TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 lut 2018, o 09:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 416 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 paź 2017, o 17:45 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9517
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 508
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
O! To jednak filtr się wymienia? Pewnie tylko przy dynamicznej bo przy tej”dolewce serwisowej” nie ma sensu.

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 17:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
pafcio napisał(a):
O! To jednak filtr się wymienia? Pewnie tylko przy dynamicznej bo przy tej”dolewce serwisowej” nie ma sensu.
No pewnie że jest, dlatego wolę go wymienić, ciekawe jaki syf będzie na misce olejowej w skrzyni koło magnesów.
Na ruskim blogu znalazłem fajne fotki i opis wymiany. U mnie wymienię uszczelkę zamiast dawać sylikonu, bo jeszcze się do układu obiegu oleju dostanie xD. Jak zdejmiesz miskę to filtr widać od ręki ten czarny dekiel. A na misce widać jak syf się zbiera. Tego spuszczaniem statycznym nie wypłuczesz bo faktyczne magnesy trzymają. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2017, o 19:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lip 2009, o 07:22
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benzyna CVT
Czy ktoś może mi napisać jak w cvt sprawdzić poziom oleju ?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2017, o 20:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
sanchopan napisał(a):
A jeśli tak - to racja! :)
Daj znać po skończonej operacji.
Dziś mogę się podzielić informacją po naprawie, na wstępie podziękowania dla Pana Bartka z okolic Człuchowa serwisanta mojej skrzynki. Fachowa robota i mega wiedza na temat skrzyń ASIN dla Toyoty i nietylko, skrzynie DSG w tym Fordowskie. Jechałem do niego 168km, ale powiem było warto. Na wstępie porządek prac to:
1. Zdjęcie osłony dolnej,
2. Otwarcie korka i spuszczanie oleju,
3. Zdjęcie miski olejowej i dalsze spuszczanie oleju,
4. Demontaż filtra oleju, zdjęcie sterownika hydraulicznego, zeszła ostatnia część oleju.
5. Sterowanik poszedł na stół, demontażu sterownika i jego otwarcie,
6. Czyszczenie, zdjęcie i naprawa jednego elektrozaworu, który się zacinał od zanieczyszczeń, odpowiedzialnego za przełączanie skrzyni do jazdy na przód lub tył, potem mycie ultradźwiękowe aby usunąć pozostały syf z oleju,
7. Złożenie wszystkiego od kupy (uwaga śruby mają minimalne różnice długości, trza pamiętać gdzie jaka była), zalanie olejem, na sucho wchodzi 7,7 l. Montażu nowego filtra oleju do skrzynki K311 i nowej uszczelki miski olejowej.
8. Otwarcie zawóru wyrównawczego, do wyrównania oleju, zeszlo z 30-50ml oleju.
9. Testowanie na podnośniku przełączanie biegów R na D i odwrotnie na wciśniętum pedale hamulca.

Sukces jak wcześniej czas przełączania wynosił od 3 do 4 sek z mocnym szarpniem, tak teraz przełącza poniżej 1sek bez szarpnięcia.

Testowanie na drodze, przejechanie około 20km by skrzynie rozgrzać, wynik pozytywny, nie szarpie i nawet lepiej się zbiera. Adaptacja była na szczęście nie potrzebna.

Powrót i montaż osłony dolnej, płatność i klient zadowolony.

Jak kto by potrzebował mogę na priv kontakt do mechanika dać.

Koszt naprawy 1/3 tyle co bierze serwis ATF, a wyszło tyle co koszt malowanie jednego elementu lakierem. XD.

Teraz jestem na 100% pewny ze olej w CVT skrzyni powinno się wymieniać co 60k km, dodatkowo można też wymienić filtr oleju, inaczej pojawienie się problemu w skrzyni jest tylko kwestią czasu. A kto nie wierzy to niech zobaczy jaki syf zbiera się na magnesach w misce olejowej i jak ciemny jest olej po 8 latach i przejechaniu 113k km bez wymiany (fabryczny to na początku może był klarowny i czerwony) . Btw. Polecam wymienić magnesy ferromagnetyczne na misce olejowej na mniejsze neodymowe.

Pozdrawiam
ArkadiSEA ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2017, o 21:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 493
Pochwały: 41
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Tak patrzę na zdjęcie 5 i 6 i nie wiem kto to zaprojektował ale musiał dużo grać w pacmana.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2017, o 21:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 43
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Arkadi-sea możesz dać namiar na ten warsztat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2017, o 21:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
m1s1ek napisał(a):
arkadi-sea napisał(a):
sanchopan napisał(a):
A jeśli tak - to racja! :)
Daj znać po skończonej operacji.
Dziś mogę się podzielić informacją po naprawie, na wstępie podziękowania dla Pana Bartka z okolic Człuchowa serwisanta mojej skrzynki. Fachowa robota i mega wiedza na temat skrzyń ASIN dla Toyoty i nietylko, skrzynie DSG w tym Fordowskie. Jechałem do niego 168km, ale powiem było warto. Na wstępie porządek prac to:
1. Zdjęcie osłony dolnej,
2. Otwarcie korka i spuszczanie oleju,
3. Zdjęcie miski olejowej i dalsze spuszczanie oleju,
4. Demontaż filtra oleju, zdjęcie sterownika hydraulicznego, zeszła ostatnia część oleju.
5. Sterowanik poszedł na stół, demontażu sterownika i jego otwarcie,
6. Czyszczenie, zdjęcie i naprawa jednego elektrozaworu, który się zacinał od zanieczyszczeń, odpowiedzialnego za przełączanie skrzyni do jazdy na przód lub tył, potem mycie ultradźwiękowe aby usunąć pozostały syf z oleju,
7. Złożenie wszystkiego od kupy (uwaga śruby mają minimalne różnice długości, trza pamiętać gdzie jaka była), zalewie olejem, na sucho wchodzi 7,7 l. Montażu nowego filtra oleju do skrzynki K311 i nowej uszczelki miski olejowej.
8. Otwarcie zawóru wyrównawczego, do wyrównania oleju, zeszlo z 30-50ml oleju.
9. Testowanie na podnośniku przełączanie biegów R na D i odwrotnie na wciągniętym pedale.

Sukces jak wcześniej czas przełączania wynosił od 3 do 4 sek z mocnym szarpniem, tak teraz przełącza poniżej 1sek bez szarpnięcia.

Testowanie na drodze, przejechanie około 20km by skrzynie rozgrzać, wynik pozytywny, nie szarpie i nawet lepiej się zbiera. Adaptacja była na szczęście nie potrzebna.

Powrót i montaż osłony dolnej, płatność i klient zadowolony.

Jak kto by potrzebował mogę na priv kontakt do mechanika dać.

Koszt naprawy 1/3 tyle co bierze serwis ATF, a wyszło tyle co koszt malowanie jednego elementu lakierem. XD.

Teraz jestem na 100% pewny ze olej w CVT skrzyni powinno się wymieniać co 60k km, dodatkowo można też wymienić filtr oleju, inaczej pojawienie się problemu w skrzyni jest tylko kwestią czasu. A kto nie wierzy to niech zobaczy jaki syf zbiera się na magnesach w misce olejowej i jak ciemny jest olej po 8 latach i przejechaniu 113k km bez wymiany (fabryczny to na początku może był klarowny i czerwony) . Btw. Polecam wymienić magnesy ferromagnetyczne na misce olejowej na mniejsze neodymowe.

Pozdrawiam
ArkadiSEA ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Arkadi-sea możesz dać namiar na ten warsztat?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Tak mam, wyślij prośbę na priv do mnie to podeślę nr telefonu, możesz się na mnie powołać. Prosił mnie aby go tu otwarcie na forum nie reklamować bo i tak ma dużo zleceń i się nie wyrabia, ale jak jakiś znajomy poprosi to mogę polecić. Ja czekałem na wizytę 2 tygodnie, to niedługo jak dla mnie, nie żałuję, a czas naprawy zajął kilka godzin.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2017, o 22:58 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2017, o 03:50
Posty: 78
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2016
Silnik: 1.8
Koszt?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

_________________
...and Justice for All...

...and Beer for All!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2017, o 14:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 43
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Pytanie do znawców tematu CVT: czy filtr do K311 będzie pasował do K310? Wyglądają identycznie, a jedyna różnica to taka, że K311 ma jakby kołnierz, w tym miejscu gdzie jest ta dziura?

K310: http://midparts.com.pl/mobile/pl/p/K310K311-FILTR-OLEJU-CVT-AVENSIS-08-14/3658
K311: https://akpp.pl/filtr-maslyanyy-k310_cvt-corolla-1.8l--09-up-?search=k311


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2017, o 14:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
m1s1ek napisał(a):
Pytanie do znawców tematu CVT: czy filtr do K311 będzie pasował do K310? Wyglądają identycznie, a jedyna różnica to taka, że K311 ma jakby kołnierz, w tym miejscu gdzie jest ta dziura?

K310: http://midparts.com.pl/mobile/pl/p/K310K311-FILTR-OLEJU-CVT-AVENSIS-08-14/3658
K311: https://akpp.pl/filtr-maslyanyy-k310_cvt-corolla-1.8l--09-up-?search=k311
Pasuje bez problemu, kołnierz jest zanurzony w oleju w misce olejowej, nie przeszkadza to w jego funkcjonowaniu. Ja mam założony ten z kołnierzem.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2017, o 14:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
m1s1ek napisał(a):
Arkadi-sea możesz dać namiar na ten warsztat?


Pochwal się jak tam po naprawie u Bartka i jaką miałeś usterkę? Klient zadowolony?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2017, o 14:17 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 43
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
arkadi-sea napisał(a):
m1s1ek napisał(a):
Arkadi-sea możesz dać namiar na ten warsztat?


Pochwal się jak tam po naprawie u Bartka i jaką miałeś usterkę? Klient zadowolony?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Miałem przyblokowany jeden elektrozawór, został wyczyszczony razem z pozostałymi i całym sterownikiem. Olej wymieniony i pierwsze spostrzeżenia to szybsza zmiana biegów, brak poszarpywania przy ruszaniu oraz zdecydowanie żwawszy samochód. Ogólnie jestem zadowolony zobaczymy jak będzie za jakiś czas jak zrobię z 10k km.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2017, o 11:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lis 2017, o 09:22
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Auris
Rocznik: 2008
Silnik: 1.4 VVT-i
Ja mam automat i zastanawiam się ile jeszcze moje sprzęgło wytrzyma bo zaczyna delikatnie przeciągać obroty więc chyba czeka mnie wymiana sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2017, o 16:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 gru 2017, o 14:56
Posty: 4
Marka: Opel
Model: Astra H GTC
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2005
Silnik: Z18XE
Mam chrapke kupić Avensis T27 2.0 benzyna z przebiegiem 255 tys km, serwisowana, olej w skrzyni zmieniany ostatni raz pół roku temu. Zastanawiam się czy warto się w to pakować. Podobno skrzynia jak się dba to jest pancerna ale czy przy tym przebiegu również?
Czego się mogę spodziewać i jakie mogą być koszty? Dzięki z góry za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2018, o 22:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
patryk82 napisał(a):
Mam chrapke kupić Avensis T27 2.0 benzyna z przebiegiem 255 tys km, serwisowana, olej w skrzyni zmieniany ostatni raz pół roku temu. Zastanawiam się czy warto się w to pakować. Podobno skrzynia jak się dba to jest pancerna ale czy przy tym przebiegu również?
Czego się mogę spodziewać i jakie mogą być koszty? Dzięki z góry za pomoc.
Skrzynia CVT w Avensis to coś dla kogo kto lubi dodatkowy komfort podczas jazdy. Do jazdy w mieście bezapelacyjnie super rzecz. Co do eksploatacji jeśli co 60k km wymienia się olej, filtr uszczelkę pod pokrywą to koszt eksploatacji to około 400zł na te 60k km jest znikomy, niż narażać się na późniejsze naprawy w serwisie ASO za kilka-kilkanaście tyś zł. Jeśli przegląd były robione to nie masz się co martwić. Przy takim przebiegu jak nie byłoby wpisów o przeglądach i wymianie oleju CVT w książce serwisowej to poprosiłbym właściciela o faktury z takich ostatnich przeglądów. Napewno jakby były robione to pewnie nie w ASO bo tam uważają że są bezobsługowe, ale mój przypadek pokazał mi że tak nie jest. A ASO takich usług u mnie nie świadczy bo nawet nie mają sprzętu do wymiany dynamicznej oleju, jedynie robią dolewki. xD

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2018, o 23:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 43
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
arkadi-sea napisał(a):
patryk82 napisał(a):
Mam chrapke kupić Avensis T27 2.0 benzyna z przebiegiem 255 tys km, serwisowana, olej w skrzyni zmieniany ostatni raz pół roku temu. Zastanawiam się czy warto się w to pakować. Podobno skrzynia jak się dba to jest pancerna ale czy przy tym przebiegu również?
Czego się mogę spodziewać i jakie mogą być koszty? Dzięki z góry za pomoc.
Skrzynia CVT w Avensis to coś dla kogo kto lubi dodatkowy komfort podczas jazdy. Do jazdy w mieście bezapelacyjnie super rzecz. Co do eksploatacji jeśli co 60k km wymienia się olej, filtr uszczelkę pod pokrywą to koszt eksploatacji to około 400zł na te 60k km jest znikomy, niż narażać się na późniejsze naprawy w serwisie ASO za kilka-kilkanaście tyś zł. Jeśli przegląd były robione to nie masz się co martwić. Przy takim przebiegu jak nie byłoby wpisów o przeglądach i wymianie oleju CVT w książce serwisowej to poprosiłbym właściciela o faktury z takich ostatnich przeglądów. Napewno jakby były robione to pewnie nie w ASO bo tam uważają że są bezobsługowe, ale mój przypadek pokazał mi że tak nie jest. A ASO takich usług u mnie nie świadczy bo nawet nie mają sprzętu do wymiany dynamicznej oleju, jedynie robią dolewki. xD

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Z tego co wiem to w tej skrzyni nie da się zrobić wymiany dynamicznej oleju bo można uszkodzić skrzynie tylko nie pamiętam dlaczego :) Cos mi się kojarzy ze nie można zamknąć obiegu przez podłączenie się z zewnątrz, ale reki sobie uciąć nie dam :) Rozmawiałem o tym z magikiem od CVT i tak właśnie mi powiedział. Jedyny sposób na wymiane prawie 100% oleju to ściągnięcie sterownika, a tego już mało kto chce się podjąć. Swego czasu pytałem też w różnych warsztatach o wymianę dynamiczną i nikt nie robi.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2018, o 23:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
m1s1ek napisał(a):
arkadi-sea napisał(a):

Skrzynia CVT w Avensis to coś dla kogo kto lubi dodatkowy komfort podczas jazdy. Do jazdy w mieście bezapelacyjnie super rzecz. Co do eksploatacji jeśli co 60k km wymienia się olej, filtr uszczelkę pod pokrywą to koszt eksploatacji to około 400zł na te 60k km jest znikomy, niż narażać się na późniejsze naprawy w serwisie ASO za kilka-kilkanaście tyś zł. Jeśli przegląd były robione to nie masz się co martwić. Przy takim przebiegu jak nie byłoby wpisów o przeglądach i wymianie oleju CVT w książce serwisowej to poprosiłbym właściciela o faktury z takich ostatnich przeglądów. Napewno jakby były robione to pewnie nie w ASO bo tam uważają że są bezobsługowe, ale mój przypadek pokazał mi że tak nie jest. A ASO takich usług u mnie nie świadczy bo nawet nie mają sprzętu do wymiany dynamicznej oleju, jedynie robią dolewki. xD

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Z tego co wiem to w tej skrzyni nie da się zrobić wymiany dynamicznej oleju bo można uszkodzić skrzynie tylko nie pamiętam dlaczego :) Cos mi się kojarzy ze nie można zamknąć obiegu przez podłączenie się z zewnątrz, ale reki sobie uciąć nie dam :) Rozmawiałem o tym z magikiem od CVT i tak właśnie mi powiedział. Jedyny sposób na wymiane prawie 100% oleju to ściągnięcie sterownika, a tego już mało kto chce się podjąć. Swego czasu pytałem też w różnych warsztatach o wymianę dynamiczną i nikt nie robi.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Mi Bartek też ściągnął sterownik i cały olej spuścił statycznie. Bo tak bezpieczniej, mimo to są serwisy, które jednak podejmą się takich usług jak ma się gruby portfel.

[quote="Dylak"]Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: "Karol Dylak" biuro@auto-drive.pl
Data: 28.09.2017 13:53
Temat: RE: Zapytanie o wstępną wycenę.

Witam

Koszt takiej usługi  to 1400zł/1600zł

Z poważaniem,

Karol Dylak

Auto Drive

From: Arkadiusz xxxxxccxx
Sent: Wednesday, September 27, 2017 10:46 PM
To: biuro@auto-drive.pl
Subject: Zapytanie o wstępną wycenę.

Zwracam się z prośbą o wstępną wycenę diagnostyki wraz z adaptacją skrzyni oraz dynamiczną wymianą oleju i filtru oleju w skrzyni.

Dotyczy automatycznej skrzyni biegów CVT Multidrive S w pojeździe Toyota Avensis model T27 z 2009r., Silnik 1,8l 2ZRFAE:  1800CC 16-VALVE DOHC EFI

Skrzynia automatyczna :        CVT[/quote ]

Zdecydowanie jednak metoda statyczna jest godna polecenia.

Btw. m1s1ek jak tam po czyszczeniu elektrozaworów? Bo u mnie już przejechane 5 tyś km i chodzi jak zegarek xD.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2018, o 23:27 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 43
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
arkadi-sea napisał(a):
m1s1ek napisał(a):
arkadi-sea napisał(a):
[quote="patryk82"]Mam chrapke kupić Avensis T27 2.0 benzyna z przebiegiem 255 tys km, serwisowana, olej w skrzyni zmieniany ostatni raz pół roku temu. Zastanawiam się czy warto się w to pakować. Podobno skrzynia jak się dba to jest pancerna ale czy przy tym przebiegu również?
Czego się mogę spodziewać i jakie mogą być koszty? Dzięki z góry za pomoc.
Skrzynia CVT w Avensis to coś dla kogo kto lubi dodatkowy komfort podczas jazdy. Do jazdy w mieście bezapelacyjnie super rzecz. Co do eksploatacji jeśli co 60k km wymienia się olej, filtr uszczelkę pod pokrywą to koszt eksploatacji to około 400zł na te 60k km jest znikomy, niż narażać się na późniejsze naprawy w serwisie ASO za kilka-kilkanaście tyś zł. Jeśli przegląd były robione to nie masz się co martwić. Przy takim przebiegu jak nie byłoby wpisów o przeglądach i wymianie oleju CVT w książce serwisowej to poprosiłbym właściciela o faktury z takich ostatnich przeglądów. Napewno jakby były robione to pewnie nie w ASO bo tam uważają że są bezobsługowe, ale mój przypadek pokazał mi że tak nie jest. A ASO takich usług u mnie nie świadczy bo nawet nie mają sprzętu do wymiany dynamicznej oleju, jedynie robią dolewki. xD

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Z tego co wiem to w tej skrzyni nie da się zrobić wymiany dynamicznej oleju bo można uszkodzić skrzynie tylko nie pamiętam dlaczego :) Cos mi się kojarzy ze nie można zamknąć obiegu przez podłączenie się z zewnątrz, ale reki sobie uciąć nie dam :) Rozmawiałem o tym z magikiem od CVT i tak właśnie mi powiedział. Jedyny sposób na wymiane prawie 100% oleju to ściągnięcie sterownika, a tego już mało kto chce się podjąć. Swego czasu pytałem też w różnych warsztatach o wymianę dynamiczną i nikt nie robi.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Mi Bartek też ściągnął sterownik i cały olej spuścił statycznie. Bo tak bezpieczniej, mimo to są serwisy, które jednak podejmą się takich usług jak ma się gruby portfel.

Cytuj:
- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: "Karol Dylak" biuro@auto-drive.pl
Data: 28.09.2017 13:53
Temat: RE: Zapytanie o wstępną wycenę.

Witam

Koszt takiej usługi  to 1400zł/1600zł

Z poważaniem,

Karol Dylak

Auto Drive

From: Arkadiusz xxxxxccxx
Sent: Wednesday, September 27, 2017 10:46 PM
To: biuro@auto-drive.pl
Subject: Zapytanie o wstępną wycenę.

Zwracam się z prośbą o wstępną wycenę diagnostyki wraz z adaptacją skrzyni oraz dynamiczną wymianą oleju i filtru oleju w skrzyni.

Dotyczy automatycznej skrzyni biegów CVT Multidrive S w pojeździe Toyota Avensis model T27 z 2009r., Silnik 1,8l 2ZRFAE:  1800CC 16-VALVE DOHC EFI

Skrzynia automatyczna :        CVT[/quote ]

Zdecydowanie jednak metoda statyczna jest godna polecenia.

Btw. m1s1ek jak tam po czyszczeniu elektrozaworów? Bo u mnie już przejechane 5 tyś km i chodzi jak zegarek xD.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
U mnie też spoko i brak problemów, a najechałem już prawie 10k km

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2018, o 23:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
m1s1ek napisał(a):
U mnie też spoko i brak problemów, a najechałem już prawie 10k km

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Brawo Ty, Brawo Ja


Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2018, o 18:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 gru 2017, o 20:23
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Benzyna
Witam ktory olej ze sklepu toyoty wybrac do skrzyni cvt i ile go potrzeba?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2018, o 18:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 201
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Oryginalny. I jeśli wymieniasz na zasadzie tylko to co spłynie, to wejdzie nie więcej niż ok. 2 litry. Zawsze to lepiej niż nie wymieniać w ogóle (ja tak zrobiłem po 40-50 tys. km od nowości), ale oczywiście najlepiej byłoby rozebrać i wymienić cały, jak to Koledzy wyżej opisywali.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 02:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 gru 2017, o 20:23
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Benzyna
sanchopan napisał(a):
Oryginalny. I jeśli wymieniasz na zasadzie tylko to co spłynie, to wejdzie nie więcej niż ok. 2 litry. Zawsze to lepiej niż nie wymieniać w ogóle (ja tak zrobiłem po 40-50 tys. km od nowości), ale oczywiście najlepiej byłoby rozebrać i wymienić cały, jak to Koledzy wyżej opisywali.
Tylko ktory ze sklep.toyota.pl jest ten odpowiedni. Bo sa różne oleje przekładniowe.

Wymienie tylko to co zejdzie ze wzgledow bezpieczenstwa.
Nie narzekam na zle funkcjonowanie skrzyni.
Chce wymienic profilaktycznie bo wiem ze poprzedni właściciel serwisował je w aso a oni wiadomo jakie maja stanowisko na ten temat

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 02:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
pawelsosnecki napisał(a):
sanchopan napisał(a):
Oryginalny. I jeśli wymieniasz na zasadzie tylko to co spłynie, to wejdzie nie więcej niż ok. 2 litry. Zawsze to lepiej niż nie wymieniać w ogóle (ja tak zrobiłem po 40-50 tys. km od nowości), ale oczywiście najlepiej byłoby rozebrać i wymienić cały, jak to Koledzy wyżej opisywali.
Tylko ktory ze sklep.toyota.pl jest ten odpowiedni. Bo sa różne oleje przekładniowe.

Wymienie tylko to co zejdzie ze wzgledow bezpieczenstwa.
Nie narzekam na zle funkcjonowanie skrzyni.
Chce wymienic profilaktycznie bo wiem ze poprzedni właściciel serwisował je w aso a oni wiadomo jakie maja stanowisko na ten temat

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Zalałem całą skrzynię olejem

http://www.ravenol.pl/plyny-atf-profess ... mnosc-10_l

A kupiłem go tutaj

http://www.petrostar.pl/oleje/oleje-prz ... 1682101938

Jak wymieniasz olej koniecznie wymień filtr oleju.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2018, o 21:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Dziś dostałem od Bartka kilka świeżych fotek z naprawy skrzyni CVT typ K111, jest to starszy typ stosowany w Avensis, po modernizacji zastąpiono go skrzynią K311. Zdjęcia ku przestrodze jak można kosztownie załatwić skrzynie nie robiąc jej okresowych przeglądów z zmianą oleju. Nie warto bagatelizować problemu, bo od zwyczajowego szarpania, może się potem skończyć zapchaniem filtra, zblokowaniem elektrozaworów czy całego sterownika, a potem tylko kosztowne naprawy.

Bartek napisał(a):
Witam,
Dostałem do naprawy skrzynię. Pod koniec ruszała tylko na wysokich obrotach silnika i bardzo hałasowała. 

Skrzynia od avensis typ K111 montowana była w benzynowych silnikach w latach 2008-2014.

Po rozebraniu okazało się, że zapchany filtr, zblokowany sterownik, pęknięta jedna z taśm i uszkodzone stożki. Problemem jest oczywiście brak części, oprócz filtra i uszczelki nie ma nic. Okazało się, że taki sam łańcuch nowy chodzi po (2100PLN), stożki zostały poddane regeneracji. Jak wszystko poskładam to napiszę jak chodzi. 


Także szanujcie i dopieszczajcie drodzy użytkownicy Avensis swoje skrzynie CVT nowym olejem i filtrem co 60k km by wam chodziła jak w zegarku ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2018, o 22:11 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2017, o 03:50
Posty: 78
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2016
Silnik: 1.8
K111 od którego rocznika jest montowana? Czy w niej również co 60 kkm trzeba wykonać te same zabiegi?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

_________________
...and Justice for All...

...and Beer for All!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2018, o 22:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 154
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Glover1969 napisał(a):
K111 od którego rocznika jest montowana? Czy w niej również co 60 kkm trzeba wykonać te same zabiegi?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Jaką się ma można sprawdzić np. po nr VIN na stronie internetowej http://www.toyodiy.com

Co do okresowości przeglądu skrzyni CVT można je robić częściej, ale co 60 tyś km to optymalny okres. Nawet zalecany, info pozyskane drogą nieoficjalną z mojego pobliskiego serwisu Toyoty, chociaż nie każde ASO może je wykonać.

Poniżej zrzut modelu mojej skrzyni po nr VIN. Obrazek

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 416 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda