TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 19 lip 2018, o 15:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 sie 2013, o 23:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:09
Posty: 17
Lokalizacja: Iława
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D
Więc przekopałem forum ale takiego wątku jeszcze nie znalazłem więc opisuje swój problem mam toyota avensis t22 2.0 d4d 110 KM lift back i kiedy jade nim i zmieniam bieg a obroty siegaja ok.1200-1250 slychac bardzo dziwny dzwiek takie charcznie i zaraz znika jak przekrocze ta ilosc obrotow nie slychac tego dzwieku ani wyzej ani nizej tylko przy tych obrotach i sprawa dotyczy wszystkich biegów oprócz jedynki. Po za tym zaobserwowałem ze kiedy samochod stoi na wolnych obrotach i wcisne sprzeglo to smochod staje sie cihszy tak nie terkocze nie wiem czy to normalne czy cos jest nie teges z samochodem prosze o pomoc bo nikt nie wie co to może być a dźwięk nie ustępuje.Na luzie nie ma tego dzwieku dlatego dodałem post w skrzynia biegów prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2013, o 07:23 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1807
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
Zmień styl jazdy, ten silnik lubi obroty. Poniżej 1800 to auto nie jedzie. Przy 1900 załącza się turbina i dopiero wtedy to auto się odpycha. Zbyt niskie obroty sa szkodliwe i dla silnika i napędu.
Ja przy codziennej dynamicznej jeździe utrzymuje obrotomierz miedzy 2, a 3 tys obrotów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2013, o 10:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:09
Posty: 17
Lokalizacja: Iława
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D
PrYmEK napisał(a):
Zmień styl jazdy, ten silnik lubi obroty. Poniżej 1800 to auto nie jedzie. Przy 1900 załącza się turbina i dopiero wtedy to auto się odpycha. Zbyt niskie obroty sa szkodliwe i dla silnika i napędu.
Ja przy codziennej dynamicznej jeździe utrzymuje obrotomierz miedzy 2, a 3 tys obrotów.



A spalanie ? mi po miescie pali 6.8l :) a ty jak nie schodzisz ponizej 1800 na pewno ci wiecej pali


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2013, o 10:31 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1807
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
Po mieście z klimą na boxie V-techu 7.5L


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2013, o 10:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:09
Posty: 17
Lokalizacja: Iława
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D
Bo sprawa jest taka że samochód jest po mojej mamie która nie przekraczała 2000 obr potem ja zacząłem jezdzic i odmulilem samochod ale od kad jest moj i musze tankowac znowu wrocilem do jazdy do 2000 obr XD i wlasnie od tej pory
sie ten dzwiek wzial : )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2013, o 11:30 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1807
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
Oszczędność jest pozorna... nawet jeśli zaoszczędzisz (w co wątpię) 0.5l/100 to potem wydasz sporo więcej na naprawę silnika i napędu.
Włącz sobie spalanie chwilowe na komputerze i jadąc pod gore zaobserwuj jakie jest utrzymując obroty poniżej 2tys i powyżej 2tys.
Jadąc po prostej czy z górki nic nie stoi na przeszkodzie by trzymać obroty powiedzmy na 1700, ale 1200 o jakich piszesz to jakieś totalne nieporozumienie tym bardziej przy przyspieszaniu.

Przejedz na jednym tankowaniu jak mowie, tzn rozpędzaj się dynamicznie w zakresie obrotów turbiny a potem utrzymuj stalą predkosc przy niższych obrotach powiedzmy kolo 2000 i porównaj spalanie. Hamuj tez silnikiem.

Poczytaj tez
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2201390.html
http://autokult.pl/2013/05/31/czym-groz ... h-obrotach


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2013, o 20:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:09
Posty: 17
Lokalizacja: Iława
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D
Przeczytałem to wszystko co tam jest napisane i po prostu zacząłem jeździć jak człowiek obroty mi nie spadaja poniżej 1800 a i wszystko ucichło samochód jeździ jak należy po prostu jazda 2.0 d4d do 2000obrotow to dosłownie zarzynanie silnika więc dzięki chłopie za pomoc bo juz mi pomogłeś w wielu kwestiach a jedyne co to moge ci dać pochwałę :) więc dzięki bardzo za wszystko : P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2013, o 20:17 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1807
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
Pojeździsz trochę to wyczujesz silnik, kiedy ma moc i ciągnie, a kiedy się męczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2013, o 20:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2012, o 20:09
Posty: 17
Lokalizacja: Iława
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D
PrYmEK napisał(a):
Pojeździsz trochę to wyczujesz silnik, kiedy ma moc i ciągnie, a kiedy się męczy.

moja seryjnie 110 koni z 4 biegu od 1800 obrotow juz ładnie sie zbiera : )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda