TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 paź 2018, o 05:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 cze 2018, o 15:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 207
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
pitee napisał(a):
Takie pytanie, jechalem dzisiaj autem z tą skrzynią (1,8) to przy spokojnej jeździe w mieście trzymał obroty ok 1000. Podczas delikatnego ruszania z takich obrotów odczuwlem gdzieś z komory silnika lekkie wibracje i delikatne buczenie. Czy tak powinno być?
Przy spokojnej jeździe lub czytaj jednostajnej prędkości skrzynia stara się utrzymywać jak najniższe obroty to normale, gdybyś jeździł w trybie sport obroty byłby utrzymywane w okolicy 3-4k.

Gdy odłączysz np. klemy na dłuższy czas, mogą pojawić się takie delikatne drgania przy włączonym silniku na pozycji park lub na postoju w czasie jazdy. Po paru km to znika. Chodzi o to że skrzynia cvt przez odcięcie prądu utraciła swoje zapamiętane ustawienia i zaczyna ponownie się uczyć stylu jazdy.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2018, o 17:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 39
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Mam prośbę do kolegów z Wawy. Chodzi o firmę MAKTRANS Sp. z o.o. ul. Mazura 18A - to firma która sprzedawała uszczelki i filtry do naszych skrzyń CVT. Usiłuje u nich kupić owe elementy do K111, ale z takiej bardzo "surowej" wymiany mailowej na pytanie kiedy będą części najpierw odpowiedź - nie ma na magazynie w Wawie, potem, że będą na koniec roku....Jak ktoś będzie tam przelotem, to prosiłbym o mały "zwiad" co jest grane? To jakas firma krzak? bo dziwnie to wygląda gdy ktoś ma dostęp do części po pół roku. U nich komplet był za 53 zł z kurierem, u innych sam filtr to 100 zł....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2018, o 17:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 39
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Już udało mi się ustalić w czym problem: jeśli się chce części na fakturę, to czas oczekiwania pół roku - jeśli chcesz bez faktury to wysyłają jutro. Jak to pierdoły w stylu filtr, uszczelka - to można machnąć ręką, jak pozostałe części to jak kto woli, co sie komu opłaca bardziej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2018, o 18:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 207
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
brader74 napisał(a):
Już udało mi się ustalić w czym problem: jeśli się chce części na fakturę, to czas oczekiwania pół roku - jeśli chcesz bez faktury to wysyłają jutro. Jak to pierdoły w stylu filtr, uszczelka - to można machnąć ręką, jak pozostałe części to jak kto woli, co sie komu opłaca bardziej.
O widzisz, ja tam nawet o fakturze nie myślałem, a części szybko w 3 dni mi dosłali. Także jestem zadowolony z zakupu u nich uszczelki i filtra, kolega u nich pas do CVT zamawiał i też bez problemu. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2018, o 20:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 212
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Tak mnie naszło przy okazji Waszego dyskursu pytanie, że może i warto przy jakimś przebiegu profilaktycznie pas wymienić? Bo jak się urwie, to wg mojego mechaniora "sieje spustoszenie" wewnątrz skrzyni.
No właśnie - przy jakim przebiegu, jak myślicie? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2018, o 11:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 39
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Generalnie, jak udało mi się dojść w czym problem, to na drugi dzień części były- są i czekają. Więc OK. Jednak w przypadku np. takiego łancucha? u nich jest w cenie ok. 1000zł
https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/toyota_ ... 011E-07-up

w midparts 2000zł:
http://midparts.com.pl/pl/p/LANCUCH-SKR ... E-OEM/3711

różnica w cenie spora. Teraz jak ktoś ma działalność to musi zobaczyć co mu sie bardziej opłaca - brać na fakturę i mieć koszty, czy nie. Jak ktoś nie ma działalności, to wybór jest oczywisty.
Co do wymiany samego łancucha? Ciężko mi powiedzieć- jak będę na wymianie oleju to się spytam, choć uważam, że jeśli skrzynia jest użytkowana normalnie i pilnowana wymiana oleju to nie powinno być problemu. W końcu łańcuch powinien służyć do końca.
Przy okazji rozmowy z P. Bartkiem powiedział ciekawa rzecz. Skrzynie nawet w Toyocie są obecnie projektowane na określony przebieg i maja wytrzymać np. 300 tyś i koniec, dlatego im nowsza skrzynia tym mniej trwała, dlatego (K110, 111, 112 - te były chyba najpierw?) pierwsze skrzynie - są bardziej trwałe od kolejnych. Pocieszam się, że moja K111 do 2.0 jest stosowana także w cięższym RAV4, więc bliżej jej do długowiecznych. Podczas rozmowy wspomniałem , że na ebay w stanach jest całkiem sporo części to powiedział, że amerykanie się wkurzyli bo nie uznają zasady że czegoś się nie da naprawić (CVT) więc zaczęli produkować części zamienne do nich. Na koniec dodał, że po myciu, czyszczeniu włoży mi jeszcze dodatkowe magnesy w odpowiednie miejsca, aby wychwytywały lepiej wszystkie opiłki. Czekam więc do soboty jadę, zrobie małą relację , pogadam, wracam i wrzucę na forum kilka zdjęć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2018, o 15:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 207
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
brader74 napisał(a):
Generalnie, jak udało mi się dojść w czym problem, to na drugi dzień części były- są i czekają. Więc OK. Jednak w przypadku np. takiego łancucha? u nich jest w cenie ok. 1000zł
https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/toyota_ ... 011E-07-up

w midparts 2000zł:
http://midparts.com.pl/pl/p/LANCUCH-SKR ... E-OEM/3711

różnica w cenie spora. Teraz jak ktoś ma działalność to musi zobaczyć co mu sie bardziej opłaca - brać na fakturę i mieć koszty, czy nie. Jak ktoś nie ma działalności, to wybór jest oczywisty.
Co do wymiany samego łancucha? Ciężko mi powiedzieć- jak będę na wymianie oleju to się spytam, choć uważam, że jeśli skrzynia jest użytkowana normalnie i pilnowana wymiana oleju to nie powinno być problemu. W końcu łańcuch powinien służyć do końca.
Przy okazji rozmowy z P. Bartkiem powiedział ciekawa rzecz. Skrzynie nawet w Toyocie są obecnie projektowane na określony przebieg i maja wytrzymać np. 300 tyś i koniec, dlatego im nowsza skrzynia tym mniej trwała, dlatego (K110, 111, 112 - te były chyba najpierw?) pierwsze skrzynie - są bardziej trwałe od kolejnych. Pocieszam się, że moja K111 do 2.0 jest stosowana także w cięższym RAV4, więc bliżej jej do długowiecznych. Podczas rozmowy wspomniałem , że na ebay w stanach jest całkiem sporo części to powiedział, że amerykanie się wkurzyli bo nie uznają zasady że czegoś się nie da naprawić (CVT) więc zaczęli produkować części zamienne do nich. Na koniec dodał, że po myciu, czyszczeniu włoży mi jeszcze dodatkowe magnesy w odpowiednie miejsca, aby wychwytywały lepiej wszystkie opiłki. Czekam więc do soboty jadę, zrobie małą relację , pogadam, wracam i wrzucę na forum kilka zdjęć.
Cieszę się że w końcu masz części, Bartek zawszę daje extra magnesy neodymowe, nawet w okolicy wejścia filtra oleju. Pasek CVT nie ma prawa się z nim coś dziać jeżeli pilnujemy czy elektrozawory pracują prawidłowo i nie szarpie przy zmianie przełożeń paska na talerzach.

U mnie właśnie problem z początkiem szarpania na jednym elektrozaworze do przełączeń D-R, udało się Bartkowi rozwiązać otwierając go sposobem (podbno nierozbieralne) i czyszcząc w myjce ultradźwiękowej. Tak zaoszczędziłem 1000 zł.

"Brader74" jak skończysz u Bartka wymianę, poproś go aby się z Tobą przejechał przynajmniej z 10km jak pracuje skrzynia. Jakby Ci skrzynia zmieniała przełożenia trochę z opóźnieniem, masz możliwość aby z Bartkiem podjechać do kolegi co zajmuje się adaptacją skrzyń. U mnie nie było potrzeby, ale jest taka możliwość na miejscu jakby co.

No nie zapomnij się pochwalić po wyminanie. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2018, o 13:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 39
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Witam Ponownie.
Jestem po zmianie oleju w skrzyni CVT. Przebieg - prawie 62 tys. Czas trwania - 5 godzin ( w tym czas na ostygnięcie oleju w skrzyni).
Olej po spuszczeniu pachniał OK, czyli nie był przegrzany, miał kolor wiśni co widać będzie na zdjęciach. Nowy Ravenol ma kolor żółty (kolor to tylko barwnik).
Po odkręceniu miski i zdjęciu filtra zeszło ponad 5 litrów oleju. Po demontażu sterownika kolejne 2L. Tak więc dodając straty zalane z powrotem zostało 7,2 L nowego oleju.
Elektrozawory zostały zdemontowane i umyte w myjce ultradzwiekowej ok. 15 minut co jakiś czas je obracając. Jaki syf został możecie zobaczyć na zdjęciu myjki.
Podczas montażu wyszedł jeden problem z filtrem. Okazało się, że filtr do K110, 111, 112 - 01-UP nie pasuje do skrzyni K111. Nie posiada dodatkowych wgłębień pod śruby od sterownika. Na stronie MAktransu jest odpowiedni filtr i pisze, że to jest tylko do K111 do RAV4 i patrząc na jego część wewnętrzną faktycznie ten pasuje.
https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/toyota_ ... -k110-k111
Właściwy był ten:
https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/toyota_ ... 353303w040
lub ten:
https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/toyota_ ... 0l--11-on-
Źle odczytałem to 01-UP.
W efekcie trzeba było przepłukać stary filtr i go umyć. Bartek powiedział, że to nie problem bo filtr praktycznie był czysty. Generalnie po demontażu sterownika i podejrzeniu łańcucha oraz tarcz stwierdził, że tarcze są w stanie idealnym, nie posiadają żadnego zużycia punktowego - czyli wykorzystywany był cały zakres prędkości. Generalnie elementy są w bardzo dobrym stanie i widać, że skrzynia nie była forsowana. Na zdjęciach miski i filtra widać szarawy nalot ( na magnesach oraz na filtrze). Są to jedyne zanieczyszczenia w tej skrzyni i nie są wychwytywane przez filtr, a magnesy. Poza tymi w misce dołożył mi kilka neodymowych, aby lepiej zabezpieczyć elektromechanikę. Po złożeniu i zalaniu nowym olejem pojechaliśmy sprawdzić jak działa. Ponieważ nie było z nią problemów przed to powiedział, że adaptacja nie będzie potrzebna. Zbadaliśmy reakcje zmiany z D na R i z powrotem, pełzanie, załączanie drugiego sprzęła...Chodziło wszystko jak w zegarku. Tak więc umówiliśmy się na kolejną wizytę za 60 tys.


Autor postu otrzymał pochwałę

Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2018, o 13:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 39
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
cz.2


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2018, o 13:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 39
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
cz. 3


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2018, o 13:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 39
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
cz. 4


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2018, o 13:10 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 39
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Na koniec prośba do admina, czy nie można zmienić ustawienia z 800x1200 na 1200x800??
Do wszystkich! sprawdźcie dokładnie jaki filtr do Waszych Avek pasuje - mi się upiekło, ale pokazywał mi filtry zanieczyszczone.....wtedy bym nią nie wyjechał bez nowego filtra.


Autor postu otrzymał pochwałę

Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2018, o 13:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 207
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
brader74 napisał(a):
Witam Ponownie.
Jestem po zmianie oleju w skrzyni CVT. Przebieg - prawie 62 tys. Czas trwania - 5 godzin ( w tym czas na ostygnięcie oleju w skrzyni).
Olej po spuszczeniu pachniał OK, czyli nie był przegrzany, miał kolor wiśni co widać będzie na zdjęciach. Nowy Ravenol ma kolor żółty (kolor to tylko barwnik).
Po odkręceniu miski i zdjęciu filtra zeszło ponad 5 litrów oleju. Po demontażu sterownika kolejne 2L. Tak więc dodając straty zalane z powrotem zostało 7,2 L nowego oleju.
Elektrozawory zostały zdemontowane i umyte w myjce ultradzwiekowej ok. 15 minut co jakiś czas je obracając. Jaki syf został możecie zobaczyć na zdjęciu myjki.
Podczas montażu wyszedł jeden problem z filtrem. Okazało się, że filtr do K110, 111, 112 - 01-UP nie pasuje do skrzyni K111. Nie posiada dodatkowych wgłębień pod śruby od sterownika. Na stronie MAktransu jest odpowiedni filtr i pisze, że to jest tylko do K111 do RAV4 i patrząc na jego część wewnętrzną faktycznie ten pasuje.
https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/toyota_ ... -k110-k111
Właściwy był ten:
https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/toyota_ ... 353303w040
lub ten:
https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/toyota_ ... 0l--11-on-
Źle odczytałem to 01-UP.
W efekcie trzeba było przepłukać stary filtr i go umyć. Bartek powiedział, że to nie problem bo filtr praktycznie był czysty. Generalnie po demontażu sterownika i podejrzeniu łańcucha oraz tarcz stwierdził, że tarcze są w stanie idealnym, nie posiadają żadnego zużycia punktowego - czyli wykorzystywany był cały zakres prędkości. Generalnie elementy są w bardzo dobrym stanie i widać, że skrzynia nie była forsowana. Na zdjęciach miski i filtra widać szarawy nalot ( na magnesach oraz na filtrze). Są to jedyne zanieczyszczenia w tej skrzyni i nie są wychwytywane przez filtr, a magnesy. Poza tymi w misce dołożył mi kilka neodymowych, aby lepiej zabezpieczyć elektromechanikę. Po złożeniu i zalaniu nowym olejem pojechaliśmy sprawdzić jak działa. Ponieważ nie było z nią problemów przed to powiedział, że adaptacja nie będzie potrzebna. Zbadaliśmy reakcje zmiany z D na R i z powrotem, pełzanie, załączanie drugiego sprzęła...Chodziło wszystko jak w zegarku. Tak więc umówiliśmy się na kolejną wizytę za 60 tys.
Gratuluję, kolejny zadowolony użytkownik Avki, który dba o swoją skrzynię.

Także, na zdjęciach widać, że nie bez powodu w skrzyni są filtry i magnesy. Jak zbierają się zanieczyszczenia w miesce olejowej, a nawet na bardzo wrażliwych elementach takich jak elektrozawory sterownika, o które naprawdę warto dbać.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, o 13:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 maja 2016, o 22:54
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 Kombi
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0
Witam. Moja historia. Mi cvt padła po 75000. Miesiąc przed uplywem gwarancji. Auto użytkowane na autostradach z dość dużymi prędkościami. Wymiana na gwarancji. Cena skrzyni w aso 32000.pln Jeżdżę dynamicznie duzo po Niemczech 180 km h. Instalacja Brc lpg. Czy sytuacja może się powtórzyć? Nie wiem czy nie sprzedac...

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, o 13:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 212
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
A co się stało konkretnie: pas się zerwał, inna awaria - co dokładnie?
Pierwszy właściciel?
I jakie były objawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, o 13:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 maja 2016, o 22:54
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 Kombi
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0
Auto demo 21000 przebiegu jak kupione.
Objaw to buczenie przy hamowaniu silnikiem(po odpuszczeniu gazu).
Czy lpg ma wpływ na skrzynię?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, o 13:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 212
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Nie wydaje mi się, żeby LPG miało wpływ na skrzynię - napęd to napęd: a czy siła napędowa bierze się z tego czy innego paliwa, to dla skrzyni nie powinno mieć różnicy.
Ale niech się wypowiedzą mądrzejsi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2018, o 17:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 207
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Marcin_Stankowski napisał(a):
Witam. Moja historia. Mi cvt padła po 75000. Miesiąc przed uplywem gwarancji. Auto użytkowane na autostradach z dość dużymi prędkościami. Wymiana na gwarancji. Cena skrzyni w aso 32000.pln Jeżdżę dynamicznie duzo po Niemczech 180 km h. Instalacja Brc lpg. Czy sytuacja może się powtórzyć? Nie wiem czy nie sprzedac...

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Dynamicznie? Nie jeździsz często na trybie SPORT? Nie zdarza Ci się często hamować będąc na tym trybie lub zaraz po jego wyłączeniu gdy skrzynia jeszcze przez chwilę utrzymuje wysokie obroty?

Ta skrzynia lubi bardziej elastyczną jazdę, idealna do jazdy po mieście. To nie Tiptronic xD.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2018, o 19:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 sie 2018, o 15:13
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna
U mnie są delikatne szarpnięcia w trakcie jazdy jak puszczam pedał gazu i za moment naciskam na gaz to jest szarpnięcie , mam avensisa t27 , 2011r , 1.8 benz i najechane 125 tyś. Jedni mówią żeby wymienić olej metodą dynamiczną , inni żeby lepiej nie ruszać bo mogę sobie pogorszyć. ASO twierdzi , że w tych skrzyniach nie stosuje się wymiany oleju. Może ktoś wymieniał olej w tej skrzyni?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sie 2018, o 21:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 39
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Andrusza,
poczytaj wcześniejsze posty: sa opisy i zdjęcia.
Podstawą jest wymiana oleju co 60 tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2018, o 22:47 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 572
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 45
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
U mnie na blacie 51tys km, więc zaczynam się coraz bardziej interesować tym wątkiem.
Z tym, że u mnie po wpisaniu VIN do Toyodiy.com wychodzi że mam skrzynię K114 i nie znalazłem na polecanej stronie filtra. Czy w takim razie jestem skazany na zakup w ASO?
Średnio podoba mi się pomysł wymiany oleju w skrzyni w ASO gdy słyszy się "producent nie przewiduje wymiany", ale też i potem "oczywiście możemy wykonać taką usługę". Nie za bardzo mam ochotę żeby ktoś się uczył wymiany oleju na mojej skrzyni...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2018, o 22:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 39
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
znajdź w necie jak wygląda ten filtr od strony podłączenia i porównaj z tymi dostępnymi na AKPP, możliwe, że jest identyczny z którymś z pozostałych. Nie polecam wymiany dynamicznej.....najważniejsze są elektrozawory a ich nie wyczyścisz przy takiej zmianie oleju, tak samo jak nie oczyścisz magnesów i innych metalowych elementów z mikroopiłków, którymi te części są oblepione...zerknij na zdjęcia to zobaczysz ten szarawy nalot


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 07:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 sie 2018, o 15:13
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna
brader74 napisał(a):
Andrusza,
poczytaj wcześniejsze posty: sa opisy i zdjęcia.
Podstawą jest wymiana oleju co 60 tys.

brader 74 lub arkadi-sea możecie dać jakiś namiar na Bartka , bo widzę że facet zna się na żeczy i może u niego wymieniłbym olej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 08:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 207
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Andrusza napisał(a):
brader74 napisał(a):
Andrusza,
poczytaj wcześniejsze posty: sa opisy i zdjęcia.
Podstawą jest wymiana oleju co 60 tys.

brader 74 lub arkadi-sea możecie dać jakiś namiar na Bartka , bo widzę że facet zna się na żeczy i może u niego wymieniłbym olej
Wysłałem PW z numerem, Pozdrawiam

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 19:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 sie 2018, o 15:13
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna
Andrusza napisał(a):
brader74 napisał(a):
Andrusza,
poczytaj wcześniejsze posty: sa opisy i zdjęcia.
Podstawą jest wymiana oleju co 60 tys.

brader 74 lub arkadi-sea możecie dać jakiś namiar na Bartka , bo widzę że facet zna się na żeczy i może u niego wymieniłbym olej

Jak mogę sprawdzić jaki jest rodzaj mojej skrzyni


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 19:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 207
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Andrusza napisał(a):
Andrusza napisał(a):
brader74 napisał(a):
Andrusza,
poczytaj wcześniejsze posty: sa opisy i zdjęcia.
Podstawą jest wymiana oleju co 60 tys.

brader 74 lub arkadi-sea możecie dać jakiś namiar na Bartka , bo widzę że facet zna się na żeczy i może u niego wymieniłbym olej

Jak mogę sprawdzić jaki jest rodzaj mojej skrzyni
Po numerze VIN na http://www.toyodiy.com

Potem w 2-gim rozdziale Powertrain / Chassis

Szukasz pozycji 34-01: TRANSAXLE ASSY(CVT)

I tam szukasz pozycji z nr skrzyni pod wierszem:
30400 TRANSAXLE ASSY, CONTINUOUSLY VARIABLE



Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 09:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 sie 2018, o 15:13
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna
Dzięki ,wychodzi na to że mam skrzynię k311. Rozmawiałem z Bartkiem , mam kupić filtr , uszczelkę i olej. Filtr i uszczelkę to chyba najlepiej kupić w Maktransie a olej to gdzieś przez internet?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 09:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 207
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Andrusza napisał(a):
Dzięki ,wychodzi na to że mam skrzynię k311. Rozmawiałem z Bartkiem , mam kupić filtr , uszczelkę i olej. Filtr i uszczelkę to chyba najlepiej kupić w Maktransie a olej to gdzieś przez internet?
Ja zamawiałem przez internet, zobacz gdzie taniej. Jest dużo znanych polecanych sklepów internetowych.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2018, o 20:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 sie 2018, o 15:13
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna
Marcin_Stankowski napisał(a):
Auto demo 21000 przebiegu jak kupione.
Objaw to buczenie przy hamowaniu silnikiem(po odpuszczeniu gazu).
Czy lpg ma wpływ na skrzynię?

Jak długo masz LPG i jak ci się sprawuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2018, o 15:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 sie 2018, o 15:13
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna
arkadi-sea napisał(a):
Andrusza napisał(a):
Dzięki ,wychodzi na to że mam skrzynię k311. Rozmawiałem z Bartkiem , mam kupić filtr , uszczelkę i olej. Filtr i uszczelkę to chyba najlepiej kupić w Maktransie a olej to gdzieś przez internet?
Ja zamawiałem przez internet, zobacz gdzie taniej. Jest dużo znanych polecanych sklepów internetowy

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda