TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 26 wrz 2017, o 12:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 379 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2016, o 15:34 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1939
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Miało być o CVT a jest o drążku... :glupek:

Obwodnica , stary materiał ale pokazuje że robią.

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 10340.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2016, o 23:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 sie 2011, o 12:30
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: T27FL Prestige cvt
Rocznik: 2015
Silnik: 2,0 benz. valvematic
CVT?
Jeżdżę już drugim avensisem z taką przekładnią i powiem jedno - jeśli w T27 (2011 rok) odczuwałem pewien dyskomfort podczas wyprzedzania ("dziura" przy wchodzeniu na wyższe biegi), to w T27FL cvt reaguje na wduszenie pedału gazu prawie natychmiast i przyspiesza bardzo płynnie - wiem, są to biegi wirtualne.
Z manetek przy kierownicy prawie nie korzystam, natomiast przydają się w górach na podjazdach czy stromych zjazdach.
Nie odczuwam żadnych szarpnięć czy kołysania pojazdem.
Innymi słowy - duża przyjemność prowadzenia.
Co do zużycia paliwa - chyba jednak weźmie trochę więcej niż z manualną skrzynią, ale to tylko moje odczucie a raczej porównanie z adekwatnym samochodem kolegi. Albo jeżdżę trochę agresywniej niż on.
Podczas startu spod świateł pozostałe samochody zostają znacznie w tyle, ale na szosie trzeba trochę odczekać aż osiągnie 120 km/h.
Powyżej 180 km/h o przyspieszeniu nie możemy mówić, jest to jedynie "dociąganie" do tych 200 km/h. Ale nawet przy takiej prędkości pozostaje jeszcze pewne pole manewru.
Ile? Nie wiem, bo do oporu nie wciskałem jeszcze pedału gazu.
Podsumowując - jestem bardzo zadowolony z cvt i skrzynia dość dobrze współpracuje z silnikiem 2l w benzynie.
Warto dołożyć trochę grosza i mieć satysfakcję.

_________________
AVE!
Obyś Żył Wiecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 09:21 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1939
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
:ok:
Ja chyba za stary już jestem na manual, albo od roku mam depresję z powodu Dobrej Zmiany :glupek: i nic mi się nie chce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 11:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 sie 2011, o 12:30
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: T27FL Prestige cvt
Rocznik: 2015
Silnik: 2,0 benz. valvematic
Student22 napisał(a):
:ok:
Ja chyba za stary już jestem na manual, albo od roku mam depresję z powodu Dobrej Zmiany :glupek: i nic mi się nie chce.


No teraz mam jasność, bo ze mną też jest coś nie tak.
Dość alergicznie reaguję na słowa "zmiana" i "dobra", a zbitka tych określeń przyprawia mnie o mdłości.
Krople żołądkowe też nie pomagają.
Pzdr.

_________________
AVE!
Obyś Żył Wiecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 11:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 184
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Szanowni Państwo! Z automatami na dzień dzisiejszy jest dokładnie identycznie jak 15-20 lat temu z klimatyzacją, tzn. jak wtedy kupowałem auto z chłodziarką, to 9 na 10 osób pukało się w czoło i słyszałem teksty typu: "na co to komu w naszym klimacie" i większości było niepotrzebne. A teraz?
Spróbujcie sprzedać używane auto bez klimatyzacji - już nawet wersja 2/3 drzwiowa jakiegoś auta nie stanowi problemu dla kupującego jak kiedyś - ale klima? Klima musi być!
Podobnie z automatami - na razie większość puka się w czoło, opowiada bzdury, że "uwielbia majdrować wajchą" z prostego powodu: niewiedzy i niechęci uczenia się oraz pójścia do przodu.
Za 10 lat każdy będzie chciał automat, a za 15-20 manuale będą w takiej mniejszości jak teraz automaty.
I nagle ci, co teraz pukają się w czoło, będą przekonywać innych, że "no pewnie, że lepiej automat". Zapomni wół jak cielęciem był mentalnym.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 11:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 sie 2011, o 12:30
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: T27FL Prestige cvt
Rocznik: 2015
Silnik: 2,0 benz. valvematic
sanchopan napisał(a):
Szanowni Państwo! Z automatami na dzień dzisiejszy jest dokładnie identycznie jak 15-20 lat temu z klimatyzacją, tzn. jak wtedy kupowałem auto z chłodziarką, to 9 na 10 osób pukało się w czoło i słyszałem teksty typu: "na co to komu w naszym klimacie" i większości było niepotrzebne. A teraz?
Spróbujcie sprzedać używane auto bez klimatyzacji - już nawet wersja 2/3 drzwiowa jakiegoś auta nie stanowi problemu dla kupującego jak kiedyś - ale klima? Klima musi być!
Podobnie z automatami - na razie większość puka się w czoło, opowiada bzdury, że "uwielbia majdrować wajchą" z prostego powodu: niewiedzy i niechęci uczenia się oraz pójścia do przodu.
Za 10 lat każdy będzie chciał automat, a za 15-20 manuale będą w takiej mniejszości jak teraz automaty.
I nagle ci, co teraz pukają się w czoło, będą przekonywać innych, że "no pewnie, że lepiej automat". Zapomni wół jak cielęciem był mentalnym.


Słuszne spostrzeżenie ale sądzę, że wkrótce będziemy przesiadać się na hybrydy lub auta elektryczne.
Chyba jest to niedaleka przyszłość, choć i teraz samochody te stają się coraz bardziej popularne.

_________________
AVE!
Obyś Żył Wiecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 14:12 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1939
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
No i mamy zakaz zgromadzeń. Idę składać wniosek ... :glupek:

Jak dasz mi hubrydę w cenie Ave o tej samej wielkości i jeszcze z silnikiem na wielopunktowym wtrysku ( nie mylić z bezpośrednim :hahaha: ) będę pierwszym klientem.
Gdyby Lex.. miał silnik Ave 1.8/2/0 już bym stał u mnie pod domem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 14:57 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1363
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Automat nie jest zły, ale musi mieć odpowiedni silnik.

BTW, proszę nie narzekać na dobrą zmianę! Bo pan zbyszek wpadnie i forum zamknie.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 20:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2008, o 09:24
Posty: 136
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Valvematic
sanchopan napisał(a):
CVT znakomicie przyśpiesza - lepiej niż manual - jak się depnie: fiksuje się na 6500 obr. jaaaazdaa!! :jupi:
Z jednym wyjątkiem - jeśli ze startu zatrzymanego, to jest ciut gorzej niż manual: jest zwłoka przy samym ruszaniu, ale za to krzywda się nie dzieje łańcuchowi. :-D

Absolutnie się z tym nie zgodzę. Nie masz szans ze skrzynią manualną :-)
Prawdą jest, że silnik momentalnie wchodzi na wysokie obroty ale reakcja skrzyni nie jest natychmiastowa.
CVT potrzebuje czasu żeby przenieść moc na koła i obroty nie mają tu nic do rzeczy.

Na YT testowali dwie Toyoty Auris ( SCION IM ) - CVT vs manual.
Wersja wyposażona w CVT została daleko w tyle :-D
sanchopan napisał(a):
Szanowni Państwo! Z automatami na dzień dzisiejszy jest dokładnie identycznie jak 15-20 lat temu z klimatyzacją, tzn. jak wtedy kupowałem auto z chłodziarką, to 9 na 10 osób pukało się w czoło i słyszałem teksty typu: "na co to komu w naszym klimacie" i większości było niepotrzebne. A teraz?
Spróbujcie sprzedać używane auto bez klimatyzacji - już nawet wersja 2/3 drzwiowa jakiegoś auta nie stanowi problemu dla kupującego jak kiedyś - ale klima? Klima musi być!
Podobnie z automatami - na razie większość puka się w czoło, opowiada bzdury, że "uwielbia majdrować wajchą" z prostego powodu: niewiedzy i niechęci uczenia się oraz pójścia do przodu.
Za 10 lat każdy będzie chciał automat, a za 15-20 manuale będą w takiej mniejszości jak teraz automaty.
I nagle ci, co teraz pukają się w czoło, będą przekonywać innych, że "no pewnie, że lepiej automat". Zapomni wół jak cielęciem był mentalnym.


Mam trochę odmienne zdanie tym bardziej, że w ubiegłym roku sprzedałem samochód bez klimy :jezyk:
Myślę, że nie chodzi tylko o ,,majdrowanie wajchą'' ale o ew. koszty serwisowania.
Skrzynia automatyczna to wciąż pewien luksus i o ile przy zakupie samochodu marki premium nikt
się nie zastanawia nad kosztami to w przypadku ,,szarych'' pojazdów już tak.
Chociaż oczywiście są ludzie którzy nie wyrzekną się pełnej kontroli na rzecz komfortu...

Przy zakupie używanego pojazdu trzeba mieć pieniądze nie tylko na zakup i przeglądy ale i na serwisowanie
bo ryzyko usterki jest duże a gwarancji na skrzynię nikt nie da. Komfort jest sprawą drugorzędną.
W przypadku klasycznych automatów koszty naprawy mogą być znośne ale z CVT lub co gorsze DSG
tanio nie będzie. W serwisach ogłoszeniowych często trafiają się okazjonalnie tanie samochody z
uszkodzonymi automatami. Właściciele wolą je sprzedać niż pakować się w koszty.

Ja świadomie wybrałem wersję ze skrzynią manualną chociaż byłem zauroczony w CVT :-)
Podpytałem serwisy skrzyń automatycznych o koszta naprawy w przypadku poważnej usterki.
Naprawa mogłaby pochłonąć znaczną część wartości pojazdu i tak...z jednej strony fajna prosta
konstrukcja, silnik, a z drugiej skomplikowana skrzynia ? Niestety póki co nie dla mnie.

m1s1ek napisał(a):
... ja sam osobiście borykam się z problemem szarpnięć i niestety nikt nie jest w stanie stwierdzić na 100% czy to skrzynia szarpie czy może sam silnik. Zawsze jest diagnoza ze wszystko ok. Sprawdzane w ASO różnych i w innych warsztatach polecanych tu na forum czy przez znajomych. Czasami słyszę w ASO tekst w stylu, że oni nie wiedzą bo tych samochodów jest niedużo (w sensie z CVT) i oni nie mają doświadczenia. Tak czy siak sprawa aktualnie znajduje się w TMP, bo wyszedłem z założenia, że oni powinni wiedzieć wszystko o tych samochodach i domagam się diagnozy, która mi wskaże czy to skrzynia czy coś innego.

Powiesz mi przy jakim przebiegu pojawił się problem ?

Czyli wszystko fajnie do póki skrzynia działa jak należy ;-)
Pomimo wszystkiego co napisałem wyżej myślę, że gdybym chciał kupić nową Avę to ze skrzynią CVT.
Skrzynia nowa, gwarancja jest tak więc dlaczego miałbym sobie żałować komfortu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 21:20 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9415
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 495
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Wg mnie CVT jest znacznie mniej skomplikowana niż wspomniane DSG.

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 21:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 184
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
DfourD - idąc tym tropem nic nigdy nie kupisz, bo "się zepsuje". :szatanek:
Co do skrzyń CVT Toyoty, to jest tak mała awaryjność, że używki kupić można na różnych allegro za stosunkowo niewielkie pieniądze.
Ten test nie wiem jak robili - ja robiłem i CVT lepiej przyśpiesza ze startu lotnego z prostego powodu: nie ma strat na obrotach, a manualem tak się nie da.
Współczuję ogólnie - nigdy nie kupisz, bo "się zepsuje". :-D
I nie wiem o jakie serwisowanie Ci chodzi, Kolego - lejesz płyn CVT i w drogę, choć niektórzy nie leją (bo niby takie ostatnie zalecenia) i też jeżdżą. :auto:
A zepsuć to się może wszystko - wiesz jak bardzo skomplikowany jest silnik i ile się w nim może zepsuć w porównaniu z taką skrzynią...? :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 22:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2008, o 09:24
Posty: 136
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Valvematic
pafcio napisał(a):
Wg mnie CVT jest znacznie mniej skomplikowana niż wspomniane DSG.

Oczywiście, że tak. Technologicznie CVT jest bardzo stara.
Ojciec na początku lat 90' miał już Volvo 340 z taką skrzynią. Wiem, że
Saab'y też miały tak więc Szwedzi już dawno mają ten temat za sobą.
Ogólnie producenci samochodów niechętnie wyposażają samochody w te
skrzynie bo nie nadają się do mocnych silników. Moment obrotowy je niszczy.
Dlatego Diesle w Avensis dostały ,,normalny automat''. Audi parował
silniki wysokoprężne z CVT przez co technologia okryła się ,,złą sławą''.

Ta skrzynia w Avensis też jakoś mocno nie ewoluowała. Niby jest
wspomagana elektroniką, symuluje biegi itp. ale to też żadna nowość.
Suzuki już w 98 roku montował coś takiego do swoich motocykli...

sanchopan napisał(a):
DfourD - idąc tym tropem nic nigdy nie kupisz, bo "się zepsuje". :szatanek:
Co do skrzyń CVT Toyoty, to jest tak mała awaryjność, że używki kupić można na różnych allegro za stosunkowo niewielkie pieniądze.

Podaj cenę nowej skrzyni lub chociaż oferty używki z gwarancją ( chociaż te 6 miesięcy ).
sanchopan napisał(a):
Ten test nie wiem jak robili - ja robiłem i CVT lepiej przyśpiesza ze startu lotnego z prostego powodu: nie ma strat na obrotach, a manualem tak się nie da.

Ja też nie wiem dlaczego w katalogach Toyoty ze skrzynią CVT mają gorsze osiągi od manualnych.
sanchopan napisał(a):
Współczuję ogólnie - nigdy nie kupisz, bo "się zepsuje". :-D

Twoje pieniądze, Twój wybór. Nic mi do tego.
sanchopan napisał(a):
I nie wiem o jakie serwisowanie Ci chodzi, Kolego - lejesz płyn CVT i w drogę, choć niektórzy nie leją (bo niby takie ostatnie zalecenia) i też jeżdżą. :auto:
A zepsuć to się może wszystko - wiesz jak bardzo skomplikowany jest silnik i ile się w nim może zepsuć w porównaniu z taką skrzynią...? :diabel:

Możesz pomóc koledze m1s1ek.Ma problem ze swoją skrzynią. Może wystarczy nalać płynu ?
Słusznie zauważyłeś, że zepsuć to się może wszystko tylko pytanie kto naprawi i za ile ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 23:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 184
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Kolego - Ty czytaj łaskawie ZE ZROZUMIENIEM, a nie wyrywasz ciągle z kontekstu! To że w katalogu CVT ma gorsze osiągi - przecież pisałem o tym, że ze startu zatrzymanego jest gorzej! Nie czytasz, czy czytasz bezrozumnie? Odpowiedz. No to jak? :diabel:
Pisałem, że ze startu lotnego jest lepsze przyśpieszenie - dwa razy pisałem! Za mało, to trzeci raz napiszę! :wariat:
Polecam F126p: ani CVT ani klimatyzacji - na pewno się nie zepsują te elementy. :szatanek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 23:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2008, o 09:24
Posty: 136
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Valvematic
W porządku zwracam honor, nie zrozumiałem sensu wypowiedzi ;-) Resztę podtrzymuję :jezyk:
Za fiata 126p podziękuję ale chętnie przyjmę W124 nawet z AC i AT :brewki:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 23:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 184
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
No to :kwiatek: :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2016, o 12:16 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1939
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
I se chłopy dali po razie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 14:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 114
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Na wstępie pozdrawiam właścicieli Ave-k

Mam ogromną prośbę do użytkowników skrzyni CVT Multidrive S

Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem Avki 1,8 Benzyna ZRT271L-AWXEPW z skrzynią CVT rocznik 2009,
w dniu dzisiejszym umówiłem się na wizytę przegląd zimowy i podczas rozmowy z serwisantem zapytałem o wymianę oleju w skrzyni.

W odpowiedzi serwisant ASO w Rumi nie widzi potrzeby wymiany w tych skrzyniach oleju jedynie ewentualnie może skontrolować poziom oleju w skrzyni.

Auto zakupiłem rok temu z przebiegiem 83tyś, aktualnie już ma przejechane 103tyś i gdy czytam na forum iż zaleca się wymianę oleju przy 90tyś to ogrania mnie ogromne zdziwienie czemu serwis ASO tego nie zaleca albo bagatelizuje .

Prosiłbym o radę, jeżeli serwis nie widzi problemu, to jak samodzielnie się podjąć takiej wymiany?
Wymiana statyczna czy dynamiczna? Wymiana z uszczelkami i filtrami czy tylko zlewanie i zalanie? Ile i jaki olej do skrzyni i orientacyjne koszty takiej wymiany + robocizna?

Za wszelkie pomocne sugestie z góry dziekuje.

W sumie nie wiem jak mam podchodzić do swojego najbliższego ASO gdy za wymiane oleju na 5W30 + filtry i przegląd wołają ode mnie 800zł, gdy rok temu zalewałem silnik 4,5l Mobil 1 0W20 + filtry kosztowało mnie 260zł + 100 dla mechanika robocizna ;(

Pozdrawiam,
ArkadiSEA - ulubieniec lusterkowych Mokrych iskier viewtopic.php?f=23&t=22667&p=444612#p444612


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 14:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 114
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
zwieszka netu - tu był duplikat w/w posta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 14:41 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9415
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 495
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
No toś wsadził kij w mrowisko ;-)
Temat rzeka no i jedni wymieniają drudzy nie.
kol @KN przejechał 225 tkm zdaje się bez wymiany viewtopic.php?f=64&t=4242
Ja też nie wymieniałem. Podobno jak chcesz wymieniać to już na ori CVT o jakimś kolorze (chyba czerwony), jeżeli zamiennik to lepiej jeździć bez wymiany. Takie głosy słyszałem ale nie weryfikowałem tych informacji.
Na zdrowy rozsądek to olej jest po to żeby smarować, z czasem się zużywa i nadaje się do wymiany.

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 14:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 184
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Znajomy ma Sparka z manualną skrzynią biegów, gdzie w instrukcji jest napisane jasno i wyraźnie, że olej wymieniać w skrzyni co 2 lata - i to koniecznie! Od 10 lat nie wymienił i jeździ, bo jest z gatunku tych, którzy "jak się nie zwaliło, to znaczy, że jest dobre". :wariat:
To że coś (jeszcze) działa, to nie znaczy, że takie zaniedbania się zemszczą.
ASO chce przede wszystkim... sprzedać nowe auto.
Mechanior, co ma własny warsztat, a przez blisko ćwierć wieku był Mistrzem Serwisu ASO Toyoty mówi, żeby wymieniać co jakieś 60 tys. km, bo potem "gnój i syf a nie olej wycieka ze skrzyni". I tyle. Ja będę wymieniał.
Ale na pewno na wymianę trzeba się umówić do kogoś, kto wie jak to się robi, bo tutaj się nie wlewa jak olej do silnika, tylko trzeba wlać, uruchomić, dolać - cała procedura. Jak ktoś ma wymianą zepsuć skrzynię, to lepiej się za to nie brać.
I olej a ściślej płyn: oryginalny, ten co ma być, a nie kombinować jak koń pod górkę. Albo osioł. :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 15:25 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1939
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Wymieniaj i się nie zastanawiaj. Typ oleju masz w książce lub poniżej:

http://www.midparts.com.pl/pl/p/Ravenol ... in-4L/3156

Jest kupa zakładów które zrobią to np. w cenie oleju lub za 40-60zł.

Mały cytat z innego forum:
Samochód: RAV4

Nie chodzi mi o przekonywanie, tylko o konkrety, czyli oficjalne materiały producenta, informujące o potrzebie wymiany oleju w asb Toyoty Rav4.
Konkrety są takie, że producent nie ma biznesu w tym, żeby Twoja skrzynia wytrzymała dłużej niż okres gwarancji i chętniej sprzeda Ci nową skrzynię za 20kzł niż bańkę oleju za 200zł.
W "maintenance schedule" jest wyraźnie podane, że olej się zmienia, jeśli wystąpią "severe conditions", a użytkowanie automata w europejskiej specyfice jazdy właśnie do takich się zalicza. Fakt, że w/w materiały nie przewidują zmiany oleju przy "normal conditions", ale tu wracamy do punktu wyjścia - skrzynia bez zmiany oleju spokojnie wytrzymuje okres gwarancji, a potem producenta już to nie interesuje.
Nikt Cię przecież na siłę przekonywał nie będzie, materiały sam możesz znaleźć (a nawet już je znalazłeś, skoro uparcie twierdzisz, że oleju się nie zmienia). W końcu to Twój olej, Twoja skrzynia i Twój wybór.
A opowieści o mechanikach, którzy nie widzą wpływu niezmienianego oleju na stan silnika, świadczą jedynie o ich poziomie kompetencji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 17:26 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9415
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 495
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
sanchopan napisał(a):
Ja będę wymieniał.

Jaki masz przebieg u siebie?

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 17:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 184
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
niewiele ponad 60 tys. km


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2016, o 09:16 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9415
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 495
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Pojeździsz do wymiany?

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2016, o 09:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 184
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
pafcio napisał(a):
Pojeździsz do wymiany?


Nie bardzo rozumiem pytanie - nie miało być "pojedziesz do wymiany"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2016, o 10:21 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9415
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 495
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
W sensie czy będziesz jeszcze jeździł do tych 90 tkm czy wcześniej sprzedasz? ;-)

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2016, o 10:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 184
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Nie planuję sprzedaży - planuję za to w przyszłym roku wymienić płyn w CVT. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2016, o 10:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 114
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Jakiś orientacyjny koszt takiej wymiany oleju w CVT poza ASO?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2017, o 23:36 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 sie 2015, o 19:20
Posty: 40
Lokalizacja: Stuttgart
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 Benzyna CVT
Witam, mam kilka pytan do uzytkownikow toyoty avensis ze skrzynia CVT. Konkretnie chodzi mi o wersje benzynowa, silnik 1.8, rocznik 2013.

1. Co zrobic gdy przypadkowo wylaczy sie silnik przypolozeniu innym niz P tzn R lub D? Przesunac drazek na P i po klopocie czy jest do tego jakas procedura? Takie gaszenie na D lub R ma jakis negatywny wplyw na ta skrzynie?

2. Czy po zaparkowaniu auta na plaskim terenie trzeba przed przesunieciem drazka na P najpierw "zaciagnac" hamulec postojowy? Osobiscie uzywam hamulca recznego tylko gdy parkuje na jakims wzniesieniu czyli prawie nigdy, a dziwi mnie natomiast, ze w instrukcji obslugi w punkcie dotyczacym wylaczania silnika pisze zeby zaciagac wczesniej reczny. Chodzi tu o to ze ma to wplyw na skrzynie czy tylko tak dla pewnosci zeby auto nie zaczelo sie toczyc? Moim zdaniem gdy na plaskim terenie, auto stoi nieruchomo i hamulec nozny jest wcisniety, to hamulec reczny jest juz zbyteczny do operacji przesuniecie drazka na P.

3. Niewielkie holowanie mozna przeprowadzic przy wylaczonym silniku i ustawieniu drazka na N? Czy silnik musi byc wlaczony?

Z gory dzieki za odpowiedzi!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 00:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 184
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Przecież kluczyka nie wyciągniesz jak tak zgasisz - to po co gasić...? A potem nie odpalisz przecież na D lub R - to czemu pytasz, co masz zrobić, przecież musisz przełączyć na P? :mobing: Jak to raz czy dwa zrobiłeś, to nic się nie stało - jak częściej to nie wiem, ale nie sądzę, żebyś robił "dobrze" skrzyni. :wsciekly:
Nie trzeba zaciągać ręcznego wcześniej - tylko się zatrzymujesz do zera, a nie do "prawie" zera i dajesz na P. A hamulec możesz zaciągnąć, ale nie musisz. Generalnie jak to zrobisz na ostrym spadku, to lepiej niby dodatkowo ręczny, bo potem dużej siły trzeba użyć do wyłączenia P, ale wszystko należy z wyczuciem robić. A piszą o tym ręcznym IMHO dlatego, żeby była pewność, że stoisz, a nie jedziesz 2 km/h, bo wtedy przełączanie na P to dla skrzyni jest zabójcze.
Z automatem zasadniczo aut się nie holuje, bo można tylko sobie zaszkodzić: lawet i tyle.
Po co chcesz holować? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 379 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda