TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 26 maja 2018, o 21:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lis 2008, o 16:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 20:35
Posty: 14
Lokalizacja: Wieluń
Witam wszystkich. Nie dawno zauwazylem ze podczas puszczania sprzegla z kabiny dobiega dziwne stukotanie. tzn nie cykliczne sa to dwa gora trzy stukniecia. zauwazylem ze sie tak dzieje podczas jazdy ale drazac temat sprawdzilem na postoju i przy wylaczaonym silniku. i to sama. czy moglby ktos doradzic co to moze byc i co trzeba ewantualnie wymienic. moja avensis to t25 2004 r 1.8 benzyna. dziekuje za info.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2008, o 01:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 paź 2008, o 20:44
Posty: 78
Lokalizacja: Gdańsk
scoorpioo napisał(a):
Witam wszystkich. Nie dawno zauwazylem ze podczas puszczania sprzegla z kabiny dobiega dziwne stukotanie. tzn nie cykliczne sa to dwa gora trzy stukniecia. zauwazylem ze sie tak dzieje podczas jazdy ale drazac temat sprawdzilem na postoju i przy wylaczaonym silniku. i to sama. czy moglby ktos doradzic co to moze byc i co trzeba ewantualnie wymienic. moja avensis to t25 2004 r 1.8 benzyna. dziekuje za info.


To typowy objaw tulei pedała sprzęgła . W serwisie smarują tuleje specjalnym smarem ale jest to dość kosztowna impreza gdyż zazwyczaj demontują całą konsolę . Znam magika co smaruje tuleje bez zdejmowania deski . Ps. w mojej Toyce też pedał skrzypiał i ten temat był już wałkowany na forum . Przyczyną tego zjawiska oprócz tulei jest za duży skok jałowy pedału sprzęgła . Wystarczy 5 minut aby ten luz skasować i wtedy skrzypienie powinno zniknąć .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2009, o 23:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:21
Posty: 8
Lokalizacja: Pólnoc
Witam

Mam toyote avensis silnik 1,6, 2005r, 130 000 przebiegu. Dzisiaj zauważyłem, że pojawił się taki problem.
Jadę np. na 4-tym biegu i obroty mam około 2000, nagle do końca wciskam gaz obroty rosną szybko do 3,5 tys a potem spadają do około 2200 i samochód już normalnie przyspiesza. Jest tak jakby nagle obroty rosły nie przekazując tej mocy do kół (jakby było lekko wciśnięte sprzęgło, a nie jest), a potem spadają i łapią na troche wyższym poziomie.

Na innych biegach podobna sytuacja. W czym może być problem?

Widziałem podobne tutaj wątki o falujących obrotach, ale autorom w ich postach chodziło chyba o co innego.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2009, o 23:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2007, o 17:09
Posty: 556
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6 vvt-i
Wygląda na ślizgające się sprzęgło. Może koledzy podrzucą inne pomysły?

_________________
Sukces nie zmienia człowieka, tylko obnaża jego prawdziwe oblicze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2009, o 23:14 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20513
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
padlo sprzeglo, kilka stowek czesci, od 300 zl wymiana, w aso placilem 600 za wymiane

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2009, o 23:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2008, o 22:44
Posty: 153
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
napewno sprzeglo.bo tez tak mnialem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2009, o 23:21 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 paź 2008, o 20:44
Posty: 78
Lokalizacja: Gdańsk
Sprzęgło, sprzęgło i jeszcze raz sprzęgło. ASO Chwaszczyno obok Gdyni. Tarcza, docisk i łozysko z wymianą 1400 zł przy przebiegu 75000 km. I love TOYOTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2009, o 23:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Najpierw trzeba spróbować podregulować sprzęgło. Być może trzeba tylko zrobić luz i będzie wszystko ok.
1 minuta pracy nic nie kosztuje.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: oryginał
PostNapisane: 24 kwi 2009, o 10:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 15:49
Posty: 6
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-4D
panowie ja wiem napewno że mam sprzęgło do wymiany, tylko prosił bym jakiegoś speca aby mi powiedział jakie jest oryginalne sprzegło w Ave 98r 2.0 benzyna!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2009, o 18:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2008, o 12:23
Posty: 297
Lokalizacja: Pruszków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
Lmakar napisał(a):
przebieg to 110 tyś, biegi ciężko chodzą, dwóch mechaników, na przeglądzie i przy montażu gazu stwierdziło że sprzęgło się kończy.

Generalnie strasznie szybko lecą sprzęgła w tych ave, znajomy kupił identyczną 2003 rok, 106 tyś i też sprzęgło kupuje.

Pocieszeniem jest to że "Aisin" kosztuje nie całe 500 zł.

Generalnie stukot jest słyszalny na luzie przy wolnych obrotach, gdy wcisnę sprzęgło stukot ustaje.

Pozdr


Czy jesteś pewien, że przebieg auta jest autentyczny???
Ja w swoim życiu miałem dwie toyoty i w obydwu wymieniałem sprzęgło przy przebiegu 250 tysięcy (mowa oczywiście o silniku benzynowym).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2009, o 18:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20513
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
franklin1978 napisał(a):
Czy jesteś pewien, że przebieg auta jest autentyczny???
Ja w swoim życiu miałem dwie toyoty i w obydwu wymieniałem sprzęgło przy przebiegu 250 tysięcy (mowa oczywiście o silniku benzynowym).
w t25 benzynowych wymiana nastepuje duzo szybciej, sporo forumowych t25 tak mialo :czytaj:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: oryginał
PostNapisane: 4 cze 2009, o 18:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2008, o 12:23
Posty: 297
Lokalizacja: Pruszków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
maly2000 napisał(a):
panowie ja wiem napewno że mam sprzęgło do wymiany, tylko prosił bym jakiegoś speca aby mi powiedział jakie jest oryginalne sprzegło w Ave 98r 2.0 benzyna!


Ja u siebie zamontowałem sprzęgło AISIN nr. katalogowy AISKT-229 (średnica tarczy 224 mm). Przy okazji wymieniłem też płyn, bo warto to zrobić. Sprzęgło chodzi bardzo lekko, mogę stwierdzić, że w ogóle go nie czuję pod nogą. Muszę od nowa się przyzwyczajać do samochodu. :-)

[ Dodano: 2009-06-24, 09:04 ]
Moje nowe sprzęgło okazało się niewypałem! Po trzech tygodniach użytkowania piszczy mi "nowe" łożysko oporowe. Mechanik potwierdził moje przypuszczenia. Wydałem na ten zestaw łącznie z wymianą 800 złotych. Oczywiście będę je reklamował, ale procedura jest bardzo skomplikowana. Muszę wymontować całe sprzęgło, a nie samo łożysko ponieważ zakupiłem to w zestawie i na 14 dni postawić auto na kołkach. Załamka !!! Jeżeli natomiast odrzucą mi reklamacje to jeszcze raz muszę zapłacić mechanikowi za wymianę. Chyba się zawiodłem na firmie AISIN, albo się zepsuli, albo je mam ogromnego pecha.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sie 2009, o 09:53 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1123
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
www77607 napisał(a):
Od niedawna posiadam T22 z 98 r. Nie wiem co sie dzieje, bo gdy ruszam delikatnie z 1 i puszczam sprzęgło, to auto dziwnie piszczy. Jak zmieniam na wyższe biegi jest juz normalnie. Występuje to tylko przy ruszaniu z 1. Nie wiem co sie dzieje? prosze o pomoc. :help:


Też mam ten problem - z tymże u mnie pojawia się tylko na ciepłym silniku, na zimnym tego nie ma więc problem z zawieszeniem i poduszkami odpada, na wyższych biegach to nie występuje. Sprzęgło to raczej nie jest, gdyż piszczenie pojawia się nie tylko przy użyciu sprzęgła - jak jadę na jedynce przy obrotach jałowych i wcisnę gaz to także je słychać - im mocniej wcisnę gaz tym dźwięk głośniejszy. Jedyne co mi na myśl przychodzi to płyn w skrzyni biegów?

PS. Link do tematu, który podał Grzechu nie działa...

[ Dodano: 2009-08-06, 20:53 ]
Mowa o tym linku: http://avensis.info/viewtopic.php?t=417 ... krzypienie

[ Dodano: 2010-05-26, 16:33 ]
I poradziłem sobie z tym piskiem po dość długim czasie co prawda, ale jednak - przyczyną okazała się uszczelka stożkowa na wydechu - trzbea to rozkręcić i nasmarować smarem wysokotemperaturowym - ponoć najlepsze są produkty Molykote ale w Lubinie to nawet w sklepach nie znają tej firmy - użyłem jakieś produktu do użytku na morze i na razie super cisza. Podobno ten problem występuje też w Yarisach, choć samo sprzęgło oryginalne potrafiło też popiskiwać w wersjach z silnikiem 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lis 2010, o 22:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 cze 2010, o 22:13
Posty: 40
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Ja mam jeszcze inaczej.
Sprawa ma miejsce tylko na 1 biegu i czasami na 2 przy nagrzanym silniku. Przy zimnym silniku i sprzęgle nie występuje.
Gdy delikatnie (już do bólu) puszczam pedał sprzęgła słyszę chrobot, jakieś tarcie, nikłe szarpanie wprawiające w drgania cały samochód. Lekkie ale wyczuwalne nawet dla pasażera siedzącego z przodu. Taj jak by sprzęgło pracowało przez moment na papierze ściernym o grubym ziarnie - działa "chropawo", a nie gładko. Nie wiem jak to lepiej określić...
Przyspiesza normalnie.
Co to może być???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2012, o 13:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 sie 2011, o 02:08
Posty: 7
Lokalizacja: Belgia
Marka: Avensis
Model: T22 Liftback Anglik
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
Witam Wszystkich,
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

Mam T22 "Anglika" 1.6 benzyna GS nie VVTi rok 2000 z przebiegiem 285 tys. Kupiłem ten samochód żeby się nim przetransportować wraz z rodziną z wysp brytyjskich na kontynent europejski - Belgia. Autko i silniczek rewelacja. Jak na 1.6 całkiem przyjemnie przyśpiesza.
Otóż po ostatniej podróży z Belgii do Polski (1300km) zaobserwowałem dziwny pisk (ćwierkotanie) który raz się pojawia a raz nie i sądziłem że to może pasek, ale obydwa paski wymieniłem na nowe tuż po zakupie samochodu.
Ponadto, zauważyłem, że przy zimnym silniku, przy niskich temperaturach (ok. 3-4 stopnie na plusie) wystepował problem z "wyrzucaniem" biegów 1 i 2. Sprzegło się nie ślizga. Ogólnie wydaje mi się, że biegi wchodzą trochę oporniej - w zasadzie wszystkie. Tyle, że nie ma reguły czasem jest lepiej czasem jest gorzej.
Znajomi poradzili mi wymienic olej w skrzyni biegów. Wymieniłem. Problem niskich temperatur jakby ustał, ale nadal biegi okazjonalnie wchodzą jakby z delikatnym oporem. Nie wiem, czy to moja sugestia, ale jak dokładnie docisnę sprzęgło do podłogi, to jest jakby lepiej.

Ostatnio udało mi sie zlogalizować wpomniany na wstepie pisk (przypomonający pisk paska).
Po uruchomieniu samochodu, gdy silnik pracuje na luzie, pisk jest słyszalny.
Gdy delikatnie nacisne pedał sprzęgła, pisk ustaje.... Gdy odpuszcze pedał sprzegła, pisk powraca.

Otworzyłem maskę i spjrzałem na okolice skrzyni biegów w miejscu gdzie (jak sądze) wchodzi linka sprzęgła.
W obudowę skrzyni linka wchodzi w takim gumowym przegubie.
Przy pracującym silniku jak dotkę tego przegubu, to .... przestaje piszczeć!

Jestem raczej laikiem w sprawach napraw samochodów.
Zastanawiam się, czy powinienem wymienić sprzęgło? Czy psiknąć WD40, czy jakimś smarem pod ten przegub?

Wrociłem z Polski do Belgii po Świętach, kolejne 1300 km bez problemu, ale niepokoją mnie te objawy pisku/ćwierkotania przy lince sprzęgła i lekko opornie wchodzące biegi.

Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i chciałbym mu pomóc uniknąć problemu w dłuższej trasie za wczasu.
Nie mam też fortuny do wydania, bo pewnie jeździłbym nowszym modelem ;-)

Z góry serdecznie dziekuję za wszelkie wskazówki.
Pozdrowienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2012, o 14:20 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7133
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 858
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Ciężko wchodzące biegi to też może być pracująca na sucho "łapa" wchodząca do skrzyni biegów.
Zobacz z góry na skrzynię pod filtrem powietrza (wyjmij obudowę), zobaczysz gdzie dochodzą z kabiny linki zmiany biegów do takich dwóch przegubów.
Spryskaj WD40 te przeguby i łapy w miejscach, gdzie elementy ruchome ocierają się o siebie, powinno pomóc.

Piski ewidentnie pochodzą od sprzęgła (jego łożyska, łapy). Możesz tam spróbować prysnąć delikatnie ale z wyczuciem, żeby na tarczę sprzęgła nie prysnąć tylko na łapę i łożysko oporowe. Jak tą gumową harmonijkę linki wchodzącej do skrzyni zdejmiesz to włożysz wężyk, którym pryśniesz, tylko nie pryskaj w stronę silnika (na tarczę).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 00:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 sie 2011, o 02:08
Posty: 7
Lokalizacja: Belgia
Marka: Avensis
Model: T22 Liftback Anglik
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
piokli napisał(a):
Ciężko wchodzące biegi to też może być pracująca na sucho "łapa" wchodząca do skrzyni biegów.
Zobacz z góry na skrzynię pod filtrem powietrza (wyjmij obudowę), zobaczysz gdzie dochodzą z kabiny linki zmiany biegów do takich dwóch przegubów.
Spryskaj WD40 te przeguby i łapy w miejscach, gdzie elementy ruchome ocierają się o siebie, powinno pomóc.

Piski ewidentnie pochodzą od sprzęgła (jego łożyska, łapy). Możesz tam spróbować prysnąć delikatnie ale z wyczuciem, żeby na tarczę sprzęgła nie prysnąć tylko na łapę i łożysko oporowe. Jak tą gumową harmonijkę linki wchodzącej do skrzyni zdejmiesz to włożysz wężyk, którym pryśniesz, tylko nie pryskaj w stronę silnika (na tarczę).


Wielkie dzięki za odpowiedź. Zastosuję się do wskazówek w najbliższym czasie i odezwę się ponownie z rezultatem.
Poszukam jeszcze jakiegoś rysunku poglądowego, żebym mniej wiecej wiedział co jest co.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2012, o 17:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 sie 2011, o 02:08
Posty: 7
Lokalizacja: Belgia
Marka: Avensis
Model: T22 Liftback Anglik
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
Witam,
Spróbowałem psikac WD40 pod ten mniejszy owalny, harmonijkowy przegób do ktorego dochodzi linka sprzegła.
Przegub ten łączy się chyba z tą "łapą"(?) a ona z kolei wchodzi do skrzyni. (czy dobrze to rozumiem?)
Wydaje mi sie, że jak tym przegubem poruszam to jest tam trochę luzu jak tym poruszam ręką - to sie minimalnie rusza razem z łapą. Czy tak ma być?

Popsikałem, ale piszczenie/ćwierkanie nie ustało. Dochodzi to z okolic tego przegubu.
Jest tam jeszcze drugi przegub na samej skrzyni biegów, tam zdaje mi sie wchodzi ta łapa, ale tam nic nie psikałem, zgodnie z instrukcją. Jak przy włączonym silniku chwycę za przegub/łapę na samej skrzyni to piszczenie/ćwierkanie ustaje.

Wystarczy, że delikatnie nacisnę pedał sprzęgła (1cm) to ćwierkanie ustaje.

Czy mam smarować dalej? Prośba o info.
Wielkie dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2012, o 18:00 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 574
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 22
Marka: volvo
Model: xc90
Nadwozie: inne
Rocznik: 2008
Silnik: 3,2 awd
łożysko oporowe do wymiany ,psikanie nic nie pomoze pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2012, o 22:35 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7133
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 858
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Łożysko oporowe pewnie do wymiany.

Możesz jeszcze nad ciężko chodzącymi biegami popracować, nasmarować ruchome elementy wystające ze skrzyni, w miejscu gdzie dochodzą linki od dźwigni zmiany biegów do skrzyni (pod filtrem powietrza, dostęp po wyjęciu obudowy filtra powietrza).

Jak już będziesz miał smarowidło i zanurkujesz głębiej, to posmaruj krzyżak kolumny kierowniczej, znajdujący się mniej więcej pod pompą hamulcową. Warto go smarem w sprayu zabezpieczyć, bo lubi z wiekiem skorodować i blokować się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2012, o 20:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 sie 2011, o 02:08
Posty: 7
Lokalizacja: Belgia
Marka: Avensis
Model: T22 Liftback Anglik
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
Witam Panowie i przepraszam za bardzo późną odpowiedź.

Baardzo serdecznie dziękuje za Waszą pomoc i informacje.

Czy jazda w takim stanie łożyska oporowego wiąże się z jakimś większym ryzykiem tzn. np. z unieruchomieniem auta w trasie?

Czy łożysko oporowe to jest to samo co łożysko sprzęgła?
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-luk-avensis-carina-corolla-yaris-1-6-1-8-i2327965948.html

Tak czy inaczej myślę o wymianie sprzęgła (tarcza, docisk i łożysko).
Rozumiem, że tzw. "łapa" powinna być ok i że się jej nie wymienia?

Pozdrowienia i Prosba o informacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2012, o 22:36 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7133
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 858
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Jazda wiąże się z ryzykiem. Ale widzę, że lubisz ryzykować i nadal tak jeździsz.
Może jeszcze jeździć i jeździć, tylko jęczeć coraz bardziej, a może zablokować się któregoś dnia.
Ja bym wymienił, żeby mieć pewność, że samochód wszędzie zajedzie i wróci.

Tak, to to samo łożysko, innego nie ma w sprzęgle.

tarcza, docisk i łożysko - to komplet do wymiany

Łapa to kawał metalu, raczej nie zniszczalny, nie wymienia się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2012, o 23:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 sie 2011, o 02:08
Posty: 7
Lokalizacja: Belgia
Marka: Avensis
Model: T22 Liftback Anglik
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2012, o 00:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 sie 2011, o 02:08
Posty: 7
Lokalizacja: Belgia
Marka: Avensis
Model: T22 Liftback Anglik
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
I coś (być może) ciekawego, przy najmniej dla takich laików jak ja.

http://moto.pl/MotoPL/1,112646,9829022,Sprzeglo___Trudny_zywot.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2013, o 22:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 11:43
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6 4a-FE
Witam! Dziś pojawił się problem z moim avensisem, a mianowicie podczas jazdy chciałem przerzucić z 2 na 3 bieg, niestety po wyrzuceniu auta na luz nie mogłem zapiąć żadnego biegu, dotoczyłem się do zatoczki autobusowej. Na postoju przy odpalonym silniku nie mogłem zapiąć żadnego biegu i po wciśnięciu sprzęgła słychać jakieś chrobotanie dochodzące z okolic skrzyni. Zgasiłem auto wpiąłem 1 bieg (przy zgaszonym silniku biegi wchodzą tak jak powinny) i przy włączonym sprzęgle odpaliłem go, auto pomimo włączonego sprzęgła lekko pojechało do przodu i zapaliło (wrażenie miałem jakbym go odpalał na pół sprzęgle) coś chrobotnęło i wszystko wróciło do normy. Autem beż większych problemów wróciłem do domu (30km). Pod domem na odpalonym silniku wciskając kilka razy sprzęgło znów zaczęło coś chrobotać i nie mogłem włożyć biegu, po ponownym naciśnięciu kilkukrotnym sprzęgła wszystko wraca do normy. Może ktoś pomoże mi w rozwiązaniu problemu dodam że jadąc autem sprzęgło się nie ślizga i funkcjonuje prawidłowo. Operacje jakie wykonałem w celu usunięcia usterki to wymiana płynu hydraulicznego i odpowietrzenie, niestety nie pomogło to. Dodam że jest to Avensis t22 1999r 1.6 4a-fe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2013, o 09:21 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7133
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 858
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Ja bym szybko ściągnął skrzynię i obejrzał sprzęgło.
Sprzęgło raz działa raz nie, to może coś się urwało w/przy sprzęgle i tam lata.
Jak tego nie sprawdzisz, a coś urwanego polata jeszcze trochę, to może zrobić spustoszenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2013, o 18:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 11:43
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6 4a-FE
No właśnie dlatego dziś wsiadłem w autobus a nie samochodem, mogło coś się urwać i lata bo w szparze od wodzika który wchodzi w skrzynie po odchyleniu gumy widać opiłki metalu. Mam jeszcze jedno pytanie czy wyjęcie skrzyni jest dość kłopotliwe w tym Modelu silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2013, o 14:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 14:02
Posty: 7
Lokalizacja: Polska
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 VVTI
Witam.

Szum pojawiający się przy wciśniętym (nawet delikatnie) pedale sprzęgła to raczej objaw padającego łożyska oporowego? Jeśli tak to czy są lepsi i gorsi producenci tych łożysk? Są jakieś bardziej lub mniej polecane łożyska?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda