TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 lut 2019, o 08:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 gru 2018, o 11:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lis 2018, o 10:04
Posty: 12
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2ADFHV
Witam, odebrałem t27 po strojeniu w gt4serwis.pl , mogę śmiało polecić. Jest to automat wiec dużo zależy od skrzyni ale przy stałej prędkości widać i czuć wzrost momentu obrotowego.
Polecam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 13:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
jaswil napisał(a):
Witam, odebrałem t27 po strojeniu w gt4serwis.pl , mogę śmiało polecić. Jest to automat wiec dużo zależy od skrzyni ale przy stałej prędkości widać i czuć wzrost momentu obrotowego.
Polecam

Fajnie :ok: . A możesz pokazać wykres z hamowni. jestem ciekaw jak jest wystrojone auto. Przebieg momentu obrotowego, od kiedy jest dostępny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 19:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 787
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
możesz podejrzeć jak wyglądają wszystkie 1AD z groszowymi różnicami tu https://www.facebook.com/gt4warszawa/ph ... =3&theater

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2018, o 23:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 cze 2012, o 21:01
Posty: 68
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1AD-FTV
konradob napisał(a):
martiner napisał(a):
I po robocie ;) 151 KM i 359 Nm

Super :ok: Jak wrażenia :auto: , gdzie robiłeś i czy możesz wkleić wykres z hamowni.



Nie sugerować się nazwą Toma Racing, tam tylko hamowania była. :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2018, o 19:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Witam. W moim aucie wyszło tak.
Jak na razie mogę tylko powiedzieć że jest bardziej elastyczny i nie buczy przy przyspieszaniu. co do reszty to opisze trochę później jak pojeżdżę i przyzwyczaję się do samochodu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2018, o 20:08 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7220
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 883
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
konradob napisał(a):
Witam. W moim aucie wyszło tak.
Jak na razie mogę tylko powiedzieć że jest bardziej elastyczny i nie buczy przy przyspieszaniu. co do reszty to opisze trochę później jak pojeżdżę i przyzwyczaję się do samochodu.

Ktoś tu przegiął chyba z podlewaniem paliwa z dołu.
Silnik może sporo kopcić z niskich obrotów, ale przez DPF nie będzie widać że sadze lecą.
Moc przyrosła 15 koni zamiast 30u, paliwo się leje ale powietrza brakuje?

Zawsze tak się robiło żeby moment rósł spokojnie osiągając znacznie podwyższone wartości dopiero jak złapie obrotów i turbina zacznie wyraźnie pompować powietrze. Bo tak jak na tym wykresie to silnik przy depnięciu z dołu będzie mocno zgniatał sprężyny w 2masie i raczej kopcił.

Może to jakiś nowy trend w modyfikowaniu softu silników, może nie potrzebnie się czepiam, ale jeżeli turbina tak dobrze pompuje to gdzie znikła moc której ten silnik potrafi 150-160 koni wygenerować?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2018, o 20:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 787
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
piokli napisał(a):
konradob napisał(a):
Witam. W moim aucie wyszło tak.
Jak na razie mogę tylko powiedzieć że jest bardziej elastyczny i nie buczy przy przyspieszaniu. co do reszty to opisze trochę później jak pojeżdżę i przyzwyczaję się do samochodu.

Ktoś tu przegiął chyba z podlewaniem paliwa z dołu.
Silnik może sporo kopcić z niskich obrotów, ale przez DPF nie będzie widać że sadze lecą.
Moc przyrosła 15 koni zamiast 30u, paliwo się leje ale powietrza brakuje?

Zawsze tak się robiło żeby moment rósł spokojnie osiągając znacznie podwyższone wartości dopiero jak złapie obrotów i turbina zacznie wyraźnie pompować powietrze. Bo tak jak na tym wykresie to silnik przy depnięciu z dołu będzie mocno zgniatał sprężyny w 2masie i raczej kopcił.

Może to jakiś nowy trend w modyfikowaniu softu silników, może nie potrzebnie się czepiam, ale jeżeli turbina tak dobrze pompuje to gdzie znikła moc której ten silnik potrafi 150-160 koni wygenerować?


to jest duża turbina jak na ten silnik i późno wstaje ale jak się ją napędzi od dołu paliwem to później szybko skiśnie. Stąd duży moment obrotowy raczej nisko jak na ten silnik i szybki spadek później. No cóż, zobaczymy co będzie z DPFem za parę tysięcy km.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2018, o 22:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
carsik napisał(a):
piokli napisał(a):
konradob napisał(a):
Witam. W moim aucie wyszło tak.
Jak na razie mogę tylko powiedzieć że jest bardziej elastyczny i nie buczy przy przyspieszaniu. co do reszty to opisze trochę później jak pojeżdżę i przyzwyczaję się do samochodu.

Ktoś tu przegiął chyba z podlewaniem paliwa z dołu.
Silnik może sporo kopcić z niskich obrotów, ale przez DPF nie będzie widać że sadze lecą.
Moc przyrosła 15 koni zamiast 30u, paliwo się leje ale powietrza brakuje?

Zawsze tak się robiło żeby moment rósł spokojnie osiągając znacznie podwyższone wartości dopiero jak złapie obrotów i turbina zacznie wyraźnie pompować powietrze. Bo tak jak na tym wykresie to silnik przy depnięciu z dołu będzie mocno zgniatał sprężyny w 2masie i raczej kopcił.

Może to jakiś nowy trend w modyfikowaniu softu silników, może nie potrzebnie się czepiam, ale jeżeli turbina tak dobrze pompuje to gdzie znikła moc której ten silnik potrafi 150-160 koni wygenerować?


to jest duża turbina jak na ten silnik i późno wstaje ale jak się ją napędzi od dołu paliwem to później szybko skiśnie. Stąd duży moment obrotowy raczej nisko jak na ten silnik i szybki spadek później. No cóż, zobaczymy co będzie z DPFem za parę tysięcy km.


Umówiłem się że pojeżdżę i jak będę miał uwagi to poprawią, zaobserwuję co ze spalaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2018, o 22:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 787
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
a co ma być ze spalaniem?

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2018, o 23:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
jeśli tak jak mówicie podlewają paliwem to spalanie nie spadnie, ani nie będzie na poziomie sprzed modyfikacji, powinno wzrosnąć choć by z powodu częściej wypalającego się filtra. A jeśli tak będzie poproszę o poprawki programu.
Mój poprzedni samochód też miał podobnie zrobioną mapę i filtr funkcjonuje do dnia dzisiejszego ( obecny przebieg to 325 000, silnik 2,0 dci ) z ta różnicą że miał ze 130 KM zrobione 175 KM i 400 nM.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2018, o 00:34 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7220
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 883
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
konradob napisał(a):
Mój poprzedni samochód też miał podobnie zrobioną mapę ....

Podobnie zrobioną ale raczej o innym przebiegu. 400Nm raczej nie miał przy 1500 obr, a powyżej 2000 obr. gdzie turbina już wyraźnie pompuje. Różnica na wykresie niewielka, ale bardzo brzemienna w skutkach dla silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2018, o 12:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Po dzisiejszej jeździe i obserwowaniu samochodu poprosiłem o przerobienie programu. Przy tak wysokim momencie obrotowym w samochodzie wyczuwalne są drgania z zespołu napędowego.
Co prawda samochód przyspiesza bardzo płynnie a jazda na autostradzie to czysta przyjemność to mimo wszystko tak wysoki moment obrotowy to za wiele.
Zasugerowałem zejście z momentu obrotowego i przesunięcie go na wyższe obroty i wygenerowanie więcej koni.
W przyszłym tygodniu ma być gotowy program.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2018, o 11:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 cze 2012, o 21:01
Posty: 68
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1AD-FTV
martiner napisał(a):
I po robocie ;) 151 KM i 359 Nm


Pierwsza trasa po chipie, Warszawa do Sopotu autostradą. Moje odczucia są takie, elastyczność, przyspieszenie, wystarczające żeby byle kto za mną poganiaczemi nie mrugał na lewym pasie.
Spalanie jestem zaskoczony na niekorzyść. Komputer pokazuje niby 9 litrów ale po pełnym zatankowaniu zostały 2 kreski ( przejechane około 430 km). Praktycznie cała trasa tempomat 160km/h ze 20 kilometrów 180 km/h.
Mam wrażenie ze przy podobnym stylu jazdy przed chipem było przynajmniej 1 litr mniej.
Narazie tyle :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2018, o 15:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 787
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
no niestety ale zawsze to powtarzam - poweru z samego powietrza nie będzie.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 09:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2014, o 11:45
Posty: 378
Pochwały: 61
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4-D Po wirusie
U mnie też wzrosło spalanie może nieznacznie ale troszeczkę. Autko wyplulo w maju 123km i 297Nm, po czipie 148km i 370Nm, wykresu niestety nie mam, robiłem w turbodiesel.com w Białymstoku, gość ogólnie robił już sporo toyot ale głównie robi Vagi. Generalnie z modyfikacji jestem zadowolony, jedynie co mnie wkurza to że autko łapie takiego laga w okolicach 3tys obrotów na 2 i 3 biegu, obstawiam albo czujnik doładowania albo turbo, muszę to jeszcze dokładnie zdiagnozować, chyba że źle myślę i mogą to być np wtryski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 13:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 550
Pochwały: 50
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
U mnie kuracja "wzmacniająco-kastrująca" zredukowała spalanie z 12+ na nawet 6. Zmień czujnik doładowania turbiny, też miałem ten sam problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 15:44 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7220
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 883
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
U mnie po zmianie programu spalanie spadło 8-10%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 19:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 787
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
to nie takie proste. Wszystko zależy od okoliczności. Przy autostradzie jak będzie się szło z maksymalnym wykorzystanie osiągów będzie więcej. Przy rozsądnej jeździe na drodze krajowej może być mniej. Tu jest sam program na power. Bez DPF byłoby sporo mniej. Mnóstwo różnych zależności. Ale jeżeli mówimy o samym powerze przełożenie jest proste - powietrze plus paliwo.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 20:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 cze 2012, o 21:01
Posty: 68
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1AD-FTV
martiner napisał(a):
martiner napisał(a):
I po robocie ;) 151 KM i 359 Nm


Pierwsza trasa po chipie, Warszawa do Sopotu autostradą. Moje odczucia są takie, elastyczność, przyspieszenie, wystarczające żeby byle kto za mną poganiaczemi nie mrugał na lewym pasie.
Spalanie jestem zaskoczony na niekorzyść. Komputer pokazuje niby 9 litrów ale po pełnym zatankowaniu zostały 2 kreski ( przejechane około 430 km). Praktycznie cała trasa tempomat 160km/h ze 20 kilometrów 180 km/h.
Mam wrażenie ze przy podobnym stylu jazdy przed chipem było przynajmniej 1 litr mniej.
Narazie tyle :)



Ale już na powrocie przy podobnmy stylu jazdy w/g komputera 8 litrów, nie wiem pewnie od morza wiało i jechałem z wiatrem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 23:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Witam.
Program poprawiony. Niestety za żadne skarby nie dało wygenerować więcej koników, taki urok mojego egzemplarza. Teraz jazda jest bardziej płynna i przyjemniejsza, teraz mam pojeździć i powiedzieć czy jestem zadowolony, jeśli będę miał uwagi Panowie poprawią program tak bym był usatysfakcjonowany.
Przy pierwszym programie spalanie na trasie Warszawa -Łódź - Warszawa oscylowało na poziomie 6.8 ( wartość z komputera ) z czterema dorosłymi na pokładzie i prędkościami od 140 do 180 km/h, częste przyspieszanie i hamowanie ( mało ekonomiczna jazda ) niestety na 5,6 i czasami na 4 biegu podczas przyspieszania wyczuwalne były wibracje ( zbyt wysoki moment obrotowy ). Teraz wibracji nie ma a sama jazda jak pisałem jest bardziej przyjemna.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2019, o 20:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lis 2018, o 21:46
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D
2.0d4d 126km , na serii wypluło 138.8, silnik w dobrej kondycji, zero problemów. Po chipie rezultat niżej. Minął już miesiąc, silnik pracuje elastyczniej, co do spalania nic sie nie zmieniło ( małe odczucie , że mniej :piwo: ) Jestem zadowolony :dance:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2019, o 10:30 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1321
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 94
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Chyba pierwszy seryjnie tak mocny 1AD na tym forum. Gratuluje.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda