TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 sie 2017, o 07:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lut 2016, o 18:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 17:43
Posty: 48
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Rocznik: 2016
Silnik: benzyna
Witam,
to mój pierwszy post na tym forum. Muszę podjąć decyzję: manual czy automat; przewertowałam w ciągu ostatnich kilku dni tony informacji w necie i jak to zazwyczaj bywa, nie jestem nic mądrzejszy, ba w głowie mam jeden wielki mętlik.
Ponieważ różnica między skrzynią automatyczną, a manualną to ok. 5 tyś, skłonny jestem tą kwotę dołożyć, ale pozostaje jedna jedyna niejasność: jaka jest trwałość tej skrzyni?
Czy jest ktoś na forum, kto zrobił już na tym automacie 100, 150, 200 tyś km? Może poza jak piszą "skuterowym" dźwiękiem i mułowatością (mnie to akurat nie przeszkadza) są jakieś inne mankamenty?
Proszę o opinię i uwagi użytkowników - z góry dziękuję!
Aha, nie mam do tej pory żadnych doświadczeń z skrzynią CVT, wszystko co wiem to teoria.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2016, o 18:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2008, o 09:24
Posty: 134
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Valvematic
Ja jeździłem Avensis 1.8 benzyna z CVT który miał przebieg bliski 300 tys. i wszystko działało bez zarzutu.
Mam gdzieś jeszcze całą historię serwisową tego egzemplarza i o ile mnie pamięć nie myli to miał jakąś część
w CVT wymienianą, mogę poszukać jeśli jesteś zainteresowany...

Ludzie którzy testowali te skrzynie często opiniują ją jako ,, wyjącą '' co wg. mnie nie jest prawdą.
Po prostu samochodem z tą skrzynią trzeba umieć jeździć, a nie wciskać pedał do oporu i dziwić się, że trzyma
wysokie obroty. Jadąc ze stałą prędkością sama redukuje obroty do możliwie najniższych, a po szybkim
wciśnięciu pedału wchodzi na obroty i przyśpiesza :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2016, o 18:49 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 18:42
Posty: 4899
Lokalizacja: NGO
Pochwały: 272
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 D4D (1AD)
@pafcio w swoim wargonie ma CVT viewtopic.php?t=13189

_________________
Mazurski Wagon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2016, o 18:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 21:51
Posty: 238
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 52
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 benzyna
Jest kilka osób które użytkują CVT np. KN i jego wpis "Nie miałem żadnych problemów. Przez cały czas użytkowania samochód jeździ jak nowy, zresztą jestem zachwycony jego prowadzeniem. Zupełnie też nie rozumiem mody wśród dziennikarzy samochodowych do wyrażania niechęci wobec CVT. Ostatnio nawet czytałem, że irytujące jest narastanie dźwięku silnika przy przyśpieszaniu z CVT. A przecież to przy skrzyni manualnej narastanie dźwięku silnika jest bardziej odczuwalne. Przy CVT można przyśpieszać wciąż na tych samych obrotach.
Inna sprawa, że moim zdaniem negatywne wrażenia z jazdy z CVT wynikają z braku rozumienia specyfiki tej skrzyni (i skrzyni automatycznej w ogóle) i nieumiejętności posługiwania się nią. Kilka już razy na tym forum pisałem (i często tłumaczę to znajomym), że główną różnicą w prowadzeniu auta z automatem jest to, że w manualu dynamikę jazdy determinuje przede wszystkim drążek zmiany biegów. Jeśli jedziesz np. na piątce 90 km/h, to czy w tym momencie wciśniesz pedał gazu do dechy, czy tylko trochę - efekt będzie ten sam (samochód zacznie powoli przyśpieszać). W automacie jest inaczej - pedał gazu czuły jest na niuanse, więc praca pedałem gazu jest bardzo ważna i o wszystkim decyduje. Umiejętna praca pedałem gazu powoduje, że silnik zrobi wszystko, co w tym momencie chcesz. No ale tego się nie nauczysz na jednej jeździe próbnej."

Ja rownież użytkuje przebieg 116000km i zero problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2016, o 19:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 213
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
przejechane 120tyś, zero problemów, tak jak kolega u góry napisał odpowiednie używanie gazu i nic takiego komfortu nie pobije. Jak chcę sobie poprzyśpieszać jak z normalną skrzynią, mam łopatki i co wyje?, tak wyje, tylko w taki sposób do jakiego wszyscy są przyzwyczajeni, do odcięcia i spadek o 2tyś i znów wyje do odcięcia ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2016, o 21:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 17:43
Posty: 48
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Rocznik: 2016
Silnik: benzyna
Podane już w tych kilku postach przejechane ilości kilometrów robią wrażenie. Przeglądałem parę wątków angielskojęzycznych i w zakresie "problem" i "damage" skrzyń CVT montowanych przez Toyotę jest materiału mniej niż na forach polskich :niewiem: Dziwne, bo jak mniemam, na zachodzie, o Stanach nie wspominając musi tych skrzyń być sprzedawane wielowielokrotnie więcej niż u nas. Albo jesteśmy malkontentami, albo sprzedają nam jakieś skrzynki wybraki? Jest na YT trochę filmików z Niemiec i Francji, gdzie nie mogą się tego nachwalić - czyżby wszystkie były sponsorowane? I jeszcze jedno, czy Toyota może sobie pozwolić na sprzedaż milionów samochodów z niedorobioną skrzynią biegów? Dalej nie jestem przekonany, kupić, czy nie kupić (nowego) automata, choćby z powodu przewidywanych problemów sprzedaży po paru latach, kiedy będzie miał na liczniku ze 150 tyś, a każdy kto ma dostęp do klawiatury w mig doczyta, że wymiana skrzyni to ca 40 tyś PLN! Przecież to auto po 5 latach nie będzie tyle warte! Z skrzynią manualną sprzedam go od ręki.
Tego wszystkiego, tzn. różnych niejasności mogłoby nie być, gdyby producent zrobił np. taki gest: gwarancja na auto 3 lata, ale na sama skrzynię np. lat 5, albo 150 tyś km. To byłoby coś.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2016, o 22:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 cze 2014, o 18:13
Posty: 142
Pochwały: 2
Marka: Mazda
Model: 3.
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 LPG Automat
Kurde z takim podejściem to ja bym nie kupił roweru, bo łańcuch się wyciągnie i będzie trzeba kupić nowy...
stare ave t27 z automatem też się sprzedają i nikt nie płacze z powodów remontów albo ja przez 2 lata na tym forum nie czytam wszystkiego...
do pięcioletniej ave ze 150 tyś przebiegu jak padnie skrzynia to na alle.... kupisz za 2 tyś i będzie latać dalej. przecież toyota cvt ładuje już "kupe" lat do hybryd.
Ja tam fanem tego rozwiązania nie jestem ale nie toleruje diesla a lubie gaz i automat więc skazany byłem na ave z cvt w toyocie i role spełnia.
Jak chcesz automat i stać Cię na nówke to bierz kaskę do dealera i ciesz się jazdą.

_________________
Pozdrawiam
Jest:
Mazda 3 10r
Było
Avensis 12r
5008 10r
Bravo 10r
Swift 05r


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 00:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 213
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
Cytuj:
Tego wszystkiego, tzn. różnych niejasności mogłoby nie być, gdyby producent zrobił np. taki gest: gwarancja na auto 3 lata, ale na sama skrzynię np. lat 5, albo 150 tyś km. To byłoby coś.
Pozdrawiam


Przecież możesz przedłużyć gwarancję, jeżeli masz obawy, a to że coś w serwisie kosztuje kosmiczne pieniądze nie oznacza że tyle musisz zapłacić. Jeszcze jedno, przecież sam zauważyłeś że tych awarii jest tyle że o rety.....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 06:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2008, o 09:24
Posty: 134
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Valvematic
Lux10 napisał(a):
Przecież to auto po 5 latach nie będzie tyle warte!


No to śmiało spróbuj kupić 5 letnie Avensis z przebiegiem 150 tys. 2.0 z
Multidrive S za 40 tys. PLN :fajka:

Prawdą jest, że samochód z manualną skrzynią biegów sprzedasz szybciej.
Nie chodzi tutaj tylko o specyficzny typ skrzyni ale o fakt, że w Polsce ludzie
wolą skrzynie manualne.
Ja też odpuściłem sobie model z CVT bo bałem się m.n kosztów ewentualnej
naprawy skrzyni itp. a później żałowałem, że go nie wziąłem :jezyk:

O ile mi wiadomo te skrzynie produkuje japońska firma JATCO
http://www.jatco.co.jp/ENGLISH/products/
Nie lubią silników Diesla, moment obrotowy je zabija dlatego Toyota
paruje je tylko z silnikami benzynowymi. Teoretycznie motory 1.8 i
2.0 Valvematic są dla tej skrzyni idealne, brak turbo, niski moment obrotowy.
Dodatkowo mają jeszcze jakieś zabezpieczenie przed gwałtownym wzrostem
obrotów ( opóźnia przeniesienie napędu ) czytałem kiedyś na jakiejś japońskiej stronie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 12:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 17:43
Posty: 48
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Rocznik: 2016
Silnik: benzyna
dinara napisał(a):
Przecież możesz przedłużyć gwarancję, jeżeli masz obawy, a to że coś w serwisie kosztuje kosmiczne pieniądze nie oznacza że tyle musisz zapłacić.
To nie to samo. Przez płatne przedłużenie gwarancji kupuję sobie spokój, ale daję dodatkowy - niemały zarobek producentowi. To tak jak wykupienie jakiegoś ubezpieczenia - zawsze zarabia ubezpieczyciel.
Taki rachunek: jeśli mam zapłacić za roczną przedłużoną gwarancję 2000 zł to ta kwota wynika z jakiejś biznesowej kalkulacji. Skoro wymiana Multitronica kosztuje w serwisie jak czytam 42 tyś. zł, to dzielę 42 : 2 = 21. Z tego biznesowego rachunku wyłania się taki wniosek: jeśli co 21. skrzynia wymaga wymiany, to producent wychodzi na "0", ani nie dokłada ani nie zarabia. Jeśli natomiast wymianie podlega co 22 skrzynia, to producent jest już do przodu 2 tyś zł. I tak dalej. Liczby 1/20, 1/21, 1/22, to w przybliżeniu 5%. Nawet przy 5 procentowej wadliwości interes jest opłacalny dla producenta.
To co napisałem, to jest kompletny off-topic, ale arytmetycznie raczej nie do podważenia.
Mam pytanie dodatkowe: czy te 42 tyś za wymianę to prawda, widział ktoś fakturę?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 12:46 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 18:42
Posty: 4899
Lokalizacja: NGO
Pochwały: 272
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 D4D (1AD)
Kup w manualu i będziesz miał święty spokój.

_________________
Mazurski Wagon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 12:53 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9386
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 492
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
CVT wg mnie to jest jedna z najprostszych i najmniej awaryjnych skrzyń.
jak kolega przeczyta ten wątek viewtopic.php?f=57&t=14203&hilit=CVT to będzie miał więcej danych i faktów a nie przypuszczeń i dywagacji.

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 12:54 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9386
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 492
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
PPyrek napisał(a):
Kup w manualu i będziesz miał święty spokój.

Tak tą z jelcza :-D :jezyk:

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 12:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 17:43
Posty: 48
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Rocznik: 2016
Silnik: benzyna
DfourD napisał(a):
Prawdą jest, że samochód z manualną skrzynią biegów sprzedasz szybciej.

A może jak padnie automat, włożyć skrzynię manualną? ??? Ciekawe czy to się kalkuluje?
DfourD napisał(a):
O ile mi wiadomo te skrzynie produkuje japońska firma JATCO
http://www.jatco.co.jp/ENGLISH/products/
Raczej nie, - na liście samochodów na ich stronie nie znalazłem Toyoty.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 13:25 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 17:43
Posty: 48
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Rocznik: 2016
Silnik: benzyna
pafcio napisał(a):
CVT wg mnie to jest jedna z najprostszych i najmniej awaryjnych skrzyń.
jak kolega przeczyta ten wątek viewtopic.php?f=57&t=14203&hilit=CVT to będzie miał więcej danych i faktów a nie przypuszczeń i dywagacji.
Nim rozpocząłem ten wątek, przeczytałem ten, który mi polecasz. Rzeczywiście wątek megaobszerny, ale zauważ, że jakby odcedzić posty i jałową dyskusję o konieczności (czy też nie) wymiany oleju - 75% wątku, o wyższości skrzyń jednych nad drugimi i jak każdym temacie nietematyczne przepychanki, to treści pozostaje niewiele. Od początku do końca trwa przekomarzanie się kilku tych samych osób. Wiem, wiem - taki koloryt każdego forum, wiele spraw można by rozstrzygnąć, gdyby do dyskusji włączyła się Toyota, lub uznany powszechnie serwis. Póki co tak nie jest.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 16:11 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:10
Posty: 3159
Pochwały: 327
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
A jaką Toyotę Ty w ogóle chcesz nową kupić że masz dylemat czy skrzynia manualna czy CVT w połączeniu z silnikiem 2.0 PB?


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 17:23 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 12:15
Posty: 1635
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 98
Marka: Toyota
Model: Auris I
Rocznik: 2009
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 Benzyna
Ale to jest CVT. To nie jest jakaś stara hydrauliczna amerykańska skrzynia sterowana podciśnieniami z silnika. Prosta jak budowa cepa i prawdopodobnie trwalsza od tych pseudowyrobów skrzyń manualnych produkowanych w Polsce co je do Toyot pakują.

_________________
Kiedy za oczami noszę diabła, znajdź mnie tam gdzie +4822


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 18:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 17:43
Posty: 48
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Rocznik: 2016
Silnik: benzyna
tomekroch napisał(a):
Ale to jest CVT. To nie jest jakaś stara hydrauliczna amerykańska skrzynia sterowana podciśnieniami z silnika. Prosta jak budowa cepa i prawdopodobnie trwalsza od tych pseudowyrobów skrzyń manualnych produkowanych w Polsce co je do Toyot pakują.
Widzę, że masz dużą wiedzę, mógłbyś podać nazwę firmy, której skrzynie montowane są w Avensisie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 18:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 17:43
Posty: 48
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Rocznik: 2016
Silnik: benzyna
Bandzur napisał(a):
A jaką Toyotę Ty w ogóle chcesz nową kupić że masz dylemat czy skrzynia manualna czy CVT w połączeniu z silnikiem 2.0 PB?

Temat wątku brzmi: "Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0" - czy coś ty nie pasuje? Raczej nie. Teraz jeszcze raz przeczytaj posta, którym rozpocząłem ten wątek. Może będziesz musiał go przeczytać 2 albo i 3 razy. Na koniec przyznaj się do manipujacji pisząc: "hau, hau, hau, Lux10 nigdzie nie napisał, że rozważa zakup 2 litowego, benzynowego Avensisa z skrzynią manualną."
Swoją drogą pod Twoim postem widzę, że ktoś dodał Ci za niego "pochwałę". Tak się niekiedy na forach dzieje, kiedy nie staje wiedzy, idzie się w jajeczność.
By nie uznać czasu straconego na tego posta za zmarnowany, napiszę jeszcze, że otwierając tu - na tym forum konto, specjalnie dla jednego tematu, spodziewałem się nie tyle burzy mózgów, co rzetelnej wiedzy. Do takiej zaliczam choćby statystyki awaryjności, czy jakieś udokumentowane koszty napraw, serwisu etc. NIC z tych rzeczy, nikt póki co nie wie nawet, kto te skrzynie produkuje.
Dla przykładu, wklejam link do dyskusji (w temacie) na autoguide.com, tam też, bardzo, bardzo sporadycznie trafi się żartowniś, ale generalnie tam piszą - bo się znają i wiedzą.
Tu ten link:
http://tinyurl.com/zk6bnsb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 19:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 213
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
kupiłem z automatem(świadomie), nie przedłużam gwarancji, nie wymieniam oleju. Czytałem, rozmawiałem z znajomym który ma warsztat i przekonał mnie że nie trzeba wymieniać. A co do wymiany za 42 K, no cóż to jest cena aso, a kwota naprawy w zakładzie nieautoryzowanym?, tego nie wie nikt, bo one się nie psują :tak: . I tak jak kolega wyżej napisał, są to proste skrzynie i ewentualna naprawa majątku nie może kosztować. Dla porównania dowiedz się ile kosztuje w aso wymiana skrzyni dsg, a ile naprawa. Albo koszt wymiany gumek wycieraczek przednich 136zł, co one są z złota?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 19:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 663
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
Lux10 napisał(a):
Bandzur napisał(a):
A jaką Toyotę Ty w ogóle chcesz nową kupić że masz dylemat czy skrzynia manualna czy CVT w połączeniu z silnikiem 2.0 PB?

Temat wątku brzmi: "Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0" - czy coś ty nie pasuje? Raczej nie. Teraz jeszcze raz przeczytaj posta, którym rozpocząłem ten wątek. Może będziesz musiał go przeczytać 2 albo i 3 razy. Na koniec przyznaj się do manipujacji pisząc: "hau, hau, hau, Lux10 nigdzie nie napisał, że rozważa zakup 2 litowego, benzynowego Avensisa z skrzynią manualną."
Swoją drogą pod Twoim postem widzę, że ktoś dodał Ci za niego "pochwałę". Tak się niekiedy na forach dzieje, kiedy nie staje wiedzy, idzie się w jajeczność.
By nie uznać czasu straconego na tego posta za zmarnowany, napiszę jeszcze, że otwierając tu - na tym forum konto, specjalnie dla jednego tematu, spodziewałem się nie tyle burzy mózgów, co rzetelnej wiedzy. Do takiej zaliczam choćby statystyki awaryjności, czy jakieś udokumentowane koszty napraw, serwisu etc. NIC z tych rzeczy, nikt póki co nie wie nawet, kto te skrzynie produkuje.
Dla przykładu, wklejam link do dyskusji (w temacie) na autoguide.com, tam też, bardzo, bardzo sporadycznie trafi się żartowniś, ale generalnie tam piszą - bo się znają i wiedzą.
Tu ten link:
http://tinyurl.com/zk6bnsb


dobrym testem na awaryjność jakiegoś podzespołu jest poszukanie na allegro jego cen. Jak popatrzysz po odpowiednikach z innych modeli, będziesz widział jaki zakres cenowy prezentują. Podzespół poszukiwany - cena wysoka, niepopularny można kupić za grosze.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 20:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 17:43
Posty: 48
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Rocznik: 2016
Silnik: benzyna
dinara napisał(a):
kupiłem z automatem(świadomie), nie przedłużam gwarancji...
Wychodzi mi, ze jeździsz tym automatem dobre 3 lata i pewnie wcześniej miałeś manuala? Takich ludzi tu szukam. Napisz więcej jak toto chodzi latem, w zimie, z górki, pod górkę i ogółem. No i jak z z zużyciem paliwa? Miałeś w ciągu tych lat jakąś zwiechę, jakiś niepodziewany postój czy dziwne zachowanie przekładni?
To właśnie jest interesujące.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 20:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Sprawa jest relatywnie prosta, co sie na potege psuje ma juz na naszym forum wielostronnicowe tematy do ktorych ciagle sie ktos dopisuje. Skrzynia CVT takiego tematu sie nie dorobila, wiec nie moze byc bublem. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 21:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 213
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
Lux10 napisał(a):
dinara napisał(a):
kupiłem z automatem(świadomie), nie przedłużam gwarancji...
Wychodzi mi, ze jeździsz tym automatem dobre 3 lata i pewnie wcześniej miałeś manuala? Takich ludzi tu szukam. Napisz więcej jak toto chodzi latem, w zimie, z górki, pod górkę i ogółem. No i jak z z zużyciem paliwa? Miałeś w ciągu tych lat jakąś zwiechę, jakiś niepodziewany postój czy dziwne zachowanie przekładni?
To właśnie jest interesujące.
Pozdrawiam


auto to można powiedzieć znam od nowości, jeździł nim mój dyrektor potem jak kupiłem z firmy i mam ponad rok. Ja osobiście dalej posiadam manuala ;], Avenem śmiga żona, a ja jej zazdroszczę :-( . Jeżeli chodzi o lato zima nie odczuwam żadnych różnic. Pod górę może fakt, jak chcesz przycisnąć to męczy trochę że wysokie obroty, a przyśpiesza tak sobie, ale to brak mocy daje się we znaki. Z górki za to bardzo sympatycznie, a jeżeli ktoś przed tobą się wlecze i musisz za nim to są łopatki i hamujesz tak samo jak manualem z tą przewagą że nie nadwyrężasz nogi i ręki :cfaniak: . Paliwo no cóż mam gaz. Teraz ok 13-14l praktycznie tylko po mieście. Lato 11l. Wakacje trasa ok 1000 km 150-160km/h 9l. Jakieś zwiechy czy coś, nie zauważyłem, a żona na pewno by zameldowała jakby jakieś niepokojące rzeczy się zadziały. Dodam że tak polubiła automat że mojego nie chce już ruszyć :szatanek: ,jak dałem Avena na montaż gazu to do pracy musiałem ją wozić, a wracała autobusem. Mimo że mogła jechać moim które stało pod domem(ja jeżdżę jeszcze trzecim, służbowym)
jak masz jeszcze jakieś pytanie dawaj

ps. mieliśmy w firmie jeszcze trzy takie, zero awarii, lecz przebiegi symboliczne 60,90,150K


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 22:42 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 12:15
Posty: 1635
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 98
Marka: Toyota
Model: Auris I
Rocznik: 2009
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 Benzyna
Lux10 napisał(a):
tomekroch napisał(a):
Ale to jest CVT. To nie jest jakaś stara hydrauliczna amerykańska skrzynia sterowana podciśnieniami z silnika. Prosta jak budowa cepa i prawdopodobnie trwalsza od tych pseudowyrobów skrzyń manualnych produkowanych w Polsce co je do Toyot pakują.
Widzę, że masz dużą wiedzę, mógłbyś podać nazwę firmy, której skrzynie montowane są w Avensisie?


Ta firma to Toyota.

_________________
Kiedy za oczami noszę diabła, znajdź mnie tam gdzie +4822


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 22:44 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:10
Posty: 3159
Pochwały: 327
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
Lux10 napisał(a):
Bandzur napisał(a):
A jaką Toyotę Ty w ogóle chcesz nową kupić że masz dylemat czy skrzynia manualna czy CVT w połączeniu z silnikiem 2.0 PB?

Temat wątku brzmi: "Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0" - czy coś ty nie pasuje?

No nie pasuje np. taka bzdura :-D
Lux10 napisał(a):
Ponieważ różnica między skrzynią automatyczną, a manualną to ok. 5 tyś, skłonny jestem tą kwotę dołożyć,

Widać że nie posiadasz podstawowej wiedzy w temacie co Toyota w PL oferuje a dyskutujesz:

Obrazek
Obrazek
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_avensis.pdf

A T27FL II przecież oferowany jest już w PL od 26 lutego 2015r.
https://www.dropbox.com/s/337idz0fd7ha9 ... 5.pdf?dl=0

Więc tak elementarną wiedze w temacie z jaką skrzynią można kupić w PL Avensisa T27 FL II w połączeniu z silnikiem 3ZRFAE przed zarejestrowaniem się na tym forum powinieneś chyba posiąść :hahaha:

Lux10 napisał(a):
Teraz jeszcze raz przeczytaj posta, którym rozpocząłem ten wątek. Może będziesz musiał go przeczytać 2 albo i 3 razy.

Także ja nic nie muszę czytać ale Ty, jak nie potrafisz odpowiedzieć na wydawało mi się proste pytanie które Ci zadałem to specyfikację Toyoty T27FL II możesz będziesz musiał przeczytać 2 albo i 5 razy za nim załapiesz że nie ma możliwości zakupu nowej T27FL II z silnikiem 2.0 PB ze skrzynią manualną :-D i to nie tylko w PL :diabel:

Lux10 napisał(a):
Swoją drogą pod Twoim postem widzę, że ktoś dodał Ci za niego "pochwałę". Tak się niekiedy na forach dzieje, kiedy nie staje wiedzy, idzie się w jajeczność.

Ten co przyznała tą pochwałę w przeciwieństwie do Ciebie wiedzę w temacie ma i w "jajeczność" nie musi iść.
I tak się na tym forum dzieje że co jakiś czas nowy user gra :cfaniak:a który wszystkie rozumy pozjadał, internet niby cały przeczesał w temacie o okazuje się ze podstaw mu brak i nawet w tym internecie nie potrafi znależć tego czego szuka bo nie umie i nie wie co wpisać w wyszukiwarkę :-D

Lux10 napisał(a):
By nie uznać czasu straconego na tego posta za zmarnowany, napiszę jeszcze, że otwierając tu - na tym forum konto, specjalnie dla jednego tematu, spodziewałem się nie tyle burzy mózgów, co rzetelnej wiedzy. Do takiej zaliczam choćby statystyki awaryjności, czy jakieś udokumentowane koszty napraw, serwisu etc. NIC z tych rzeczy, nikt póki co nie wie nawet, kto te skrzynie produkuje.
Dla przykładu, wklejam link do dyskusji (w temacie) na autoguide.com, tam też, bardzo, bardzo sporadycznie trafi się żartowniś, ale generalnie tam piszą - bo się znają i wiedzą.
Tu ten link:
http://tinyurl.com/zk6bnsb


Szkoda czasu, żebyś wklejał takie bzdurne linki i naszego żeby je czytać bo one do tego tematu nic nie wnoszą.
Jak jesteś zainteresowany statystykami to my na forum ich nie prowadzimy ale napisz do TMPL i zapytaj ile CVT w ASO od 11/2008 w AVE już naprawiali/wymieniali i ile ich to kosztowało a na pewną odpowiedź otrzymasz :-D tylko nie zapomnij dopisać o jaką skrzynię Ci chodzi czy tą oznaczoną K111 czy może K311 :-D

Obrazek
Obrazek

Na tym forum też generalnie piszą bo się znają i wiedzę w temacie mają ale jak ktoś widzi :cfaniak:a to nie traci czasu na zbędne z nim dyskusje :jezyk:

Ja wiem kto te skrzynie produkuje ale z takim :cfaniak:iem nie zamierzam się dalej dzielić swoją wiedzą :diabel:


Lux10 napisał(a):
Na koniec przyznaj się do manipujacji pisząc: "hau, hau, hau, Lux10 nigdzie nie napisał, że rozważa zakup 2 litowego, benzynowego Avensisa z skrzynią manualną."

Na koniec możesz sobie poszczekać :cfaniak:u hau, hau, hau tyle razy ile będziesz chciał :papa:


Pochwały przyznane za post: 5

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2016, o 15:36 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 17:43
Posty: 48
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Rocznik: 2016
Silnik: benzyna
Bandzur napisał(a):
...Jak jesteś zainteresowany statystykami to my na forum ich nie prowadzimy ale napisz do TMPL i zapytaj...
Bandzur napisał(a):
...Na tym forum też generalnie piszą bo się znają i wiedzę w temacie mają ale jak ktoś widzi :cfaniak:a to nie traci czasu na zbędne z nim dyskusje :jezyk:
Bandzur napisał(a):
Ja wiem kto te skrzynie produkuje ale z takim :cfaniak:iem nie zamierzam się dalej dzielić swoją wiedzą :diabel:

Za fachowe, rzetelne, wyczerpujące, dogłębne, profesjonalne i sensowne odpowiedzi i porady dodałem Ci 2 pochwały. Za ekspresję i dobór emotikonów dodatkowo jedną.
Tym samym masz już tych pochwał 4.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2016, o 15:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 17:43
Posty: 48
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Rocznik: 2016
Silnik: benzyna
wrc napisał(a):
Sprawa jest relatywnie prosta, co sie na potege psuje ma juz na naszym forum wielostronnicowe tematy do ktorych ciagle sie ktos dopisuje. Skrzynia CVT takiego tematu sie nie dorobila, wiec nie moze byc bublem. pozdr
Nie napisałem, że skrzynia CVT jest bublem, napisałem na to forum, bo chcę poznać jak najwięcej opinii przed zakupem samochodu. To jest clou mojego zainteresowania. Najlepiej jakby to były opinie jej użytkowników a nie sympatyków czy przeciwników.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2016, o 17:24 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 12:15
Posty: 1635
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 98
Marka: Toyota
Model: Auris I
Rocznik: 2009
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 Benzyna
Więc wykorzystaj naszą wiedzę i doświadczenie, zauważ że się tu znamy dobrze, mamy znajomych w ASO, spotykamy się na spotach lokalnie i na ogólnopolskich, śledzimy forum i nikt z nas nie słyszał od siebie nawzajem, czy od mechaników Toyoty, przypadku gdy ktoś naprawiał skrzynie CVT. Wszyscy, których znam i jeżdżą CVT są zadowoleni. Zupełnie inaczej ma się sprawa z manualami.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Kiedy za oczami noszę diabła, znajdź mnie tam gdzie +4822


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2016, o 10:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 178
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Też uważam, że to skrzynia dla rozumnych i myślących - jak większość rzeczy na tym świecie. Jak redaktorzyna w teście pisze, że mu "wyje", to znaczy że chłop nie umie jeździć, poza "ciśnięciem do dechy" - bezsensownym zresztą.
Skrzynia CVT lepiej przyśpiesza niż manual, poza samym momentem startu od totalnego 0 km/h.
Wracając do samej skrzyni:
Tak, to prawda, że wymiana kosztuje w ASO 42 tysiące złotych, bo sam miałem wymienianą na gwarancji (raz czy dwa się zwiesiła i profilaktycznie wymienili - i chwała TMP za to!). ALE...
Ale jeśli na tę samą wymianę przyjedziesz do tego samego ASO PO gwarancji, to wymiana - po mailu do TMP - będzie kosztować "tylko" jakąś połowę tej kwoty, bo TMP da Ci rabat. Oczywiście - to dalej cena dość zaporowa, ale jednak.
Inna sprawa, że faktycznie w razie - odpukać! - wymiany na aukcji kupisz używkę za ok. 2 tys. zł.
Skrzynie CVT Toyoty to najmniej awaryjne CVT - inni nie dali sobie z tym rady.
Co do oleju w CVT to mój mechanik, mistrz w ASO Toyoty od blisko ćwierć wieku radzi wymieniać olej co 60 tys. km. Bo jak mówi: "potem bagno wypływa a nie olej".
A w skrócie to tak: na trasie z tą skrzynią auto spali mniej niż w manualu. Ale jak w mieście ciśniesz mocno - to więcej.
Polecam! :-D


Pochwały przyznane za post: 2

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda