TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 11 gru 2017, o 02:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 gru 2013, o 22:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 lis 2013, o 15:19
Posty: 67
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 benzyna
Witam,

Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego do silnika 1AZ-FSE w t25 komplet sprzęgła jest taki drogi (około 1k)?
Bo np. do Verso lub t22 z tym samym silnikiem komplet kosztuje aż o połowę mniej... a różnica chyba tylko w kucykach...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 17:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 17:48
Posty: 137
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
kolego nikt tego nie wie ale też przez to przechodziłem ja postawiłem na regenerację z zabieleniem koła zamachowego już 60 kkm i nic się nie dzieje nawet mogę powiedziec że sprawdza się lepiej niż zamienniki przerabiałem w poprzednim aucie 3 sztuki luk valeo i coś tam jeszcze jedno 30 i zaczęło się śizgac a to drugie rozerwała się tarcza
więc polecam regenerację + nowe łożysko oporowe z serwisu za 70 mnie cała operacja kosztowała 300 śmiech jak na sprzęgło, regenerację i robociznę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 22:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 lis 2013, o 15:19
Posty: 67
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 benzyna
bartek.kuran napisał(a):
ja postawiłem na regenerację z zabieleniem koła zamachowego


Masz może jakieś namiary na ten warsztat?

Najtańsze komplety sprzęgła do 2,0 widziałem Blue Print za około 800zł ale nie wiem co to za firma...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 23:57 
Jezeli chodzi o sprzeglo to kupowalbym tylko nowe,dobry producent i gwarancja a zadna regeneracja nigdy nie da tego co nowe sprzeglo po za tym nie chcialoby mi sie czekac a ceny do 1000 zadne wielkie pieniadze za sprzeglo,w peugeot 407 wymienialem dwumas i sprzeglo i komplet z robocizna wyszedl mnie 2500tys wiec 800 czy tys to dobra cena .


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 00:04 
marcin7777 napisał(a):
Jezeli chodzi o sprzeglo to kupowalbym tylko nowe,dobry producent i gwarancja a zadna regeneracja nigdy nie da tego co nowe sprzeglo po za tym nie chcialoby mi sie czekac a ceny do 1000 zadne wielkie pieniadze za sprzeglo,w peugeot 407 wymienialem dwumas i sprzeglo i komplet z robocizna wyszedl mnie 2500tys wiec 800 czy tys to dobra cena .

Nie kazdego stac na dwa i pol kola. A majac czas, umiejetnosci czy warunki to dlaczego nie. 60K przebiegu to wychodzi ze regenerator konkretny. A z tym co da lub nie, nowe sprzeglo to nie takie oczywiste. Niektore padaja dosc szybko jak sam Bartek opisuje. A jak wytargac gwarancje po np. 30K pzelotu? Uzna to ktos?


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 00:18 
Visitor1230 napisał(a):
marcin7777 napisał(a):
Jezeli chodzi o sprzeglo to kupowalbym tylko nowe,dobry producent i gwarancja a zadna regeneracja nigdy nie da tego co nowe sprzeglo po za tym nie chcialoby mi sie czekac a ceny do 1000 zadne wielkie pieniadze za sprzeglo,w peugeot 407 wymienialem dwumas i sprzeglo i komplet z robocizna wyszedl mnie 2500tys wiec 800 czy tys to dobra cena .

Nie kazdego stac na dwa i pol kola. A majac czas, umiejetnosci czy warunki to dlaczego nie. 60K przebiegu to wychodzi ze regenerator konkretny. A z tym co da lub nie, nowe sprzeglo to nie takie oczywiste. Niektore padaja dosc szybko jak sam Bartek opisuje. A jak wytargac gwarancje po np. 30K pzelotu? Uzna to ktos?


Wiem ze regeneracja jest alternatywa ,ale ja wole miec powiedzmy sobie wieksza pewnosc ze samochod nie stanie,po za tym czytalemjuz na jednym forum ja po regeneracji sie rozsypalo ,kwestia tego w jakim stanie sprzeglo bylo przed reg.
Wole nowe ,dlatego ze to czesc z nie zmeczonego materialu ktora napewno wytrzyma wiecej niz regenerowana,po za tym gwarancja jest na chyba 2 lata i nie ma mowy o limicie km.
dlatego wlasnie uwazam ze warto kupic auto w de ,tam kazdy kupuje dobre czesci a w pl ,jak najtaniej byle bylo a to co tanie czasem jest 2x drozsze


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 04:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 17:48
Posty: 137
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
zdecydowałem się na regenerację raczej z samej ciekawości i z tego ze oryginał się rozsypał po chyba 20 tys w poprzednim aucie co mnie wnerwiło a mocy miał pod dostatkiem bo to corollka 1.4 :P że latam raczej po Warszawie dużo to nie straszne mi rozsypane sprzęgło więc zaryzykowałem i bez zastanowienie zrobił bym to znowu bo ryzyko znikome jak się okazało regeneracja zrobiona na okładzinach luk na moich oczach bardzo sprawnie i dokładnie jakieś 40 min. zanim wrócił szef bo zapłaciłem 80 a powinienem 100 tak jak bym nie płacił za zabielenie koła jeżdżę raczej mocno więc gdyby coś się miało rozsypac to już by pierdykło dawno warsztat jest w Piastowie i z tego co widziałem zajmował się raczej sprzęgłami do tirów itp ale bez zdziwienia koleś złapał się za przywiezione.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 04:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 17:48
Posty: 137
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
http://www.pkt.pl/reges-a-k-sprz%C4%99g ... 33186/5-1/

znalałem namiar na nich ale wjazd jest jakiś dziwny za bramą z cieciem jedzie się prosto potem w prawo kawał drogi ale to ten typek ze szlabanu mnie chyba wtedy pokierował
ale jak to z nimi bywa może nie wiedziec o co chodzi
wiem że Radzikowski słynny regenerator sprzęgieł chciał jakieś sporo większe pieniądze a też na luk a okładzinach robi zrobiłem wtedy konkretny zwiad a no i trzeba było czekac nie wiadomo ile bo może nie miec takiej okładziny . A tu szybko sprawnie tanio i działa

kolejna kwestia to dobranie tego oryginału czy zamiennika wiem że Gawły i inne intercarsy miały problem raz że się motali, raz 300 raz 1300 dwa dostępnośc tez była marna

tak więc wymiana 200 regeneracja 100 i śmiga jak zła a 1500 w kieszeni. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 11:21 
bartek.kuran napisał(a):
http://www.pkt.pl/reges-a-k-sprz%C4%99g%C5%82a-tarcze/100833186/5-1/

znalałem namiar na nich ale wjazd jest jakiś dziwny za bramą z cieciem jedzie się prosto potem w prawo kawał drogi ale to ten typek ze szlabanu mnie chyba wtedy pokierował
ale jak to z nimi bywa może nie wiedziec o co chodzi
wiem że Radzikowski słynny regenerator sprzęgieł chciał jakieś sporo większe pieniądze a też na luk a okładzinach robi zrobiłem wtedy konkretny zwiad a no i trzeba było czekac nie wiadomo ile bo może nie miec takiej okładziny . A tu szybko sprawnie tanio i działa

kolejna kwestia to dobranie tego oryginału czy zamiennika wiem że Gawły i inne intercarsy miały problem raz że się motali, raz 300 raz 1300 dwa dostępnośc tez była marna

tak więc wymiana 200 regeneracja 100 i śmiga jak zła a 1500 w kieszeni. :D


Skad te 1500 w kieszeni????
Ja nie mialem zadnego problemu z uzyskaniem informacji na temat marki i ceny sprzegla do toyota avensis 2.0 vvt i, valeo 1310 pln w pierwszym sklepie do ktorego zadzwonilem .
Tak jak pisalem regeneracja moze byc alternatywa dla nowego sprzegla jak sie nie ma na tyle pieniedzy zeby zaplacic za nowe ,natomiast majac pieniadze i zamiar jezdzic dluzszy czas takim samochodem zdecydowanie wybralbym nowe sprzeglo,ktore bedzie zdecydowanie lepsze ,poniewaz jest nowe ,nie ma zmeczonego materialu i jest roczna gwarancja.
Kazdy kto ma kase na nowe i samochod na dluzej chce sobie zostawic kupi nowe,u mnie sprzeglo smiga idealnie wiec nic nie musze robic,,odpukac,,
Zeby sprzeglo sluzylo dlugo nalezy sie tez nim umiejetnie poslugiwac ,nie jezdzic na polsprzegle,nie ruszac z piskiem,zatrzymujac sie na swiatlach wysprzeglac na luz i nie trzymac nogi na wcisnietym sprzegle,nic nie jest wieczne ale mozna wydluzyc zycie czesci.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 17:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 17:48
Posty: 137
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
1 ja już testowałem nowe nie zmęczone materiały całe szczęście były tańsze niż do ave
2 jeśli miał bym kupowac to tylko w serwisie a 1/4 wartości auta to biznes życia...
3 (500 naprawa u innego mechanika minimum+1300części)-300 tyle ile ja dałem za całośc=1500
4 nie wybrał bym sprzęgła Valneło


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 18:06 
No coz w moim rodzinnym miescie wymiana sprzegla to 250.
Ja kupowalem juz sprzeglo do 2 samochodow nowe i nigdy nie mialem z tym problemu i nadal jestem zdania ze dobre firmy robia dobre czesci i gwarancja jest .
Na forum juz czytalem ze lampy depo sa lipne ze tyc tez niezabardzo ,tymczasem spotkalem goscia ktory ma 3 lata lampy depo i zero problemow , a jego znajomy kupil tyc i po roku nadal sa swietne wiec swoje zdanie mam i wole nowe czesci na gwarancji niz regenerowane ktore niewiadomo ile wytrzymaja.
Firmy luk valeo czy sachs to bdb firmy i na swoje produkty daja gwarancje

Za robote jest tyle samo ,tylko na sprzegle masz roznice i w tym przypadku tj1000


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 18:49 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 12:15
Posty: 1640
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 98
Marka: Toyota
Model: Auris I
Rocznik: 2009
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 Benzyna
Ja za komplet do 1 az fse LUK-a zapłaciłem 380 zł w intercarsie tyle, że ze zniżkami i wymiana 500 :-D

_________________
Kiedy za oczami noszę diabła, znajdź mnie tam gdzie +4822


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 19:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2013, o 06:10
Posty: 552
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 d4d 1ADFTV
marcin7777 napisał(a):
Na forum juz czytalem ze lampy depo sa lipne ze tyc tez niezabardzo ,tymczasem spotkalem goscia ktory ma 3 lata lampy depo i zero problemow , a jego znajomy kupil tyc i po roku nadal sa swietne wiec swoje zdanie mam


Tyle, że z lampami to pewnie ciut o co innego chodzi.
Lampy TYC i Dupo nie są złe dlatego, że wykonanie jest kiepskie albo się rozpadają tylko dlatego, że świecą o wiele gorzej od oryginałów/valeo/hella...Dlatego jak ktoś już ma to chwali przecież nie będzie narzekał ;)

Co do regeneracji sprzęgła to czemu nie, pytanie tylko czy taki docisk czy baza tarczy sprzęgła nie rozpadnie się po jakimś czasie po prostu ze zużycia. Ale to jest trochę akademicka dyskusja. Znajomy do ostro zmodzonego i traktowanego samochodu zakłada tylko sprzęgła od Radzika i to już jest chyba 2 czy 3, które dorobił na tej samej bazie w ciągu kilku lat a samochód jeździ.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 19:52 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
marcin777 napisał(a):
a zadna regeneracja nigdy nie da tego co nowe sprzeglo

A dlaczego tak sądzisz ?? ???

marcin7777 napisał(a):
po za tym czytalemjuz na jednym forum ja po regeneracji sie rozsypalo
A dlaczego jednym wierzysz w to co napisali a u nas na forum jak dostałeś info że depo to badziew to nie uwierzyłeś ?
Skoro Twoja wiedza opiera się tylko na tym co napisali to może warto zachować to dla siebie ?? ???

marcin7777 napisał(a):
gwarancja jest na chyba 2 lata i nie ma mowy o limicie km.
Na co masz gwarancję ?? Reklamowałeś kiedyś sprzęgło ? :chytry: Chyba nie bo byś wiedział jak to wygląda.

marcin7777 napisał(a):
Zeby sprzeglo sluzylo dlugo nalezy sie tez nim umiejetnie poslugiwac ,nie jezdzic na polsprzegle,nie ruszac z piskiem,zatrzymujac sie na swiatlach wysprzeglac na luz i nie trzymac nogi na wcisnietym sprzegle,nic nie jest wieczne ale mozna wydluzyc zycie czesci.

Za to to się pochwałka należy. Nie wiedziałem o tym. :brewki:

Kolejny raz doradzasz nie mając pojęcia o drugiej stronie madalu - nie miałeś sprzęgła regenerowanego ale ostro przekonujesz do zakupu zamiennika bo jest gwarancja i inne bzdety.
Nie to że się czepiam ale wszystkie Twoje rady są na zasadzie "nie miałem ale wydaje mi się/ czytałem ". :chytry:

EDYTOWAŁEM ponieważ jakoś źle się zacytowało.


Pochwały przyznane za post: 2

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 19:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20453
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 290
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Ja tam nie widze wiekszego problemu z regeneracją, kiedys glownie tak sprzeglo robilem. Nabilem tarcze za 30zl, skrzynie zwalilem z ojcem badz bratem i temat nigdy nie powrocil. Do tego mozna sobie jakas inna tarcze dorobic jak sie np. duzo ciaga przyczepy lub uzywa auto w nazwijmy to "sporcie". Jak w kazdym temacie najlepiej nie wrzucac wszystkiego do jednego worka... pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 20:03 
Po prostu ja kupuje do siebie nowe czesci i jeszcze mnie nigdy nie zawiodly a jak ktos woli naprawiac stare to juz jego sprawa.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 20:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 17:48
Posty: 137
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
tomekroch napisał(a):
Ja za komplet do 1 az fse LUK-a zapłaciłem 380 zł w intercarsie tyle, że ze zniżkami i wymiana 500 :-D


myślę że też bym zakładał w takiej cenie nowe.

jednak czas pokazuje że regenerowane jest tak samo dobre albo nawet lepsze...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 20:21 
Śpioch napisał(a):
j.nowakov napisał(a):
a zadna regeneracja nigdy nie da tego co nowe sprzeglo

A dlaczego tak sądzisz ?? ???

marcin7777 napisał(a):
po za tym czytalemjuz na jednym forum ja po regeneracji sie rozsypalo
A dlaczego jednym wierzysz w to co napisali a u nas na forum jak dostałeś info że depo to badziew to nie uwierzyłeś ?
Skoro Twoja wiedza opiera się tylko na tym co napisali to może warto zachować to dla siebie ?? ???

marcin7777 napisał(a):
gwarancja jest na chyba 2 lata i nie ma mowy o limicie km.
Na co masz gwarancję ?? Reklamowałeś kiedyś sprzęgło ? :chytry: Chyba nie bo byś wiedział jak to wygląda.

marcin7777 napisał(a):
Zeby sprzeglo sluzylo dlugo nalezy sie tez nim umiejetnie poslugiwac ,nie jezdzic na polsprzegle,nie ruszac z piskiem,zatrzymujac sie na swiatlach wysprzeglac na luz i nie trzymac nogi na wcisnietym sprzegle,nic nie jest wieczne ale mozna wydluzyc zycie czesci.

Za to to się pochwałka należy. Nie wiedziałem o tym. :brewki:

Kolejny raz doradzasz nie mając pojęcia o drugiej stronie madalu - nie miałeś sprzęgła regenerowanego ale ostro przekonujesz do zakupu zamiennika bo jest gwarancja i inne bzdety.
Nie to że się czepiam ale wszystkie Twoje rady są na zasadzie "nie miałem ale wydaje mi się/ czytałem ". :chytry:


Czlowieku czytaj uwaznie co ja pisze i nie obracaj kota ogonem,spotkalem faceta ktory ma w toyota avensis t25 lampy depo juz trzy lata i swieca mu wysmienicie ,nie paruja i sa w stanie idealnym poniewaz widzialem je na wlasne oczy a jego znajomy ma lampy tyc od roku i tez nie narzeka ,wiec nie chce mi sie w tym temacie nic dodawac poniewaz wiem co widzialem,druga sprawa sprzeglo jezeli chcesz to sobie regeneruj zakladaj inne itd a ja do swojego samochodu wkladam nowe czesci z gwarancja a co do gwarancji to nie musialem reklamowac sprzegla do tej pory a to znaczy ze zakupilem bardzo dobre .Nie mialem i nie chce miec regenerowanego sprzegla,raz tylko zadzwonilem do firmy regenerujacej i wlasciciel powiedzial ze to nie bedzie takie jak sachs czy luk lub valeo ale bedzie dzialalo i mialo mnie kosztowac 1000 pln a wiec dolozylem i zakupilem nowe sachs do peugeota 407 hdi i zrobilem na tym bardzo duzo km i nic sie nie stalo,druga sprawa np.valeo idzie do francuzow na pierwszy montaz wiec nie ma opcji zeby robili szajs ,luk idzie na pierwszy montaz do bmw wiec nie bede sluchal bzdur ze te firmy robia gorsze nowe sprzeglo niz regenerowane to tak jakbys mi powiedzial ze nowy silnik jest gorszy od tego po remoncie.
W innym temacie juz sie naczytalem o oponach calorocznych.
Jest takie powiedzenie ze chytry to druta w dooopie utnie bo mu na nozyce szkoda,jak kogos nie stac na nowe sprzeglo to regeneracja jest dobra alternatywa ale tylko alternatywa.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 20:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20453
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 290
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Czy to temat o lampach? Prosze nie zasmiecac tematow opowiesciami o peugocie 406hdi, czy bmw. Temat dotyczy wymiany sprzegla w T25 1az i prosze na ten temat sie wypowiadac!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 21:26 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Marcin777 czytam uważnie to co wypisujesz i dlatego takiego posta naskrobałem.
Odnośnie lamp - to nie ten temat więc .....

Odnośnie sprzęgła - aż mi się wierzyć nie chce że ktoś kto regeneruje sam sobie wbija nóż w plecy i przyznaje że po regeneracji nie będzie to jakość sachsa :swirek: :swirek: :swirek: A jeśli nawet tak powiedział to pozostawię to bez komentarza. :wleb:

Nie założyłeś sam nigdy sprzęgła regenerowanego i jak do tej pory nie napisałeś że ktoś znajomy takie założył ale odradzasz. Dlaczego ? No chyba że zaraz sobie przypomnisz i dopiszesz że ktoś takie założył. :swirek:

marcin7777 napisał(a):
regeneracja nigdy nie da tego co nowe sprzeglo

Czy tutaj źle Ciebie zrozumiałem ? Dlaczego tak sądzisz ?

Wspominasz o gwarancji - skoro nie musiałeś reklamować to nie wiesz jak wygląda sprawa. Na 99% odeślą Cię z kwitkiem chyba że będzie szybka awaria i ewidentnie z winy producenta. Od rzemieślnika jest większa szansa na poprawę roboty - zapewniam. :tak: A po pół roku od założenia to pewnie nikt już na garba tego nie weźmie tak samo jak poduszek pod silnik i innych gratów z zawieszenia.

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2011, o 12:32
Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Odkopuję dinozaura, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu, szczególnie że pytanie w pierwszym poście nie było w końcu przedyskutowane: skąd ta różnica w cenie sprzęgła w 1AZ-FSE dla T25 i T22? Rzecz jasna nie będę eksperymentował i wrzucę dedykowane części, niemniej intryguje mnie kosmiczna różnica w cenie. Wymiary tarcz są takie same. Czyżby inne materiały? Inne łożysko?


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2015, o 11:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 564
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 22
Marka: AUDI
Model: A8 D2
Rocznik: 2000
Silnik: 4,2 QUATTRO
całkowicie inne sprzęgło bardziej porównywalne do silnika 1cd pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2015, o 14:03 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 22 paź 2015, o 15:27
Posty: 66
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 1AZ-FSE
Witam.

Stoję przed wymianą sprzęgła w 1AZ-FSE. Jaką firmę polecacie? Czytając ten wątek kilka osób odradza Valeo. W podobnej cenie jest JAPANPARTS, a trochę tańsze Blue Print. Co o nich sądzicie? A może jeszcze jakiś inny producent? Nie chcę oszczędzać na tym podzespole, bo samochód ma mi posłużyć kilka lat, ale też nie potrzebuję najdroższego, jakie jest, bo nie jeżdżę ostro.

Pozdrawiam,
Adam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2015, o 16:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 708
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
polecam AISINA. A sposób jeżdżenia nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Ostatnio klient dostarczył do swojego samochodu Blue Printa i od momentu montażu samochód ma wibracje przy ruszaniu, jakby tłumiki były niedopasowane do momentu obrotowego. Sprzedawca zdecydował się wymienić sprzęgło na Sachsa ale ktoś będzie musiał zapłacić za ponowna wymianę.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2016, o 11:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2013, o 15:54
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8
AISIN z tego co wiem w Toyotach spisuje się nie najgorzej więc jeśli byś się zdecydował to pewnie będziesz zadowolony. Ja jeśli miałbym coś doradzić to myślę, że jeśli tak jak wspomniałeś nie szukasz oszczędności to możesz pomyśleć też o tym flagowym producencie czyli LUK albo Sachs.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2016, o 12:30 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 22 paź 2015, o 15:27
Posty: 66
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 1AZ-FSE
Dzięki wszystkim, będę wiedział na co zwrócić uwagę w rozmowie z mechanikiem :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 22:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2017, o 15:05
Posty: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 147HP
Taka sytuaja, sprzęgło zaczęło mi się ślizgać :/ obroty wzrastają a samochód nie przyspiesza, tak jest w okolicach 3 tyś. Szukam dobrego sprzęgła, różnice w cenach są duże dochodzą do 100% ceny. Czy macie jakieś doświadczenie z producentami takimi jak: JapanParts, Ashika, Valeo, Blue Print? W sprzęgłach się nie specjalizuję, wymieniałem może ze trzy w moich autach. Jeżdżę tak, że sprzęgła wytrzymują dłuuugo, więc nie mam pojęcia, które wybrać i dlaczego np. Valeo jest o prawie 100% droższe od Ashiki lub JapanParts ? Zapewne jest lepsze, ale czy aż tak i czy warto przepłacać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2017, o 02:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2012, o 12:38
Posty: 546
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0VVTiD4 1azfse
Przerabialem temat bardzo dlugo. Jedyne sprzeglo ktore sprawdzi sie na 100% to Valeo. Valeo jest na pierwszy montaz w 1azfse. W toyocie kupisz "oryginal", ale to bedzie Aisin(troche to dziwne). Gadalem z kilkoma mechanikami ktorzy przerabiali temat 1azfse i tylko Valeo byli pewni, niestety inne jak np Aisin szybko padaja w tych konkretnych jednostkach. Wszystko tlumaczy dlaczego Valeo jest takie drogie do tych silnikow. Mech z toyoty (mechanik z Wrocławia polecany na tym forum) nie potrafi wytlumaczyc tego fenomenu, ale tez jest tego samego zdania.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda