TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lis 2017, o 12:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 paź 2017, o 17:45 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9454
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 504
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
O! To jednak filtr się wymienia? Pewnie tylko przy dynamicznej bo przy tej”dolewce serwisowej” nie ma sensu.

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 17:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
pafcio napisał(a):
O! To jednak filtr się wymienia? Pewnie tylko przy dynamicznej bo przy tej”dolewce serwisowej” nie ma sensu.
No pewnie że jest, dlatego wolę go wymienić, ciekawe jaki syf będzie na misce olejowej w skrzyni koło magnesów.
Na ruskim blogu znalazłem fajne fotki i opis wymiany. U mnie wymienię uszczelkę zamiast dawać sylikonu, bo jeszcze się do układu obiegu oleju dostanie xD. Jak zdejmiesz miskę to filtr widać od ręki ten czarny dekiel. A na misce widać jak syf się zbiera. Tego spuszczaniem statycznym nie wypłuczesz bo faktyczne magnesy trzymają. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2017, o 19:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lip 2009, o 07:22
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benzyna CVT
Czy ktoś może mi napisać jak w cvt sprawdzić poziom oleju ?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2017, o 20:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
sanchopan napisał(a):
A jeśli tak - to racja! :)
Daj znać po skończonej operacji.
Dziś mogę się podzielić informacją po naprawie, na wstępie podziękowania dla Pana Bartka z okolic Człuchowa serwisanta mojej skrzynki. Fachowa robota i mega wiedza na temat skrzyń ASIN dla Toyoty i nietylko, skrzynie DSG w tym Fordowskie. Jechałem do niego 168km, ale powiem było warto. Na wstępie porządek prac to:
1. Zdjęcie osłony dolnej,
2. Otwarcie korka i spuszczanie oleju,
3. Zdjęcie miski olejowej i dalsze spuszczanie oleju,
4. Demontaż filtra oleju, zdjęcie sterownika hydraulicznego, zeszła ostatnia część oleju.
5. Sterowanik poszedł na stół, demontażu sterownika i jego otwarcie,
6. Czyszczenie, zdjęcie i naprawa jednego elektrozaworu, który się zacinał od zanieczyszczeń, odpowiedzialnego za przełączanie skrzyni do jazdy na przód lub tył, potem mycie ultradźwiękowe aby usunąć pozostały syf z oleju,
7. Złożenie wszystkiego od kupy (uwaga śruby mają minimalne różnice długości, trza pamiętać gdzie jaka była), zalanie olejem, na sucho wchodzi 7,7 l. Montażu nowego filtra oleju do skrzynki K311 i nowej uszczelki miski olejowej.
8. Otwarcie zawóru wyrównawczego, do wyrównania oleju, zeszlo z 30-50ml oleju.
9. Testowanie na podnośniku przełączanie biegów R na D i odwrotnie na wciśniętum pedale hamulca.

Sukces jak wcześniej czas przełączania wynosił od 3 do 4 sek z mocnym szarpniem, tak teraz przełącza poniżej 1sek bez szarpnięcia.

Testowanie na drodze, przejechanie około 20km by skrzynie rozgrzać, wynik pozytywny, nie szarpie i nawet lepiej się zbiera. Adaptacja była na szczęście nie potrzebna.

Powrót i montaż osłony dolnej, płatność i klient zadowolony.

Jak kto by potrzebował mogę na priv kontakt do mechanika dać.

Koszt naprawy 1/3 tyle co bierze serwis ATF, a wyszło tyle co koszt malowanie jednego elementu lakierem. XD.

Teraz jestem na 100% pewny ze olej w CVT skrzyni powinno się wymieniać co 60k km, dodatkowo można też wymienić filtr oleju, inaczej pojawienie się problemu w skrzyni jest tylko kwestią czasu. A kto nie wierzy to niech zobaczy jaki syf zbiera się na magnesach w misce olejowej i jak ciemny jest olej po 8 latach i przejechaniu 113k km bez wymiany (fabryczny to na początku może był klarowny i czerwony) . Btw. Polecam wymienić magnesy ferromagnetyczne na misce olejowej na mniejsze neodymowe.

Pozdrawiam
ArkadiSEA ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2017, o 21:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 441
Pochwały: 33
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Tak patrzę na zdjęcie 5 i 6 i nie wiem kto to zaprojektował ale musiał dużo grać w pacmana.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2017, o 21:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 41
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Arkadi-sea możesz dać namiar na ten warsztat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2017, o 21:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
m1s1ek napisał(a):
arkadi-sea napisał(a):
sanchopan napisał(a):
A jeśli tak - to racja! :)
Daj znać po skończonej operacji.
Dziś mogę się podzielić informacją po naprawie, na wstępie podziękowania dla Pana Bartka z okolic Człuchowa serwisanta mojej skrzynki. Fachowa robota i mega wiedza na temat skrzyń ASIN dla Toyoty i nietylko, skrzynie DSG w tym Fordowskie. Jechałem do niego 168km, ale powiem było warto. Na wstępie porządek prac to:
1. Zdjęcie osłony dolnej,
2. Otwarcie korka i spuszczanie oleju,
3. Zdjęcie miski olejowej i dalsze spuszczanie oleju,
4. Demontaż filtra oleju, zdjęcie sterownika hydraulicznego, zeszła ostatnia część oleju.
5. Sterowanik poszedł na stół, demontażu sterownika i jego otwarcie,
6. Czyszczenie, zdjęcie i naprawa jednego elektrozaworu, który się zacinał od zanieczyszczeń, odpowiedzialnego za przełączanie skrzyni do jazdy na przód lub tył, potem mycie ultradźwiękowe aby usunąć pozostały syf z oleju,
7. Złożenie wszystkiego od kupy (uwaga śruby mają minimalne różnice długości, trza pamiętać gdzie jaka była), zalewie olejem, na sucho wchodzi 7,7 l. Montażu nowego filtra oleju do skrzynki K311 i nowej uszczelki miski olejowej.
8. Otwarcie zawóru wyrównawczego, do wyrównania oleju, zeszlo z 30-50ml oleju.
9. Testowanie na podnośniku przełączanie biegów R na D i odwrotnie na wciągniętym pedale.

Sukces jak wcześniej czas przełączania wynosił od 3 do 4 sek z mocnym szarpniem, tak teraz przełącza poniżej 1sek bez szarpnięcia.

Testowanie na drodze, przejechanie około 20km by skrzynie rozgrzać, wynik pozytywny, nie szarpie i nawet lepiej się zbiera. Adaptacja była na szczęście nie potrzebna.

Powrót i montaż osłony dolnej, płatność i klient zadowolony.

Jak kto by potrzebował mogę na priv kontakt do mechanika dać.

Koszt naprawy 1/3 tyle co bierze serwis ATF, a wyszło tyle co koszt malowanie jednego elementu lakierem. XD.

Teraz jestem na 100% pewny ze olej w CVT skrzyni powinno się wymieniać co 60k km, dodatkowo można też wymienić filtr oleju, inaczej pojawienie się problemu w skrzyni jest tylko kwestią czasu. A kto nie wierzy to niech zobaczy jaki syf zbiera się na magnesach w misce olejowej i jak ciemny jest olej po 8 latach i przejechaniu 113k km bez wymiany (fabryczny to na początku może był klarowny i czerwony) . Btw. Polecam wymienić magnesy ferromagnetyczne na misce olejowej na mniejsze neodymowe.

Pozdrawiam
ArkadiSEA ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Arkadi-sea możesz dać namiar na ten warsztat?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Tak mam, wyślij prośbę na priv do mnie to podeślę nr telefonu, możesz się na mnie powołać. Prosił mnie aby go tu otwarcie na forum nie reklamować bo i tak ma dużo zleceń i się nie wyrabia, ale jak jakiś znajomy poprosi to mogę polecić. Ja czekałem na wizytę 2 tygodnie, to niedługo jak dla mnie, nie żałuję, a czas naprawy zajął kilka godzin.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2017, o 22:58 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2017, o 03:50
Posty: 66
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2016
Silnik: 1.8
Koszt?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

_________________
...and Justice for All...

...and Beer for All!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2017, o 14:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 41
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Pytanie do znawców tematu CVT: czy filtr do K311 będzie pasował do K310? Wyglądają identycznie, a jedyna różnica to taka, że K311 ma jakby kołnierz, w tym miejscu gdzie jest ta dziura?

K310: http://midparts.com.pl/mobile/pl/p/K310K311-FILTR-OLEJU-CVT-AVENSIS-08-14/3658
K311: https://akpp.pl/filtr-maslyanyy-k310_cvt-corolla-1.8l--09-up-?search=k311


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2017, o 14:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
m1s1ek napisał(a):
Pytanie do znawców tematu CVT: czy filtr do K311 będzie pasował do K310? Wyglądają identycznie, a jedyna różnica to taka, że K311 ma jakby kołnierz, w tym miejscu gdzie jest ta dziura?

K310: http://midparts.com.pl/mobile/pl/p/K310K311-FILTR-OLEJU-CVT-AVENSIS-08-14/3658
K311: https://akpp.pl/filtr-maslyanyy-k310_cvt-corolla-1.8l--09-up-?search=k311
Pasuje bez problemu, kołnierz jest zanurzony w oleju w misce olejowej, nie przeszkadza to w jego funkcjonowaniu. Ja mam założony ten z kołnierzem.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2017, o 14:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 133
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
m1s1ek napisał(a):
Arkadi-sea możesz dać namiar na ten warsztat?


Pochwal się jak tam po naprawie u Bartka i jaką miałeś usterkę? Klient zadowolony?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2017, o 14:17 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 41
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
arkadi-sea napisał(a):
m1s1ek napisał(a):
Arkadi-sea możesz dać namiar na ten warsztat?


Pochwal się jak tam po naprawie u Bartka i jaką miałeś usterkę? Klient zadowolony?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Miałem przyblokowany jeden elektrozawór, został wyczyszczony razem z pozostałymi i całym sterownikiem. Olej wymieniony i pierwsze spostrzeżenia to szybsza zmiana biegów, brak poszarpywania przy ruszaniu oraz zdecydowanie żwawszy samochód. Ogólnie jestem zadowolony zobaczymy jak będzie za jakiś czas jak zrobię z 10k km.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda