TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 19 sie 2018, o 02:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 00:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 sty 2008, o 02:17
Posty: 49
Lokalizacja: z netu
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzyna
Tydzień temu wyjechałem z garażu na wstecznym i potem nie mogłem wrzucić żadnego biegu.
Zepchnąłem auto na parking i zadzwoniłem do mechanika. Umówiłem spotkanie.
Jednak auto było mi niezbędne więc po 2-3h wsiadłem i odpaliłem moją Toyotę.
Okazało się, że biegi ciężko, ale chodzą. Pojeździłem trochę poszarpałem się z lewarkiem i nagle wszystko ustąpiło.
Biegi zaczęły chodzić jak złoto.
Mechanik na wizycie pokiwał głową i wymienił płyn w układzie docisku hydraulicznego i tyle.

Dziś historia się powtórzyła przy czym auto zaprotestowało na poważnie i nie idzie wbić żadnego biegu.
Stało się to gdy stałem na światłach więc trochę kicha.
Wyłączyłem silnik włączyłem jedynkę i doturlałem się do mojego parkingu.
Auto na tej jedynce nawet po kompletnym wyciśnięciu sprzęgła posuwało się delikatnie do przodu (albo nie wysprzęgla hydraulika albo padło sprzęgło).
Sam pedał sprzęgła chodzi swobodnie w obie strony.

Teraz pytania.
1. Czy to możliwe że skończyło się w taki sposób sprzęgło w mojej Avensis (przejechałem równo 180tys km)?
2. Czy może raczej chodzi o pompkę współpracującą ze sprzęgłem?
3. Jak sprawdzić co uległo uszkodzeniu?
4. Czy jeśli padła pompka warto wyjąć sprzęgło i je obejrzeć czy może nawet wymienić?

Dzięki z góry za wszystkie za rady.

Szkoda że nie ma poradnika "wymiana pompki sprzęgła" w DIY na tej stronie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 09:10 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 sty 2008, o 02:17
Posty: 49
Lokalizacja: z netu
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzyna
Po rozebraniu. Okazało się że wedle mechaników rozpadło się sprzęgło (180tys km przebiegu).

Dziś wkładają nowy komplet z nowym dociskiem (1300zł) +400zł usługa - oj boli.

Usługa w Szczecinie w warsztacie Auto-Mariusz przy Łukasińskiego. Na Leszczynowej mieli termin na za 2 tygodnie.

Zaczynam testować nowy warsztat, bo nie ma jak zdrowa konkurencja . Dam wam znać co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 09:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
OK daj znac czy sie problem rozwiazal, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 22:35 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
zukes napisał(a):
Po rozebraniu. Okazało się że wedle mechaników rozpadło się sprzęgło (180tys km przebiegu).

Dziś wkładają nowy komplet z nowym dociskiem (1300zł) +400zł usługa - oj boli.

Usługa w Szczecinie w warsztacie Auto-Mariusz przy Łukasińskiego. Na Leszczynowej mieli termin na za 2 tygodnie.

Zaczynam testować nowy warsztat, bo nie ma jak zdrowa konkurencja . Dam wam znać co i jak.

nie lubie spiskowych teorii... ale gdyby sprzeglo sie rozpadlo( co konkretnie sie stalo?) to dawaloby znaki bo sprzeglo pada powoli i daje znac ze pada... a jak sie rozpada to jest glosno i smrod i iskry. przykladowo zaciera sie lozysko oporowe, i robi dziure w sloneczku, ale raz nie przy 180tys, dwa nie tak od razu, koszt 1400pln zakladam oryginaly z aso....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 11:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 sty 2008, o 02:17
Posty: 49
Lokalizacja: z netu
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzyna
Oglądałem sprzęgło. Jest prawie całe.
Ale złamał sie kawałek drucika od zawleczki docisku (skorodowany), który wpadł w elementy sprzęgła i spowodował uszkodzenie jednej ze sprężyn równocześnie ułamał się kawałeczek metalu wewnątrz sprzęgła. Ten metal wpadł między sprzęgło i efekt był taki że nie można było wysprzęglić.

Sam docisk w stanie OK. W zasadzie jakbym się uparł po wyjęciu kawałków ułamanych elementów sprzęgło mógłbym włożyć ponownie.

A teraz załóżmy, że nie padło sprzęgło i to wszystko to teatr mechanika. Wziął jakieś inne stare sprzęgło i sprzedał mi bajkę.

To pozostaje pytanie co to mogło być?

Założymy, że była to pompka układu hydraulicznego sprzęgła wówczas wymiana sprzęgła nie powinna pomóc. A pomogła (przynajmniej na razie).

Zatem co innego to mogło być?

Jeśli chodzi o cenę. To wkładam sprzęgło Valeo (zabawnie bo oryginalnie także było Valeo).
Cena u mechanika drożej niż w necie (tak z 200zł).
No cóż, sam bym nie wybrał i nie kupił w necie, bo nie mam doświadczenia.
Teraz każdy czytający mój post będzie to mógł zrobić.
Z mojego punktu widzenia mechanik włożył mi sprzęgło na kolejne 180tys. km. Daj Boże aby wówczas Toyota była na chodzie.

Dla mnie się liczy to, że facet wziął auto i je zrobił. Na tą chwilę ma u mnie 5.
W serwisie, gdzie pierwotnie zgłosiłem problem, wymienili mi płyn w układzie wspomagania sprzęgła.
Zamiast za te samą kasę wyjąć i obejrzeć sprzęgło skoro zgłaszałem, że jest problem.
Zamiast tego zafundowali mi holowanie auta i kłopoty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 14:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ciekawe ze pekl ten drucik, u mnie ten drucik wygladal jak nowy po wielu latach, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 22:45 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
zukes napisał(a):
Oglądałem sprzęgło. Jest prawie całe.
Ale złamał sie kawałek drucika od zawleczki docisku (skorodowany), który wpadł w elementy sprzęgła i spowodował uszkodzenie jednej ze sprężyn równocześnie ułamał się kawałeczek metalu wewnątrz sprzęgła. Ten metal wpadł między sprzęgło i efekt był taki że nie można było wysprzęglić.

Sam docisk w stanie OK. W zasadzie jakbym się uparł po wyjęciu kawałków ułamanych elementów sprzęgło mógłbym włożyć ponownie.

A teraz załóżmy, że nie padło sprzęgło i to wszystko to teatr mechanika. Wziął jakieś inne stare sprzęgło i sprzedał mi bajkę.

To pozostaje pytanie co to mogło być?

Założymy, że była to pompka układu hydraulicznego sprzęgła wówczas wymiana sprzęgła nie powinna pomóc. A pomogła (przynajmniej na razie).

Zatem co innego to mogło być?

Jeśli chodzi o cenę. To wkładam sprzęgło Valeo (zabawnie bo oryginalnie także było Valeo).
Cena u mechanika drożej niż w necie (tak z 200zł).
No cóż, sam bym nie wybrał i nie kupił w necie, bo nie mam doświadczenia.
Teraz każdy czytający mój post będzie to mógł zrobić.
Z mojego punktu widzenia mechanik włożył mi sprzęgło na kolejne 180tys. km. Daj Boże aby wówczas Toyota była na chodzie.

Dla mnie się liczy to, że facet wziął auto i je zrobił. Na tą chwilę ma u mnie 5.
W serwisie, gdzie pierwotnie zgłosiłem problem, wymienili mi płyn w układzie wspomagania sprzęgła.
Zamiast za te samą kasę wyjąć i obejrzeć sprzęgło skoro zgłaszałem, że jest problem.
Zamiast tego zafundowali mi holowanie auta i kłopoty.

ok jestes zadowolony i to najwazniejsze....
z opisu wynika ze to chyba chodzi o zawleczke lozyska oporowego? bo jakos mi sie uklada w dyni....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 17:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 sty 2008, o 02:17
Posty: 49
Lokalizacja: z netu
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzyna
Parę fotek sprzęgła
Zawleczka:
Załącznik:
DSCF9168_web.jpg


Ułamany element sprzęgła:
Załącznik:
DSCF9166_web.jpg


Docisk
Załącznik:
DSCF9169_web.jpg


Oczywiście nie obeszło się bez problemów. Po wymianie sprzęgła konieczna okazała się geometria na której koła ustawiono ale zapalił się alarm braku "zera" kierownicy. Przestawianie kierownicy + ponowna geometria.
Teraz kierownica jest lekko w lewo aż się boję ponownie dać im w ręce samochód.

Sprzęgło w komplecie kosztowało 1330zł czyli 130zł drożej niż w necie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 12:24 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 sty 2008, o 02:17
Posty: 49
Lokalizacja: z netu
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzyna
Jednak chyba faktycznie warsztat Mariusz w Szczecinie przy Łukasińśkiego 41H sprzedaje mi kit. Cieknie mi z mojej toyoty płyn z układu wspomagania sprzęgła. A Właściciel unika kontaktu. Ot i bajka prysła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2013, o 09:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2012, o 08:41
Posty: 355
Lokalizacja: milano
Marka: toyota
Model: avensis I
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
mam podobny problem , tylko ja jestem po wymianie zestawu około 20 tys podobne objawy raz są większe raz mniejsze wysprzęglik na 80 procent oki czas zerknąć na pompe sprzęgła miał ktoś coś podobnego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2013, o 09:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 sty 2008, o 02:17
Posty: 49
Lokalizacja: z netu
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzyna
Mój problem powrócił musiałem jechać do porządnego warsztatu w Szczecinie przy ulicy Leszczynowej. Łosie z warsztatu "Mariusz" w Szczecinie przy Łukasińśkiego 94A w zasadzie uszkodzili bardziej moje auto niż je naprawili. Omijajcie tych paparaków


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2013, o 11:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 mar 2013, o 11:02
Posty: 6
Lokalizacja: Opolskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 Benzyna
Panowie,

problem jest taki, przy wciśnięciu sprzęgła i popchnięciu drążka w kierunku np. biegu nr 1 czuć opór. Opór jest na tyle mocny że praktycznie nie można wbić biegu. Sprzęgło jest dociśnięte stopą na max. Po kilku próbach "pompowania" sprzęgła i dosyć silnym dociśnięciem drążka bieg wskakuje. Ruszam. Przerzucenie na 2-jkę ta sama sytuacja. Sprawa dla mnie o tyle dziwna ze jest dzieje się to naprzemiennie z normalnym działaniem. Jeszcze nie zauważyłem od czego jest to zależne.

Bardzo proszę o jakieś sugestie w czym tkwi problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2013, o 15:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 sty 2012, o 14:34
Posty: 169
Lokalizacja: Raszówka
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA_LEXUS
Model: AVENSIS T22|IS 200
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE|1G-FE
Rozszczelniony wysprzęglik? spróbuj odpowietrzyć:)

_________________
Pomogłem?
Piwko ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2013, o 15:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 mar 2013, o 11:02
Posty: 6
Lokalizacja: Opolskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 Benzyna
możesz rozwinąć myśl i podpowiedzieć jak to zrobić?

a może jest mało płynu w układzie sprzęgła?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2013, o 20:19 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 18:42
Posty: 4962
Lokalizacja: NGO
Pochwały: 285
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 D4D (1AD)
Mam podobnie czasami przy próbie wrzucenia z 3 na 2 lub 1

_________________
Mazurski Wagon


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda