TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 paź 2017, o 07:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 393 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lip 2012, o 21:07 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9429
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 497
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Witam,
Szukałem od pierwszego dnia obecności na forum wątku o skrzyni CVT w T27 i żadnego nie znalazłem. Poświęconego oczywiście tylko i wyłącznie temu. Dlatego też pozwoliłem sobie założyć nowy temat poświęcony tejże tematyce.
Powoli przyzwyczajam się do tej skrzyni. Podczas eksploatacji pojawiały się nurtujące mnie pytania. Mam nadzieję że wspołnymi siłami stworzymy a'la kompendium wiedzy o CVT.
tak na szybko co pamiętam

1. Czy agresywna jazda na prawdę szkodzi tej skrzyni?
2. Czy czy szarpania są normalne?
3. No i przede wszystkim jak nią efektywnie jeździć? Gaz od razu do zamierzonej prędkości czy powoli i spokojnie?
4. Na co uważać podczas jej eksploatacji?

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2012, o 14:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2009, o 21:46
Posty: 483
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Subaru
Model: Outback
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.5i boxer, CVT
Ja już kilka razy pisałem o tej skrzyni. Działa idealnie; nie daje szarpnięć przy przełączaniu biegów, w sposób bardzo precyzyjny reaguje na zachowanie kierowcy tak, że za pomocą umiejętnej pracy pedałem gazu można zrobić dokładnie to, co się w danym momencie chce osiągnąć.

Nie wiem czy agresywna jazda szkodzi tej skrzyni. Chodzą słuchy, że CVT nie potrafi przenosić takich momentów obrotowych jak inne skrzynie, dlatego nie montują jej w samochodach z silnikiem diesla. Ja w swoim mniemaniu nie jeżdżę agresywnie (ale fakt jest taki, że w jeździe codziennej mało kto mnie wyprzedza) i nie mam z tą skrzynią żadnych kłopotów. Żadnych szarpań nie zauważyłem, więc chyba nie są normalne. Skrzynia jest bezstopniowa, więc szarpnięć wynikających ze zmiany biegów też nie ma; czasem jak się ostro przyśpiesza, można poczuć, jak skokowo przesuwa się przełożenie, ale nie sposób nazwać tego szarpnięciem.

Jak nią efektywnie jeździć? Trudno powiedzieć, wszystko zależy co się chce osiągnąć - niskie spalanie czy raczej dynamiczną jazdę. Podstawowa różnica między automatem a manualem - jeśli chodzi o specyfikę jazdy - jest taka, że w manualu wrzucasz bieg, a gazem regulujesz tylko czy przyśpieszasz czy ustalasz stałą prędkość. Bo dynamikę jazdy ustalasz raczej w zależności od momentu, w którym zmieniasz biegi. Jadąc na czwórce 80 km/h w zasadzie nie ma znaczenia czy wciśniesz gaz do oporu czy do połowy - samochód będzie przyśpieszał tak samo - w zależności od tego, na ile pozwala mu fabryczna elastyczność. W samochodach z automatem jest inaczej - praca pedałem gazu jest bardzo ważna, bo za pomocą wciskania gazu dajesz informację skrzyni, z jaką dynamiką życzysz sobie przyśpieszać. Jadąc spokojnie 80 km/h i wciskając nagle gaz do dechy, zmuszam skrzynię do natychmiastowej redukcji biegu tak, żeby jak najszybciej przyśpieszać. Jeśli dodam gazu tylko trochę, samochód zacznie przyśpieszać, ale powoli, bez redukcji. W pedale gazu w automacie połączone są jakby dwa środki posiadane przez kierowcę manuala: gaz i wybór biegu.

Jeśli chodzi o to na co uważać, to ja nie uważam specjalnie na nic. Skrzynia jest podobno bezobsługowa. Oczywiście trochę uważać jednak należy - nie wolno zmieniać położenia drążka podczas kiedy samochód się toczy. Przełączanie na wsteczny lub na "PARK" przed wyhamowaniem, kiedy samochód jeszcze toczy się do przodu, to grzechy niedopuszczalne. Nie powinno się też bez potrzeby przełączać na "P", na przykład stojąc przed czerwonym światłem. Należy trzymać nogę na hamulcu, nie zmieniając położenia drążka z pozycji "drive". Ale poza takimi typowo bezsensownymi zachowaniami ta skrzynia ma właśnie tę zaletę, że nie trzeba na nią uważać. Po prostu wciskasz gaz i jedziesz, wciskasz hamulec i zwalniasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2012, o 20:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
serwisować, nie szaleć i będzie służyć, jak KN napisał skrzynie takie zabija moment (zresztą jak każde) stad póki co do diesla nie trafia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: CVT problem?
PostNapisane: 22 lip 2012, o 15:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Witam - mam pytanie, może coś podobnego kogoś spotkało np. z Avensisem lub Verso z CVT.
Dwa razy w ciągu ok. 12 tys. km mi się to zdarzyło i nie umiem tego w sposób celowy powtórzyć.
Ruszam, gaz wciśnięty powiedzmy na 20-30%, a więc niewiele, a więc obroty powinny oscylować w okolicach max. 3000-4000 obr./min. Ale auto przyśpiesza powiedzmy do ok. 40-50 km/h (nie wiem ile dokładnie, bo zrobiłem rybkę ), obroty rosną... aż do odcięcia (6750 obr./min zdaje się czy jakoś tak niewiele poniżej 7000 obr./min.), komputer odcina obroty, one spadają, rosną, odcina... Popuszczam trochę gaz - ale mam niewielkie pole do działania, bo po prostu mam go niewiele wciśniętego - nic, bez zmian.
Puszczam gaz więc całkowicie na chwilę, obroty spadają do np. ok. 4000 obr., wciskam gaz i... wszystko działa jak należy.
Coś ze skrzynią, może sterownikiem, który - jak mi się wydaje - nie umie "wrzucić wyższego biegu"? Wiem, wiem - tutaj nie ma "wyższego biegu", znam zasadę działania skrzyni i bardzo mi ona odpowiada. Ale ewidentnie coś jakby "się wiesza".
Czy w kompie auta zapisują się tego rodzaju błędu - bo jak znam życie, to na 99,9% nie?
Czy ktoś się z czymś takim spotkał? W ASO jeszcze nie byłem, bo pewnie będą chcieli to zobaczyć... a nie umiem pokazać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2012, o 15:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Koledzy, a czy móglibyście przeczytać mój wątek tutaj: http://avensis.info/viewtopic.php?f=72&t=14353 bo nie wiem czy jak mi nie "przeskakuje na następny bieg" CVT, to poważny problem czy tylko coś się wiesza? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2012, o 23:17 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
sanchopan napisał(a):
Koledzy, a czy móglibyście przeczytać mój wątek tutaj: http://avensis.info/viewtopic.php?f=72&t=14353 bo nie wiem czy jak mi nie "przeskakuje na następny bieg" CVT, to poważny problem czy tylko coś się wiesza? :)


kolego wygląda to na poślizg - problem z regulacją czasu poślizgu sprzęgła -> lepiej udaj się do serwisu skrzyń ASB, a ASO toyoty to :glupek: w sprawie automatów (i tak oddadzą do serwisu ASB) lub wymienią skrzynię :diabel: . ogólnie skrzynie cvt stosuje się w autach z małymi silnikami i niedużymi momentami (oczywicie sa specjalne konstrukcjie cvt do aut luksusowych, mocnych, ale avensisa to nie dotyczy :jezyk: ). skrzynie cvt są ogólnie słabe, ich przebiegi bezawaryjne to 150-200tys, drogie naprawy (wyższe niż w przypadku klasycznych automatów) itd. ja bym cvt nie kupił :-) (a mam już 4 automat). jedyne co to sa oszczędne bo potrzebują mniejszych obrotów aby przenieść ten sam moment co w innych skrzynkach. ogolnie nie polecam szaleć na drodze z tymi skrzyniami :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2012, o 23:20 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
cvt to chyba w starej fiescie byla takie dwa kolka co sie rozjezdzaja i pasek bezstopniowa jakos tak czy to zbieznosc nazw jakas???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2012, o 23:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
kamyk napisał(a):
cvt to chyba w starej fiescie byla takie dwa kolka co sie rozjezdzaja i pasek bezstopniowa jakos tak czy to zbieznosc nazw jakas???

nie kolego :brewki: to coś to dokładnie to samo, tylko w nowocześniejszym wykonaniu :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2012, o 23:33 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
ale tamta skrzynia byla "wieczna" ale moc inna i moment pytanie tylko czy toyota poszla droga vw czyli 150-200tys km i amen czy nie zastosowano jakis udziwnien ktore spowoduja problemy po jakims czasie. mi sie podobalo silnik chodzi na takich samych obrotach a auto przyspiesza taki melex!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2012, o 23:38 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
np. w audi słynny multitronic (cvt) był porażką, dali sobie z nim spokój ;-). no cóż toyota nic tu nie zastosowała, bo kupiła "gotowca" aisina lub jatco i tyle. zresztą dzisiaj tylko merc robi swoje skrzynie :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2012, o 23:48 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
mały OT :jezyk: obecnie mam 2 skrzynie: zwykłą 4HP22 ZF - klasyk nic specjanego ale sprzęgniętą z 4.6V8 :diabel:
i bardzo fajną skrzynkę od mitsubishi adaptacyjną (invecsII) - ta uczy się stylu jazdy kierowcy :diabel:
cvt jakoś we fieście przełknąłem ale w ave mnie nie przekonuje...ale o gustach się nie dyskutuje :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2012, o 08:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
a ma ktos przekroj badz zdjecia bebna do skrzyni cvt toyoty?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2012, o 11:22 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9429
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 497
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
wtom napisał(a):
sanchopan napisał(a):
Koledzy, a czy móglibyście przeczytać mój wątek tutaj: http://avensis.info/viewtopic.php?f=72&t=14353 bo nie wiem czy jak mi nie "przeskakuje na następny bieg" CVT, to poważny problem czy tylko coś się wiesza? :)


kolego wygląda to na poślizg - problem z regulacją czasu poślizgu sprzęgła -> lepiej udaj się do serwisu skrzyń ASB, a ASO toyoty to :glupek: w sprawie automatów (i tak oddadzą do serwisu ASB) lub wymienią skrzynię :diabel: . ogólnie skrzynie cvt stosuje się w autach z małymi silnikami i niedużymi momentami (oczywicie sa specjalne konstrukcjie cvt do aut luksusowych, mocnych, ale avensisa to nie dotyczy :jezyk: ). skrzynie cvt są ogólnie słabe, ich przebiegi bezawaryjne to 150-200tys, drogie naprawy (wyższe niż w przypadku klasycznych automatów) itd. ja bym cvt nie kupił :-) (a mam już 4 automat). jedyne co to sa oszczędne bo potrzebują mniejszych obrotów aby przenieść ten sam moment co w innych skrzynkach. ogolnie nie polecam szaleć na drodze z tymi skrzyniami :jezyk:



no to mnie nie pocieszyłeś...

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2012, o 13:47 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
spokojnie, zrób diagnostykę skrzyni w dobrym fachowym warsztacie ASB i będzie wiadomo. może wystarczy jakaś regulacja mechanizmów skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2012, o 14:10 
Ze wzgledu na takie wlasnie kwiatki nie mam CVT. I wogole bym nie mial bo mam diesla. Czytalem na forum w DE jak gosc sie zalil na problemy z ta skrzynia i brak rozwiazania w ASO. Wcale sie nie dziwie bo typ ciagal ta skrzynia cale lato przyczepe kempingowa :-D .


Góra
  
 
PostNapisane: 26 lip 2012, o 22:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Dzięki za odzew. Generalnie aktualnie ujeżdżam 1,8 z CVT, ale... - proszę wybaczyć, ale na znanym forum w tym temacie cisza! - w Verso. Proszę nie bić. Avensisem aktualnie nie jeżdżę, dodam, że 1,8 w Ave a 1,8 w Verso, to dużo lepiej jest w Ave. No, ale i masa i gabaryty większe w Verso.
W ASO zgłosiłem, ale na razie tylko na zasadzie zapytania - mają pytać w W-wie. Auto ma dopiero 12 tys. km przebiegu. Owszem, zdarza mi się ruszać "do dechy" spod świateł, ale na przestrzeni całego przebiegu zrobiłem tak raptem kilka razy, więc wątpię, żeby to było przyczyną.
No i nie umiem powtórzyć, nie wiem czy mi wierzą, nie wiem co zrobią :(
Generalnie ze skrzyni i auta zadowolony jestem, ale jak w rocznym aucie takie kwiatki... sam nie wiem co myśleć.

Choć zastanawia mnie taka rzecz - naczytałem się również przed zakupem o awaryjności CVT różnych marek: i Nissana, i Mitsubishi, i Audi i coś tam jeszcze. Ale o Toyocie nie było... ani słowa!
Znam dodatkowo niemałą ilość ludzi, co CVT jeżdżą i 100 i 200 tys. km i sobie chwalą i jest super. I nic się nie dzieje.
W hybrydach też parę ludzi znam (głownie Prius) i też przebiegi ogromne i wszystko działa - choć to nie ta sama skrzynia, bo planetarna - ale jednak CVT.
To co? Ja mam takiego pecha, że trafiłem na zły egzemplarz, czy może te kilka razy spod świateł skrzynię już zajechały? Nie chce mi się wierzyć... :bojesie:

Aha! Jeszcze jedno - o jakim sprzęgle mówimy, skoro wedle mojej wiedzy w skrzyniach CVT zasadniczo sprzęgła... nie ma?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2012, o 22:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
No i zadaj człowieku trudniejsze pytanie lub pytanie inne niż standardowe.
I wszyscy specjaliści milczą.
Pytanie czy milczą czy specjaliści...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2012, o 22:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
To dość nowe rozwiązanie w toyocie, nie ma tego dużo na rynku, stad i doświadczeń mało co przekłada się na mały ruch w temacie, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2012, o 22:32 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
w sumie cvt nie jest "typowym" automatem, blizej jej do skutera czy starej fiesty....moze melex tez ma cos podobnego???? aso tez nie jest pewno zachwycone klientami co pytaja czy tak ma byc???? a jak mam byc skoro nikt nie wie jak ma byc....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 16:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
A jak to jest z holowaniem - ponoć można na Neutral i ABSOLUTNIE NIE do tyłu - wg instrukcji?
A przetaczać tarcze na aucie, kiedy to z zewnątrz przez 1-2 godziny kręcimy raz jedną raz drugą stroną na zgaszonym silniku - można? Tak się pytam, bo widziałem jak u znajomego przetaczali w innym aucie i był zadowolony z efektu. A wiedza może się przydać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 18:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
skoro instrukcja pisze zeby tego nie robic, to ja bym to na serio potraktowal
co do toczenia to jezeli odbywa sie na jednym kole to nie powinno miec to znaczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 20:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
wrc napisał(a):
skoro instrukcja pisze zeby tego nie robic, to ja bym to na serio potraktowal
co do toczenia to jezeli odbywa sie na jednym kole to nie powinno miec to znaczenia


W sensie, że jak tocząc nie kręci naraz całą osią, dwoma kołami jednocześnie, tylko raz jednym a raz drugim (tak robi, widziałem) - to ok? Mimo że CVT?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 21:51 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
jeżeli nie robi tego jednocześnie to po mojemu jest to ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2012, o 19:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2012, o 08:41
Posty: 351
Lokalizacja: milano
Marka: toyota
Model: avensis I
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
kamyk napisał(a):
w sumie cvt nie jest "typowym" automatem, blizej jej do skutera czy starej fiesty....moze melex tez ma cos podobnego???? aso tez nie jest pewno zachwycone klientami co pytaja czy tak ma byc???? a jak mam byc skoro nikt nie wie jak ma byc....

CVT jest tak samo podobna do automatu co do manuala to jest inny twór idealny w teori a w praktyce po mojemu szkoda gadać ( socjalizm w teori też jest idealny )po prostu przekładnia bezstopniowa dobra do powolnego turlania i najważniejsze mega droga w naprawach . ps. co do melexa to silniki elektryczne nie wymagają przekładni podobnie jak tramwaje tylko przestawienie kierunku obrotu czyli przód i tył


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2012, o 15:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
rng17 - z Twoje postu aż bije takie przesłanie, że cvt nigdy nie miałeś. BTW...
Powolne turlanie - zaprzeczam. Ściema, bzdura, kłamstwo albo niewiedza kogoś kto nie ma o tym pojęcia: w tyle odstają ci z manualem, wyłączając sam start taki do zera zatrzymany. Potem już cvt wygrywa.
Awaryjność - gdzie, co, jak? Niektórzy tutaj zrażeni - nie wiadomo czemu, bo cvt nie mieli, tylko "słyszeli, że kuzyn szwagra teściowej miał takiego kumpla, co to miał żonę i jej teściowej bratanica wujka ciotka..."...
A jakieś konkrety?
Bo nt. uduchawianej prawie przez zwolenników Vagenów DSG "najlepszej, najwspanialszej, najcudowniejszej" (o jeździe w korku i "głupawce" skrzyni pomiędzy 1 a 2 biegiem nikt jakoś (przed sprzedażą) nie wspomina) to pełno wpisów, że to nie sielanka.
A CVT, tak konkretnie z Toyoty?? Umie jeden z drugim czymś się podeprzeć, jakimiś bardziej masowymi wpisami? Bo jak nie, to zalatywać może typowo polskim "nie znam, to się boję". :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2012, o 18:58 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1950
Pochwały: 11
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
sanchopan jak spotkało cię to co my mieliśmy to współczuję,
Verso 1.8 skrzynia automatyczna , nie wiem czy to się nazywa w Verso CVT lub inaczej, mniejsza z tym.
Skrzynia ma kompa i siłownik który steruje przełożeniami w skrzyni.
Jak łożysko zaczyna niedomagać to siłownik dostaje w tyłek, jak siłownik obciąża kompa to komp dostaje w tyłek więc zaczynamy od wymiany:
łożyska i siłownika? oraz idziemy do Częstochowy na kolanach aby nie wymieniać kompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2012, o 19:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 17:11
Posty: 891
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 34
Marka: Skoda
Model: Octavia III Combi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.4 TSI 140KM
Może jeszcze wykonać próbę przełączania "wirtualnych" biegów w trybie ręcznym. Jeżeli to będzie działać, to raczej nie będzie winy siłownika tylko sterowania.....

A tak w ogóle, to ja bym się do tej skrzyni przyzwyczaił. Zrobiłem T27 z CVT jakieś 2000km i byłem miło rozczarowany. Najbardziej upierdliwa jest podczas jazdy na autostradzie z wysokimi prędkościami lub podczas przyspieszania z prędkości ok. 100 km/h (jazda jak na zjechanym sprzęgle).

_________________
Pozdrowienia spod Poznania
T25 Sol+
OIII


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2012, o 20:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 196
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
mitmar - tak, ale to nie jest kwestia tego że auto nie przyśpiesza, że się źle czy nieprawidłowo zachowuje itd. To jest kwestia mentalności czy jako kto woli - przyzwyczajenia. Działa świetnie - a jak ktoś pisze, że "zła skrzynia bo głośno wyje" (np. większość pseudoredaktorów), to w ogóle nie rozumie, nie chce zrozumieć i nawet nie umiałby zrozumieć, że tak ma być i tak jest dobrze.
student22 - mam wrażenie, że w ogóle nie pamiętasz, co napisałem, bez urazy.
Skrzynia 2x się zwiesiła, poza tym wszystko działa idealnie, przełączanie biegów też.
...a moje pytanie ostatnie dalej bez odpowiedzi.
I dobrze. :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 paź 2012, o 07:24 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1950
Pochwały: 11
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Ja ci tylko zasygnalizowałem, błąd sterowania i wysprzęglika a kolejne takie problemy będą zmierzały do serwisu.
Pojeździsz zobaczysz :hahaha: .
I może sobie kiedyś przypomnisz że Student coś takiego napisał :brewki:
Dobrze jest się nauczyć specyficznej jazdy tzn, odpuszczania gazu przy zmianie przełożeń, jak sie potrenuje to zaczyna wychodzić całkiem dobrze.

Generalnie trzeba zwrócić uwagę na trend, w Polsce coraz więcej osób jeździ na automatach , Ja poza skrzynią Mitsubishi nie trafiłem jeszcze godnego następcy , ale się starzeję więc pewnie przyszły też będzie automat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 paź 2012, o 08:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2012, o 08:41
Posty: 351
Lokalizacja: milano
Marka: toyota
Model: avensis I
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
sanchopan napisał(a):
mitmar - tak, ale to nie jest kwestia tego że auto nie przyśpiesza, że się źle czy nieprawidłowo zachowuje itd. To jest kwestia mentalności czy jako kto woli - przyzwyczajenia. Działa świetnie - a jak ktoś pisze, że "zła skrzynia bo głośno wyje" (np. większość pseudoredaktorów), to w ogóle nie rozumie, nie chce zrozumieć i nawet nie umiałby zrozumieć, że tak ma być i tak jest dobrze.
student22 - mam wrażenie, że w ogóle nie pamiętasz, co napisałem, bez urazy.
Skrzynia 2x się zwiesiła, poza tym wszystko działa idealnie, przełączanie biegów też.
...a moje pytanie ostatnie dalej bez odpowiedzi.
I dobrze. :diabel:

Być może można przyzwyczaić się do brzydkiej żony czy grzyba w pokoju ale ja nie potrafie jeśli ty potrafisz to powodzenia :) co do posiadania sam z CVT to owszem nie miałem ale czterema takimi dziwolągami jeżdziłem i mi wystarczyło żeby nigdy więcej , wóde ciepłą też piłem ale nigdy więcej nie chcę i nie chcę też nigdy więcej takiego dziwoląga co do awaryjności to się nie wypowiadaj skoro cały zestaw jest prawie nowy przejedż 300 -400 tys i sie pochwal


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 393 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda