TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 24 kwi 2014, o 18:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 07:59 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 maja 2010, o 10:58
Posty: 64
Lokalizacja: LDZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22FL
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 129KM
Znany jest problem wymiany radia w T22FL. Sa 2 wyjscia albo wymiana radia i kiepski wyglad konsoli albo pozostawienie tak jak jest. Czy zna ktos z Was firme zajmujaca sie tuningiem fabrycznych radyjek. Jakie to moga byc koszty?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 16:19 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2745
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
A co tam jest do przerabiania? Podłączasz konwerter hi->lo i tyle. Majstrowanie przy radiu przekroczy jego wartość, więc gdzie jest sens?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 11:18 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 maja 2010, o 10:58
Posty: 64
Lokalizacja: LDZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22FL
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 129KM
kwestia o ile.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 08:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 lut 2009, o 11:13
Posty: 14
Lokalizacja: Bytom
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 VVT-i
Ja też jestem ciekaw, czy da się przerobić fabryczne radio tak, żeby wypuścić sygnał na wzmacniacz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 09:20 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5529
Pochwały: 560
Marka: Toyota
Model: D4D2T
Rocznik: 2002
Silnik: +18 ℃
pzi napisał(a):
żeby wypuścić sygnał na wzmacniacz?

Najprościej bierzesz sobie napięcie z wyjścia na głośniki, dzielnikiem napięcia z dwóch rezystorów za 50gr robisz sobie odpowiednio niższą wartość napięcia i gotowe.

Jak chcesz trudniej, to trzeba otworzyć radio, znaleźć końcówki mocy przykręcone gdzieś do radiatora/obudowy, z karty referencyjnej scalaka zobaczyć na której nóżce ma wejścia i przez odpowiednią rezystancję wyprowadzić sobie sygnał z tych wejść jakimiś gniazdami na zewnątrz.

_________________
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 13:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 lut 2009, o 11:13
Posty: 14
Lokalizacja: Bytom
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 VVT-i
hmm, czyli rozumiem, że mógłbym sobie za kostką przeciąć kable idące do głośników, wlutować rezystor i zamiast na głośniki, dać to na wzmacniacz? jeśli tak, mógłbyś napisać jaki to musi być rezystor?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 14:05 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5529
Pochwały: 560
Marka: Toyota
Model: D4D2T
Rocznik: 2002
Silnik: +18 ℃
Ponieważ końcówka mocy radia pracuje w mostku i nie masz masy na wyjściu na głośnik, to trzeba dać dzielnik z 3 rezystorów, aby odseparować wyjście głośnika od masy wejścia wzmacniacza, np. tak:
Obrazek
Wydaje mi się, że napięcie trzeba zmniejszyć około 10x, aby przy max napięciu dla głośnika kilkanaście woltów, na wejście wzmacniacza był podawany sygnał napięciowy około 1V.
Dla tego proponuję 2 rezystory około 5kOhm np. 4k7, na których będzie około 90% napięcia i rezystor 1kOhm, na którym będzie napięcie sterujące wzmacniaczem max 1-2V przy maksymalnej głośności na radiu. Jak "sygnał" będzie za duży dasz 500 Ohm zamiast 1k, jak za mały dasz 2kOhm. Rezystorki mogą być malusieńkie, bo moc w nich będzie symboliczna, mniejsza niż 0,01 Wata.
Ponieważ wejście wzmacniacza ma impedancję wewnętrzną rzędu kilkudziesięciu kiloomów lub więcej, układ będzie ładnie pracował napięciowo, a impedancja wejściowa wzmacniacza nie zmieni rozkładu napięć na dzielniku.

Proponowane rozwiązanie ma tą wadę, że wzmacniacz dostaje sygnał z końcówki mocy, która wnosi od siebie jakieś tam zniekształcenia sygnału. Ale zniekształcenia te będą istotne i słyszalne tylko przy ustawieniu maksymalnej głośności na radio (głośność 90-100%), więc w praktyce można je pominąć. Na pewno puryści caraudio będą się nadymać, że to niezgodne ze sztuką, ale niech się nadymają, ich problem. Chcąc uniknąć całkowicie zniekształceń wnoszonych przez końcówkę mocy radia (tylko przy maksymalnej głośności), trzeba się wpiąć wewnątrz radia przed końcówkę mocy.

_________________
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 15:10 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2745
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
piokli napisał(a):
na wejście wzmacniacza był podawany sygnał napięciowy około 1V.

1V to ja życzę powodzenia w zabawie z przesterami :nuda: Minimum jakie dają teraz radia to 2V a te lepsze 4V.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 16:08 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5529
Pochwały: 560
Marka: Toyota
Model: D4D2T
Rocznik: 2002
Silnik: +18 ℃
piokli napisał(a):
Jak "sygnał" będzie za duży dasz 500 Ohm zamiast 1k, jak za mały dasz 2kOhm.

Dobierasz sobie rezystor i masz tyle voltów ile potrzebujesz.

_________________
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 22:06 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2745
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Dlatego mówię ile powinno być. Ja się na rezystorach nie znam, kolega pzi pewnie też, więc powiedz jaki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 22:16 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
chyba prosciej wymontowac radio podejsc do warsztatu rtv i kumaty elektron znajdzie wyjscie po niskiej w radiu na plytce, dolutuje kable z gniazdami i po problemie...tak zrobilem w t25 po lifcie. zbijanie sygnalu opornikami i ponowne wzmacnianie wzmakiem to dosc specyficzny pomysl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 22:23 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5529
Pochwały: 560
Marka: Toyota
Model: D4D2T
Rocznik: 2002
Silnik: +18 ℃
Schwefel napisał(a):
więc powiedz jaki.

Jeżeli potrzeba dla wzmacniacza napięcia sterującego około 4V, to wszystkie 3 rezystory jednakowe 4700 Ohm

kamyk napisał(a):
kumaty elektron znajdzie wyjscie po niskiej w radiu na plytce, dolutuje kable z gniazdami

Dla tego pisałem wcześniej, że można tak i tak, szybko i za grosze lub bardziej elegancko z grzebaniem w radiu.

_________________
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 22:35 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
niedoczytalo misie! kolezka spalil papierocha popatrzal na plytke odpalil oscylkop i zajelo mu to 10 sekund, potem tylko porzadnie dolutowac gniazda na kablu i gra i buczy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 22:47 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2745
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
No widzisz a w warsztatach Car Audio rozkładają ręce jak się zapytasz przy wyciągną sygnał z fabrycznego radia Toyoty.
Polecą Ci zakup normalnego radia albo zabawę w konwerter hi->lo. Tą drugą opcję mam już za sobą, jakość nawet znośna ale ściąga komórkę aż uszy bolą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 22:52 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
no bo to dla nich kupa roboty wymontowac radio pojechac do warsztatu RTV ( a tych malo bo malo kto naprawia w tych czasach), ale moze na forach CA sa namiary na jakies serwisy co to robia... inna sprawa ze fani CA na poczatek fabryczne radio umieszczaja w koszu na smieci!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 22:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 mar 2009, o 21:39
Posty: 209
Lokalizacja: WF
Marka: Aven
Model: Sedan
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 PB
kamyk napisał(a):
no bo to dla nich kupa roboty wymontowac radio pojechac do warsztatu RTV ( a tych malo bo malo kto naprawia w tych czasach), ale moze na forach CA sa namiary na jakies serwisy co to robia... inna sprawa ze fani CA na poczatek fabryczne radio umieszczaja w koszu na smieci!


może ktoś zna taki warsztat w Warszawie, co to zrobi w oryginalnym radiu Yarisa 2..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 20:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 maja 2010, o 10:58
Posty: 64
Lokalizacja: LDZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22FL
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 129KM
Szukam ale nie moge znalezc. Postanowilem wymienic oryginalne radio w T22FL na inne. Ramkę planuje zrobic z oryginalnego plastikowego frontu od kaseciaka. Ktos mnie nastraszyl, ze jak wywale tylko radio to strace tez wiadomosci na wyswietlaczu. Ma ktos z Was z tym jakies doswiadczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 20:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 389
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 1
Marka: opel
Model: kadett
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Informacje odnosnie spalania, sredniej predkosci, zasiegu pozostana nie tkniete. Beda sie wyswietlac.

_________________
345KM i 496NM w 2.0 turbo - opel kadett
192KM i 500NM w 3.0 hdi - peugeot boxer
14XKM i 17XNM w 1.8 vvti - toyota corolla
.... i w kazdym skrzynia 6 :)
182KM i 210NM w 2.0 - renault clio sport - było
152KM i 182NM w 1.6 - citroen saxo vts


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 20:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 maja 2010, o 10:58
Posty: 64
Lokalizacja: LDZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22FL
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 129KM
Zmieniales moze u siebie badz kolegi to radio, ze masz na ten temat wiedzę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 20:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 389
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 1
Marka: opel
Model: kadett
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Tak. Podobna modyfikacje wykonalismy w corolli. Po wymianie radia na inne komunikaty komputera pokladowego zostaly. Wspolna cecha radia i komputera jest wlasnie ten wyswietlacz. Jezeli odepniesz jedno z urzadzen peryferyjnych drugie nadal bedzie z niego korzystac.

_________________
345KM i 496NM w 2.0 turbo - opel kadett
192KM i 500NM w 3.0 hdi - peugeot boxer
14XKM i 17XNM w 1.8 vvti - toyota corolla
.... i w kazdym skrzynia 6 :)
182KM i 210NM w 2.0 - renault clio sport - było
152KM i 182NM w 1.6 - citroen saxo vts


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 20:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 maja 2010, o 10:58
Posty: 64
Lokalizacja: LDZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22FL
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 129KM
To super. Szkoda tylko fabrycznego sterowania przy kierownicy, ale jakosc dzwieku fabrycznego radia jest masakryczna. Wykonalem cala instalacje wzmacniacz, kondensator, wytlumienie drzwi, inne glosniki ze zwrotnicami i efekt ponizej oczekiwan. Troche przesadzili z taka kaszana tego audio w T22FL. Podobno fabryczne audio w T25 zostalo poprawione


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2011, o 15:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 maja 2009, o 09:54
Posty: 340
Lokalizacja: POZnan*/Komorniki
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1CD-FTV
Wydaje mi się, że fabrycznego pilota da sie podpiąć. Najprościej jest zakupić adapter CTSTY001 (http://www.tme.eu/html/PL/_framesymbol/ ... pelny.html) oraz kabelka do odpowiedniej marki odtwarzacza. Jeśli ktoś lubi się babrać to można przylutować kilka oporników w pilocie i powinien pójść z radiem pioneer.

tutaj oporności u pioneera: Obrazek

a tutaj w toyocie Corolli: Obrazek

tutaj schemat pilota toyoty Corolli: Obrazek

Pilot do Avena powinień być mocno zbliżony. W Toyotach od lat stosuję się szynę o nazwie AVC-LAN http://en.wikipedia.org/wiki/IEBus, która jest zgodna z Honda'ową i Pioneer'ową. ()

_________________
usługi informatyczne, monitoring, strony www


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2011, o 20:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 maja 2010, o 10:58
Posty: 64
Lokalizacja: LDZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22FL
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 129KM
Oto efekt zainstalowania normalnego radia w T22FL :szatanek:

http://strony.toya.net.pl/~seab/1.JPG
http://strony.toya.net.pl/~seab/2.JPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal