TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 paź 2017, o 16:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 393 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 sty 2017, o 00:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 227
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
sanchopan napisał(a):
Przecież kluczyka nie wyciągniesz jak tak zgasisz

a jeżeli ma bezkluczyk?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 00:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
...aaaa no to wyciągnie. Znaczy nie... yyyy... to znaczy, że ten tego... racja. :swirek: :glupek:
A tak poważnie, to jak ma "bezkluczyk" to ma większy problem: z amatorami cudzej własności, niestety. ;-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 08:55 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1950
Pochwały: 11
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
a to dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 08:58 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9429
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 497
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Łatwiej "pożyczyć".

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 09:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
...i już było dość dużo takich przypadków (najwięcej w stolicy i okolicach), m.in. także Verso.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 10:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 sie 2011, o 12:30
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: T27FL Prestige cvt
Rocznik: 2015
Silnik: 2,0 benz. valvematic
sanchopan napisał(a):
A tak poważnie, to jak ma "bezkluczyk" to ma większy problem: z amatorami cudzej własności, niestety. ;-(

I z tego też powodu warto posiadać dodatkowe zabezpieczenie, np katę PROXI.

_________________
AVE!
Obyś Żył Wiecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 11:35 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1950
Pochwały: 11
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Wyłącznik za 2zł i przerwa w czujniku położenia wału zrobi więcej niż ta Proxy, ale spoko bezkluczyk fajna rzecz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 12:02 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9429
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 497
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
O tym mówisz?
"Rozszerzenie zabezpieczenia pojazdu o elektroniczny system antykradzieżowy: ochrony wnętrza, dźwiękowej sygnalizacji włamania oraz identyfikację kierowcy poprzez kartę PROXY w przypadku kradzieży kluczyków samochodu"

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 12:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 sie 2011, o 12:30
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: T27FL Prestige cvt
Rocznik: 2015
Silnik: 2,0 benz. valvematic
pafcio napisał(a):
O tym mówisz?
"Rozszerzenie zabezpieczenia pojazdu o elektroniczny system antykradzieżowy: ochrony wnętrza, dźwiękowej sygnalizacji włamania oraz identyfikację kierowcy poprzez kartę PROXY w przypadku kradzieży kluczyków samochodu"

Zgadza się.
Doświadczyłem sytuacji, gdy rozładowała się bateria w karcie proxy, czyli było tak, jakbym próbował uruchomić pojazd jako osoba nieuprawniona, bez tej karty.
Wzbudziłem ogólną ciekawość na osiedlu głośnym alarmem i miganiem świateł.
Podczas próby uruchomienia pojazdu, hamulec zachowywał się tak, jakby pod pedałem znajdowała się cegła - nawet nie ugiął się na milimetr. Na desce rozdzielczej wszystkie wskaźniki migały. Próby rozłączenia sygnału alarmu nic nie dawały.
Wezwałem holownik i tu dałem plamę.
Zawiózł mnie do ASO, a tam wymienili baterię za 15 zł i odesłali do domu.
Co ciekawe, przez całą drogę auto na lawecie wyło i migały światła drogowe.
Sądzę, że gdybyśmy spotkali patrol policyjny, z pewnością bylibyśmy zatrzymani do kontroli.
Ale jak ktoś woli zamontować wyłącznik od nocnej lampki, to tylko jego sprawa.

_________________
AVE!
Obyś Żył Wiecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 12:31 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9429
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 497
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Czyli tą kartę musisz mieć cały czas przy sobie razem z kluczykiem? To bateria za dużo nie wytrzymała ;-) :jezyk:

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 12:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 sie 2011, o 12:30
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: T27FL Prestige cvt
Rocznik: 2015
Silnik: 2,0 benz. valvematic
pafcio napisał(a):
Czyli tą kartę musisz mieć cały czas przy sobie razem z kluczykiem?

Zgadza się, inaczej nie uruchomisz pojazdu, a jeszcze wzbudzisz alarm - jak wyżej.
Fakt, bateria wytrzymała około roku.

_________________
AVE!
Obyś Żył Wiecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 13:37 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1950
Pochwały: 11
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
A widzisz, przełącznika od lampki za 2zł. nikt się nie spodziewa w aucie za 100tys. zł. jest taki wątek na forum :hahaha:

karta to Fajans i nic więcej , to jak kapsułka którą przykładali przy kierownicy tylko w nowej odsłonie, a migające kontrolki to tylko na samopoczucie działają.

Lepiej było skaner bio wstawić. Ale powodzenia i szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 13:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 424
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Nie od dziś wiadomo, że najlepsze zabezpieczenie to właśnie jakieś nieseryjne uniemożliwiające rozruch silnika i AC od aktów wandalizmu. :baseball:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 14:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 sie 2011, o 12:30
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: T27FL Prestige cvt
Rocznik: 2015
Silnik: 2,0 benz. valvematic
Student22 napisał(a):
A widzisz, przełącznika od lampki za 2zł. nikt się nie spodziewa w aucie za 100tys. zł. jest taki wątek na forum :hahaha:

karta to Fajans i nic więcej , to jak kapsułka którą przykładali przy kierownicy tylko w nowej odsłonie, a migające kontrolki to tylko na samopoczucie działają.

Lepiej było skaner bio wstawić. Ale powodzenia i szerokości.

Oj, Student, rób jak uważasz, ale autoalarm Cobra + karta Proxy stanowią profesjonalne zabezpieczenie.
A przy okazji - na czym opierasz swoje zdanie, że Proxy to fajans?
Pamiętam, jak w którymś ze swoich postów stwierdziłeś, że nawigacja to zbędne gówno. Dalej tak twierdzisz?
Jeśli odpowiada tobie przywieszony przy szybie smartfon z aplikacją Yanosik, to ok, jeśli wolisz pstryczek od lampki zamiast elektroniki, to też ok, natomiast oczekiwałbym konkretnych uzasadnień co do wyższości Twoich rozwiązań i przyczyn totalnej krytyki innych.
W przeciwnym wypadku nie wstydź się powiedzieć, że nie jesteś w stanie ogarnąć nowoczesnych systemów i będzie też ok.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
AVE!
Obyś Żył Wiecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 14:37 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1950
Pochwały: 11
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
O wyższości konkretnych rozwiązań jest w wątku o alarmach i tam zapraszam bo odchodzimy od tematu CVT.

Tak, nie jara mnie tandetna nowa technologia którą można obejść środkami za 1/10 kosztów a klienta robi się w jajo, zastanów się ile kosztował system i ile ASO na tym przytuliło. Poniżej masz linka ze schematem .....
http://www.bing.com/images/search?q=Aut ... ajaxhist=0

Technologią np. RFID zajmuję się od 10 lat, dodam tylko tyle, że swego czasu robiłem podobne systemy i wiesz w czym jest problem, Zainstalować dwa niepowtarzalne rozwiązania, w pewnym momencie wyobraźnia się kończy.

ASO nie ma problemu z tym bo wszystko idzie wg. schematu, centralka po prawej pod deską, syrena na zakolu itd. standardowy czujnik za 15zl, włamanie pod sterowanie od drzwi i karta Proxy pod OBD i klienta Happy.

Co stanowi o tym, że jest to profesjonalne rozwiązanie, ulotka marketingowa którą ci wcisnęli, protokół komunikacji karty z systemem, kodowanie centrala/pilot, centralkę kupisz za 400zł byle jaką za 150? Bez przesady, profesjonalny system który obchodzi chłoptaś z Wołomina.
Ale faktycznie - czujesz się lepiej i lepiej śpisz myśląc, że masz coś profesjonalnego i to popieram bo nasze dobre samopoczucie to połowa sukcesu, też brałem system bo do AC potrzebowali.

Ad. nawigacji - w pewnym momencie Toyota życzyła sobie 7.5tys. za to gówno co wstawiała i wtedy byle smatrfon i nie z Janosikiem(nie używam) a np. z GoogleMaps/Sygic bił ją na głowę. Jak się Toyota obudziła, że konkurencja daje w cenie pakietu to poszli po rozum do głowy, natomiast tak, nie cierpię w samochodzie odcisków palców i kurzu na ekranie nawigacji dlatego codziennie wycieram ściereczką deskę rozdzielczą co nie znaczy że dostałeś technologię z najwyższej półki.

Ale miało być o CVT bo to mnie najbardziej interesuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 14:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
...no ale CVT też kosztuje kupowane osobno raptem 40 tysięcy złotych, a jak TMP da "łaskawie" zniżkę po gwarancji, to za "jedyne" 20-25 tys. zł można ją nabyć. :bojesie:
Jak firma - nie tylko ASO - przestanie zarabiać, to się zwinie i zlikwiduje. Tego chcemy w dobie niekończącego się wyścigu pt.: "CenyCzyniCuda", a potem się dziwimy, że reklamacje jakaś firma w głębokim poważaniu, bo zarobiła na nas 8 zł na produkcie i zwyczajnie nie opłaca się jej zainwestować w paczkę, aby reklamowany przez nas produkt wysłać do serwisu producenta?
Wojna cenowa wbrew pozorom, jeśli dojdzie zbyt nisko, nie jest korzystna dla nikogo!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 15:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 sie 2011, o 12:30
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: T27FL Prestige cvt
Rocznik: 2015
Silnik: 2,0 benz. valvematic
Student22 napisał(a):
Technologią np. RFID zajmuję się od 10 lat, dodam tylko tyle, że swego czasu robiłem podobne systemy i wiesz w czym jest problem, Zainstalować dwa niepowtarzalne rozwiązania, w pewnym momencie wyobraźnia się kończy.

Co stanowi o tym, że jest to profesjonalne rozwiązanie, ulotka marketingowa którą ci wcisnęli, protokół komunikacji karty z systemem, kodowanie centrala/pilot, centralkę kupisz za 400zł byle jaką za 150? Bez przesady, profesjonalny system który obchodzi chłoptaś z Wołomina.
Ale faktycznie - czujesz się lepiej i lepiej śpisz myśląc, że masz coś profesjonalnego i to popieram bo nasze dobre samopoczucie to połowa sukcesu, też brałem system bo do AC potrzebowali.
Ale miało być o CVT bo to mnie najbardziej interesuje.

Ok Student, bez urazy.
To tylko instynkt samoobronny.
Jako, że nie jestem specjalistą od samochodów i zamieszczonych w nich urządzeniach, wierzę opiniom osób znających się na tym.
Natomiast w przeciwieństwie do Ciebie, jestem zwolennikiem nowoczesnych rozwiązań choć nie twierdzę, że proste systemy nie są skuteczne.
Problemem w moim przypadku byłoby ich zamontowanie.
I tyle.
Wracamy do cvt.
Pozdrawiam.

_________________
AVE!
Obyś Żył Wiecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 19:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 sie 2015, o 19:20
Posty: 40
Lokalizacja: Stuttgart
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 Benzyna CVT
sanchopan napisał(a):
Przecież kluczyka nie wyciągniesz jak tak zgasisz - to po co gasić...?

Tego nie robi sie by cos osiagnac tylko przez przypadek/nieuwage gdy ktos np nie jest przyzwyczajony do automatu.

sanchopan napisał(a):
A potem nie odpalisz przecież na D lub R - to czemu pytasz, co masz zrobić, przecież musisz przełączyć na P?

Pytam, poniewaz moze np po takim zgaszeniu na D trzeba przesunac na P, odpalic silnik i zgasic ponownie juz na P, by wyrownaly sie jakies cisnienia w skrzyni. Jakie cisnienia? Nie wiem, dlatego pytam, od tego jest wlasnie forum.

sanchopan napisał(a):
Z automatem zasadniczo aut się nie holuje, bo można tylko sobie zaszkodzić: lawet i tyle.
Po co chcesz holować? :-)

Nie chce holowac. To bylo tylko pytanie by w razie potrzeby wiedziec jak zareagowac, a nie szukac pomocy na forum w srodku nocy gdzies na autostradzie. Albo przykladowo taka sytuacja ze trzeba auto przesunac kilka lub kilkadziesat metrow. Mysle ze dobrze w takim przypadku wiedziec jak sie zachowac by czegos nie zepsuc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2017, o 19:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Nie wiem czy te ciśnienia nie dotyczą hydrokinetyka czasem...? Generalnie wajchę skrzyni można przesunąć również - awaryjnie - bez odpalania auta: do tego służy przycisk koło lewarka.
O kilka czy kilkanaście metrów to normalnie na luzie przesuwasz i nic się nie stanie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2017, o 13:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 sie 2016, o 09:11
Posty: 47
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 Valvematic CVT
Panowie, Panie oczywiście też jeżeli tylko czytaja forum :-) , ASO wycenilo wymianę oleju w skrzyni CVT na 550 zł materiał i robocizna.
Dopytywalem czy wymiana dynamiczna czy statyczna, otrzymałem odpowiedź, że wymieniają cytuję: "wszystki płyn".
Koszt do zaakceptowania jeżeli ma zapobiec jakimkolwiek niespodziankom. Obecny przebieg auta 150 tys. km wszystko chodzi jak trzeba, ale dmucham na zimne.
O dwie sprawy zapomniałem się zapytać, może ktoś się orientuje:
Ile litrów oleju wchodzi do skrzyni?
Czy filtr jest wymenny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2017, o 14:42 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9429
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 497
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Jak cena w ASO i z materiałami i robocizną to prawie jak za darmo :ok: Niektórzy piszą o cenach 1000 - 1500.
Ile oleju nie jestem pewien na 100% ale coś ok 7,5l. (gdzieś tutaj było o tym nawet z linkami do olejów)
https://sklep.toyota.pl/produkty/czesci ... niowe.html
cena za 1 l 50,53 zł lub 37,13 zł
nie wiem czym się różnią.
232,10 zł za 5l

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2017, o 15:48 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 sie 2016, o 09:11
Posty: 47
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 Valvematic CVT
No to coś nie tak, gdyż cena za litr oleju jak mnie poinformowano to 70 zł, czyli przy 7 l do skrzyni już daje koszt 490 zł :-(
Ktoś kilka stron wcześniej pisał, że jemu przy wymianie poszło 2,7 l, ale to coś przymało.
Może w ASO tylko statycznie wymieniają.
Chyba że jest jeszcze jeden wariant, serwis wymienia zadaramo? :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2017, o 15:59 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9429
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 497
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Albo kasuje za wymianę i nie wymienia

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2017, o 16:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
...albo pytanie co wlewa, może jakiś zamiennik tani? Aż strach myśleć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2017, o 16:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 sie 2016, o 09:11
Posty: 47
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 Valvematic CVT
Cena oleju jest chyba ok. Ktoś podał dwie strony wczesnej link http://www.midparts.com.pl/mobile/pl/p/ ... in-4L/3156
w serwisie 15 zl więcej na L.
Przejrzałem temat dokładniej i rok temu też ktoś otrzymał taka wycenę w ASO: 550 zł.
A czy jest np. sens wymiany statycznej, bo ta cena pod taki zakres usługi podchodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2017, o 15:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lut 2017, o 12:10
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0 Valvematic CVT
Dzień dobry wszystkim,
to mój pierwszy wpis.
Nie licząc motoroweru ROMET Kadet 110 automatic, którym poruszałem się wiele lat temu, nie miałem do czynienia z automatami. Przyszła pora na pierwszy i jest to CVT (Avensis 2.0 T27FL sedan). Pokonałem nieco ponad 1000 km i jestem zadowolony. Nie mam ciężkiej nogi i zużycie benzyny obliczone na dystansie 750 km (między pierwszym a drugim tankowaniem "pod korek") wyniosło 6.6 l / 100 km (większość na trasie, z odcinkami dróg szybkiego ruchu, 3 osoby i komplet bagażu). Chyba nieźle? Obrotomierz lubi wskazywać ok. 1800 rpm podczas jazdy na trasie i taka prędkość obrotowa jest pewnie przyczynkiem do rozsądnego zużycia.
Z zainteresowaniem będę śledził wątek o CVT (nie tylko ten zresztą)...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2017, o 17:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 126
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
2pac napisał(a):
Cena oleju jest chyba ok. Ktoś podał dwie strony wczesnej link http://www.midparts.com.pl/mobile/pl/p/ ... in-4L/3156
w serwisie 15 zl więcej na L.
Przejrzałem temat dokładniej i rok temu też ktoś otrzymał taka wycenę w ASO: 550 zł.
A czy jest np. sens wymiany statycznej, bo ta cena pod taki zakres usługi podchodzi?

Byłem w ASO cena wymiany oleju w skrzyni CVT 400-500zl, statyczne spuszczanie oleju, coś tam zawsze zostaje w skrzyni, potem dolewka nowego do wyznaczonego poziomu i tyle. Jednak to tylko na życzenie klienta, gdyż jak przedstawiciel ASO Toyota uprzejmie informuję, iż producent nie przewiduje wymiany oleju w tego typu skrzyni. XD

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2017, o 12:41 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2009, o 16:19
Posty: 40
Lokalizacja: Lyski k.Rybnika
Marka: Toyota
Model: Avensis T22FL Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
Cześć,
dawno mnie nie było na forum... ale moja Ave nie sprawiała mi problemów ;)
Stoję przed wyborem samochodu na kolejne lata i na razie jestem zdecydowany aby samochód zmienił się o "5", czyli z T22FL na T27FL. Interesują mnie roczniki 2012 i 2013, benzynowe 1.8 lub 2.0. Teraz pytanie do Was, na co przede wszystkim zwracać uwagę w przypadku oglądania samochodu z CVT, żeby nie stracić wszystkich pieniędzy na awarię skrzyni? Czy i jakie są objawy sugerujące, że skrzynia jest w złym stanie?
Bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki :)

_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2017, o 19:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 126
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Mam pytanie do odnośnie skrzyni CVT. Ostatnio zaobserwowałem dziwne objawy zachowywania się skrzyni, mianowicie po jeździe około godzinnej gdy przełączam drążek z pozycji R-Reverse na D-DRIVE i puszczeniu pedalu hamulaca auto stoi około 1-2sek potem następuje szarpnięcie i dopiero jedzie do przodu. Gdy przełączam z D-DRIVE na R-Reverse to auto cofa od razu. Gdy auto postoi dłużej to po uruchomieniu silnika taki objaw nie występuję, tylko po dłuższej jeździe. Sytuacja ta pojawiła się gdy jechałem ostatnio w korku 6km jadąc w dół z wzgórza za innymi autami, trwało to z około 30 min co chwilę zwalniając i naciskają co chwilę hamulec . Czy coś w skrzyni czy klocki się zapiekły? Jakieś rady?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2017, o 19:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Nie wiem czy akurat dotyczy to konkretnie Twojego przypadku, ale na 100% ta skrzynia "się uczy" stylu jazdy. Jak mi wymieniono skrzynię, to z początku przez pewien czas zupełnie inaczej "jeździła" niż "stara". A potem "się nauczyła" stylu jazdy kierowcy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 393 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], SaddaS


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda