARK wydłużamy żywotność skrzyni no i mamy pewność ze elektryczny hamulec się nie zapiecze od braku używania. Co do zatrzymania na światłach warto tylko wcisnąć pedał hamulca i trzymać, no chyba że czekamy na przejeździe kolejowym wtedy hamulec nożny , skrzynia na P-PARK i puszczamy pedał hamulca by noga odpoczeła xD. W razie pochylenia najezdni wciskamy przycisk elektrycznego hamulca P, ważne by włączać i wyłączać podczas wyciśniętego pedał hamulca nożnego. XD

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 16:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
arkadi-sea napisał(a):
kierownik napisał(a):
Witam,
Od kilku dni mam avensis ze skrzynią CVT. Jeździ się super, plynnie i komfortowo. Chciałbym natomiast dowiedzieć się, jak poprawnie posługiwać się tą skrzynią, aby jej nie uszkodzić. Samochód odpalany na przycisk.
Czy przed uruchomieniem silnika lepiej przełączyć z P na N i po uruchomieniu na D, czy można po uruchomieniu silnika od razu przełączać z P na D przeskakując szybko przez R N ?? Chodzi o to, że zmieniając z P na D przełączamy skrzynię po drodze na chwilę na R, co wydaje się być niepotrzebne.
Wiem, że nie wolno gasić silnika do póki lewarek nie jest na N lub P, tak samo jak nie powinno się przełączać z D lub R na N gdy samochód jeszcze się toczy.

Trochę namotałem ale myślę, że wiecie o co mi chodzi ??? ??? ???

Podczas pracy silnika i wciśniętego pedału hamulca można swobodnie zmieniać pozycję drążka i nic się nie stanie. Docisk tarczy sprzęgła dopiero przenosi napęd na koła kiedy zwalniamy pedał hamulca xD Pozdrawiam

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Dziękuję za wyjaśnienie.
Pozdrawiam

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 16:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
arkadi-sea napisał(a):
A i ważna informacja w przypadku awari pojazdu z skrzynią automatyczną CVT nie wolno pojazdu holować, pozycja N neutralny służy tylko do wciągnięcia pojazdu na holownik, lub krótkiego przetoczenia auta na pobocze. Auto na postoju zostawiamy tylko na pozycji P-park inaczej nie wyciągniesz kluczy ze stacyjki w wersji z rozruchem na kluczyk. Warto przed wyłączeniem silnika wcisnąć przycik Hamulca ręcznego niż zostawiać go ma samym położeniu drążka P-PARK wydłużamy żywotność skrzyni no i mamy pewność ze elektryczny hamulec się nie zapiecze od braku używania. Co do zatrzymania na światłach warto tylko wcisnąć pedał hamulca i trzymać, no chyba że czekamy na przejeździe kolejowym wtedy hamulec nożny , skrzynia na P-PARK i puszczamy pedał hamulca by noga odpoczeła xD. W razie pochylenia najezdni wciskamy przycisk elektrycznego hamulca P, ważne by włączać i wyłączać podczas wyciśniętego pedał hamulca nożnego. XD

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Elektrycznego ręcznego używam tylko jak parkuje na pochyłej drodze, jak jest równo to tylko na P. Co do reszty to tak właśnie postępuję, noga na hamulcu i czekam na światłach, nie wajchuję lewarkiem bez potrzeby.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 16:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
kierownik napisał(a):
arkadi-sea napisał(a):
kierownik napisał(a):
Witam,
Od kilku dni mam avensis ze skrzynią CVT. Jeździ się super, plynnie i komfortowo. Chciałbym natomiast dowiedzieć się, jak poprawnie posługiwać się tą skrzynią, aby jej nie uszkodzić. Samochód odpalany na przycisk.
Czy przed uruchomieniem silnika lepiej przełączyć z P na N i po uruchomieniu na D, czy można po uruchomieniu silnika od razu przełączać z P na D przeskakując szybko przez R N ?? Chodzi o to, że zmieniając z P na D przełączamy skrzynię po drodze na chwilę na R, co wydaje się być niepotrzebne.
Wiem, że nie wolno gasić silnika do póki lewarek nie jest na N lub P, tak samo jak nie powinno się przełączać z D lub R na N gdy samochód jeszcze się toczy.

Trochę namotałem ale myślę, że wiecie o co mi chodzi ??? ??? ???

Podczas pracy silnika i wciśniętego pedału hamulca można swobodnie zmieniać pozycję drążka i nic się nie stanie. Docisk tarczy sprzęgła dopiero przenosi napęd na koła kiedy zwalniamy pedał hamulca xD Pozdrawiam

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Dziękuję za wyjaśnienie.
Pozdrawiam

Powodzenia, sorki za błędy ale tak mi działa pisanie przez Google mikrofon

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 16:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
kierownik napisał(a):
arkadi-sea napisał(a):
A i ważna informacja w przypadku awari pojazdu z skrzynią automatyczną CVT nie wolno pojazdu holować, pozycja N neutralny służy tylko do wciągnięcia pojazdu na holownik, lub krótkiego przetoczenia auta na pobocze. Auto na postoju zostawiamy tylko na pozycji P-park inaczej nie wyciągniesz kluczy ze stacyjki w wersji z rozruchem na kluczyk. Warto przed wyłączeniem silnika wcisnąć przycik Hamulca ręcznego niż zostawiać go ma samym położeniu drążka P-PARK wydłużamy żywotność skrzyni no i mamy pewność ze elektryczny hamulec się nie zapiecze od braku używania. Co do zatrzymania na światłach warto tylko wcisnąć pedał hamulca i trzymać, no chyba że czekamy na przejeździe kolejowym wtedy hamulec nożny , skrzynia na P-PARK i puszczamy pedał hamulca by noga odpoczeła xD. W razie pochylenia najezdni wciskamy przycisk elektrycznego hamulca P, ważne by włączać i wyłączać podczas wyciśniętego pedał hamulca nożnego. XD

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Elektrycznego ręcznego używam tylko jak parkuje na pochyłej drodze, jak jest równo to tylko na P. Co do reszty to tak właśnie postępuję, noga na hamulcu i czekam na światłach, nie wajchuję lewarkiem bez potrzeby.

Ja włączam elektryczny ręczny nawet gdy zostawiam na miejscu garażowym, oczywiście używam go tylko przy włączonym silniku wtedy nie męczy on akumulatora.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 18:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Nieprawda.
Jakby napęd był przenoszony DOPIERO po puszczeniu pedału hamulca - to by auto nie wyrywało lekko do przodu, wciąż na wciśniętym hamulcu.
Przełączanie P->D należy dokonywać z normalną prędkością: nie błyskawicznie, ale też nie zatrzymując się na każdej "po drodze" pozycji aż do D.
Następnie należy dodać gazu DOPIERO (specjalnie te wersaliki dla zaakcentowania ważnych spraw) jak właśnie wyczujesz to lekkie "szarpnięcie". To znak, że napęd jest już przenoszony.
Absolutnie nie dodawać gazu w trakcie przełączania ani zanim bieg szarpnięciem nie zaskoczy. Odczekać te kilka dziesiątych sekundy.
Przed przełączeniem na P oraz zmianą D<-->R należy się zatrzymać CAŁKOWICIE - do zera! Inaczej można uszkodzić skrzynię albo/i zębatkę. Trudne to ale możliwe.
Przy odpalaniu na P (tylko na P odpalamy!) - przynajmniej u mnie - nie trzeba wciskać hamulca.
Nie przełączamy na luz stojąc na światłach - ale na dłuższe stanie (np. przejazd kolejowy) można przełączyć na P, choć nie wszyscy to zalecają (ale nic się nie dzieje groźnego).
Ogólnie skrzynia świetna - ale to skrzynia dla myślących i rozumnych ludzi, a nie dla np. dziennikarzyn-pismaków, co to zawsze piszą w testach, że "im skrzynia wyje". Jak nie umieją jeździć inaczej niż zero-jedynkowo (zero gazu albo gaz w podłogę) to im wyje (silnik, nie skrzynia). Bo ma wyć. Dlatego przyśpieszenie w CVT w porównaniu do manuala jest lepsze - poza jednym wyjątkiem przyśpieszenia ze startu całkowicie zatrzymanego. :ok:


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2017, o 10:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
sanchopan napisał(a):
Nieprawda.
Jakby napęd był przenoszony DOPIERO po puszczeniu pedału hamulca - to by auto nie wyrywało lekko do przodu, wciąż na wciśniętym hamulcu.
Przełączanie P->D należy dokonywać z normalną prędkością: nie błyskawicznie, ale też nie zatrzymując się na każdej "po drodze" pozycji aż do D.
Następnie należy dodać gazu DOPIERO (specjalnie te wersaliki dla zaakcentowania ważnych spraw) jak właśnie wyczujesz to lekkie "szarpnięcie". To znak, że napęd jest już przenoszony.
Absolutnie nie dodawać gazu w trakcie przełączania ani zanim bieg szarpnięciem nie zaskoczy. Odczekać te kilka dziesiątych sekundy.
Przed przełączeniem na P oraz zmianą D<-->R należy się zatrzymać CAŁKOWICIE - do zera! Inaczej można uszkodzić skrzynię albo/i zębatkę. Trudne to ale możliwe.
Przy odpalaniu na P (tylko na P odpalamy!) - przynajmniej u mnie - nie trzeba wciskać hamulca.
Nie przełączamy na luz stojąc na światłach - ale na dłuższe stanie (np. przejazd kolejowy) można przełączyć na P, choć nie wszyscy to zalecają (ale nic się nie dzieje groźnego).
Ogólnie skrzynia świetna - ale to skrzynia dla myślących i rozumnych ludzi, a nie dla np. dziennikarzyn-pismaków, co to zawsze piszą w testach, że "im skrzynia wyje". Jak nie umieją jeździć inaczej niż zero-jedynkowo (zero gazu albo gaz w podłogę) to im wyje (silnik, nie skrzynia). Bo ma wyć. Dlatego przyśpieszenie w CVT w porównaniu do manuala jest lepsze - poza jednym wyjątkiem przyśpieszenia ze startu całkowicie zatrzymanego. :ok:

Proszę czytać ze zrozumieniem, gdzie napisałem że napęd jest przenoszony po puszczeniu pedału hamulca. Wyraźnie napisałem gdy zwalniamy czyli w trakcie. Normalne jest że podczas pracy silnika cały czas pracuje wirnik pompy, który nostop oddaje cześć swej energii poprzez przepływający olej na łopatki unieruchomionego wirnika turbiny w pozycji P-PARK. Gdy przełączymy drążek na Drive to szarpnięcie czujemy, bo przepływu oleju dzięki łopatkom wirnika kierownicy chcę oddać moment obrotowy wirnika pompy na wirnik turbiny, która napędza koła, a które są jeszcze zablokowane wciśniętym hamulcem. Gdy sterownik wykryje zwalnianie padału hamulca, łopatki wirnika turbiny zaczyna się obracać, koła się toczą, jednak punkt sprzęgnięcia jest osiągany dopiero jak prędkość obrotowa wirnika turbiny osiągnie około 80~85% prędkości wirnika pompy, wtedy dopiero przekładnia zachowuje sie jak zwykłe sprzęgło hydrokinetyczne.

Nie pisałem też aby odpalaclć pojazd na wciśniętym pedale hamulca?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2017, o 10:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
OK, zgoda :)
To ktoś inny pisał o pedale hamulca :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2017, o 10:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
sanchopan napisał(a):
Nieprawda.
Jakby napęd był przenoszony DOPIERO po puszczeniu pedału hamulca - to by auto nie wyrywało lekko do przodu, wciąż na wciśniętym hamulcu.
Przełączanie P->D należy dokonywać z normalną prędkością: nie błyskawicznie, ale też nie zatrzymując się na każdej "po drodze" pozycji aż do D.
Następnie należy dodać gazu DOPIERO (specjalnie te wersaliki dla zaakcentowania ważnych spraw) jak właśnie wyczujesz to lekkie "szarpnięcie". To znak, że napęd jest już przenoszony.
Absolutnie nie dodawać gazu w trakcie przełączania ani zanim bieg szarpnięciem nie zaskoczy. Odczekać te kilka dziesiątych sekundy.
Przed przełączeniem na P oraz zmianą D<-->R należy się zatrzymać CAŁKOWICIE - do zera! Inaczej można uszkodzić skrzynię albo/i zębatkę. Trudne to ale możliwe.
Przy odpalaniu na P (tylko na P odpalamy!) - przynajmniej u mnie - nie trzeba wciskać hamulca.
Nie przełączamy na luz stojąc na światłach - ale na dłuższe stanie (np. przejazd kolejowy) można przełączyć na P, choć nie wszyscy to zalecają (ale nic się nie dzieje groźnego).
Ogólnie skrzynia świetna - ale to skrzynia dla myślących i rozumnych ludzi, a nie dla np. dziennikarzyn-pismaków, co to zawsze piszą w testach, że "im skrzynia wyje". Jak nie umieją jeździć inaczej niż zero-jedynkowo (zero gazu albo gaz w podłogę) to im wyje (silnik, nie skrzynia). Bo ma wyć. Dlatego przyśpieszenie w CVT w porównaniu do manuala jest lepsze - poza jednym wyjątkiem przyśpieszenia ze startu całkowicie zatrzymanego. :ok:


Przyznam rację w jednym miejscu bo nie doprecyzowałem że przed zmianą biegów P R N D pojazd należy bezwzględnie zatrzymać.

I tu się należy pochwała, bo jest to bardzo ważne by nie uszkodzić elementów przekładni​.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 16:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Czy u was tez jest tak, że jak silnik/skrzynia są zimne, powiedzmy rano... to silnik kręci się dość wysoko, powiedzmy 3tyś obrotów, a samochód przyśpiesza dość spokojnie. Dopiero jak silnik się rozgrzeje to nawet przy 2tyś obrotów samochód już przyśpiesza dość dynamicznie.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 16:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Dokładnie nie powiem, ale coś podobnego jest też u mnie "od zawsze". Z tym że auto przyśpiesza adekwatnie do obrotów - nie ma tak, że jest "mułem" przy 3000 obr. jak np. przy 1000 obr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 17:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Nie no mułem nie jest, jak depene to idzie. Chodzi o to że aby uzyskać te samo przyspieszenie jak jest zimny to trzeba kręcić go wyżej niż jak jest ciepły.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 17:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Jak jest zimny, to staram się nie kręcić zbyt wysoko.
Niemniej jak jest zimny, to już delikatne wciśnięcie gazu powoduje, że wchodzi na wyższe - niż jak jest ciepły - obroty, tak właśnie w okolicach mniej więcej 3000 obr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 21:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 678
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Nagraj filmik z zegarami jak przyspieszasz odczucie mocy lub jego brak każdy mam inne ta dyskusja niema sensu dopóki nie pokarzesz jak jest naprawdę.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 21:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Ale ja nikogo nie zamierzam pokarać ;)
...ani nic udowadniać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 21:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 678
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Ale dobrze by było się dowiedzieć czy tam jest naprawdę problem czy masz tylko chorą akcję

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2017, o 09:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
sanchopan napisał(a):
Jak jest zimny, to staram się nie kręcić zbyt wysoko.
Niemniej jak jest zimny, to już delikatne wciśnięcie gazu powoduje, że wchodzi na wyższe - niż jak jest ciepły - obroty, tak właśnie w okolicach mniej więcej 3000 obr.

Dokładnie to samo. Jak zimny to 3tys trzeba kręcić żeby w dynamicznie przyspieszyć, a szczególnie jak jest trochę pod górkę. Jak ciepły to 2tys i jedzie jak należy.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2017, o 10:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 463
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
A fizyka w szkole była, tarcie metali było? Które powierzchnie będą sie bardziej ślizgały ciepłe czy zimne? :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2017, o 10:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
LemonR napisał(a):
A fizyka w szkole była, tarcie metali było? Które powierzchnie będą sie bardziej ślizgały ciepłe czy zimne? :cfaniak:

Nie no ja wiem i rozumiem.
Po prostu w manualu jak zimny i wcisniesz gaz to jedzie, a w CVT jak zimny to tak jakby się sprzęgło ślizgało (wiem nie ma sprzęgła w cvt, po prostu takie odczucie).

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2017, o 12:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 463
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Mogę wam oddać moją manualna skrzynię za waszą ślizgającą się na zimnym CVT. Ktoś chętny? :brewki:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2017, o 12:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
LemonR napisał(a):
Mogę wam oddać moją manualna skrzynię za waszą ślizgającą się na zimnym CVT. Ktoś chętny? :brewki:

Nie kuś nie kuś :diabel: :diabel: :diabel: :diabel:

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda