TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 22 sie 2019, o 19:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 06:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 kwi 2019, o 06:28
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 VVTi
Panowie/Panie, mam pytanko.

Przeczytałem tematy na forum o hamulcach w T22 i nadal mam mętlik w głowie.

W porównaniu do drugiego auta, które mam Avensis praktycznie nie hamuje (a heble i cały układ hamulcowy są sprawne).

Myślę nad swapem hebli przednich na zaciski ATE (te na tarczę 276 mm) ew. dwutłoczek Aisin (faktycznie taki zawodny jest?) + klocek Ferodo i tarcza gładka jakaś lepsza.
I teraz tak: co potrzebuję? Zacisk + jarzmo wystarczą czy coś jeszcze potrzeba?
Druga rzecz: przewody hamulcowe są takie same w przed- i polifcie T22? Planuję dać przewody w oplocie do kompletu i nie wiem co zamówić :/

Dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2019, o 19:15 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1527
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 40
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Dwutłoczek jakoś częściej potrafi się zapiec, ale jak zrobisz od razu czyszczenie to spokój będzie na długo.

Potrzeba zacisk, jarzmo, blaszki do klocków. Przewody są takie same.

A co z tyłem?

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 15:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 kwi 2019, o 06:28
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 VVTi
dziadek_tadeusz napisał(a):
Dwutłoczek jakoś częściej potrafi się zapiec, ale jak zrobisz od razu czyszczenie to spokój będzie na długo.

Potrzeba zacisk, jarzmo, blaszki do klocków. Przewody są takie same.

A co z tyłem?



Co do tyłu myślałem nad przełożeniem tarcz z polifta (czyli trzeba kupić zwrotnice z linkami i zaciskami całe?)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 21:10 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 09:30
Posty: 31
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D 1CD
Moim zdaniem tyłu nie ma co ruszać, bo i tak mają nikły udział w hamowaniu, to taki spowalniacz. Spróbuj może tarcze i zaciski od T25 D4D, tarcza jest 295 mm z tego co pamiętam. Ja u siebie wstawiłem tarcze nacinane sprowadzane z UK, klocki fast road, przewody w oplocie i płyn hamulcowy ATE. Jest lepiej, ale szału nie ma w porównania chociażby do C-max mojego taty....


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 23:27 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2018, o 00:12
Posty: 66
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDFTV -> 3sgte
SaRiM87 napisał(a):
Moim zdaniem tyłu nie ma co ruszać, bo i tak mają nikły udział w hamowaniu, to taki spowalniacz. Spróbuj może tarcze i zaciski od T25 D4D, tarcza jest 295 mm z tego co pamiętam. Ja u siebie wstawiłem tarcze nacinane sprowadzane z UK, klocki fast road, przewody w oplocie i płyn hamulcowy ATE. Jest lepiej, ale szału nie ma w porównania chociażby do C-max mojego taty....


Dokładnie i do tego pasują P&P. Robią niesamowitą robotę, mam u siebie na tarczach nawiercanych i nacinanych do tego dodatkowo oplot. Hamuje żyleta. Ale ponieważ idę powoli dalej w moc to i hebel będzie się zmieniał, dlatego mój kierunek to Brembo z BMW E38.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Avensis T22/Caldina by Pawulon -> viewtopic.php?t=27811


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 09:15 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1527
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 40
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
SaRiM87 napisał(a):
Moim zdaniem tyłu nie ma co ruszać, bo i tak mają nikły udział w hamowaniu, to taki spowalniacz. Spróbuj może tarcze i zaciski od T25 D4D, tarcza jest 295 mm z tego co pamiętam. Ja u siebie wstawiłem tarcze nacinane sprowadzane z UK, klocki fast road, przewody w oplocie i płyn hamulcowy ATE. Jest lepiej, ale szału nie ma w porównania chociażby do C-max mojego taty....


Zmień zdanie ;) Jedno dobre hamowanie i bębny się przegrzeją.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 13:25 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 09:30
Posty: 31
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D 1CD
Jeżeli sprzęt ma być upalany na torze, to masz racje, bębny odpadają.... ale do normalnej jazdy? Ja się jeszcze nie spotkałem, żeby bębny się przegrzały. Wydaje mi się, że Kacpi chce polepszyć skuteczność hamulca w użytkowaniu codziennym....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 22:34 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1527
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 40
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Zapraszam do siebie to Cię przewiozę autem z przegrzanymi bębnami.

Nie znasz dnia ani godziny kiedy hamulce mogą być w 100% :-D

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2019, o 15:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lis 2018, o 22:34
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 disel
mam t27 i d4d 2.0 i chciałem założyć do niej hamulce od 2.2.
Moje pytanie jest w zasadzie proste. czy części od 2.2 będą mi pasowały do 2.0 , a konkretnie
czy rozstaw otworów na śruby w jarzmie od 2.2 jest taki sam jak w 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2019, o 21:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2008, o 15:27
Posty: 217
Lokalizacja: warszawa
Pochwały: 55
Marka: toyota
Model: ave T27/corolla E15
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1AD-FTV+bonus
Tanatos napisał(a):
mam t27 i d4d 2.0 i chciałem założyć do niej hamulce od 2.2.
Moje pytanie jest w zasadzie proste. czy części od 2.2 będą mi pasowały do 2.0 , a konkretnie
czy rozstaw otworów na śruby w jarzmie od 2.2 jest taki sam jak w 2.0


Piasta różni się tylko między benzyną a dieslem, hamulce 320mm podejdą P&P przerabiałem u siebie.
Potrzebujesz jarzma, zaciski, tarcze i klocki, jak chcesz to mam taki zestaw do sprzedania info PW


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda