TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 paź 2018, o 08:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sty 2012, o 11:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 sie 2009, o 21:46
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 7AFE Benzyna
Witam serdecznie,

Problem, o który chciałem dziś zapytać dotyczy skrzyni biegów w modelu T22 1.8 7AFE. Otóż ostatnio zaczął pojawiać się problem z wyłączeniem I biegu przy zmianie na II. Najgorsza sytuacja jest kiedy auto rozpoczyna jazdę po postoju i "skrzynia" jest zimna i również na zewnątrz jest raczej chłodno. Problem z wyłączeniem biegu jest tym gorszy im wyższe są obroty silnika przy których następuje zmiana biegu i podejrzewam że gdybym "podkręcił" do 3500 obr/min wówczas urwałbym linki dżwigni.
Sytuacja o której piszę wydaje się nie mieć miejsca po dłuższej jeździe oraz kiedy na zewnątrz panują wyższe temperatury. Wiem, że skrzynia w AVE bywa problematyczna i być może ktoś spotkał się i co ważniejsze rozwiązał podobny problem.Olej w skrzyni wymieniony został ok 20 kkm temu na Castrol TAF-X. Płyn w sprzęgle również wymieniony ok 10 kkm temu. Auto ma 127 kkm całkowitego przegiegu.
Udało mi się już dowiedzieć, że niektóre problemy może rozwiązać smarowanie linek od układu połączeń dżwignia - skrzynia smarem teflonowym zaś pracę skrzyni może poprawić wymiana oleju na olej dla automatów. Póki co układ tem wysmarowałem obficie WD40, co nie przyniosło poprawy. Nie wiem czy w moim modelu jest możliwość regulacji tych linek, a jeżeli tak to jak to zrobić
Być może winnym całego zamieszania jest wysprzęglik ponieważ jakiś czas temu zaczeły dochodzić z niego jakiś piski, których nie usunął WD40. Istnieje zestaw naprawczy wyspręglika, ale nie chciałbym robić tego w ciemno tym bardziej, że nie mam problemu z pozostałymi biegami w żadnej sytuacji (no może III "haczy " przy jej włączaniu) oraz sprzęgło chodzi lekko po wymianie płynu.


Dziekuję za wskazówki i podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2012, o 22:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 22:21
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 diesel
Ja mam podobny problem z 2 biegiem (avensis 2.2 2006 r. diesel) ja silnik jest zimny "chaczy" 2 bieg, pod koniec nawet jest zgrzyt, 2 razy regulowali linki i nic to nie dało sprzęgło i koło dwumasowe wymienione zostało w lipcu 2011 r. Serwis zalecił wymienic olej w skrzyni ale wydaje mi sie ze to nic nie da i skończy sie na wymianie synchronizatora 2 biegu. Jak ktos sie orientuje jak cena jest naprawy z częsciami? Pozrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2012, o 22:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 590
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 23
Marka: volvo
Model: xc90
Nadwozie: inne
Rocznik: 2008
Silnik: 3,2 awd
jako,że znam te skrzynie na pamięć,i nie wiele czasu zajmuje mi zrobienie tego,a do tego posiadam potrzebny synchron,ofreruję jedyną, i nie powtarzalną cenę 7 pozdrawiam, tylko niestety dzieli nas troche kilometrów

_________________
http://www.centrumajk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 19:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 sie 2009, o 21:46
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 7AFE Benzyna
Problem rozwiązany!! Przymanimiej w zakresie temperatur od 0 stC. Na pełny test trzeba będzie poczekać do zimy. A
Jako że ostatnio opisany przeze mnie problem zaczął się nasilać po postoju nawet gdy temperatura oscylowała w pobliżu 10 stC. Zacząłem przeszukiwać net i pewnego razu trafiłem na podobny temat.Sprawa dotyczyła co prawda RaVki niemniej jednak podane tam rozwiązanie pomogło i u mnie. Całość tutaj:
http://www.2carpros.com/questions/toyot ... -when-cold

Idąć tym tropem wymieniłem początkowo "clutch slave release cylinder" przy sprzęgle. Niestety nie przyniosąo to poprawy dopiero wymiana "clutch master cylinder" przy pedale sprzęgła wprawiąła mnie w zdziwienie kiedy to bez względu na to ile rpm wykręciłem na I biegu jego wyłączenie nie sprawiało już żadnych kłopotów, nawet przy temperaturze ok 0 stC.
Przy okazji wymiany właściwej pompy sprzęgła czyli wspomnianego "clutch master cylinder"
Warto wuregulować luz na pedale sprzęgła. Oczywiście należy pamiętać aby zostawić minimalny luż wg. zaleceń serwisowych tak aby łożysko dociskowe było całkowice odciązone podczas normalnej jazdy. U siebie regulację zrobiłem to w ten sposób, że podniosłem nieco położenie górne pedału sprzęgła zostawiając nieco luzu na cylindrze sprzęgła współpracującym z pedałem. Jednocześnie przy całkowicie odpuszczonym sprzęgle powinien być wyczywalny luz między "łapą" sprzęgła i trzpieniem wysprzęglika(slave release cylinder) co gwarantuje że łożysko dociskowe jest całkowicie odciążone oraz na tarczę przeniesiona jest maksymalna siła docisku.
Jak więc widać winą całego zamieszania było niewłaściwie działajace sterowanie sprzęgła.
Co ciekawe wymienione elementy wydawały się działać poprawnie (brak wycieków, lekko działające sprzęgło) jedyną podejrzaną rzeczą był słyszalny pisk dochodzący z obydwu cylindrów podczas wysprzęglania.
Oby to rozwiązanie pomogło w każdym z przypadków.
Koszt cylindrów to dla wysprzęglika: 87 PLN (TRW) zaś dla pompy sprzęgła 210 PLN (AISIN) identyczna z tą która była w oryginale. Ceny oczywiście spoza ASO gdzie: wysprzęglik - 385zł brutto zaś pompa 637zł brutto :wow:
Pozdrawam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 21:48 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Dzięki :ok: choć mam nadzieję, że nie będzie mi to potrzebne ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 12:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2013, o 19:50
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
Co prawda, to używam T25, ale miałem ten sam problem - może mój przypadek, komuś pomoże w podjęciu decyzji.
Na początku września, po przekroczeniu 200 tys. km i pojawieniu się temperatur poniżej +10°C zaczęły pojawiać się opisane tu problemy z wyjęciem pierwszego biegu.
Sprzęgło zachowywało się prawidłowo, nie szarpało i nie ślizgało się.
Wymiana oleju w skrzyni biegów i płynu w układzie wspomagania sprzęgła nie spowodowały poprawy.
Co ciekawe w warsztacie zaobserwowano, że na stojącym samochodzie, z uruchomionym silnikiem nie można "włożyć" V biegu. W czasie jazdy przełączanie z IV na V bieg bez najmniejszego problemu.
Choć nie codziennie, ale regularnie co kilka dni problemy z wyjęciem I biegu pojawiały się. W czasie obserwacji temperatury spadały do -15°C, ale obniżenie temperatury nie wpływało na wzrost intensywności występowania tego problemu.
Stanąłem przed dylematem czy wymieniać sprzęgło czy opisaną tutaj pompę sprzęgła (clutch master cylinder).
Zdecydowałem się na wymianę kompletnego sprzęgła. Po wymianie zużycie "starego" sprzęgła oceniono na 40 - 50 %, czyli normalnie mogłoby jeszcze pracować.
Na nowym sprzęgle przestał występować problem "włożenia" V biegu.
Po miesiącu od wymiany i kilku tysiącach kilometrów, ani raz nie wystąpił problem z wyjęciem I biegu na zimnej skrzyni biegów.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda