TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 maja 2018, o 22:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 gru 2013, o 22:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 sie 2007, o 18:54
Posty: 34
Lokalizacja: ~W-wy
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: ST220
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
Ktoś opisze jak to zrobić krok po kroku? Niestety wzięło się i ukręciło ;( i trzeba wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2013, o 20:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 sie 2007, o 18:54
Posty: 34
Lokalizacja: ~W-wy
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: ST220
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
Jako, że nikt nic nie napisał to zostawię info dla potomnych.

Przygotowania - lewarek, kobyłka, spuszczenie oleju ze skrzyni.

1. Odkręcamy centralną nakrętkę przy piaście. Najpierw oczywiście zdejmujemy zawleczkę i zabezpieczenie. Potrzebujemy klucz 30 z konkretną przedłużką - jeśli chcemy nasadkę to musi być długa - standardowa nie sięga nakrętki.
2. Odkręcamy 2 nakrętki i śrubę (klucz 17 + dobra przedłużka) od sworznia i oddzielamy sworzeń od wahacza.
3. Przez kawałek metalu walimy w półoś aż lekko ruszy.
4. Wysuwamy przegub ze zwrotnicy odciągając na zewnątrz zwrotnicę.
5. Odkręcamy dwie śruby (klucz 14) od podpory półosi. Następnie za pomocą śrubokręta i młotka rozdzielamy podporę od uchwytu. W tym momencie mamy problem z głowy.
6. Montaż w odwrotnej kolejności - trzeba tylko ucelować wieloklinem półosi w wieloklin w mechanizmie różnicowym i zgrać otwory w podporze.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2013, o 08:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 sie 2007, o 18:54
Posty: 34
Lokalizacja: ~W-wy
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: ST220
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
http://www.youtube.com/watch?v=4rqZkrMqy30

Tutaj wymiana w Camry - bardzo podobne - niepotrzebnie odpina końcówkę drążka kierowniczego i wg mnie sworzeń łatwiej jest odkręcić "od dołu" - nie trzeba go wybijać.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2013, o 13:07 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1404
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 37
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Łatwiej, ale jak widać na filmie ten wahacz nie ma śrub od dołu.

I to nie jest Camry.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2013, o 10:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 sie 2007, o 18:54
Posty: 34
Lokalizacja: ~W-wy
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: ST220
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
dziadek_tadeusz napisał(a):
Łatwiej, ale jak widać na filmie ten wahacz nie ma śrub od dołu.

I to nie jest Camry.


Myślę, że to bardzo zmienia postać rzeczy, szkoda tylko, że nie byłeś taki mądry jak zadałem pytanie ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2013, o 12:23 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1404
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 37
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
???

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda